Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omikronin sairastaneet, kokemuksia?

Vierailija
09.01.2022 |

Kauanko kesti, mikä tai mitkä oli sairaimman tuntuiset päivät?

Kommentit (181)

Vierailija
81/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhaa ja tukkoisuutta, ei kuumetta. Makuaisti heikentynyt. Rokottamaton, perusterve nuori.

Vierailija
82/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 päivä positiivinen tulos

2 päivä oireeton

3 päivä oireeton

4 päivä flunssainen olo, väsymys

5 päivä olo pahenee, päänsärky alkaa

6 päivö vuodepotilaana, päänsärky pahenee

7 päivä kuume nousee ensin 38

8 päivä kuume kovenee 39

9 päivä kuume jatkuu, olo heikko

10 päivä keuhkoissa tuntuu, yskä alkaa

11 päivä kuume aaltoilee, yskä jo mahdoton

12 päivä ensimmäinen keskustelu lääkörin kanssa sairaalahoidosta

13 päivä hengittäminen vaikeaa

14 päivä lähete sairaalaan, veritulppa

15 päivä nyt täällä sairaalassa olo pahenee, lisähappea annetaan jo.

Kaksi rokotusta saatu, kolmas jäi väliiN sairastumisen takiam

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 päivä positiivinen tulos

2 päivä oireeton

3 päivä oireeton

4 päivä flunssainen olo, väsymys

5 päivä olo pahenee, päänsärky alkaa

6 päivö vuodepotilaana, päänsärky pahenee

7 päivä kuume nousee ensin 38

8 päivä kuume kovenee 39

9 päivä kuume jatkuu, olo heikko

10 päivä keuhkoissa tuntuu, yskä alkaa

11 päivä kuume aaltoilee, yskä jo mahdoton

12 päivä ensimmäinen keskustelu lääkörin kanssa sairaalahoidosta

13 päivä hengittäminen vaikeaa

14 päivä lähete sairaalaan, veritulppa

15 päivä nyt täällä sairaalassa olo pahenee, lisähappea annetaan jo.

Kaksi rokotusta saatu, kolmas jäi väliiN sairastumisen takiam

omikron vai delta? ikä, sukupuoli, paino, ja mahdolliset riskitekijät.

Vierailija
84/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 päivää on ollut ääni käheä ja melko siedettävä yskä. Kuumetta ei ole ollut, mutta pää oli kipeä ekat pari päivää. Reisi- ja perslihakset ovat kipeät. En ole varma onko omikron, mutta todennäköisesti on. Kaverille nousi kuumetta ja tuli enemmän limaisuutta. Olemme molemmat kahdesti rokotettuja, melko nuoria ja emme kuulu riskiryhmään.

Vierailija
85/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottamaton. Kymmenisen päivää päänsärky, nivelkipu, lievä kuume, nuha. Lapsilla pari päivää lyhyempi, samat oireet.

Mulla 2. rokotteesta: jäätävä päänsärky, nivelkipuja, törkee mahatauti (=ripuli) ja pohjaton väsymys :D

Vierailija
86/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolin 10. päivänä.Nyt antoivat minulle yhden toiveen. Pyysin netin ja vauvapalstan. Pietarin näköinen it-tukihenkilö yhdisti maan päälle edesmenneen sukulaisena tuoman koneen.

Vierailija
87/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää/niskasärky ja todella limainen yskä. Kaksi päivää pahin yskä, öisin luulin tukehtuvani. Nyt neljäs päivä ja olo ihan hyvä, yskää on vielä, mutta ei niin limaista. Olen kolmesti rokotettu. Puolisko ja lapset eivät ole rokotettu, saivat lievemmät oireet (kaikilla testillä todettu korona)

Vierailija
88/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pää/niskasärky ja todella limainen yskä. Kaksi päivää pahin yskä, öisin luulin tukehtuvani. Nyt neljäs päivä ja olo ihan hyvä, yskää on vielä, mutta ei niin limaista. Olen kolmesti rokotettu. Puolisko ja lapset eivät ole rokotettu, saivat lievemmät oireet (kaikilla testillä todettu korona)

Ja kolmas rokote ammattini takia. Ja. Olen läski, BMI 29.

Vierailija
89/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ketään ihmetytä jos sairastuu noin pian kolmannen rokotteen jälkeen että ne oireet saattaisi johtua rokotteesta?

Kyllä, itse nimenomaan epäilin oireita rokotuksesta johtuvaksi tai puolisolta saaduksi flunssaksi (hänellä nega PCR:stä). Mutta kun kuulin altistuneeni tein kotitestin, joka oli positiivinen. Oireet alkoivat kolme päivää rokotuksen jälkeen ja testin tein viidentenä päivänä.

Vierailija
90/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista vähän pidempään kestänyt flunssa, räkää pää täynnä. Join paljon kuumaa vettä, jossa liotin inkivääriä, sitruunaa ja hunajaa. Siis, litroittain päivässä. Höyryhengitys ja suolalla kurlaus myös auttoivat. Nyt päässä viiraa, mutta taitaa vaan olla perus covidmasennus kun kaikki on mennyt tämän kahden vuoden aikana pilalle, eikä mikään long covid. 

Vierailija
91/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Tiedä mikä influenssa minua vaivaa jo kuudetta viikkoa. Nuha ollut koko ajan, nyt lievänä mutta tänään sain kurkkkukivun.Ei kuumetta.

No eipä ole influenssaa. Influenssassa kuume on yleensä 40 ja sitä sairastavat eivät roiku netissä...

höpötiti höpötiti. Influenssassa voi kuume olla vaikka vaan 37-38. Ja ihan hyvin pystyy surffaamaan.

92/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan hirveen lievä. Nenä vähän vuoti ja kurkku kipee, ei muuta. Rokottamaton. Rokotetuilla sukulaisilla oli pahemmat oireet tai yhtä lievä.

Omikron on ylähengitysteissä eikä mee keuhkoihin jos ei komplikaatiota. Kaikki testit ei näytä, varsinkin kotitestit, varsinkin jos oireet lievät. Faktaa.

Vierailija
93/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi haastatella niitä, jotka ovat nytkin teho-osastolla.

Kuva omikronista edellisiin verrattuna lievempänä tautina on mennyt kyllä aivan väärin ihmisille perille.

Ei se tarkoita, että se olisi harmiton ja eikä sitäkään, etteikö siitä voisi saada vakaavaakin tautia.

Eivät ihimiset ole sairaalassa ei minkään takia. Tehohoidon määrä ei mitenkään laskenut.

Jos jokin on isossa kuvassa lievempi, se ei tarkoita, että se on jokaiselle lievempi, Tämä ei näytä olevan yksinkertaisimmile (joihin rokotevastaiset kuuluvat) lainkaan selvää.

Sekin rokotevastaisten "äidin tisu", johon tarraavat on se, että naukuvat kaiken aikaa lukua siitä, kuinka moni meni sairaalaan koronan vuoksi ja kuinka moni muun vaivan vuoksi ja korona todettiin sitten siinä vaiheessa, on loppujen lopuksi tyhjän hokemista. Hoidon kannalta ne vahingossa huomatutkin ovat ongelmallisia, koska heitä on käsiteltävä tartunnan saaneina, ei siis kuten muita potilaita.

Vierailija
94/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoija465 kirjoitti:

Mulla oli ihan hirveen lievä. Nenä vähän vuoti ja kurkku kipee, ei muuta. Rokottamaton. Rokotetuilla sukulaisilla oli pahemmat oireet tai yhtä lievä.

Omikron on ylähengitysteissä eikä mee keuhkoihin jos ei komplikaatiota. Kaikki testit ei näytä, varsinkin kotitestit, varsinkin jos oireet lievät. Faktaa.[/quote

Lässyn lässyn taas.

Se on fakta, että rokotetuilla jälleen oireet ovat lievemmät, jos niitä nyt edes tulee.

Rokottamattomat ovat raihnaisimpia.

Tämä perustuu kokemksiin maista, joissa omikron laukkaa villinä.

Vierailija
95/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omikron on ylähengitysteissä eikä mee keuhkoihin jos ei komplikaatiota. Kaikki testit ei näytä, varsinkin kotitestit, varsinkin jos oireet lievät. Faktaa.

Kyllä se menee keuhkoihinkin. Ei siellä teholla olla huvin vuoksi. Riskiryhmä tässä juuri rokottamattomat.

Rokotetuila on hyvä suoja juuri tätä vakavaa muotoa vastaan edelleenkin.

Vierailija
96/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainkaan oireita, rokottamaton, pcr varmistettu

Vierailija
97/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omikronkin voi mennä keuhkoihin ihan ilman komplikaatioitakin. Se vain aiheuttaa niissä onneksi yleensä deltaa vähemmän tuhoa. Omikron-infektion pääpaino on ylähengitysteissä (vuotava nenä, karhea kurkku, limaisuus), mutta eivät keuhko-oireetkaan silti ole poikkeuksellisia. Ne vain ovat lievempiä kuin deltassa. Deltassahan oli monista varianteista pahimmat keuhko-oireet. Intiassa tuli puutetta hapestakin, kun delta riehui. Vaikka omikronissa sanotaan olevan "lievemmät keuhko-oireet" tai "vähemmän keuhko-oireita" kuin deltassa, ei se vielä tarkoita, etteikö niitä silti voisi jollakulla omikroniin sairastuneellakin olla. Ja onkin.

-eri

Vierailija
98/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tautia tuo/nuo / joka/jotka alapeukuttaa toisten potemia ja kokemia sairauden oireita.  Vakavalta taudilta vaikuttaa, toivottavasti ei ole tarttuvaa.  Heidän potemaan on tuskin rokotesuojaa vielä kehitteillä ☻. Torakat kuulema levittää tauteja🪳

99/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo lukenu kaikkea, niin ihan pihalla siitä miten hiivatissa paino mihinkään tähän liittyy? Voiks joku vastata pliis?

Mulla oli tosi lievänä, ihan hirveen vähän mitään. Oon ylipainoinen, mutten omasta syystä. Yks lääke aiheutti. Lääkäri sanoi. Kun ihan tavallisesti söin ja lääkkeen aloittamisesta 2 vkoa, ja oli tullut jo 20kg ja olin kauhuissani, niin lääkäri ei järkyttynyt, sanoi että lääke, että muillekin käynyt. Tää hiukan terävästi ikäväasenteisille jotka aina syyllistää että lihava olis jotenkin vastuuton mössöttäjä, niin en oo enkä oo ollut. Päinvastoin. Ja lihominen ja laihtuminen on tosi vaikea yhtälö, jos on esim. stressiä ja ahdistusta, lääke siihen, ikää, sairauden takia liikkumisongelma. Niin niillä jo tulee ihan ongelmallista lihavuutta ilman "laiskuutta" tai "mössöttämistä" tms. Eli ei syyllistämistä siitä johtuen. Ihan riittävästi p*skaa niskaan tulee lihavuudesta muutenkin, kuten vaateongelmat (jotkut kauppaketjut poisti plusmalliston nettiin ettei lihavat kävis) tai ulkonäkökommentointi jopa ventovierailta. Ja joskus laihduttaa toisten tietämättä mutta ei se kaikilla onnistu. Vaikka esim. se lääke estää. Vaikka kuinka tarkka olis syömisistään. Kun se hidastaa aineenvaihdunnan. Ei oo sen ihmisen vika. Vaan lääkkeen. Nii v*tuottaa typerät syyllistävät kommentit.

Vierailija
100/181 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PiikkiiVaiEi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottamaton. Kymmenisen päivää päänsärky, nivelkipu, lievä kuume, nuha. Lapsilla pari päivää lyhyempi, samat oireet.

Mulla 2. rokotteesta: jäätävä päänsärky, nivelkipuja, törkee mahatauti (=ripuli) ja pohjaton väsymys :D

Hohhoijaa, taas rokotevastainen typerys fantasioi ottaneensa muka rokotuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi