Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omikronin sairastaneet, kokemuksia?

Vierailija
09.01.2022 |

Kauanko kesti, mikä tai mitkä oli sairaimman tuntuiset päivät?

Kommentit (181)

Vierailija
21/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan satavarmaksi en tiedä oliko juuri omikron, mutta korona joka tapauksessa ja valtaosa täälläpäin on omikronia eli eiköhän ollut sitä.

Oireet kesti lähemmäs 2 viikkoa. Eka päivä oli pahin. Oireina oli kuumetta 39, sen jälkeen tyypilliset räkätaudin oireet tuli yksi kerrallaan, yskää oli päivän ajan. Maku- ja hajuaisti lähti vasta loppupuolella eikä ole vielä tullut takaisin.

Niin ja se tyypillinen "kurkun karheus" oli ihan ensimmäinen oire.

22/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kuollut, eivät ole enää vastaamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla pahimipia olivat viikot 4 ja 5. Viikon 4 lopussa alnoi hengenahdistus ja sairaalaan. olin kylläkin jo tosi sippi ilmankin. nyt viikko 6 menossa ja toipuillaan . kolme rokotusta.

Eli kuulut riskiryhmään. 3 rokotusta ja sairaana 6 viikkoa, silloin kolmansia saivat vain valavat riskiryhmät.

Tunnen työn kautta 30 hlöä jotka ovat sairastaneet kuka minkin variantin eikä kellään tauti ole kestänyt 3vk pidempään, muutama on saanut jälkioireita mutta ollut välillä 1-2kk terveenä.

Oletko solunsalpaajahoidossa tai vastaavaa?

Vierailija
24/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nyt reilun viikon sairastanut koronaa. Nyt on alkanut tuleen hengenahdistusta, sydän hakkaa välillä ja pumpusta ottaa lievästi. Lämpöä on päivästä päivään. Epäilen, että minä olen niitä, jotka sairastuvat long covidiin.

Onko alla rokotteita?

Kyllä. Kaksi rokotetta. Enkä kuulu riskiryhmään. Mutta niin vaan korona iski. Ei mitään käsitystä mistä tämän saanut.

Mutta nyt sairastetaan päivä kerrallaan. Aavistelen pitkää tietä tämän viruksen kanssa.

Vierailija
25/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen rokotteen sain viikko sitten sunnuntaina (en ole riskiryhmää). Ti-iltana alkoi pieni kuiva yskä ja seuraavana yönä heräsin siihen, että yskitti jo vähän enemmän. Olo oli aamulla kuitenkin ihan hyvä, keuhkoissa vähän paineen tunnetta joka sai yskimään jonkin verran, kurkku myös vähän karhea. Koska olin altistunut, tein kotitestin ja näytti negatiivista. Virallisessa testissä kävin torstaina ja sieltä tuli positiivinen tulos. Pieni paineen tunne rinnassa/keuhkoissa kesti vain yhden päivän, yskääkään ei enää ole. Eilen oli vähän tukkoinen olo, mutta ei varsinaisesti nuhaa. Tänään jo aikalailla normaali olo. Koko aikana ei ole ollut kuumetta, lihassärkyä eikä varsinaisesti sairauden tunnetta. Pienioireinen flunssa siis ollut ja etätöitäkin olen tehnyt.

Vierailija
26/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan satavarmaksi en tiedä oliko juuri omikron, mutta korona joka tapauksessa ja valtaosa täälläpäin on omikronia eli eiköhän ollut sitä.

Oireet kesti lähemmäs 2 viikkoa. Eka päivä oli pahin. Oireina oli kuumetta 39, sen jälkeen tyypilliset räkätaudin oireet tuli yksi kerrallaan, yskää oli päivän ajan. Maku- ja hajuaisti lähti vasta loppupuolella eikä ole vielä tullut takaisin.

Niin ja tähän vielä tarkennuksena, että olen vasta parantumassa/parantunut, eli maku- ja hajuaisti ei vielä kauaa ole ollut poissa.

Vierailija
27/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäkestoinen tauti. Minäkin perusterve nuori sairastin pari viikkoa, vaikka oireet pysyivät lievinä (mitä nyt korkea kuume päivän ajan) niin pitkähkö kesto kyllä yllätti. Tuntui ettei oireet mene ohi ollenkaan. Nyt olen kyllä muuten terve, mutta hajuaistia odottelen vielä takaisin :D

Vierailija
28/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nyt reilun viikon sairastanut koronaa. Nyt on alkanut tuleen hengenahdistusta, sydän hakkaa välillä ja pumpusta ottaa lievästi. Lämpöä on päivästä päivään. Epäilen, että minä olen niitä, jotka sairastuvat long covidiin.

Onko alla rokotteita?

Ei rokotteita.

Vierailija
29/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitystieoireet oli tosi vähäiset. Aluksi tuntui kuin olisi ollut roska kurkussa, välillä kaihersi ja välillä ei tuntunut mitään. Lisäksi n. kolmen päivän aikana oli ihan satunnaista yskähtely- tai niistämistarvetta. Keljuimmat oli toisen oirepäivän iltana tulleet yleisoireet: tunsi että kuume nousi, väsytti, jäsenet tuntuivat painavan tonnin ja lihaksia vihloi. Menin nukkumaan aikaisin ja heräsin aamuyöllä kurjan viluiseen oloon. Otin buranaa, nukuin vielä vähän, ja heräsin ihan normaaliin oloon. Noita minimaalisia hengitystieoireita oli vielä sinä päivänä, sitten ei enää mitään. Nyt on menossa seitsemäs oireeton päivä. Tuntui hassulta olla monta päivää karanteenissa niin terveen oloisena, mutta olin kuitenkin. Olen kahdesti rokotettu ja perusterve 40+ nainen.

Vierailija
30/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänne kirjoittelee muidenkin varianttien oireiset kuin vain omikronin.

Vierailija
31/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmas päivä menossa, pieniä flunssanoireita, pää ja vatsakipuja, jonkin verran neurologisia oireita.. Mutta en välttämättä olisi huomannut sairastavani jos en olisi testissä käynyt. Pelottaa tosin, voivatko oireet vielä pahentua tästä?

Millaisia neurologisia oireita?

Vierailija
32/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ja päivällä väsymys töissä, illalla nousi kuume 38 astetta, yöllä vilunväristyksiä, niin että vessaan piti mennä peitto päällä,tuli limainen yskä, kurkku karhea

(aivan kuin ei olisi juonut vettä päiviin, kuiva) olo sahasi hyvä olo- väsymys ja kipeys.

Kaksi päivää kuume, ne oli pahimmat päivät, jatkossa tosi väsymys, päiväunia joka päivä.

Jaksoim laittaa pyykit kuivumaan ja tiskata, loppupäivän ihan loppu.

Lopuksi mulla ja miehillä tuli nukkumispäivä, mies nukkui ilta klo 22 seuraavaan iltaan klo 20.

Pari tuntia hereillä ja yöunille. Seuraavaana päivänä korona oli muisto vain, elämänsä kunnossa.

Vierailija
33/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja makuaisti katosi.

Nro37

Vierailija
34/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Tiedä mikä influenssa minua vaivaa jo kuudetta viikkoa. Nuha ollut koko ajan, nyt lievänä mutta tänään sain kurkkkukivun.Ei kuumetta.

Ei kuulosta ollenkaan influenssalta.

Vierailija
35/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmannen rokotteen sain viikko sitten sunnuntaina (en ole riskiryhmää). Ti-iltana alkoi pieni kuiva yskä ja seuraavana yönä heräsin siihen, että yskitti jo vähän enemmän. Olo oli aamulla kuitenkin ihan hyvä, keuhkoissa vähän paineen tunnetta joka sai yskimään jonkin verran, kurkku myös vähän karhea. Koska olin altistunut, tein kotitestin ja näytti negatiivista. Virallisessa testissä kävin torstaina ja sieltä tuli positiivinen tulos. Pieni paineen tunne rinnassa/keuhkoissa kesti vain yhden päivän, yskääkään ei enää ole. Eilen oli vähän tukkoinen olo, mutta ei varsinaisesti nuhaa. Tänään jo aikalailla normaali olo. Koko aikana ei ole ollut kuumetta, lihassärkyä eikä varsinaisesti sairauden tunnetta. Pienioireinen flunssa siis ollut ja etätöitäkin olen tehnyt.

Mikä päivä olit altistunut?

Itse kävin rokotuksessa viime viikon perjantaina ja maanantaina alkoivat oireet: hiukan lämpöä ja pienenpientä nuhanpoikasta. Tiistaina edelleen vähäistä lämpöä, hiukan limaista yskää ja lihassärkyä. Keskiviikkona sain tiedon altistumisesta (altistuminen edellisenä lauantaina), jolloin tein positiivisen kotitestin.

Vierailija
36/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa porukasta ei saa tietoa onko omikron vai delta.

Omikronia on kuitenkin suurin osa tällä hetkellä.

Myös itse voi epäillä onko oma tartunta omikronia oireiden perusteella.

Vierailija
37/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin rokotuksessa viime viikon perjantaina ja maanantaina alkoivat oireet: hiukan lämpöä ja pienenpientä nuhanpoikasta. Tiistaina edelleen vähäistä lämpöä, hiukan limaista yskää ja lihassärkyä. Keskiviikkona sain tiedon altistumisesta (altistuminen edellisenä lauantaina), jolloin tein positiivisen kotitestin.

Olin altistunut viime viikon lauantaina ja kuulin siitä vasta maanantaina. Sunnuntaina ehdin käydä kolmannen rokotteen hakemassa.

Vierailija
38/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin altistunut viime viikon lauantaina ja kuulin siitä vasta maanantaina. Sunnuntaina ehdin käydä kolmannen rokotteen hakemassa.

Kiitos vastauksesta!

Itselleni on yhä epäselvää, mistä tartunta on alunperin tullut. Meitä on siis lisäkseni kaksi perheenjäsentä sairastunut (vietimme uutta vuotta yhdessä), ja tartunta ilmeni toisen saatua positiivisen PCR-tuloksen ennen oireidensa alkua. Omat oireeni alkoivat ensin, joten jos en saanut tartuntaa perheeltäni voi se hyvinkin olla peräisin rokotusreissulta.

Vierailija
39/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan omikronia siitä, että perheenjäsenten tartunnat on tulleet niin lyhyillä väleillä (Deltassa pidempi itämisaika).

Vierailija
40/181 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama päivä kurkkukipua, vilunväristyksiä, väsymystä ja makuaisti lähti. Päänsärky jatkuu edelleen, tosin voi johtua siitä että kurkkukivun takia oli vaikeuksia niellä ja olen syönyt ja juonut tosi huonosti. Kotitesti näyttänyt koko ajan negatiivista, 3 tehnyt. Viralliseen en ole vieläkään päässyt. Tunnen oloni jo täysin terveeksi joten ehkä en keskiviikkona edes mene testiin. Uskon että oli korona koska miesystäväni sairasti suurinpiirtein samoila oireilla ja sai virallisesta testistä positiivisen viikko sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan