Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun Espoossa! - Oletko kateellinen?

Vierailija
01.05.2015 |

Se on ihan ymmärrettävää.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen. Asun Köpiksessä.

Vierailija
62/83 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo olen kateellinen. Siellä en ole vielä asunutkaan. Kerro ap mitenkähän se eroaa edukseen Helsingistä, Jyväskylästä, Kotkasta, Paraisista, Joroisista, Järvenpäästä yms paikkakunnista joissa olen asunut? Voisin sitten muuttaa jos hyvältä kuulostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:22"]Se on ihan ymmärrettävää.
[/quote]

En! en haluaisi asua maalla!

Vierailija
64/83 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syntynyt ja kasvanut Espoossa, enkä missään lähiössä vaan varakkaalla omakotitaloalueella ja heti kun sain ekan asunnon, muutin Helsinkiin. Ikinä en palaa takaisin! Siellähän asut, metsän siimeksessä.

Vierailija
65/83 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, juuri muutin sieltä pois:)

Vierailija
66/83 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin asun, viiden opiskelijan solussa :D kukaan ei ole kyllä ollut kateellinen, kaikki ihmettelee miksi muutin PK-seudulle kun olisin maakunnista saanut omankin kämpän melkein samaan hintaan. Mutta ei mulla ole valittamista, Espoo on ihan mukavaa seutua, vaihtelee tosin alueittain ja kämppikseni ovat mukavia.

Vierailija
67/83 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, koska asun Helsingissä :-). Säälin ihmisiä, jotka joutuvat asumaan Vantaalla tai Espoossa. Vähän niinku Helsinki, muttei kuitenkaan.

Vierailija
68/83 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun kuule Vantaalla, ihanalla omakotitaloalueella. Lyhyt matka Tiksiin ja Jumboon. Tykkään asua täällä iha hirveästi.

Vierailija
69/83 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos Espoota mulle. Helsinki on paras. Jos haluan muuttaa pellon keskelle, muutan oikeesti maalle, en huonojen kulkuyhteyksien Espooseen.

Vierailija
70/83 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 01:23"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 01:17"]

Miksi olisin? Asun nyt meren rannalla ja mistään hinnasta en pois muuttaisi.

[/quote]

Espoo on suureksi osaksi meren rannalla, Suomen Kultahammasrannikolla.

Aiempiin kommentteihin liittyen; mamuja näkee vain juna-asemien liepeillä, Espoon keskuksessa jne. ja hekin todennäköisimmin töihin tai kouluun menossa. Espoossa ei enää edes ole paljon vuokra-asuntoja vaan kaikki alkaa olla omistus- tai osaomistusasuntoja ja vuokra-asunnotkin tehty semmoisiksi, se karsii sossutapauksia ja siksi Espoon mamutkin ovat työssäkäyvää porukkaa jotka saavat yleensäkin asuntolainan. Suvela taitaa enää olla niitä harvoja paikkoja jossa vuokra-asuntoja mamuille?
[/quote]

Hah, tämä sossutapaus käy töissä ja tienaa noin 4000€ ja asuu vuokralla, HELSINGISSÄ.

Espoosseen muuttavat wannabe omistamisen ihannoijat.

Vierailija
71/83 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:23"]

En. Miksi pitäisi?

[/quote]

Espoos on etelä-Suomessa eli keskimäärin pari astetta lämpimämpää kuin suurimmassa osassa Suomea. On hyvät palvelut, Helsingin palvelut aivan vieressä, kuitenkin täällä riittää luontoa, järviä, peltoja ja metsiä, urheiluseuroja ja merimaisemia:

http://4.bp.blogspot.com/-4bTwsxIe7xQ/U4Dj6roxb4I/AAAAAAAAJTE/PrZMnHK02DI/s1600/DSC04144.jpg

Moni peukuttelijoista ei ole ikinä käynytkään Espoossa, ja monet niistä jotka ovat, ovat käyneet vain radan varressa rumemmassa Espoossa. Ja turha on jonkun yksittäisen nyt kirjoittaa että olen kalunut läpi kaikki Espoon kaupunginosat, suurin osa ei kuitenkaan ole joka tapauksessa.  Mutta parempi niin, koska me espoolaiset emme halua liikaa tänne porukkaa, joten pysykää vaan poissa täältä :)

Vierailija
72/83 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo on parhaat päivänsä jo nähnyt nykyinen mamulähiö.

Vierailija
73/83 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidä paikkaansa,että kuka tahansa voisi muuttaa Espooseen tai vaikka sinne Helsinkiin. Ensinnäkin vuokra-asuntoja ei niin vaan saa, asuminen on kallista, työpaikka pitää olla jne. Ja jos joskus haluaa sen oman osakkeen,niin pitää olla hyvät tulot ja säästöjä. Itse olen Espoossa pitempään asunut,joten tiedän tilanteen.

Vierailija
74/83 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 10:15"]

Espoo on parhaat päivänsä jo nähnyt nykyinen mamulähiö.

[/quote]

No ei niitä mamuja näy Tapiolassa, Westendissä, Haukilahdessa, Nuottaniemessä, Suvisaaristossa, Latokaskessa tai Nöykkiössäkään. Eli aika monessa kaupunginosassa ei näy.

Vierailija
75/83 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28v. Entinen espoolainen jonka elämä on ollut kaaosta, ei ole kämppää eikä duunia.
Asustelen milloin missäkin frendeillä yms.
Mun broidi asun Espoon kaupungin kämpässä avovaimonsa kanssa. Tiedän että ne säästää ja hankkivat oman asunnon n. 1v.
Päästä. Voinko siirtää kirjani heille? En tietty
Muuttaisi oikeasti heille. Haluaisin kirjani takaisin "koti" kaupunkiini ja saada mahdollisesti veljeni muuttaessa kämpän
Itselleni. Onnistuuko tämä?

Vierailija
76/83 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan.

- Stadilainen.

Hesalainen pelle sää oot.

Vierailija
77/83 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon niin maalainen että en todellakaan kaipaa kaupungin vilinään. :)

Vierailija
78/83 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, pysy siellä. olet vastuuton tyhjäpäinen Uusimaalainen joita maailma ei tarvitse.

Vierailija
79/83 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, herranjumala! :D Espoo, oivoi... Kalliit alueet karmeita rumia juppiloita verrattuna esim.helsingin aidosti tunnelmallisiin eira/ullis/kaivari-kortteleihin tai munkan/tammisalon/marjaniemen/jollaksen ihanaan merellisyyteen. Keskiluokkaiset alueet rumia ja tappavan tylsiä, köyhät alueet rumia ja kamalia. Junttia menoa. Huonot yhteydet, oma auto pakollinen. Tapiola ainoa jonne muuttoa voisi edes harkita, mutta helsingin vastaavat lähiöt kivempia ja paremmat yhteydet. Ei espooseen kiitos!

Näin juuri. Aikoinaan Mogadishu tv-sarjassa joku Suvelan alue esitti Vuosaarta heh. Sen takia kai kun Vuosaaressa ei ole yhtään niin rumaa taloa. Espoo on kyhäelmä lähiöitä. Stadi on kivempi.

Vierailija
80/83 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin niitä jotka asuvat Espoossa.. ja muuallakin lähiöissä. Talot rännissä kiinni toisiinsa.

Hyvä jos ruohonleikkurilla pääsee talonsa ympäri.

Täällä on tontilla kokoa. Ja paikallis bussilla(kin) pääsee pari kertaa tunnissa keskustaan.

Silti naapurit tervehtivät ja sanovat kuulumiset.

Toisin kuin Espoossa.

Katumelu ei häiritse. Eikä hinnoissa oo Espoo-lisää.

Näkee muuttolintuja omassa pihassa.

Koululuokat ei oo ylisuuret.

Ajelen Espoon OHITSE muutamia kertoja vuodessa.