Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rikosilmoitus poliisin yhteydenotto?

Vierailija
08.05.2015 |

Elikkä ottaako poliisi tai joku muu asianomainen muhun yhteyttä, kun rikosilmoituksen olen tehnyt? Vai jääkö asia vaan tähän.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein netissä rikosilmoituksen ja poliisilta tuli kirje, että eivät tutki, koska ei tarpeeksi näyttöä.

Vierailija
2/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:07"]

Mä tein netissä rikosilmoituksen ja poliisilta tuli kirje, että eivät tutki, koska ei tarpeeksi näyttöä.

[/quote]

No voi helvetti. Mullakaan ei siis mikään elämää suurempi juttu kyseessä, tulin omaa tyhmyyttäni huijatuksi tori.fin kautta... Mutta kuitenkin kyseessä 200 e summa. Ja musta ainakin aika ilmiselvä huijaus tää on. Alkaako poliisi millekkään ylipäätänsäkään näiden huijausten kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se huijari varmaan pelkästään sinua huijaa.

Itse olen ilmoitellut pelkästään pyörävarkauksista, ja sehän nyt on selvää että aika vaikeaa on löytää pyörän varastanutta henkilöä, mutta sun tapauksessa on kumminkin jotain yhteystietoja? Tilinumero? Puhelinnumero voi olla prepaid, eli ei välttämättä auta.

Sivuhuomiona että eikö muuten ole ihmeellistä että prepaid-SIM-kortin saa ilman henkilötietojen luovuttamista vaikka sillä voi huijata rahaa ihmisiltä ja lähetellä uhkausviestejä ynnä muuta paskaa?

Vierailija
4/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:24"]

No ei se huijari varmaan pelkästään sinua huijaa.

Itse olen ilmoitellut pelkästään pyörävarkauksista, ja sehän nyt on selvää että aika vaikeaa on löytää pyörän varastanutta henkilöä, mutta sun tapauksessa on kumminkin jotain yhteystietoja? Tilinumero? Puhelinnumero voi olla prepaid, eli ei välttämättä auta.

Sivuhuomiona että eikö muuten ole ihmeellistä että prepaid-SIM-kortin saa ilman henkilötietojen luovuttamista vaikka sillä voi huijata rahaa ihmisiltä ja lähetellä uhkausviestejä ynnä muuta paskaa?

[/quote]

Onhan se ihmeellistä... Voiko tiliä luoda ilman henkilötietoja? Tilinumerohan mulla on tiedossa...

Vierailija
5/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa tulin myös huijatuksi, netissä tein ilmoituksen, liitin mukaan kaikki tiedot, poliisi soitti kotiin.

Vierailija
6/8 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
7/8 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittivat kyllä ja koska asia on vähäinen käskivät sopia keskenämme. Vastapuoli on hullu, ei sen kanssa voi sopia mitään. Jossain vaiheessa tilanne eskaloituu ja sitten kyllä tulevat paikalle.

Vierailija
8/8 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus kannattaa aina tehdä netin kautta.

Se, mitä poliisi tekee, riippu monesta asiasta. Mun miestäni huijattiin nettikaupoissa juuri 160 eurolla. Oli vielä kyseessä oikeasti suomalainen nettikauppa, joka ei lähettänyt tavaraa vaan ilmoitti olevansa konkurssissa. Mies pyysi apua kuluttaja-asiamieheltä, joka sanoi, että itse asiassa kauppa ei ollut konkurssissa, mutta sen yrittäjä vain häipynyt luultavasti ulkomaille. Neuvoi tekemään rikosilmoituksen.

Poliisilta tuli kirje, että eivät tutki, koska tutkinta ei todennäköisesti johda mihinkään, kun myyjää ei enää löydy.

Siltikin rikosilmoitus kannattaa tehdä pienistäkin huijautuista summista. Itse tekisin jo kympistä. Koska aina välillä lukee ihmosistä, jotka ovat ns sarjahuijareita ja poliisi kyllä sitten puuttuu, kun niitä rikoksia on kymmeniä.