Mitä kuuluu sunnuntaiaamuunne?
Itsellä armoton krapula (onneksi on pikkuisen korjaussarjaa) ja myös morkkis eilisestä käytöksesestäni. 😞
Se on myös onni, että asustelen yksin eikä minua tarvitse kenenkään kestää.
Kunhan tästä taas kerään itseni niin ehkä voisin mennä ihmisten ilmoille ja jopa kauppaan.
Hyvää pyhäpäivää kaikille ja tätä kuluvaa vuotta. Toivotaan, että vihdoin päästäisiin tästä viruksesta ja elämä palaisi normaaliksi. Tai edes uudeksi normaaliksi.
Kommentit (60)
Hyvää huomenta! Tuikitavallinen sunnuntaiaamu. Syöty, juotu ja serkun kanssa naitu, nyt pitäis lähteä metsästämään akkaa. Taas ollut yön ties missä.
Morkkiksia tulee ja menee, jos loukkaa jotakuta, että rakastelin serkkuni kanssa niin aja autolla kallioo päin. Tsempit!! :)
Jiha Supilä kirjoitti:
Hyvää huomenta! Tuikitavallinen sunnuntaiaamu. Syöty, juotu ja serkun kanssa naitu, nyt pitäis lähteä metsästämään akkaa. Taas ollut yön ties missä.
Morkkiksia tulee ja menee, jos loukkaa jotakuta, että rakastelin serkkuni kanssa niin aja autolla kallioo päin. Tsempit!! :)
Tämä keksitty juttu nyt ei varsinaisesti piristä aamua. Ehkä sinun pitäisi jutella jonkun kanssa. Ammattiauttaja?
Sekin tuli mieleeni, että asutko yksin? Itsekin olen joskus huonolla fiiliksellä kirjoitellut tänne mitä sattuu, mutta jälkeenpäin olen katunut.
Heräsin taas jo 7 aikoihin vaikka olisi ollut aikaa nukkua. On todella kova stressi, saan kyllä nukuttua, mutta kun vähän havahdun aamulla, kaikki stressaavat asiat tulevat mieleen ja sama nousta ylös kun uni ei tule enää. Nyt on kahvi juotu ja aamupala syöty. Pitää pian laittaa auto lämpiämään. Olen menossa vanhempien luo sunnuntain viettoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhallista eloa. Mies on lähtenyt aamulla 06 töihin ja ruokkinut silloin kissan, nyt kissa nukkuu vatsa pulleana tuossa 😊.
Mä heräsin lonkkasärkyyn, otin särkylääkettä ja kohta takaisin nukkumaan.No hui, mikäs lonkassa? Onko leikkausta tiedossa? Vai ootko toipilas? Kissalla kissanpäivät :)
Määrittelemätön lonkkakipu oli lääkäri kirjoittanut omakantaan. Verikokeiden ja röntgenin perusteella ei vikaa löydy. Eli ei tietoa mikä siellä on. Vähän homma jäissä nyt koronan takia, toivottavasti ruuhka helpottaa jossain vaiheessa, voidaan jatkaa tutkimuksia.
Kiitos kysymästä 🥰.
Ja meidän kissa tosiaan viettää kissanpäiviä 😻.
Iskias?
Lonkkaa särkee minun iskiakseni, liike on parempi kuin nukkuminen. Pikkulenkkejä useampi päivässä jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Heräsin taas jo 7 aikoihin vaikka olisi ollut aikaa nukkua. On todella kova stressi, saan kyllä nukuttua, mutta kun vähän havahdun aamulla, kaikki stressaavat asiat tulevat mieleen ja sama nousta ylös kun uni ei tule enää. Nyt on kahvi juotu ja aamupala syöty. Pitää pian laittaa auto lämpiämään. Olen menossa vanhempien luo sunnuntain viettoon.
Mulla sama juttu! Stressaan jo nukkumaan mennessä sitä, että jos en saakaan unta. Joskus hyvin harvoin otan nukahtamislääkkeen, mutta ilman sitä yritän olla. Kirjaa luen iltaisin ja se auttaa uneen, jos ei ole liian mielenkiintoinen.
Mulle myös tulee ihan joka ilta ne huonot asiat mieleen, mille en vaan voi mitään.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Mä pistän vielä paremmaksi, sillä mä heräsin jo klo. 4.30 ja nukahdin klo. 00.30 aikoihin.
T: Se pierevä tyyppi jonka hengitys haisee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhallista eloa. Mies on lähtenyt aamulla 06 töihin ja ruokkinut silloin kissan, nyt kissa nukkuu vatsa pulleana tuossa 😊.
Mä heräsin lonkkasärkyyn, otin särkylääkettä ja kohta takaisin nukkumaan.No hui, mikäs lonkassa? Onko leikkausta tiedossa? Vai ootko toipilas? Kissalla kissanpäivät :)
Määrittelemätön lonkkakipu oli lääkäri kirjoittanut omakantaan. Verikokeiden ja röntgenin perusteella ei vikaa löydy. Eli ei tietoa mikä siellä on. Vähän homma jäissä nyt koronan takia, toivottavasti ruuhka helpottaa jossain vaiheessa, voidaan jatkaa tutkimuksia.
Kiitos kysymästä 🥰.
Ja meidän kissa tosiaan viettää kissanpäiviä 😻.Iskias?
Lonkkaa särkee minun iskiakseni, liike on parempi kuin nukkuminen. Pikkulenkkejä useampi päivässä jos mahdollista.
Iskias! Pahinta mitä tiedän ja nyt kahden kuukauden jälkeen alkaa hellittämään. Kun se selkävaivan jälkeen iski niin kipu oli niin kova, että uskoin mulle tulleen jalkaan veritulppa vaikka en siitäkään kivusta mitään tiedä. Kipuasteikolla oli kyllä 10.
Nyt näyttää jo paremmalta vaikka herätessä en olisi halunnut nousta peiton alta. Keitin kahvia ja tein lämpimän leivän pöytägrillissä.
Kohta otan potkurin varastosta ja lähden kauppaan.
Kävin avannossa elämäni ensimmäisen kerran. Ja viimeisen!
Ihan hirveää eikä jälkeenpäin tuntunut yhtään kivalta vaikka niin minulle väitettiin. Sydän meinasi pysähtyä ja se ystävä, joka tätä suositteli on nyt todellakin entinen ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Olin tulossa vastaamaan, että pitkästä aikaa paremmalla tuulella herään sunnuntaina koska ei ole kehnoa oloa eilisestä tissuttelusta. Viikko ilman, ehkä lopetan suurilta osin koko alkoholin.
Tulin hyvälle mielelle ketjusta missä puhuttiin tekemisistä mistä yleensä tykätään mutta mistä itse et pidä. En tunne itseäni niin yksinäiseksi ja oudoksi tuon ketjun jälkeen.
Myöskin oli mukava lukea rupattelua teidän kuulumisista. Aamu alkoi siis hyvin palstalla, vaikka aikaisemmin heräsin miehen unissaan mekkalointiin, niin kuin jokaisena vapaa-aamuna herään.
Äläpä mitään! Minä herään robotin vierestä. 😌
Tai siltä se ainakin unenpöpperössä näyttää, kun miehellä on uniapneamaski.
Tein Aunt Jeminan amerikkalaisia pannukakkuja pitkästä aikaa ja söin niitä vaahterasiirapin kanssa. Tuntui tosi sunnuntailta. Iso maitokahvi oli hyvää.
Kohta menen suihkuun, pukeudun ja vien roskat ulos ja joulukoristelaatikot varastoon.
Ehkä käyn Karismassa, koska haluaisin uuden ei-mustan-neuleen töihin. Samalla yritän ruokakaupassa miettiä, mitä sitä tänään ja huomenna söisi.
Siivosin eilen koko päivän, joten ihailen myös joulusta vapautettua, fressiä kotiamme. Taidan ostaa tulppaaneja.
Vierailija kirjoitti:
Tein Aunt Jeminan amerikkalaisia pannukakkuja pitkästä aikaa ja söin niitä vaahterasiirapin kanssa. Tuntui tosi sunnuntailta. Iso maitokahvi oli hyvää.
Kohta menen suihkuun, pukeudun ja vien roskat ulos ja joulukoristelaatikot varastoon.
Ehkä käyn Karismassa, koska haluaisin uuden ei-mustan-neuleen töihin. Samalla yritän ruokakaupassa miettiä, mitä sitä tänään ja huomenna söisi.
Siivosin eilen koko päivän, joten ihailen myös joulusta vapautettua, fressiä kotiamme. Taidan ostaa tulppaaneja.
Tulppaanit tietää kevättä. 🌷
Totta on, että kun siivoaa kaiken jouluryönän taas pois niin koti tuntuu raikkaalta. Pois kaikki kohvehtirasiat ja havunneulaset! Nyt alkaa härkäviikot ja reikäleivät. Seuraava juhla on Pääsiäinen. Tai onhan tässä laskiainenkin pullineen ja Runebergin päivä torttuineen.
- ap
Täällä on ilta, edelleen kuitenkin +30. Kaunis auringonlasku alkamassa, taivas hehkuu pastellinsävyissä. Omassa uima-altaassa uitu ja auringosta nautittu, kohta syömään illallista johonkin mukavaan ravintolaan, käyn ensin suihkussa ja puen mekon päälle. Ehkä otan myös lasin kylmää viiniä terassilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kysymästä 🥰.
Ja meidän kissa tosiaan viettää kissanpäiviä 😻.Iskias?
Lonkkaa särkee minun iskiakseni, liike on parempi kuin nukkuminen. Pikkulenkkejä useampi päivässä jos mahdollista.Iskias! Pahinta mitä tiedän ja nyt kahden kuukauden jälkeen alkaa hellittämään. Kun se selkävaivan jälkeen iski niin kipu oli niin kova, että uskoin mulle tulleen jalkaan veritulppa vaikka en siitäkään kivusta mitään tiedä. Kipuasteikolla oli kyllä 10.
Minun iskias on sellainen, ettei oikein edes imuroida voi kivutta. Kävin tekemässä lumityöt portaiden edestä (minulla on rivariosake), ei olekin pikkupätkä, kiroilin mielessäni koko ajan. On se kyllä veemäinen kipu.
Juon kahvia ja söin puolikkaan runebergintortun. Kissa nukkuu sylissäni. Väsyttää, koska sain unta vasta neljän maissa. Aion kuitenkin lähteä hiihtämään, koska on niin hieno ilma.
Täällä herätty kuudelta, kuten aina. Muutama kuppi kahvia rauhassa istuskellen. Sitten banaani naamaan ja 8km reippaalle kävelylle. Nautin, kun on pimeää ja rauhallista. Tämän jälkeen aamupala ja Hesaria. Sitten odottikin lumityöt, jonka jälkeen menin saunaan ja pesulle. Jokapäiväinen puhelu isälleni ja sitten lounaan valmistelua. Loppupäivä menee pelaten, telkkua katsellen, joogaten ja kirjaa lukien.
”Myöhäinen” herääminen lapsiperheessä, aamuseksiä miehen kanssa, kotitekoinen brunssi hesaria lueskellen. Viestittelyä rakastajan kanssa, tapaamisen sopimista. Nyt pitäisi lähteä ostoksille ja lapsi lähtee kaverille. Perus talvinen sunnuntai.
Nukuin pitkään ja puoliso herätti kahville ☕️
Nyt ohjelmassa hidas aloitus päivälle. Kahvia, kissan silitystä ja piirtämistä sohvannurkassa ✍️
Myöhemmin kokkaamme täytettyjä paprikoita ja pannaria 🤤
Aamun voinnista oon nyt selvinnyt. Ei enää pieretä, ei närästä ja olokin on selvempi kuin aamulla. Ulkoilu ja Burger Kingin safka ovat helpottaneet oloani. Katsoin aamulla myös Cabin Fever (2016) elokuvan, joten vähän koettelin itseäni aamulla. Lähellä oli, että olisin yrjönnyt tuon leffan aikana.
Meinasin siivota näin pyhäpäivänä helpottaakseni pahaa oloani ja morkkista. Ei se aina mene niin. Asun 5. kerroksessa eikä vanhassa talossa ole hissiä. Menin puisteluparvekkeelle (tietty yöpuvussani) puistelemaan isoa olohuoneen mattoa ja tottakai se lipesi käsistäni ja putosi maahan.
Hyvä juttu tässä on se, että avaimet oli mukana.
- ap