Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pumppu on alkanut loikkia

Vierailija
09.01.2022 |

Ilmeisesti rytmihäiriöitä. Vähän liian aikaisin kyllä. Pelottaa varata aika jatkotutkimuksiin koska en haluaisi kuulla asian olevan niin. Määrääköhän ne mulle nitroja? M42

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä.

Vierailija
2/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisälyöntejä? 

Tervesydämisilläkin ihmisillä on ns. lisälyöntejä. Joskus ne voivat aiheuttaa epämiellyttäviä oireita, jolloin saatetaan tarvita sydänfilmi- eli EKG-tutkimusten tuloksista riippuen tilapäistä lääkitystäkin.

Mutta jos rytmihäiriötuntemuksiin on liittynyt tajunnan menetys tai jos lisälyöntejä on hyvin runsaasti, tarvitaan myös sydämen ultraääni- ja muita tutkimuksia.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00082

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita alle kolmekymppisiäkin menehtynyt sydänkohtaukseen. Eräskin taksikuski kuoli siihen ja se taisi vieläpä tapahtua kesken ajon. Onneksi hänellä ei ollut silloin matkustajia mukanaan. Tutkimuksiin a.s.a.p.

Vierailija
4/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan melkein sydärin jo pelkästään siitä kun näenkin kuvan Annika Saarikosta.

Vierailija
5/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää buustereita.

Vierailija
6/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita alle kolmekymppisiäkin menehtynyt sydänkohtaukseen. Eräskin taksikuski kuoli siihen ja se taisi vieläpä tapahtua kesken ajon. Onneksi hänellä ei ollut silloin matkustajia mukanaan. Tutkimuksiin a.s.a.p.

Mies?

Vierailija
7/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nitroja anneta vasta senioreille?

Vierailija
8/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmihäiriöihin ei määrätä nitroja.

Vierailija
9/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nuoresta asti lisälyöntejä, sellaisia muljahduksia. Samoin äidillä. Eniten niitä on kun stressaa ja ahdistaa. Jos oon ihan rento eikä oo huolen häivää niin niitä ei esiinny. Sydän on tutkittu niin ekg:llä kuin ultralla, mitään erikoista ei oo. Mee lääkäriin, jatkuva pelko ei tee hyvää pumpulle, tieto on lopulta vähemmän ahdistavaa ku epätietoisuus, ainaki omasta mielestä.

Vierailija
10/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla. Mutta lääkäreitä ei kiinnosta koska olen nainen. Se on vaan stressiä, sanotaan.

Vierailija
11/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko rokotettu?

Vierailija
12/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni menehtyi sydänkohtaukseen 42-vuotiaana. Juoksulenkillä. Se oli koko meidän suvullemme valtava shokki.

Vierailija
13/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaiseen nitroja määrätä.  Nitrot ovat aivan eri sydänongelmiin.

Käyt lääkärissä, ekaksi sulle määrätään sydänfilmi otettavaksi ja lääkäri tutkii sen tuloksen.

Samoin lääkäri kuuntelee sydämen. Ja kyselee asiosta.

Tuollainen voi johtua mistä tahansa, ei sitä voi itse tietää eikä edes kannata arvailla.

Yleensä nuo ovat vaarattomia, mutta ne tuntuu tosi ilkeiltä ja kun kysymys on sydämestä, niin tottahan ihminen heti huolestuu kovasti.

Rytmihäiriöistä on tosi pitkä matka vielä mihinkään sydänkohtaukseen.

Mutta tosiaan, rytmihäiröitä ei hoideta nitroilla.

Vierailija
14/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla. Mutta lääkäreitä ei kiinnosta koska olen nainen. Se on vaan stressiä, sanotaan.

Ikä, jos sopii udella?

Vierailija
15/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä, jos sopii udella?

44

Vierailija
16/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin elää ikuisesti, koska tykkään elämästä ihan kamalasti, mutta se ei ole mahdollista. Silti toivoisin, että kun täältä on aika lähteä, se tapahtuisi nopeasti ja mieluiten sydänkohtauksen muodossa.

Vierailija
17/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tilanteissa loikkii? Oletko syönyt ennen sitä?

Vierailija
18/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin elää ikuisesti, koska tykkään elämästä ihan kamalasti, mutta se ei ole mahdollista. Silti toivoisin, että kun täältä on aika lähteä, se tapahtuisi nopeasti ja mieluiten sydänkohtauksen muodossa.

Huomaa, että sydänkohtaus voi olla erittäin kivulias ja rankka myös.

Oletko koskaan nähnyt ihmistä kun hän on saanut sydänkohtauksen, se kauheaa katseltavaa.

Vierailija
19/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi: liikaa vauvapalstailua ja päihteitä.

Vierailija
20/50 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nukkuessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi