Miniäni suuttui minulle
Miniäni suuttui kun syötin vahingossa vauvaa lusikalla jolla olin itse syönyt hetki sitten. Hän oli mäkättänyt pojalleni siitä ja sain juuri kuulla pojaltani kauheat saarnat. Hyvää vappua. Olenko huono isoäiti?
Kommentit (95)
Lusikka ei ole astia. Jollei ap pese oma on asiansa.
Ennen tehtiin niin. Jopa maistettiin syöttämisen välissä lapsen lusikasta oli täysin normaalia
Olen itse anoppi joka pitää täysin käsittämättömänä ap tä. Ei kukaan viisas äiti tai isoäiti voi olla noin typerä. Epäilen provoksi.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 01:02"]
Lapsena ne söi ulkomailla kadulta löytämiään purkkamöykkyjä eikä sairastuneet mihinkään. Siis ehdotan rauha maahan miniät ja anopit..
[/quote]
Just joo. Tää on taas niin tätä. Sama juttu kuin turvyön ja pyöräilykypärän köyttö. Aika moni typerys perustelee käyttämättömyyttä sillä ei 70 luvullakaan käytetty ja me kaikki keskusteluun osallistuvat ollaan vielä hengissä. Niinpä... Ne eivät osallistu keskusteluun, jotka kuoli.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 08:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 01:02"]
Lapsena ne söi ulkomailla kadulta löytämiään purkkamöykkyjä eikä sairastuneet mihinkään. Siis ehdotan rauha maahan miniät ja anopit..
[/quote]
Just joo. Tää on taas niin tätä. Sama juttu kuin turvyön ja pyöräilykypärän köyttö. Aika moni typerys perustelee käyttämättömyyttä sillä ei 70 luvullakaan käytetty ja me kaikki keskusteluun osallistuvat ollaan vielä hengissä. Niinpä... Ne eivät osallistu keskusteluun, jotka kuoli.
[/quote]
Äärimmäinen kärjistys kantaa hienostunutta keskustelun hedelmää. Hieno juttu!
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:51"]
Joo. Koko vauvan elämä on nyt ihan pilalla ja suu täynnä kariesta.
[/quote]
Voi v...u mikä draamakuningatar !
Ihan ok muuten toi lusikka-asia, ettei käytetä samaa - mutta joo, mun suu ei ole täynnä reikiä, vaikka olen 60 luvun lapsi ja mua varmaan on satoja kertoja syötetty juurikin noin, kuinka isoäiti syötti. Tää palsta on niin sairaan täynnä näitä draama-äitejä, että mua melkeinpä naurattaa. Ne on niin vakavissaan ihan kaikesta.
Olen joskus laittanut ruokalautasen koiralle, että se on saanut jämät. En vain ikinä laittaisi itse käyttämiäni ruokailuvälineitä toiselle ihmiselle, se olisi huonoa käytöstä. Ei kai vauva poikkea tästä, niin että sille laitetaan itse jo käytetyt ruokailuvälineet "vahingossa"?
Ja jos nyt joku yökkii tota koiralle antamista, niin lautanen menee tietysti sen jälkeen tiskikoneeseen.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:47"]Vertaa siihen, että olet onnettomuudessa, mutta sinut pelastettiin HIV-verellä. Olisitko kuinka kova mäkättämään sairaalalle/lääkäreille/hoitajille sen jälkeen?
[/quote]
Just. Voikin verrata tätä hiviin. Voi helvetti teidän kanssa! :D Ei toi nyt mikään maailmanloppu ole.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:54"]
Miksi miniäni ei itse sanonut asiasta? Katsoi vain vierestä. Olen tuntenut miniäni jo 15 vuotta.. T. Aloittaja
[/quote]
olisin ollut niin raivona, ettei olisi jäänyt 'sanomiseksi'
[/quote]
Mitä olisit tehnyt? Hakannut mummoparan henkihieveriin? Oiskohan aika käydä psykologin juttusilla.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:47"]
Vertaa siihen, että olet onnettomuudessa, mutta sinut pelastettiin HIV-verellä. Olisitko kuinka kova mäkättämään sairaalalle/lääkäreille/hoitajille sen jälkeen?
[/quote]
Oikeastiko karies on samantasoinen asia kuin HIV? Täytyy sanoa, että ei nuoret äidit taida olla niitä terävimpiä kyniä, jos ei tajua, minkä mittaluokan asiasta on kyse.
Meillä on kanssa tuollainen ap:n tapainen marttyyri-idiootti isoäitinä. "Hyvää minä vaan tarkoitin..." Eipä tarvitse enää lapsenlapsia hoitaa eikä syöttää, valvottuna saa tavata pari kertaa vuodessa pari tuntia kerrallaan.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:51"]
Joo. Koko vauvan elämä on nyt ihan pilalla ja suu täynnä kariesta.
[/quote]
Voi v...u mikä draamakuningatar !
Ihan ok muuten toi lusikka-asia, ettei käytetä samaa - mutta joo, mun suu ei ole täynnä reikiä, vaikka olen 60 luvun lapsi ja mua varmaan on satoja kertoja syötetty juurikin noin, kuinka isoäiti syötti. Tää palsta on niin sairaan täynnä näitä draama-äitejä, että mua melkeinpä naurattaa. Ne on niin vakavissaan ihan kaikesta.
[/quote]
Oisko ollu sarkasmia?
Oltiin eilen vappulounaalla ja naapuripöydässä kaikesta päätellen äiti syötti lastaan samalla lusikalla, jolla itse söi jälkiruokaa ja jolla maistatti myös miehellään kyseistä herkkua. Ikää aikuisilla oli arviolta 30 v ja suomea puhuivat, joten taas löytyi perhe, jonka lapsi kuolee hampaasta alkunsa saaneeseen aivomätään ennen kuin täyttää 18v.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 09:16"]
Meillä on kanssa tuollainen ap:n tapainen marttyyri-idiootti isoäitinä. "Hyvää minä vaan tarkoitin..." Eipä tarvitse enää lapsenlapsia hoitaa eikä syöttää, valvottuna saa tavata pari kertaa vuodessa pari tuntia kerrallaan.
[/quote]
Tunnustan: olen tehnyt saman kuin ap ihan siksi, että pääsin eroon jatkuvasta "me tarvitaan omaa aikaa, ota vauva viikonlopuksi" -rutinasta. Nyt miniä joutuu ihan itse hoitamaan lapsen ja sehän on kamalan raskasta :)
No voin hammashoitajana paljastaa salaisuuden. Ei se yhdestä kerrasta tartu.
Kai ymmärrät, että tässä ei nyt ole kyse vain sun mahdollisesta karieksesta. Oletko ollut 15 vuotta siinä uskossa, että teillä on muka hyvät, aidot, avoimet välit?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 09:19"]Oltiin eilen vappulounaalla ja naapuripöydässä kaikesta päätellen äiti syötti lastaan samalla lusikalla, jolla itse söi jälkiruokaa ja jolla maistatti myös miehellään kyseistä herkkua. Ikää aikuisilla oli arviolta 30 v ja suomea puhuivat, joten taas löytyi perhe, jonka lapsi kuolee hampaasta alkunsa saaneeseen aivomätään ennen kuin täyttää 18v.
[/quote]
Ois aika vähän porukkaa täällä jos kuoltais tosta syystä aivomätään ennen kuin täytetään 18. Kannattaisko vähän rauhoittua?
Nää on pahimpia. Nää 25-30-vuotiaat naiset. Kaiken tietäviä kiukkusäkkejä. Muuan anoppi totesi, enkä yhtään väitä vastaan.
Kaikki: anopit, miehet(avio/avo) lastenhoitajat, opettajat, viranomaiset jne. Väärässä, ne kaikki muut. Niin unohtui: myös muut äipät.
Miksi niin kireä pipo? Eikö saa oikeaa ja riittävää tukea tuo 25-30 mamma?
Neuvojahan ei voi antaa oikealla tavalla, koska närkästys.
Kiinnostavaa, ettei tartu vain yhdestä kerrasta. Mistähän meidän lapsi on saanut kariestartuntansa. Luultavasti päiväkodista. Meilläkin asia oli tiedossa, kun lapsi oli pieni, emmekä syöttäneet samasta lusikasta, josta itse oltiin maistettu. Tietääkseni kumpikaan anopeistakaan ei niin tehnyt. Joten tartunta voi tulla mistä vain.
Olen samaa mieltä niiden kanssa, jotka vastaavat, että ap oli ajattelematon. Ihminen on erehtyväinen, vain jumala on täydellinen (ei, en ole uskovainen, mutta näin se vain on tässä elämässä). Tekevälle sattuu.
Omassa lapsuudessani, 60-luvulla, oli tosiaan aika tavallista, että vauvan äiti maisteli ruokaa ensin samasta lusikasta, jolla syötti vauvaa. Se oli helpoin tapa tarkistaa ruoan maku ja sopiva lämpötila. Silloin ei tiedetty karieksen tarttumisesta mitään, mutta itseäni tapa ällötti siksi, että se näytti ällöltä.
Ihmettelen 55 outoa kommenttia. Vaikkei tietäisikään kariesta ei sitä nyt muutenkaan lusikkaa panna toisen suuhun. Miten oikein elätte. Ettekö pese astioita