Mitä jäätelöä haluaisit maistaa mutta sitä ei valmisteta?
Jäätelö jota ei ole olemassa, ainakaan Suomessa, mikä olisi hyvää, mitä haluaisit kokeilla tai oletko kotona tehnyt mutta kaupasta ei saa?
Tää aihe on tarkoitettu kirjoittaessani ihan omaksi iloksi kaikille täällä, ideoita mitä voisi kotona kokeilla, tai mikä on todettu hyväksi.
Kommentit (731)
La Gala Lakkalikööri. Minulla on vieläkin tallessa kyseisen jäätelön alkuperäisiä mustia muovirasioita, joista sai hyviä ja kestäviä säilytysrasioita.
Kirsikkajäätelö jossa oli kirsikkahilloa
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä on pari kertaa vuodessa kausituotteena kirsikkaVIINANmakuista (näin paketissa lukee) jäätelöä ja se on helvetin hyvää!
Romanoff-vanillaa. Tätä saa kyllä meillä kotona kesäisin kun teemme itse jäätelökoneessa.
Eipä tule mitään keksittyä mieleen, mutta itse kaipaan Mövenpickin saksanpähkinä jäätelöä. Sitä vielä sai pienissä pikareissa pari vuotta sitten, mutta lähistöltä katos sittemmin kokonaan. Ysärillä sitä lusikoin isosta purkista. Sitä raaski aina yhden viikkoon ostaa.
Toinen on Valion lakritsijäätelö. Kaipa sitä jonkinlaisena versiona nytkin saa, mutta ennen vanhaan oli kunnon könttejä sitä mustaa matskua. Herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä on pari kertaa vuodessa kausituotteena kirsikkaVIINANmakuista (näin paketissa lukee) jäätelöä ja se on helvetin hyvää!
En ole ikinä nähnyt, mikä kausi on kyseessä?
Pari kertaa oon kesällä syönyt irtojäätelönä jäätelökioskilta ostettuna tervajäätelöä. Sitä kun saisi lisää, nam! 😋
Vierailija kirjoitti:
Eipä tule mitään keksittyä mieleen, mutta itse kaipaan Mövenpickin saksanpähkinä jäätelöä. Sitä vielä sai pienissä pikareissa pari vuotta sitten, mutta lähistöltä katos sittemmin kokonaan. Ysärillä sitä lusikoin isosta purkista. Sitä raaski aina yhden viikkoon ostaa.
Toinen on Valion lakritsijäätelö. Kaipa sitä jonkinlaisena versiona nytkin saa, mutta ennen vanhaan oli kunnon könttejä sitä mustaa matskua. Herkkua.
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuotehaku?haku=m%C3%B6venpick&tuote=moven…
Fazerin parhaat jääkarhu-karkin makuinen jäätelö.
Salmiakki jäätelöä en löydä enää mistään.
Viinajäätelöitä. Esim. konjakkijäätelö, Sininen enkelijäätelö jne.