Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jäätelöä haluaisit maistaa mutta sitä ei valmisteta?

Vierailija
08.01.2022 |

Jäätelö jota ei ole olemassa, ainakaan Suomessa, mikä olisi hyvää, mitä haluaisit kokeilla tai oletko kotona tehnyt mutta kaupasta ei saa?

Tää aihe on tarkoitettu kirjoittaessani ihan omaksi iloksi kaikille täällä, ideoita mitä voisi kotona kokeilla, tai mikä on todettu hyväksi.

Kommentit (731)

Vierailija
241/731 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus muinoin valmistettiin sellaisia kääretorttujäätelöitä joita myytiin sellaisissa putkiloissa. Noista olisi mukava maistaa ainakin sitä lakkaversiota vielä joskus. Epäilen tosin että tuollaisen valmistaminen maksaa liikaa että se olisi kaupallisesti kannattavaa. 

Ihanaa että joku muukin muisti tän. Se oli todella hyvää.

Myös kunnon makuista päärynä, minttu tai kirsikkajäätelöä kaipaan. Hyvää irtominttujäätelöä sai 90 luvulla.

Vierailija
242/731 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikka-suklaakermajäätelöä.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/731 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistoin joskus Keravalla joillakin valkosipulifestareilla valkosipulijäätelöä. Oli tosi hyvää ja toivoisin, että sitä sais maistaa toistekin!

Vierailija
244/731 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Midi-jäätelöä kaipaa, eli suklaajäätelöä kirsikka paloilla ja suklaakuorutteella.

Vierailija
245/731 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin suolapähkinä-rusinajäätelöä. Ei

Vierailija
246/731 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maistoin joskus Keravalla joillakin valkosipulifestareilla valkosipulijäätelöä. Oli tosi hyvää ja toivoisin, että sitä sais maistaa toistekin!

Eikö sitä voi itse valmistaa kotona? Ostat vaniljajäätelöä ja sekoitat joukkoon pieneksi murskattuja valkosipulikuutiota tai valkosipulijauhetta suoraan maustepurkista.

Itse en tuommoista tököttiä söisi vaikka valkosipuli on hyvä mauste mm. patongin kanssa.

Vierailija
247/731 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilutikku! Kaikkien aikojen paras jäätelöpuikko, harmi kun ei valmisteta enää.

Vierailija
248/731 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä voi itse valmistaa kotona? Ostat vaniljajäätelöä ja sekoitat joukkoon pieneksi murskattuja valkosipulikuutiota tai valkosipulijauhetta suoraan maustepurkista.

Itse en tuommoista tököttiä söisi vaikka valkosipuli on hyvä mauste mm. patongin kanssa.

Noita tuotteita kyllä testataan ja kehitetään pitkän ajan kuluessa. Ei ne välttämättä ihan tuosta noin vaan kotona onnistu sillä että heittää jäätelöön valkosipulia sekaan. 

Vierailija
249/731 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen tätä ketjua lueskellut, niin hyvin monet makutoiveet on helppo toteuttaa tekemällä jäätelön itse. Pohjana toimii kuohukerma ja kondensoitu maito, jotka vatkataan vaahdoksi. Halutessaan voi lisätä glukoosisiirappia, joka tekee jäätelöstä pehmeämpää. Sitten vain kokeilemaan erilaisia makuja. Googlesta ja youtubesta löytyy tarvittaessa apua.

Vierailija
250/731 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen hurahtanut itsetehtyihin jäätelöihin. Innostukseni alkoi siitä, kun ostin viime vuoden puolella markkinoille tullutta baileys jäätelöä. Maku oli mietoudessaan todellinen pettymys, joten päätin itse tehdä parempaa. Ja parempaahan siitä tuli, suorastaan superhyvää. Tuohon ylläkin mainittuun kerman ja kondesoidun maidon pohjaan vaan sekoittaa makunsa mukaan baileysta, muutamaksi tunniksi pakkaseen ja eiku nauttimaan. Glukoosisiirappia ei tarvita, koska alkoholin takia jäätelöstä ei tule kovaa. Monia muitakin reseptejä olen tämän lisäksi kehitellyt.

Vierailija
251/731 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

60- luvulla oli Pauligin Kahvijääätelöä, kermajäätelö!

Se oli tosi ihanaa!

Vierailija
252/731 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen harmitellut ja ihmetellyt miksei sitruunajäätelöä oikein ole missään. Ja jos on, melkein aina sen sekaan on sotkettu lakritsia, ei kiitos sille. Mutta! Tänä keväänä olen vihdoin maistanut jo kahta uutta sitruunajäätelöä, toinen oli pingviini tuutti ja toinen puikkojäätelö. En vain harmikseni enää muista mikä sen merkki oli.

Vierailija
253/731 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi MInetin jäätelöitä ei ole pks-alueella?

Jos Minetti himottaa, niin käykää Robert's coffeella https://robertscoffee.com/tuotteet/gelato/

Sieltä saa oikeaa käsin tehtyä gelatoa (missä makuna muun muassa kirsikkaa) On hyvää! Niitä saa astettua myös isommissa rasioissa koti pakettiin.

Vierailija
254/731 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilutikku! Kaikkien aikojen paras jäätelöpuikko, harmi kun ei valmisteta enää.

Ihanaa, tämän olinkin jo kokonaan unohtanut. Oli kyllä maailman paras jäätelö!

Vierailija
255/731 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lempijäätelö lapsesta lähtien oli minttu-vanilja. En ymmärrä miksi se piti korvata joka paikassa minttu-suklaaksi. Vadelmajäätelö voisi olla hyvä idea.

Vierailija
256/731 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen harmitellut ja ihmetellyt miksei sitruunajäätelöä oikein ole missään. Ja jos on, melkein aina sen sekaan on sotkettu lakritsia, ei kiitos sille. Mutta! Tänä keväänä olen vihdoin maistanut jo kahta uutta sitruunajäätelöä, toinen oli pingviini tuutti ja toinen puikkojäätelö. En vain harmikseni enää muista mikä sen merkki oli.

Tykkään myös sitruunajäätelöstä. Ostin uuden pingviinin sitruunatuutin ja se oli pettymys, en tykännyt.

Hyvää sitruunajäätelöä ei ole pitkään aikaan ollut.

Vierailija
257/731 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan oli sitruunajäätelöä, ei siis mehujäätä tai sorbettia vaan sitruunakermajäätelöä jossain tuutissa. Se oli tosi hyvää. Kasarilla joskus.

Vierailija
258/731 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limettipiirakkajäätelö

Vierailija
259/731 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää minttujäätelöä saa tosiaan hakea. Puhumattakaan hyvästä minttu-suklaahitujäätelöstä.

260/731 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cannabis jäätelö

Cool Colorado

Delirium on kiva tila

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme