Miksi etäkoulu ei ois suoraan vaan voinu tulla?!
Siis pahoin pelkään itse (lukiolaisena) että ei kauaa ehditä olla lähiopetuksessa, kun hallitus tajuaa että tartunnat tulevat nousemaan. Sen takia olisin toivonut suoraan etäkoulua. Lisäksi yleensä vapaa-ajalla nään sukulaisia jotka kuuluvat riskiryhmään niin itseni pitää olla todella varovainen
Kommentit (402)
Vierailija kirjoitti:
Alexandra_03 kirjoitti:
saan 3 rokotuksen 25.1 mutta silti, koska nään sukulaisia kun olemme läheisiä ja asumme melkein naapurissa
No älä näe niitä. Videopuhelut on keksitty, daa
Aloittajan isovanhemmat ovat iäkkäktä ja heillä on lankapuhelin.
Taitaa olla aika hankalaa totutella videopuheluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aineenopettajana pääkaupunkiseudun suuressa yhtenäiskoulussa. Minulla on viikossa 200 oppilasta. Joka tunnilta on tällä viikolla ollut pois 6-10 oppilasta koronan takia. Olen altistunut lukuisia kertoja tässä kuussa. Opettajia meillä on sairaana niin paljon, että sijaisia ei tahdo saada ja me oman koulun opet sijaistetaan sairaita omien tuntien ohessa.
Sain 3.rokotteen kaksi viikkoa sitten, mutta olen asennoitunut siihen, että varmasti tulen saamaan viruksen ja niin suurin osa kollegoistani ja oppilaistani myös. Ehkä meidän kaikkien vaan kuuluu saada se. Tilanne on joka tapauksessa pois hallinnasta ja siten on hyvä, että lapset saavat käydä koulua.
Sama kokemus täältä pk-seudun rajan tuntumasta, sillä lisäyksellä, että sain jo oman tartuntani. Altistuin töissä jo ekalla kouluviikolla monta kertaa. Tosin olen eri mieltä siitä, etteikö parin viikon etäkoulu lukukauden alkuun olisi ollut tarpeellinen aikalisä rokotuksille ja opetusjärjestelyiden oikeille muutoksille aiemmasta. Ei tämänhetkinen koulu oikein kunnolla pyöri, kun on niin paljon poissaoloja sekä opeilla että oppilailla.
En ymmärrä, miksi opettajat eivät puolusta oikeuksiaan. Li Anderssonille olisi voinut tehdä selväksi, että se on joko etäkoulu tai lakko. Suomalaiset ovat nössöä kansaa, jotka alistuvat päähänpotkijoiden edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aineenopettajana pääkaupunkiseudun suuressa yhtenäiskoulussa. Minulla on viikossa 200 oppilasta. Joka tunnilta on tällä viikolla ollut pois 6-10 oppilasta koronan takia. Olen altistunut lukuisia kertoja tässä kuussa. Opettajia meillä on sairaana niin paljon, että sijaisia ei tahdo saada ja me oman koulun opet sijaistetaan sairaita omien tuntien ohessa.
Sain 3.rokotteen kaksi viikkoa sitten, mutta olen asennoitunut siihen, että varmasti tulen saamaan viruksen ja niin suurin osa kollegoistani ja oppilaistani myös. Ehkä meidän kaikkien vaan kuuluu saada se. Tilanne on joka tapauksessa pois hallinnasta ja siten on hyvä, että lapset saavat käydä koulua.
Sama kokemus täältä pk-seudun rajan tuntumasta, sillä lisäyksellä, että sain jo oman tartuntani. Altistuin töissä jo ekalla kouluviikolla monta kertaa. Tosin olen eri mieltä siitä, etteikö parin viikon etäkoulu lukukauden alkuun olisi ollut tarpeellinen aikalisä rokotuksille ja opetusjärjestelyiden oikeille muutoksille aiemmasta. Ei tämänhetkinen koulu oikein kunnolla pyöri, kun on niin paljon poissaoloja sekä opeilla että oppilailla.
En ymmärrä, miksi opettajat eivät puolusta oikeuksiaan. Li Anderssonille olisi voinut tehdä selväksi, että se on joko etäkoulu tai lakko. Suomalaiset ovat nössöä kansaa, jotka alistuvat päähänpotkijoiden edessä.
Vieläkö jotkut jaksaa. Kouluissa on oltu jo monta viikkoa, eikä katastrofia tullut. Ei kukaan enään puhu etäkoulusta paitsi palstsn koronahullut
Meidän vajaan 200 oppilaan koulussa omikron ei ole toistaiseksi lähtenyt leviämään. Viime viikolla oli pari tapausta ja tällä viikolla ainoastaan yksi. Samassa pihapiirissä on samaa kokoluokkaa oleva alakoulu, eikä siellä ole ollut ainoatakaan tapausta kummallakaan viikolla. Voi toki olla, että tilanne huononee kuitenkin nopeasti, mutta arvelisin, että hyvä tilanne selittyy sillä, että maskeja pidetään hyvin, eli luokasta riippuen 80-90 % oppilaista pitää maskeja. Koulu on 2000-luvulla rakennettu, joten ilmanvaihto pelaa hyvin, mistä varmaankin on ollut myös etua. Tällä viikolla on ollut sellaisiakin päiviä, että keskimäärin noin 25 oppilaan suuruisissa luokissa kaikki oppilaat ovat olleet paikalla.
Koulut ovat epidemian moottori.
Miten on mennyt ap?
Onko lukiolaisilla maskia, entä bussissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alexandra_03 kirjoitti:
saan 3 rokotuksen 25.1 mutta silti, koska nään sukulaisia kun olemme läheisiä ja asumme melkein naapurissa
Aloittajan isovanhemmat ovat iäkkäktä ja heillä on lankapuhelin.
Taitaa olla aika hankalaa totutella videopuheluihin.
äidin äidillä siis lankapuhelin ja isin äidillä ihan älypuhelin mutta koulun takia nii väsyny etten jaksa ees sitä tehdä
Vierailija kirjoitti:
Miten on mennyt ap?
Onko lukiolaisilla maskia, entä bussissa?
väsyttää, suurimmalla osalla bussissa mutta ei tietty kaikilla
Huomen pitäs taas raahautuu koululle…..
Kansalaisaloite on jo etäkoulusta. Täältäkö joku teki :)?
Vierailija kirjoitti:
Alexandra_03 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai onks joku tehny!? Mä en oo huomannu!!
käykääpä ny allekirjottamasa se aloite jos vapaaehtoiseen etäkouluun haluatte
Se on Kansalaisaloite etäkoulu HETI! -nimellä muistaakseni.
Kovin vähän oli nimiä heti alussa. Taitaa näkyvyys puuttua.
Mitkään sulut ei auta, koska rokotetut sairastuvat ROKOTTEESTA!
Päättäjät tietää tämän.
Vierailija kirjoitti:
Mitkään sulut ei auta, koska rokotetut sairastuvat ROKOTTEESTA!
Päättäjät tietää tämän.
Ajatteletko, että se on syy, miksi etä ei tullut? Kuitenkin toisaalta tartunnat laskivat hyvin loman aikana.
Nyt on vaalit pidetty. Eikö olisi aika huomata että joka päivä kuolee 14 koronaan Suomessa ja antaa etäkoulu niille jotka haluavat?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vaalit pidetty. Eikö olisi aika huomata että joka päivä kuolee 14 koronaan Suomessa ja antaa etäkoulu niille jotka haluavat?
Luultavasti, mutta ainakin siinä saattaisi auttaa siihen aloitteeseen liittyminen.