Miksi etäkoulu ei ois suoraan vaan voinu tulla?!
Siis pahoin pelkään itse (lukiolaisena) että ei kauaa ehditä olla lähiopetuksessa, kun hallitus tajuaa että tartunnat tulevat nousemaan. Sen takia olisin toivonut suoraan etäkoulua. Lisäksi yleensä vapaa-ajalla nään sukulaisia jotka kuuluvat riskiryhmään niin itseni pitää olla todella varovainen
Kommentit (402)
Harrastukset ainakin oli turha avata. Lukiolaiset saavat sieltä tartuntoja ja vievät kouluunsa.
Mieluummin koulut pitäisi laittaa etäopetukseen. Kansanedustajille voi laittaa viestiä tuosta toiveesta halutessaan.
On se kumma, että jos opettajista, oppilaista ja vanhemmista suurin osa haluaisi etäkoulua, sitä ei tule.
Laittakaa mielipiteenne omalle kansanedustajallenne.
Kumma, kun oaj:lla ei ole parempaa sananvaltaa. Ne parhaiten tietää etäkoulun hyvät ja huonot puolet ja koulujen kyvyn toimia koronaturvallisesti.
Oaj olisi halunnut etäkoulua.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, että jos opettajista, oppilaista ja vanhemmista suurin osa haluaisi etäkoulua, sitä ei tule.
Kumma, kun oaj:lla ei ole parempaa sananvaltaa. Ne parhaiten tietää etäkoulun hyvät ja huonot puolet ja koulujen kyvyn toimia koronaturvallisesti.
Suurin osa vanhemmista, oppilaista ja opettajista EI nimenomaan halua etäkoulua. Se että täällä muutama vaatii ei ole koko Suomi. Yllätyitkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vanhemmista, oppilaista ja opettajista EI nimenomaan halua etäkoulua. Se että täällä muutama vaatii ei ole koko Suomi. Yllätyitkö?
Oaj pyysi etäkoulua. Se on opettajien kannanotto. Sehän on heidän etujärjestönsä.
En tunne yhtäkään yläkoululaisen tai lukiolaisen vanhempaa, joka ei olisi halunnut etäkoulua.
Alakoululaisten vanhempiin minulla ei ole yhteyttä.
Stressaavaa, kun ei ole kunnollisia rajoituksia. Etäkoulu olisi ilman muuta heti laitettava käyntiin ja harrastukset lopetettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki riskiryhmät on jo suojattu moninkertaisilla rokotteilla. Muille tauti ei ole vaarallinen. Jos nyt ollaan lockdownissa kuukausi, jotta opettajat saa kolmannet rokotteet, niin vanhusten kolmosrokotteet ehtii sillä aikaa vanhentua. Rokotteen teho on niin lyhytaikainen (2-3kk), ettei koko väestölle saada yhtäaikaa tehokasta rokotesuojaa milloinkaan. Jos siis lähdetään etäkouluun, niin ollaan pysyvässä limbossa.
Nyt pitää hyväksyä, että elämään kuuluu myös sairastuminen ja kuolema. Korona ei poistu mihinkään ja epidemioita tulee jatkossa vuosittain muutamia. Ihmisiä kuolee koronaan vastaavasti kuin aiemmin influenssaan. Siihen totutaan ja paniikki hälvenee. Riskiryhmien rokotuksia jatketaan.
No ei tasan pidä hyväksyä, jos sairastuminen ja kuolema ovat ehkäistävissä. Täysin pöljä ajatus...
Kuolema tulee, oli korona tai ei. Kuoleman viivyttelyssä ei ole järkeä, jos se aiheuttaa niin paljon ristiriitaa.
Niin että olisiko ok jos tulen tappãmaan sinut koska olethan sinäkin sitä kuolemaa tarpeeksi viivytellyt
Kotikouluun voi ottaa koska vaan. Ilmoitus vaan menemään. https://fi.wikipedia.org/wiki/Kotikoulu
Kukaan ei ole huolissaan huolilapsista siinä tilanteessa, että koulut suljettu eikä saada edes etäkoulua järjestettyä. Ai kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten aloittajalla sujuu?
Ihan hyvin alkuviiko menee aina väsymyksessä kun pitkiä päiviä
Koska opettajat eivät halua päästää irti oppilaistaan. Joutuisivat vielä olemaan kotona keskellä päivää omien kauhukakaroidensa kanssa. Ja ruokaakin pitäisi laittaa vaikka eivät osaa.
Miten koulussa aloittajalla tällä hetkellä menee?
Olen aineenopettajana pääkaupunkiseudun suuressa yhtenäiskoulussa. Minulla on viikossa 200 oppilasta. Joka tunnilta on tällä viikolla ollut pois 6-10 oppilasta koronan takia. Olen altistunut lukuisia kertoja tässä kuussa. Opettajia meillä on sairaana niin paljon, että sijaisia ei tahdo saada ja me oman koulun opet sijaistetaan sairaita omien tuntien ohessa.
Sain 3.rokotteen kaksi viikkoa sitten, mutta olen asennoitunut siihen, että varmasti tulen saamaan viruksen ja niin suurin osa kollegoistani ja oppilaistani myös. Ehkä meidän kaikkien vaan kuuluu saada se. Tilanne on joka tapauksessa pois hallinnasta ja siten on hyvä, että lapset saavat käydä koulua.
Vierailija kirjoitti:
Olen aineenopettajana pääkaupunkiseudun suuressa yhtenäiskoulussa. Minulla on viikossa 200 oppilasta. Joka tunnilta on tällä viikolla ollut pois 6-10 oppilasta koronan takia. Olen altistunut lukuisia kertoja tässä kuussa. Opettajia meillä on sairaana niin paljon, että sijaisia ei tahdo saada ja me oman koulun opet sijaistetaan sairaita omien tuntien ohessa.
Sain 3.rokotteen kaksi viikkoa sitten, mutta olen asennoitunut siihen, että varmasti tulen saamaan viruksen ja niin suurin osa kollegoistani ja oppilaistani myös. Ehkä meidän kaikkien vaan kuuluu saada se. Tilanne on joka tapauksessa pois hallinnasta ja siten on hyvä, että lapset saavat käydä koulua.
Sama kokemus täältä pk-seudun rajan tuntumasta, sillä lisäyksellä, että sain jo oman tartuntani. Altistuin töissä jo ekalla kouluviikolla monta kertaa. Tosin olen eri mieltä siitä, etteikö parin viikon etäkoulu lukukauden alkuun olisi ollut tarpeellinen aikalisä rokotuksille ja opetusjärjestelyiden oikeille muutoksille aiemmasta. Ei tämänhetkinen koulu oikein kunnolla pyöri, kun on niin paljon poissaoloja sekä opeilla että oppilailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oaj pyysi etäkoulua. Se on opettajien kannanotto. Sehän on heidän etujärjestönsä.
En tunne yhtäkään yläkoululaisen tai lukiolaisen vanhempaa, joka ei olisi halunnut etäkoulua.
Etäkoulu oli opettajien etu ei lasten
Jossain vaiheessa ne tartunnat tulee ja yhtä hyvä nyt kuin keväämmällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä erässä satakuntalaisessa kunnassa lukiolaiset ITSE eivät ainakaan missään nimessä halua etäkoulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä erässä satakuntalaisessa kunnassa lukiolaiset ITSE eivät ainakaan missään nimessä halua etäkoulua.
Sanovat niin mielistelläkseen opettajia.
Eikö niitä riskieyhmäläisiä ole rokotettu? Harmi.
Eikä tietenkään menty eikä mennä mihinkään höpölöpöleikkikouluhommaan. Hysteerikot jääkööt koteihinsa.
TÄMÄ!!!!!!!!!