Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin voi lapsen antaa värjätä hiuksensa?

Vierailija
01.05.2015 |

Eli mikä ikä oli sopiva? Mieluiten ei tietysti koskaan, mutta sehän ei oo vaihtoehto. Mä sain värjätä aikoinaan 90-luvulla jollain kevytvärillä noin 15-vuotiaana. Nyt oma 12-vuotias haluaisi värjätä hiuksensa, mut on mun mielestä kyllä vielä liian nuori. Miten teillä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monessa kampaamossa ikärajana on 16 v, sama pidetään meillä

Vierailija
2/13 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä värjättiin hiukset kokonaan ensimmäisen kerran 8-vuotiaana. Nyt 5-vuotta myöhemmin värjäilee jo itse parin kuukauden välein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:32"]Meillä värjättiin hiukset kokonaan ensimmäisen kerran 8-vuotiaana. Nyt 5-vuotta myöhemmin värjäilee jo itse parin kuukauden välein.
[/quote]
Huhhuh... Tervetuloa ppd-yliherkkyys!

Vierailija
4/13 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jollain kevytsävytteellä, joka peseytyy muutamassa pesussa pois voisin antaa noin 12-13 vuotiaalle. Tujummat värit sitten yli 16 vuotiaalle.

Vierailija
5/13 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:32"]Meillä värjättiin hiukset kokonaan ensimmäisen kerran 8-vuotiaana. Nyt 5-vuotta myöhemmin värjäilee jo itse parin kuukauden välein. [/quote] Huhhuh... Tervetuloa ppd-yliherkkyys!

[/quote]

muista pitkäaikaisvaikutuksista puhumattakaan... ei ole sattumaa että kampaajilla on mm. kohonnut syöpäriski.

Vierailija
6/13 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on krooninen, siis pitkäaikainen ja parantumaton autoimmuunipohjainen maksasairaus. Hoitava lääkärini väläytti laukaisevasta tekijästä, että voisi olla mm. hiusvärialtistus. Itse olen värjäilly ylä-asteesta saakka (tauti todettiin parikymppisenä) joten lapsiani yritän suojella moisilta myrkyiltä mahdollisimman pitkään.

Vierailija
7/13 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen keskustelun perusteella sanoisin, että Suomessa pitää antaa lasten tehdä mitä vaan, esim. värjätä hiuksensa heti kun sitä osaa pyytää, vaikka sit 7-vuotiaana.

Meillä kakarat saa värjätä hiuksensa n. 15-vuotiaina, ja itse pitää osallistua värin hintaan (eihän ne kalliita ole, mutta periaatteesta näin, hillitseepä vähän värjäämistä). Haukkukaa vaan tiukkikseksi, mut meillä pidetään joku roti.

Vierailija
8/13 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse ppd:lle herkistynyt, joten tällä hetkellä sanoisin, että mun tyttö ei ikinä värjää. On nyt vasta 9-vuotias, mutta mun oireiden takia on itse aivan kauhuissaan hiusväreistä. Ollaan myös yhdessä etsitty netistä tietoa aiheesta ja katsottu dokkari. Yritän aivopestä tajuamaan värjäyksen vaarat. Kunpa joku olisi tehnyt saman mulle. Hiusvärit on myrkkyä.

Vierailija
9/13 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä voi olla tällaisia keskusteluja, että yhdessä haukutaan kaikki, jotka eivät anna värjätä, ja seuraavassa haukutaan ne, jotka antavat värjätä?!? Koittakaa ny päättää.

Vierailija
10/13 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:43"]Miten täällä voi olla tällaisia keskusteluja, että yhdessä haukutaan kaikki, jotka eivät anna värjätä, ja seuraavassa haukutaan ne, jotka antavat värjätä?!? Koittakaa ny päättää.
[/quote]

Mä en ole ainakaan osallistunut yhteenkään keskusteluun, jossa olisi haukuttu ne, jotka ei anna värjätä. En päivystä 24/7 palstalla, että jotain voi mennä ohi...

T.9

Vierailija
11/13 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:43"]Miten täällä voi olla tällaisia keskusteluja, että yhdessä haukutaan kaikki, jotka eivät anna värjätä, ja seuraavassa haukutaan ne, jotka antavat värjätä?!? Koittakaa ny päättää. [/quote] Mä en ole ainakaan osallistunut yhteenkään keskusteluun, jossa olisi haukuttu ne, jotka ei anna värjätä. En päivystä 24/7 palstalla, että jotain voi mennä ohi... T.9

[/quote]

http://www.vauva.fi/keskustelu/4458181/ketju/voi_teini_varjasi_hiuksensa_shokkipinkiksi/sivu/4#comment31132412

Vierailija
12/13 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kai joku 11, ku mun tukka värjättiin ekan kerran. Seitsemisen vuotta olen epäsäännöllisesti värjännyt, pari kertaa vuodessa keskimäärin.

Vierailija
13/13 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 11-vuotias kun värjäsin hiukseni ekan kerran, äitini oikein vielä käski värjäämään koska hiukseni olivat "hiirenharmaat." Tosin se olikin 90-luvun puolivälissä, eivätkä ihmiset yleensäkään olleet läheskään yhtä tietoisia hiusvärien myrkyllisyydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme