Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi helvetti, teini värjäsi hiuksensa shokkipinkiksi!!

Vierailija
01.05.2015 |

13-vuotias teinityttö oli eilen illalla kaverillaan, jossa saivat kuningasidean vetää tukkansa jollain pinkillä värillä. Ollaan sovittu, että hiukset saa värjätä vasta lukiossa, mutta eikös tuo kakara mennyt hankkimaan itselleen kamalan vapputukan. Se on kuulemma jotain, joka lähtee muutamassa pesussa, mutta nyt vielä kolmen pesun jälkeen tukka on kirkkaan pinkki.

No, kai tämän kanssa muuten voisikin elää, mutta huomenna on mun isoisän 94-vuotissynttärit, eikä sinne voi kyllä mennä tuollaisessa tukassa (vanhoillista uskis-porukkaa, enkä jaksa kuunnella, kun alkavat paasata helvetistä ja kadotuksesta ja ties mistä, vaikka kyseessä nyt on vaan teinilikkojen pelleily). Mitä helvettiä me nyt tehdään?? Onko vinkkejä, miten tuollaisen värin saa nopeasti pois? Tavalliset shampoot eivät haalista väriä tarpeeksi, mitä muuta vois kokeilla? 

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, voin vaan kuvitella sitä jeesustelua jos apn lapsista joku sattuukin olemaan lesbo/homo. Jos jo tälläinen asia on äärimmäisen kauhee.

Vierailija
42/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:03"]

Aikamoista tylytystä nyt täällä. Tyttä on 13. Ollaan sovittu yhdessä monista asioista, mukana oli tämä hiustenvärjäysjuttu. Kysyin sillon tytöltä, että minkä ikäisenä hän omasta mielestään voisi alkaa värjätä, ja vastaus oli tytöltä itseltään 16 v. Itse on myös päättänyt mennä lukioon, kun haluaa eläinlääkäriksi.

Tyttö itkee tuolla huoneessaan kun tajusi, että oli unohtanut ukin synttärit, ja että nyt tulee siellä sanomista ja että ukki pettyy häneen. 

Annatteko te teidän 13-vuotiaiden tehdä mitä vaan, ettekä koskaan anna palautetta tai keskustele mistään?? Ilmankos nykyajan lapset on niin helvetin huonokäytöksisiä nykyään. AP

[/quote]

Siis miksi annat teinin tuntea näin? Voi hyvänen aika, kerrankos sitä on nuori ja kokeilee. Tuollainen kevytvärijuttu nyt on todella pieni asia mitä teini voi keksiä tehdä. 

[/quote]

Lapsi tuntee iso-iso-isänsä. Ollaan toki siellä ennenkin käyneet, ja aina siellä jostain tulee sanomista. Yleensä minun tai siskoni tekemisistä (ollaan väärällä alalla, ei tarpeeksi jumalaapelkääviä, vaatteet on vääränlaisia tms), joskus meidän vanhemmista. Eivät ne koskaan mun muksuista ole mitään keksineet, mutta nyt varmaan saavat siellä ripityksen. Kyllä me ollaan siitä keskusteltu, että ne on iso-iso-vanhempien juttuja, ja ovat "vähän" vanhoillisia, eikä missään nimessä mun tai mun vanhempien ajatuksia.

Jos lapsi lähtee pinkkipäisenä sinne, niin tottakai mä tyttöäni puolustan, mutta en minäkään saa niiden suuta tukittua kokonaan. Tyttö saa myös olla lähtemättä, mutta äsken kun kysyin, niin haluaisi kuitenkin lähteä, jos värin saisi jotenkin pois tai edes reilusti haalistettua.

Mutta, ei meidän suku nyt teille mitenkään kuulu. Haukkuja enemmän tarviisin nyt jessiä siihen, miten hiuksista saa nopeasti värin pois. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin värjättiin parhaan kaverini kanssa tukkamme pinkiksi. Se lähtee viikon päästä pois, ihan oikeasti, ei se ole edes kunnon värjäysainetta vaan vappuväri! Järki käteen nyt.
-13v

Vierailija
44/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:12"]

Voi apua, voin vaan kuvitella sitä jeesustelua jos apn lapsista joku sattuukin olemaan lesbo/homo. Jos jo tälläinen asia on äärimmäisen kauhee.

[/quote]

Ei siitä mitään jeesustelua tule, vaan asiasta vaietaan visusti hautaan saakka.

Vierailija
45/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:03"]

Aikamoista tylytystä nyt täällä. Tyttä on 13. Ollaan sovittu yhdessä monista asioista, mukana oli tämä hiustenvärjäysjuttu. Kysyin sillon tytöltä, että minkä ikäisenä hän omasta mielestään voisi alkaa värjätä, ja vastaus oli tytöltä itseltään 16 v. Itse on myös päättänyt mennä lukioon, kun haluaa eläinlääkäriksi.

Tyttö itkee tuolla huoneessaan kun tajusi, että oli unohtanut ukin synttärit, ja että nyt tulee siellä sanomista ja että ukki pettyy häneen. 

Annatteko te teidän 13-vuotiaiden tehdä mitä vaan, ettekä koskaan anna palautetta tai keskustele mistään?? Ilmankos nykyajan lapset on niin helvetin huonokäytöksisiä nykyään. AP

[/quote]

Siis miksi annat teinin tuntea näin? Voi hyvänen aika, kerrankos sitä on nuori ja kokeilee. Tuollainen kevytvärijuttu nyt on todella pieni asia mitä teini voi keksiä tehdä. 

[/quote]

Lapsi tuntee iso-iso-isänsä. Ollaan toki siellä ennenkin käyneet, ja aina siellä jostain tulee sanomista. Yleensä minun tai siskoni tekemisistä (ollaan väärällä alalla, ei tarpeeksi jumalaapelkääviä, vaatteet on vääränlaisia tms), joskus meidän vanhemmista. Eivät ne koskaan mun muksuista ole mitään keksineet, mutta nyt varmaan saavat siellä ripityksen. Kyllä me ollaan siitä keskusteltu, että ne on iso-iso-vanhempien juttuja, ja ovat "vähän" vanhoillisia, eikä missään nimessä mun tai mun vanhempien ajatuksia.

Jos lapsi lähtee pinkkipäisenä sinne, niin tottakai mä tyttöäni puolustan, mutta en minäkään saa niiden suuta tukittua kokonaan. Tyttö saa myös olla lähtemättä, mutta äsken kun kysyin, niin haluaisi kuitenkin lähteä, jos värin saisi jotenkin pois tai edes reilusti haalistettua.

Mutta, ei meidän suku nyt teille mitenkään kuulu. Haukkuja enemmän tarviisin nyt jessiä siihen, miten hiuksista saa nopeasti värin pois. AP

[/quote]

Ja altistat lapsesi tuollaiselle vapaaehtoisesti? Hyvä homma. niin että lapsi oikein itkee kun pettää tuolla hauskanpidolla ukkinsa. Voi jestas.

Ja ei, väriä et saa pois kotikonstein, se lähtee kulumalla. 

Vierailija
46/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:12"]

[/quote]

Ei siitä mitään jeesustelua tule, vaan asiasta vaietaan visusti hautaan saakka.

[/quote]

Tälläisten ihmisten kanssa onkin riemua olla tekemisissä. Kaikilla hyvä mieli ja suhtet eivät yhtään vahingollisia... JEP.

Vierailija
47/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:47"]13-vuotias teinityttö oli eilen illalla kaverillaan, jossa saivat kuningasidean vetää tukkansa jollain pinkillä värillä. Ollaan sovittu, että hiukset saa värjätä vasta lukiossa, mutta eikös tuo kakara mennyt hankkimaan itselleen kamalan vapputukan. Se on kuulemma jotain, joka lähtee muutamassa pesussa, mutta nyt vielä kolmen pesun jälkeen tukka on kirkkaan pinkki.

No, kai tämän kanssa muuten voisikin elää, mutta huomenna on mun isoisän 94-vuotissynttärit, eikä sinne voi kyllä mennä tuollaisessa tukassa (vanhoillista uskis-porukkaa, enkä jaksa kuunnella, kun alkavat paasata helvetistä ja kadotuksesta ja ties mistä, vaikka kyseessä nyt on vaan teinilikkojen pelleily). Mitä helvettiä me nyt tehdään?? Onko vinkkejä, miten tuollaisen värin saa nopeasti pois? Tavalliset shampoot eivät haalista väriä tarpeeksi, mitä muuta vois kokeilla? 
[/quote]

Onneksi kyseessä on shokkiväri. Nuo suoravärit on turvallisempia käyttää kuin kestovärit, niissä ei ole niitä pahimpia allergisoivia aineita. Nuo terveysseikat on mun mielestä ainoa fiksu syy kieltää värjäys ala-ikäiseltä. Itse värjäsin jo tuon ikäisenä, tai äiti auttoi. Nyt olen 35 ja värjätään yhä yhdessä hiuksia. Sain mennä sukujuhliinkin just sellaisena kuin halusin. Mutta mulla on molempien vanhempien suvut "ihan normaaleja", niissä ei pidetä tuollaisia juttuja ongelmana tai kauhistuksena.

Vierailija
48/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih.. kuulostaa ihan mun touhulta samassa iässä :D Mä en koskaan ihan koko päätä värjännyt mutta kampaajalla laitatin (äidille kertomatta) reilusti sähkönsinisiä raitoja ja värjäytin muun tukan melkein mustaksi. Sitten oli aina näitä muita ideoita.. Milloin otettiin uusia korvakoruja ja milloin napa- ja kielilävistyksiä. Napalävistykseen taisi olla äidiltä lupa mutta kieleen otin kyllä ihan itsekseni, silloin olin tosin jo melkein 17-vuotias. Onneksi en kuitenkaan mitään sellaista tehnyt mikä nyt haittaisi, en ottanut tatuointia (koska olivat niin kalliita eikä äidiltä tietenkään saanut sellaiseen rahaa) enkä lävistyksiä näkyvälle paikalle, nuo kaksi tosin on edelleen :)

Hittoakos se kelleen isovanhemmille kuuluu. Jos sinä et halua lähtä kuuntelemaan sitä paasausta, mutta tyttäresi haluaa niin sitten sinä ilmoittaudut sairaaksi. Mieti millaisen viestin opetat lapsellesi jos nyt värjäät tukan päälle tai kiellät häntä tulemasta: ei saa koskaan olla sellainen kuin haluaa, aina pitää mahtua jonkun vanhoillisten uskisten asettamaan muottiin.

Vierailija
49/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä tosiaan on suoraväri, joka lähtee pesuissa, niin tyhmintä mitä voi tehdä on iskeä siihen uusi - mahdollisesti kestoväri - päälle.

Vierailija
50/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:03"]Aikamoista tylytystä nyt täällä. Tyttä on 13. Ollaan sovittu yhdessä monista asioista, mukana oli tämä hiustenvärjäysjuttu. Kysyin sillon tytöltä, että minkä ikäisenä hän omasta mielestään voisi alkaa värjätä, ja vastaus oli tytöltä itseltään 16 v. Itse on myös päättänyt mennä lukioon, kun haluaa eläinlääkäriksi. Tyttö itkee tuolla huoneessaan kun tajusi, että oli unohtanut ukin synttärit, ja että nyt tulee siellä sanomista ja että ukki pettyy häneen.  Annatteko te teidän 13-vuotiaiden tehdä mitä vaan, ettekä koskaan anna palautetta tai keskustele mistään?? Ilmankos nykyajan lapset on niin helvetin huonokäytöksisiä nykyään. AP [/quote] Ihanaa, että on vielä minun lisäkseni vähän tiukempiakin kasvattajia! Pointsit ap:lle!

[/quote]

Hmm.. En edes pidä itseäni mitenkään erityisen tiukkana. Vielä tiukempiakin kasvattajia löytyy kaveri- ja tuttavapiiristä (siis tuon suvun uskovais-linjan ulkopuoleltakin). Ihan itse saa meillä lapset päättää vaatteistaan, kavereistaan, koulun valinnaisaineista jne. Tähän asti kaikki on mennyt hyvin ja keskustelutyyliin, eikä tämäkään värjäys nyt ois mikään suuri katastrofi ollut, ei ilman noita synttäreitä. AP

Vierailija
51/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä tosiaan on suoraväri, joka lähtee pesuissa, niin tyhmintä mitä voi tehdä on iskeä siihen uusi väri - etenkin kestoväri - päälle.

Vierailija
52/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljymuhittelulla vois lähteä, eli ruokaöljyä tukkaan vähintään tunniksi. Perään normaali shampoopesu.
T. Teininä kaikki hiusvärimokat kokenut

Vierailija
53/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:53"]Antaa sen nauttia nuoruudestaan.
[/quote]Meinaat että nuoruuteen kuuluu automaattisesti tyhmyys? Ei kuulu.

Vierailija
54/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori tuplat. - 48/50

Vierailija
55/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mitä lynkkausta! Teini mokassut, nyt koitetaan korjata ja te senkun haukutte toisten sukua. Menkää nyt vittu itteenne!

Vierailija
56/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:23"]

Huh, mitä lynkkausta! Teini mokassut, nyt koitetaan korjata ja te senkun haukutte toisten sukua. Menkää nyt vittu itteenne!

[/quote]

Tuu sinä sieltä vitustas ulos.

Vierailija
57/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No ei ihan tervettä menoa oikeasti ole jos kevytvärin laittaminen saa teinin oikeasti tuntemaan itsensä noin huonoksi, koska isopappa. Miten ihmeessä selviää isommista asioista elämässä jos pieni moka on maailmanloppu?

Vierailija
58/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:24"]

[/quote]

No ei ihan tervettä menoa oikeasti ole jos kevytvärin laittaminen saa teinin oikeasti tuntemaan itsensä noin huonoksi, koska isopappa. Miten ihmeessä selviää isommista asioista elämässä jos pieni moka on maailmanloppu?

[/quote]

No teininä kaikki tunteet on isoja ja dramatiikkaa täynnä. Sellasta se teiniys on. Aikaa myöten fiilarit tasottuu.

Vierailija
59/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin kukaan mitään sydäriä siellä synttäreillä saa. Onpahan vanhuksillakin jotain ihmeteltävää :)

Vierailija
60/133 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:24"]

[/quote]

[/quote]

No teininä kaikki tunteet on isoja ja dramatiikkaa täynnä. Sellasta se teiniys on. Aikaa myöten fiilarit tasottuu.

[/quote]

No mutta että tollasessa skaalassa... Aivan kuin olisi tyyliin hajottanut jonkun hänelle luotetun perintökalleuden synttäreillä "petin isopappani"...