Voi helvetti, teini värjäsi hiuksensa shokkipinkiksi!!
13-vuotias teinityttö oli eilen illalla kaverillaan, jossa saivat kuningasidean vetää tukkansa jollain pinkillä värillä. Ollaan sovittu, että hiukset saa värjätä vasta lukiossa, mutta eikös tuo kakara mennyt hankkimaan itselleen kamalan vapputukan. Se on kuulemma jotain, joka lähtee muutamassa pesussa, mutta nyt vielä kolmen pesun jälkeen tukka on kirkkaan pinkki.
No, kai tämän kanssa muuten voisikin elää, mutta huomenna on mun isoisän 94-vuotissynttärit, eikä sinne voi kyllä mennä tuollaisessa tukassa (vanhoillista uskis-porukkaa, enkä jaksa kuunnella, kun alkavat paasata helvetistä ja kadotuksesta ja ties mistä, vaikka kyseessä nyt on vaan teinilikkojen pelleily). Mitä helvettiä me nyt tehdään?? Onko vinkkejä, miten tuollaisen värin saa nopeasti pois? Tavalliset shampoot eivät haalista väriä tarpeeksi, mitä muuta vois kokeilla?
Kommentit (133)
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:55"]Ehkä nyt kannattaisi ennemmin kysyä, haluaako teini itse tehdä tukalleen jotakin? Helpompaa olisi jäädä nyt tällä kertaa synttäreiltä pois
[/quote]
tai siis siitä voi tulla nyt vain pahempi mieli jos ruvetaan kovasti häseltämääb
Minkä pituiset hiukset? Jos pitkät, laitatte ne siististi esim. nutturalle ja joku panta, huivi, hiuskoriste päähän...
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:52"]
Mitä jos ap:n lapsi ei menekään lukioon? Eikö saa koskaan värjätä hiuksiaan?
[/quote]
No lukiosta on ollut puhetta, sinne haluaa itse. Mulle nyt on periaatteessa ihan sama, kunhan jotain tekee peruskoulun jälkeen. Tyttö täyttää 16 sillon syksyllä, joten sen jälkeen saa värjätä, meni lukioon tai amiskaan tai töihin tai vaihto-oppilaaksi tai mitä vaan. AP
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:48"]
Pitää värjätä tummalla päälle jos se on pakko saada pois. Naurettavaa skitsoilua tosin että on hiusvärin kanssa noin tarkkaa (vaikkei uskiksille mitään voiskaan)
[/quote]
Ei se muuten olisi tarkkaa, mutta sopmus on sopimus ja sillä siisti. Oiskin värjänny huomenna reissun jälkeen, mut ei. Tai edes soittanut ja kysynyt ennen värjäämistään. Nyt itkee tuolla huoneessaan :( AP
[/quote]
"Sopimus", heh. Kaipa sitä sinä teet kuten minä määrään-asennetta voi noinkin kutsua.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:52"]
Askorbiinihappo.
[/quote]
Tämäkö auttaa? Pitäiskö olla sellaista pussitavaraa vai jotain c-vitskuporeita? AP
[/quote]
Apteekista pussitavarana. Netistä löytyy ohjeet, googleen askorbiinihappo ja hiukset. Riippuu miten syvään väri imeytynyt. Ei varmaan kovinkaan kun kyseessä shokkiväri ja ensimmäinen värjäys.
Hiukset on uusiutuva luonnonvara, relaa. Lapsesi on vain kerran teini. :)
Halpa syväpuhdistava shampoo pariksi tunniksi kuivaan tukkaan ja pesu. Shampoon pitää olla halpis koska niissä ei ole värisuojaa.
Teinit on teinejä. Anna sen olla. Jos vanhukset saa yhden tukan takia sydärin, niin jätä teini jonkun tekosyyn varjolla kotiin. Ei voi olla noin elämää suurempi asia yksi hiusväri, ihme tiukkismutsi.
Vois aloituksesta luulla, että värjäs sun hiukset.Omapahan on päänsä?
Aikamoista tylytystä nyt täällä. Tyttä on 13. Ollaan sovittu yhdessä monista asioista, mukana oli tämä hiustenvärjäysjuttu. Kysyin sillon tytöltä, että minkä ikäisenä hän omasta mielestään voisi alkaa värjätä, ja vastaus oli tytöltä itseltään 16 v. Itse on myös päättänyt mennä lukioon, kun haluaa eläinlääkäriksi.
Tyttö itkee tuolla huoneessaan kun tajusi, että oli unohtanut ukin synttärit, ja että nyt tulee siellä sanomista ja että ukki pettyy häneen.
Annatteko te teidän 13-vuotiaiden tehdä mitä vaan, ettekä koskaan anna palautetta tai keskustele mistään?? Ilmankos nykyajan lapset on niin helvetin huonokäytöksisiä nykyään. AP
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:02"]
Äitiys ei sovi kaikille.
[/quote]
Kerro vaan lisää tilanteestasi? Voimme myös sinun perheongelmista keskustella, vaikka tämä onkin ap:n aloitus.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:58"]
Halpa syväpuhdistava shampoo pariksi tunniksi kuivaan tukkaan ja pesu. Shampoon pitää olla halpis koska niissä ei ole värisuojaa.
[/quote]
Ei ole kaapissa, eikä mikään kauppa ole tänään auki :( Jossain oli maininta ruokasoodasta, onkohan siitä mitään apua? AP
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:03"]
Aikamoista tylytystä nyt täällä. Tyttä on 13. Ollaan sovittu yhdessä monista asioista, mukana oli tämä hiustenvärjäysjuttu. Kysyin sillon tytöltä, että minkä ikäisenä hän omasta mielestään voisi alkaa värjätä, ja vastaus oli tytöltä itseltään 16 v. Itse on myös päättänyt mennä lukioon, kun haluaa eläinlääkäriksi.
Tyttö itkee tuolla huoneessaan kun tajusi, että oli unohtanut ukin synttärit, ja että nyt tulee siellä sanomista ja että ukki pettyy häneen.
Annatteko te teidän 13-vuotiaiden tehdä mitä vaan, ettekä koskaan anna palautetta tai keskustele mistään?? Ilmankos nykyajan lapset on niin helvetin huonokäytöksisiä nykyään. AP
[/quote]
Siis miksi annat teinin tuntea näin? Voi hyvänen aika, kerrankos sitä on nuori ja kokeilee. Tuollainen kevytvärijuttu nyt on todella pieni asia mitä teini voi keksiä tehdä.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:03"]Aikamoista tylytystä nyt täällä. Tyttä on 13. Ollaan sovittu yhdessä monista asioista, mukana oli tämä hiustenvärjäysjuttu. Kysyin sillon tytöltä, että minkä ikäisenä hän omasta mielestään voisi alkaa värjätä, ja vastaus oli tytöltä itseltään 16 v. Itse on myös päättänyt mennä lukioon, kun haluaa eläinlääkäriksi.
[/quote]
Voi jumalauta, "ukki pettyy häneen" kuulostaa aika sairaalta tuo teidän meno.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:03"]Aikamoista tylytystä nyt täällä. Tyttä on 13. Ollaan sovittu yhdessä monista asioista, mukana oli tämä hiustenvärjäysjuttu. Kysyin sillon tytöltä, että minkä ikäisenä hän omasta mielestään voisi alkaa värjätä, ja vastaus oli tytöltä itseltään 16 v. Itse on myös päättänyt mennä lukioon, kun haluaa eläinlääkäriksi.
[/quote]
Ihanaa, että on vielä minun lisäkseni vähän tiukempiakin kasvattajia! Pointsit ap:lle!
[/quote]
Äiti siis yhtä typerä kuin ukki. Huomaa, että ovat sukua.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:06"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:58"]
[/quote]
Ei ole kaapissa, eikä mikään kauppa ole tänään auki :( Jossain oli maininta ruokasoodasta, onkohan siitä mitään apua? AP
[/quote]
Ennen kun mitään kokeilet, niin onko se varmasti parempi sellainen epätasaisen haalistunut kirjavanpinkki kuontalo? Koska sen parempaa et siitä millään kotitarpeilla tule saamaan. Mun mielestä se tasaisen kirkas pinkki on paljon parempi kuin haalistunut sateenkaari.
Lisäksi pinkki on nyt trendi, vielä vappukin, niin hyvin voit vitsailla juhlissa että meni vähän vapunjuhlinta överiksi.
Aidostiko sua noin paljon pelottaa aikuisena suvun palaute? Melko hämmentävää.
Sanokaa siellä juhlissa, että teinillä on vapputukka, ei sen kummempaa.
Ja sano sille tytölle, ettei todellakaan ole syytä itkeä!
Ehkä nyt kannattaisi ennemmin kysyä, haluaako teini itse tehdä tukalleen jotakin? Helpompaa olisi jäädä nyt tällä kertaa synttäreiltä pois