Onko 44-vuotias nuori tulemaan mummoksi?
Itse olen sen ikäinen.
Kaveri sai just ekan lapsenlapsen. Hän sai tytön 26-vuotiaana ja nyt Tyttö pyöräytti lapsen 18-vuotiaana.
Kommentit (73)
Ihan hyvä ikä tulla mummoksi, kun eihän se ole kuin nimitys, ei se tee sinusta vanhempaa mitä olet.
Ei. Kaveri tuli 38-vuotiaana. Oli itse 20v ja Tyttö 18v. Mut kyllä aattelisin, et yli 40 vuotta on vasta kiva tulla mummoksi. No okei, ehkä aikasintaan 38-39v..
On, sano kaverillesi että ei kannata vielä.
On. Sen ikäinen voisi hyvin tulla vielä äidiksi
Ei. Hyvä ikä!
Onhan se kiva että ehtii nauttia lapsenlapsistakin, mun kaveri (tai työkaveri) tuli 35-vuotiaana.. se on liian nuori.
Jep, koita nyt puhua sille kaverillesi vielä, että miettisi tosissaan sitä mummoksi tuloa näin aikaisin. Voi pilata koko loppuelämän.
Hah, mä olen 39 eikä ole yhtään lasta edes vielä. Eikä siis todennäköisesti tulekaan. Mutta tuntuisipa järjettömältä olla nyt isoäiti :).
Minä olin 44 kun tulin mummoksi. Ihania asioita tullut sen myötä. Tilanne on muutenkin hieman erilainen, olen saanut/joutunut olemaan pienokaisen elämässä ns. vara äitinä.
Kaikkien yhteisellä päätöksellä. Nuoret olivat niin kypsumättömiä vauvan syntyessä ja erosivat lapsen ollessa pieni.
Mun äiti oli 43 kun mun tytär syntyi. Äiti on saanut mut 19-vuotiaana.
Jos tulee tuon ikäisenä mummoksi, on molemmissa sukupovissa kyllä haiskahdus elämänkoulusta. Mutta niinhän se on, että koulutustausta ja ylipäätään elämäntyyli usein periytyy.
Ei.
Mun mummo oli 38v. Kaikki luuli äidiksi.
Ongelma, et äiti ei saanut lastaan päiväkodistani. Mummo haki yleensä, työmatkan varrella.
Olin itse 40 kun tulin mummoksi, on ollut hyvä juttu. Ollaan matkusteltu ja tehty kaikkea kivaa vuosien aikana. Ja nyt kun lapsi lähestyy täysi-ikäisyyttä niin meillä ihanat välit. Eikä muuten pidä mua ikäloppuna.
Biologisesti ei.
Nyky-yhteiskunnassa kyllä.
Todellisuudessa siis normaalia
Miten liian nuori? Kypsymätönkö voi olla mummoksi? Eikö 40-vuotias kykene ihan samoihin asioihin kuin 50-60-vuotiaskin?
On tehnyt lapsensa liian aikaisin ja kasvattanut lapsensakin yhtä lailla pieleen.
No ei ole, mä olen rakastellut 35 vuotiasta mummoa ja 49 vuotiasta isomummoa.
Tietenkin on. Jotkut saavat esikoisensa 40-vuotiaana.