Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsa kestää runsasrasvaisia maitotuotteita, vaan ei kevyt/rasvatonversioita??

Vierailija
30.04.2015 |

Onkohan kellään muulla samaa ongelmaa...söin pari-kolme päivää sitten pitkästä aikaa jogurttia pienen kulhollisen, kyseessä joku maustettu ja lähes rasvaton lajike. Ei mennyt puolta tuntiakaan kun tuli kiire vessaan- ilmiö, joka on toistunut vuosikausia, mutta aina uudestaan kokeilen silloin tällöin että josko NYT...

Tänään söin pienen kulhollisen Lindahlsin turkkilaista jogurttia (10% rasvaa) ja tästä on jo useampi tunti; ei oireen oiretta, ei edes pieretä! Eli kestänkö minä maitotuotteita sittenkin??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tarkemmin selittää, mutta eräs biologi sanoi minulle joskus, että se rasva on se, joka suojelee mahaa. Et oikeasti kestä maitotuotteita.

Vierailija
2/4 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän rasvaa syö maitotuotteen kanssa, sitä enemmän se hidastaa laktoosinpilkkomisprosessia, joten sitä paremmin vatsa sietää sen. Ihan jonkun professorin kertomaa. Mies huomasi nimittäin saman ilmiön parikymmentä vuotta sitten ja kuuli selityksen radiosta. Hänellä siis laktoosi-intoleranssi, mutta tilasi aina maidon hampurilaisen kanssa ja ihmetteli, kun sieti sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta, 2! Järkeenkäypä selitys tuo, että rasva suojelee vatsaa.

Vierailija
4/4 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, minä kestin maitoa nuorempana kunnes murrosiässä sietokykyni romahti melko nopeasti. Olen lukenut että osalla käy näin luonnostaankin, mutta kun mietin sen ajan ruokavaliota, silloin aloin myös kiinnostumaan ulkonäöstäni ja välttelin rasvaa kuin ruttoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi