Miksi pyöräilijöiden nopeuksia kauhistellaan. Kovakuntoisetkaan ei pääse 40km/h
Sitten autolla mennään puolta kovempaa vaikka olisi kuinka huonossa kunnossa.
Kommentit (41)
Alamäessä pääsee helposti 40 km/h. En tiedä mitä kauhisteltavaa siinä kenellekään olisi tai kuka kauhistelisi.
Autot ei sujahtele jalkakäytävillä, puistoissa, urheilukentällä vierestä. Autojen rajoitus on keskustassa usein 30 km tunnissa.
Koska pyöräilijät ei osaa ajatella missä paikoissa olisi järkevä hidastaa. Esim suojatie ja talo/kasvillisuus peittää näkyvyyden autoilijoilta, pyöräilijä tulee tuhatta ja sataa ja sitten ihmettelee miksei autoilijalla ollut röntgenkatsetta jotta näki talon läpi.
Pätkän matkaa pääsen tasaisella lähes 50km/h, yleensä matkavauhti 23km/h. En ole mikään kuntoilija. Tavallinen 21 vaihteinen fillari.
Vierailija kirjoitti:
Helposti pääsee 40kmh pyörällä paskakuntoinenkin loivaan alamäkeen. 40kmh keskituntivauhtiin sitten ei pääse kuin ammattilaiset.
Nojakilla pääsee helposti
Vierailija kirjoitti:
Autot ei sujahtele jalkakäytävillä, puistoissa, urheilukentällä vierestä. Autojen rajoitus on keskustassa usein 30 km tunnissa.
Eikö? Joku äiti meinasi ajaa yli koulun pihassa ja jalkakäytävillä tulee usein autoja vastaan. Kuka muka ajaa 30km/h autolla?
Vierailija kirjoitti:
Koska pyöräilijät ei osaa ajatella missä paikoissa olisi järkevä hidastaa. Esim suojatie ja talo/kasvillisuus peittää näkyvyyden autoilijoilta, pyöräilijä tulee tuhatta ja sataa ja sitten ihmettelee miksei autoilijalla ollut röntgenkatsetta jotta näki talon läpi.
Autot tekevät samaa paljon nopeammalla vauhdilla,
ap
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään autolla säikäytellä suojatien ylittäviä pyöräilijöitä paikoissa missä autolla ei ole kolmiota. Niissähän suojatien ylittäminen pyöräillen on kielletty. Jos näin tapahtuu, rullaan autolla ihan lähelle ja teen äkkijarrutuksen alle metrin päässä. Paras oli kun yksi pyöräilijä hypähti pois satulalta :D varmaan sai vaihtaa kalsarit sen jälkeen :D
Mä tykkään kolhia autoja paikoissa, joissa autoilla on kolmio ja näköeste.
Sitten vaan sokeasta kulmasta kupeeeseen ponks. Ja poliisit tottakai paikalle, että saa maksaa puoli vuosikymmentä vakuutuksen pudonneita bonuksia takaisin. Pitäähän se pyöräkin tarkastaa...
Kypärässä on kamera ja rungossa tukeva metallinen pumppu valmiina. Jos yrittää neuvotella liian kovaäänisesti, niin se on sitten uudestaan ponks, mutta tällä kertaa otsaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään autolla säikäytellä suojatien ylittäviä pyöräilijöitä paikoissa missä autolla ei ole kolmiota. Niissähän suojatien ylittäminen pyöräillen on kielletty. Jos näin tapahtuu, rullaan autolla ihan lähelle ja teen äkkijarrutuksen alle metrin päässä. Paras oli kun yksi pyöräilijä hypähti pois satulalta :D varmaan sai vaihtaa kalsarit sen jälkeen :D
Mä tykkään kolhia autoja paikoissa, joissa autoilla on kolmio ja näköeste.
Sitten vaan sokeasta kulmasta kupeeeseen ponks. Ja poliisit tottakai paikalle, että saa maksaa puoli vuosikymmentä vakuutuksen pudonneita bonuksia takaisin. Pitäähän se pyöräkin tarkastaa...
Kypärässä on kamera ja rungossa tukeva metallinen pumppu valmiina. Jos yrittää neuvotella liian kovaäänisesti, niin se on sitten uudestaan ponks, mutta tällä kertaa otsaan.
Tässä voimafantasiassasi on paljon virheitä, ehkäpä suurimpana hento fyysinen olemuksesi...olet "nyrkillätapettava kukkakeppi".
Yllättäen kun huomataan , että autoilijathan ovat suurin syyllinen niin keskustelu loppuu. Ei voida myöntää omia heikkouksia liikenteessä.
Useimmat kevyen liikenteen väylät on suunniteltu vain noin 10-15 km/h nopeuksille. Lisäksi liittymissä ja risteyksissä missä esimerkiksi talon kulman tai pensasaidan takia on huono näkyvyys on nopeus laskettava lähes nollaan.
Tästä johtuen esimerkiksi sähköpyörille sallittu 25 km/h on aivan liikaa. Parempi nopeusrajoitus kevyelle liikenteelle olisi esimerkiksi 15 km/h.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat kevyen liikenteen väylät on suunniteltu vain noin 10-15 km/h nopeuksille. Lisäksi liittymissä ja risteyksissä missä esimerkiksi talon kulman tai pensasaidan takia on huono näkyvyys on nopeus laskettava lähes nollaan.
Tästä johtuen esimerkiksi sähköpyörille sallittu 25 km/h on aivan liikaa. Parempi nopeusrajoitus kevyelle liikenteelle olisi esimerkiksi 15 km/h.
Jos autot noudattaisivat omia nopeusrajoituksia niin mitäänongelmia ei olisi.
ap
Kaikista parasta huumoria on laittaa youtuben hakuun tour de france accidents compilation ja nauraa kippurassa kun 35 spandex-homoa ajaa perse pystyssä yhteen kasaan rusetille josta ei tiedä missä pyörä alkaa ja mies loppuu. :D
Vierailija kirjoitti:
Useimmat kevyen liikenteen väylät on suunniteltu vain noin 10-15 km/h nopeuksille. Lisäksi liittymissä ja risteyksissä missä esimerkiksi talon kulman tai pensasaidan takia on huono näkyvyys on nopeus laskettava lähes nollaan.
Tästä johtuen esimerkiksi sähköpyörille sallittu 25 km/h on aivan liikaa. Parempi nopeusrajoitus kevyelle liikenteelle olisi esimerkiksi 15 km/h.
Ihan tavallisella pyörällä pääsee helposti sen 25km/h ja reippaasti ylikin. Sähköpyörällä pääsee vaan ylämäetkin vauhdilla. Tasaisella semmoinen kevyt maantiepyörä/cyclo on usein nopeampi kuin painava sähköpyörä (riippuu polkijan reisivoimista toki).
Vierailija kirjoitti:
Alamäessä pääsee helposti 40 km/h. En tiedä mitä kauhisteltavaa siinä kenellekään olisi tai kuka kauhistelisi.
Riittää siinä kauhistelemista, kun sillä vuhdilla pamautetaan suojatielle puskan takaa. Reaktioaikaa ei jää edes Rosbergille tarpeeksi. Miksi niiden puskien tien vieressä annetaan kasvaa niin korkeiksi ja tuuheiksi?
Vierailija kirjoitti:
Useimmat kevyen liikenteen väylät on suunniteltu vain noin 10-15 km/h nopeuksille. Lisäksi liittymissä ja risteyksissä missä esimerkiksi talon kulman tai pensasaidan takia on huono näkyvyys on nopeus laskettava lähes nollaan.
Tästä johtuen esimerkiksi sähköpyörille sallittu 25 km/h on aivan liikaa. Parempi nopeusrajoitus kevyelle liikenteelle olisi esimerkiksi 15 km/h.
Ihan tavallisella perusfillarilla ihan peruskuntoinen tyyppi ajelee hyvin jotain 20km/h keskinopeutta, jos on hyvä sää ja kevyen liikenteen väylä jossa ei hirveästi tarvitse pysähdellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alamäessä pääsee helposti 40 km/h. En tiedä mitä kauhisteltavaa siinä kenellekään olisi tai kuka kauhistelisi.
Riittää siinä kauhistelemista, kun sillä vuhdilla pamautetaan suojatielle puskan takaa. Reaktioaikaa ei jää edes Rosbergille tarpeeksi. Miksi niiden puskien tien vieressä annetaan kasvaa niin korkeiksi ja tuuheiksi?
Juu ei se ole sen paremmin pyöräilijöiden kuin autoilijoidenkaan syytä, että tuollaisia paikkoja on kaupunkeihin rakennettu. Tuollaisessa paikassa pitäisi olla joko selkeät liikennemerkit aiheesta tai ajettu puskat matalaksi.
Tosin mun työmatkalla jokaisessa risteyksessä on kyllä hyvä näkyvyys, mutta silti melkein joka päivä saa väistää autoa kohdassa jossa autolla olisi kolmio ja pyörällä suora tie. En tiedä eikö ne tiedä liikennesääntöjä vai eikö vaan kiinnosta noudattaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alamäessä pääsee helposti 40 km/h. En tiedä mitä kauhisteltavaa siinä kenellekään olisi tai kuka kauhistelisi.
Riittää siinä kauhistelemista, kun sillä vuhdilla pamautetaan suojatielle puskan takaa. Reaktioaikaa ei jää edes Rosbergille tarpeeksi. Miksi niiden puskien tien vieressä annetaan kasvaa niin korkeiksi ja tuuheiksi?
Juu ei se ole sen paremmin pyöräilijöiden kuin autoilijoidenkaan syytä, että tuollaisia paikkoja on kaupunkeihin rakennettu. Tuollaisessa paikassa pitäisi olla joko selkeät liikennemerkit aiheesta tai ajettu puskat matalaksi.
Tosin mun työmatkalla jokaisessa risteyksessä on kyllä hyvä näkyvyys, mutta silti melkein joka päivä saa väistää autoa kohdassa jossa autolla olisi kolmio ja pyörällä suora tie. En tiedä eikö ne tiedä liikennesääntö
Kaupungeissa on taloja ja ahtaita paikkoja, ja se luonnollisesti aiheuttaa rajoituksia kevyen liikenteen verkostolle. Kevyen liikenteen väylistä ei millään saa samanlaisia kaupunkiympäristössä kuin mitä jossain maantien varressa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alamäessä pääsee helposti 40 km/h. En tiedä mitä kauhisteltavaa siinä kenellekään olisi tai kuka kauhistelisi.
Riittää siinä kauhistelemista, kun sillä vuhdilla pamautetaan suojatielle puskan takaa. Reaktioaikaa ei jää edes Rosbergille tarpeeksi. Miksi niiden puskien tien vieressä annetaan kasvaa niin korkeiksi ja tuuheiksi?
Juu ei se ole sen paremmin pyöräilijöiden kuin autoilijoidenkaan syytä, että tuollaisia paikkoja on kaupunkeihin rakennettu. Tuollaisessa paikassa pitäisi olla joko selkeät liikennemerkit aiheesta tai ajettu puskat matalaksi.
Tosin mun työmatkalla jokaisessa risteyksessä on kyllä hyvä näkyvyys, mutta silti melkein joka päivä saa väistää autoa kohdassa jossa autolla olisi kolmio ja pyörällä su
Kaupungeissa on taloja ja ahtaita paikkoja, ja se luonnollisesti aiheuttaa rajoituksia kevyen liikenteen verkostolle. Kevyen liikenteen väylistä ei millään saa samanlaisia kaupunkiympäristössä kuin mitä jossain maantien varressa.
Keskustassa pitäisi joka risteyksessä olla stop-merkit kevyen liikenteen väylillä.
Helposti pääsee 40kmh pyörällä paskakuntoinenkin loivaan alamäkeen. 40kmh keskituntivauhtiin sitten ei pääse kuin ammattilaiset.