Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini paiskoo ovia, koska en päästänyt vappubileisiin...

Vierailija
30.04.2015 |

13v kysyi lupaa mennä illaksi koulukaverinsa luo vappubileisiin. Juhliin on kuulemma menossa paljon ikäisiään nuoria ja teini vakuutti, ettei siellä juotaisi tai sekoiltaisi. En antanut lupaa, koska haluan, että koko perhe voi viettää vappuaaton yhdessä. Teini alkoi huutaa kuinka epäreilu olen ja paiskoi ovia. Nyt on linnoittautunut huoneeseensa ja kieltäytyy tulemasta takaisin.
Tiedän, että teinit ovat hankalia, mutta nyt tuntuu että vapputunnelma on pilalla. 15-vuotias järjesti eilen samantyylisen kohtauksen siitä, etten antanut hänelle(kään) lupaa lähteä kaupungille.
15v murjottaa ja toinen kököttää huoneessaan, nuoremmatkin lapset temppuilevat. Riemukasta vappua :(

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo kauhean reilu mutsi.

Vierailija
2/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, mutta miksi 15v ei saanut mennä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Olet vastuullinen vanhempi. Sinun tehtäväsi on nyt ottaa vastaan teiniesi tunteenpurkaukset ja pysyä vakaana. Älä ala riitelemään nuorten kanssa.

Vierailija
4/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein. Ihan varmasti kotibileisiin joku tuo alkoholia ja jos nuoret ovat keskenään, niin kyllä on todennäköistä että rupeavat kännäämään. Ei siinä tyttäreltäsi paljon vaadi, kun kaveritkin maistaa viinaa ja voi vähän painostaakin.
Ethän halua, että nuori tyttäresi rällää kännissä kaupungilla vappuaattona ja humalassa panee jotain poikaa pusikossa?
Nyt lujana vaan. Bilettää ehtii myöhemminkin.

Vierailija
5/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sun on kuitenkin annettava niiden alkaa luoda omia elämiään. Mitä myöhempään pidättelet, sitä suurempia vahinkoja he voivat tehdä opetellessaan.

Vierailija
6/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:52"]Jee, mutta miksi 15v ei saanut mennä?
[/quote]
En mäkään tykkäisi, jos 15v kännäisi kaupungilla ja oksentaisi aamulla krapuloissaan.

Vierailija
7/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä jos antaisit vähän vapauksia. Et voi tietää hölmöileekö lapset jos et koskaan anna heidän edes todistaa olevansa luottamuksen arvoisia. Omat vanhemmat on antanut mun mennä teininä aika vapaasti, koska osoitin että ongelmia ei aiheutunut. Aloin noin 14 vuotiaana käymään yksin festareilla yms.

Vierailija
8/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 5. Kyllä noin nuorillakin (13v) voi olla alkoholia mukana. Ja ryhmäpaine on teini-iässä valtava, en usko että kovin moni teini pystyy vastustamaan kiusausta, jos kaikki kaveritkin vetäisee viinaa.

Vierailija
9/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en usko, että ne 13-vuotiaat alkaisivat siellä juopotella. Aika moni tuon ikäinen on riittävän fiksu ja pitäisivät hauskaa muulla tavoin kuin juomalla.
Itse olisin päästänyt molemmat teinit, kotiintuloajaksi olisin määrännyt klo 22.

Vierailija
10/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis älä nyt jaksa! Vappubileet on nuorille iso juttu, jossa tavataan kavereita. Olisit päästänyt ja sanonut hakevasi heidät 23 kotiin alkometrin kanssa.

Minä tapasin nykyisen mieheni 13 vuotiaana ja kaikki discot ja muut oli tosi tärkeitä. Niistä puhuttiin seuraavat kuukaudet koulussa!

Vierailija
11/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:00"]Minä taas en usko, että ne 13-vuotiaat alkaisivat siellä juopotella. Aika moni tuon ikäinen on riittävän fiksu ja pitäisivät hauskaa muulla tavoin kuin juomalla.
Itse olisin päästänyt molemmat teinit, kotiintuloajaksi olisin määrännyt klo 22.
[/quote]13 vuotiaat juopottelevat vappubileissä, jos sellaisiin hakeutuvat keskenään ilta-aikaan, siitä ei ole kahta sanaa.

Vierailija
12/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:50"]13v kysyi lupaa mennä illaksi koulukaverinsa luo vappubileisiin. Juhliin on kuulemma menossa paljon ikäisiään nuoria ja teini vakuutti, ettei siellä juotaisi tai sekoiltaisi. En antanut lupaa, koska haluan, että koko perhe voi viettää vappuaaton yhdessä. Teini alkoi huutaa kuinka epäreilu olen ja paiskoi ovia. Nyt on linnoittautunut huoneeseensa ja kieltäytyy tulemasta takaisin.
Tiedän, että teinit ovat hankalia, mutta nyt tuntuu että vapputunnelma on pilalla. 15-vuotias järjesti eilen samantyylisen kohtauksen siitä, etten antanut hänelle(kään) lupaa lähteä kaupungille.
15v murjottaa ja toinen kököttää huoneessaan, nuoremmatkin lapset temppuilevat. Riemukasta vappua :(
[/quote]

Juuuust...

Vierailija
13/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveätä, että lapsia pidetään kuin eläimiä häkissä. 

Meillä on ihan vapaasti saanut menne ja tulla, kunhan vain on tieto missä on. Luottamus poikii luottamusta kaikin puolin. 

Vierailija
14/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:00"]Minä taas en usko, että ne 13-vuotiaat alkaisivat siellä juopotella. Aika moni tuon ikäinen on riittävän fiksu ja pitäisivät hauskaa muulla tavoin kuin juomalla.
[/quote]13 vuotiaat juopottelevat vappubileissä, jos sellaisiin hakeutuvat keskenään ilta-aikaan, siitä ei ole kahta sanaa.
[/quote]
Itseasiassa nykynuoriso on paljon kielteisempi alkoholin ja tupakan suhteen kuin vielä 15 vuotta sitten. Saattaahan siellä alkoholia olla, mutta jos omalle lapselle terottaa, että siihen ei kosketa!

Kauheaa tuollainen porukasta pois sulkeminen. Nuo on oikeasti todella tärkeitä sosiaalisia tapahtumia!

Vierailija
15/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto ettekö te oo koskaan olleet nuoria.

Vierailija
16/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit antanut mennä. Vappua on useimmilla tapana juhlia juuri ystävien kanssa, tai muuten vaan suuremmissa porukoissa. Vappupäivän olisitte sitten voinut pitää perhepäivänä.

Vierailija
17/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin edellinen sanoi niin annan teinejen mennä ja viettäkää huomenna perhepäivää. Olet inhottava vanhempi

Vierailija
18/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se maailma muuttuu, mikä toisaalta on ihan hyvä asia.
Meidän aikaan 80-luvun lopulla melkolailla kaikki ns. "aktiiviset" yläasteikäiset olivat kaupungilla kaljojen ja omppuviinien kanssa Vappuaattona.

Silloin muuten istui pikkulapsetkin, ilman turvaistuinta tai vyötä auton takapenkillä...

Vierailija
19/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ollut kovin kivasti tehty.

Vierailija
20/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltit lapset sulla! Olisin tuossa iässä lähtenyt ja lähdinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän