Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini paiskoo ovia, koska en päästänyt vappubileisiin...

Vierailija
30.04.2015 |

13v kysyi lupaa mennä illaksi koulukaverinsa luo vappubileisiin. Juhliin on kuulemma menossa paljon ikäisiään nuoria ja teini vakuutti, ettei siellä juotaisi tai sekoiltaisi. En antanut lupaa, koska haluan, että koko perhe voi viettää vappuaaton yhdessä. Teini alkoi huutaa kuinka epäreilu olen ja paiskoi ovia. Nyt on linnoittautunut huoneeseensa ja kieltäytyy tulemasta takaisin.
Tiedän, että teinit ovat hankalia, mutta nyt tuntuu että vapputunnelma on pilalla. 15-vuotias järjesti eilen samantyylisen kohtauksen siitä, etten antanut hänelle(kään) lupaa lähteä kaupungille.
15v murjottaa ja toinen kököttää huoneessaan, nuoremmatkin lapset temppuilevat. Riemukasta vappua :(

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:20"]

13v poikani on ryyppäämässä kavereiden kanssa :) Tiedän, että hänellä on paljon kivempaa vappuna kuin sinun lapsillasi, jotka kököttävät masentuneina huoneissaan.

[/quote]

Meidän 2v 7kk tuttipulloon laitettiin vähän terästettyä simaa.

Vierailija
42/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuon 13-vuotiaan kanssa ollut luottamuspulaa, onko jäänyt kiinni ryyppäilystä tms? Aika kurjaa, jos on ainakin suuremmaksi osaksi ollut luottamuksesi arvoinen (ei mitään suurempia hölmöilyjä) ja silti kielletään nyt menemästä, vain siksi että äiti tahtoo kivaa perheen kesken. Tuliko nyt kivaa sitten? Eipä tullut. Ja tuskin on huomenna yhtään sen kivempaa. Jos olisit antanut tänään mennä ja huomiseksi suunnitellut perhepäivää, olisi varmaan hyvin onnistunutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aikuisten lasten äitinä olisin kyllä antanut mennä. Kotiintuloajat vaan tarkat ja puhelin päällä koko ajan. Ja tähdentäisin, että kotiintuloaikojen noudattaminen on ehdotonta. Miksi et vie ja hae? Niin minä tein. Pääsin itsekin diskoihin. Ja vappuaattona sain olla ulkona varmasti olla kaupungilla ja kavereiden luona. Eikä olla mitään...no miten sen nyt sanois... Wt... Vappuiloa vaan!

Vierailija
44/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kuvitella lastesi vitutuksen. Tollaisissa juhlissa on tärkeää pelkkä läsnäolo ja kaverit. Ikävästi jää ulkopuolelle, jos ei mihinkään pääse.

Ja nyt harmittelet, ettei lapset ole iloisia munkeista ja serpentiineistä. Omasta nuoruudestasi taitaa olla jo todella kauan?

Vierailija
45/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa .anna niille mököttää

Vierailija
46/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:02"]

Onnea lapsillesi. Mua ei teininä ikinä päästetty mihinkään. Tuloksena mua ei nykyään edes pyydetä mihinkään, kunnoletus on se, etten mä tule ja mut unohdetaan. Taas lähtee kaikki kaverit baariin, mä kökötän kotona ja katson netflixiä kun kukaan ei vastaa viestiin mahtuuko mukaan. Oon 20 ja erakoitunut kotiin, en ole ikinä käynyt baarissa, keikalla tai seurustellut.

[/quote]

Sulla on harvinaisen tyhmiä kavereita jos eivät ota sua mukaan vaan sillä perusteella, ettet ollut mukana ryyppäämässä teininä. :) Hanki parempaa seuraa.

Vierailija
47/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ap kuskaa mukuloitaan, niin miten se itse litkii sitten skumppaa? Ei kato pysty oleen ilman.

Vierailija
48/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut pidettiin lukkojen takana 18-vuotiaaks. Ei hyvä idea. Sit kotoa pois muutettuani otin kaikki takasin moninkerroin eli hölmöilin oikein kunnolla liki 30-kymppiseksi asti. Eli jos n. 12-vuotiaana olis joskus saanu olla kavereitten kanssa vähän luvattomillakin teillä, mä olisin ollut kakskyt ja risana jo kasvanut aikuiseksi.

Vierailija
49/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:33"]Mitäs olet paska mutsi.

Mulla on lapset 19v, 16v, 10v ja 7v. 10v ja 7v viettää aikaa meidän porukoiden kanssa täällä mökillä ja ihan kivaa on, ollaan koko perheen kesken käyty vappuhulinoissa, juotu simaa, paistettu makkaraa ja illalla katotaan elokuvaa... Tehty tälläsiä vappujuttuja !

16v päästin jo bilettämään, vaikka tiedän että ottaa bileissä fiksusti vähän alkoholia ! mutta sen takia uskallankin päästää, ei ole luonteeltaan sen tyyppinen että vetäisi överit...

Ja 19v elää nyt luonnollisestikin täysin omaa elämäänsä ja asuu myös jo omassa kämpässä.

13v ja 15v lapsien kanssa olisin tehnyt niin, että soittaisin bileiden pitäjän vanhemmille ja VARMISTAISIN että eihän bileissä ole aivan varmasti alkoholia ! sitten uskaltaisin päästää teinit kavereiden kanssa vapun viettoon ja jos alkoa olisi, tulisi jotain ongelmia sen takia, nii tietäsimpä et syyttäsin heti ensimmäisenä näitä vanhempia keiden kodissa ne pippalot on järjestetty... :)

Et se siitä sitten. !
[/quote]

Vierailija
50/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit seurustelu oli nimenomaan se paha asia. Viinaakin sai juoda ja tupakoida, mut poikaystäviä ei hyväksytty. Sairasta.

Vierailija
51/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa inhottava -_- ⊗

Vierailija
52/52 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on selkärankaa! Yläkoulun aineenopettajana kyllä tiedän nämä "viattomat" bileet. Ihailen suunnattomasti vanhempia, jotka uskaltavat laittaa teineilleen rajat ja ottaa vastaan rajoista johtuvan kapinan.

Vappubileet, joissa on teinejä ilman aikuisen valvontaa ovat huono idea. Takuulla siellä on mukana alkoholia ellei kyse ole kiinteästä ystäväpiiristä tai jostain vakaumuksellisesta porukasta.

Ap:n tyttö kiittää äitiään siinä vaiheessa, kun kuulee bileiden jälkimainingeista.

T. Teinin äiti itsekin. Olen ylpeä siitä, etten ole "kiva mutsi" enkä lasteni kaveri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän