Teini paiskoo ovia, koska en päästänyt vappubileisiin...
13v kysyi lupaa mennä illaksi koulukaverinsa luo vappubileisiin. Juhliin on kuulemma menossa paljon ikäisiään nuoria ja teini vakuutti, ettei siellä juotaisi tai sekoiltaisi. En antanut lupaa, koska haluan, että koko perhe voi viettää vappuaaton yhdessä. Teini alkoi huutaa kuinka epäreilu olen ja paiskoi ovia. Nyt on linnoittautunut huoneeseensa ja kieltäytyy tulemasta takaisin.
Tiedän, että teinit ovat hankalia, mutta nyt tuntuu että vapputunnelma on pilalla. 15-vuotias järjesti eilen samantyylisen kohtauksen siitä, etten antanut hänelle(kään) lupaa lähteä kaupungille.
15v murjottaa ja toinen kököttää huoneessaan, nuoremmatkin lapset temppuilevat. Riemukasta vappua :(
Kommentit (52)
Ja täällä pohjosessa muutetaan omilleen jo 15-16 vuotiaina.. Mahtaa olla maailmassa opeteltavaa, jos ei edes vaivaisiin bileisiin ole tuohon mennessä päässyt!
mutsi pidätteli mua kanssa kaikista menoista ja oon vieläkin kotona T: 29v
Lapset nyt vaan eivät lähde ryyppyreissuille.
Ihan sama mitä siitä ovat mieltä -minä määrään.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:05"]Siis älä nyt jaksa! Vappubileet on nuorille iso juttu, jossa tavataan kavereita. Olisit päästänyt ja sanonut hakevasi heidät 23 kotiin alkometrin kanssa.
Minä tapasin nykyisen mieheni 13 vuotiaana ja kaikki discot ja muut oli tosi tärkeitä. Niistä puhuttiin seuraavat kuukaudet koulussa!
[/quote]
Vappubileet isot juhlat nuorille? Miksi? Mitä he juhlivat? Juhlaa, jolla on kiva nimi ja jonka alkuperäistä tarkoitusta eivät tunne. Mutta kun muutkin...
[/quote]
No juhlitaanhan sitä kouluissa ja päiväkodeissakin. Mitä muuta juhlaa juhlitaan niin aktiivisesti??
13v poikani on ryyppäämässä kavereiden kanssa :) Tiedän, että hänellä on paljon kivempaa vappuna kuin sinun lapsillasi, jotka kököttävät masentuneina huoneissaan.
Inhottava natsimutsi olet. On se nyt varmaan kivaa viettää vappua "yhdessä" kun kaikki murjottaa. Olisit antanut lasten mennä ja viettänyt miehes kanssa kivan päivän.
Me löydetään kyllä aina aikaa kaikkien toiveille, tänään ollaan yhdessä ja huomenna erikseen omissa jutuissa ja kaikilla on hyvä mieli koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:20"]
13v poikani on ryyppäämässä kavereiden kanssa :) Tiedän, että hänellä on paljon kivempaa vappuna kuin sinun lapsillasi, jotka kököttävät masentuneina huoneissaan.
[/quote]
Mukava provo
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:09"]
Hitto ettekö te oo koskaan olleet nuoria.
[/quote] olen ollut nuori, eka kerran hieman maisttoin olutta 18 v ja neitsyyden menetin seurustellessa n 22 v , väärälle meni mutta ajattelin että nyt saa mennä jo.
Mitäs olet paska mutsi.
Mulla on lapset 19v, 16v, 10v ja 7v. 10v ja 7v viettää aikaa meidän porukoiden kanssa täällä mökillä ja ihan kivaa on, ollaan koko perheen kesken käyty vappuhulinoissa, juotu simaa, paistettu makkaraa ja illalla katotaan elokuvaa... Tehty tälläsiä vappujuttuja !
16v päästin jo bilettämään, vaikka tiedän että ottaa bileissä fiksusti vähän alkoholia ! mutta sen takia uskallankin päästää, ei ole luonteeltaan sen tyyppinen että vetäisi överit...
Ja 19v elää nyt luonnollisestikin täysin omaa elämäänsä ja asuu myös jo omassa kämpässä.
13v ja 15v lapsien kanssa olisin tehnyt niin, että soittaisin bileiden pitäjän vanhemmille ja VARMISTAISIN että eihän bileissä ole aivan varmasti alkoholia ! sitten uskaltaisin päästää teinit kavereiden kanssa vapun viettoon ja jos alkoa olisi, tulisi jotain ongelmia sen takia, nii tietäsimpä et syyttäsin heti ensimmäisenä näitä vanhempia keiden kodissa ne pippalot on järjestetty... :)
Et se siitä sitten. !
Hyvä ap. Tuo on vanhemmutta. Selkärangattomat luuserit päästää lapsensa juopottelemaan ja ummistaa silmänsä ettei tarvi puuttua eikä piltti suutu. Pahimmat WT:t käy vileä ostamassa aliaikäiselle ipanalle pari sidukkaa matkaevääksi.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:20"]
[/quote]
Huomenna luetaan näistä kaltaistesi lapsista jotka ovat kännissä kadonneet iäksi tai vammautuneet.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:54"]
Joskus sun on kuitenkin annettava niiden alkaa luoda omia elämiään. Mitä myöhempään pidättelet, sitä suurempia vahinkoja he voivat tehdä opetellessaan.
[/quote]
Jep, ja se raja on 18 vuotta.
Joskus sun on kuitenkin annettava niiden alkaa luoda omia elämiään. Mitä myöhempään pidättelet, sitä suurempia vahinkoja he voivat tehdä opetellessaan.
[/quote]
Hasta pitkä vittu senkin typerys. 18 vuotias varamsti kokeilee fiksummin kuin 13 vuotias. Mitä myöhemmäs saa ne kokeilut, niin sitä parempi.
Minkäquote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:33"]
Mitäs olet paska mutsi.
Mulla on lapset 19v, 16v, 10v ja 7v. 10v ja 7v viettää aikaa meidän porukoiden kanssa täällä mökillä ja ihan kivaa on, ollaan koko perheen kesken käyty vappuhulinoissa, juotu simaa, paistettu makkaraa ja illalla katotaan elokuvaa... Tehty tälläsiä vappujuttuja !
16v päästin jo bilettämään, vaikka tiedän että ottaa bileissä fiksusti vähän alkoholia ! mutta sen takia uskallankin päästää, ei ole luonteeltaan sen tyyppinen että vetäisi överit...
Ja 19v elää nyt luonnollisestikin täysin omaa elämäänsä ja asuu myös jo omassa kämpässä.
13v ja 15v lapsien kanssa olisin tehnyt niin, että soittaisin bileiden pitäjän vanhemmille ja VARMISTAISIN että eihän bileissä ole aivan varmasti alkoholia ! sitten uskaltaisin päästää teinit kavereiden kanssa vapun viettoon ja jos alkoa olisi, tulisi jotain ongelmia sen takia, nii tietäsimpä et syyttäsin heti ensimmäisenä näitä vanhempia keiden kodissa ne pippalot on järjestetty... :)
Et se siitä sitten. !
[/quote
minä vuonna tuo 19v in syntynyt?
Turhaa sä ap mitään suru-hymiöitä laitat. Itse muokkasit vappuaattosi tänä vuonna sellaiseksi kuin se on.
kauanko ajattelit että teidän perheessä vietetään vappuaatot yhdessä?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:56"]
[/quote]
Hasta pitkä vittu senkin typerys. 18 vuotias varamsti kokeilee fiksummin kuin 13 vuotias. Mitä myöhemmäs saa ne kokeilut, niin sitä parempi.
[/quote]
Sun kohdalla (kielenkäytöstä päätellen) olisi sitten pitänyt pitää häkissä nelikymppiseksi.
Ehkä sinut on pidettykin ja hyvää jälkeä...?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:57"]
Turhaa sä ap mitään suru-hymiöitä laitat. Itse muokkasit vappuaattosi tänä vuonna sellaiseksi kuin se on.
kauanko ajattelit että teidän perheessä vietetään vappuaatot yhdessä?
[/quote]
Kyllä lähinuorelle annetaan 50€ kouraan että pysyy poissa ja vanhemmat saa ryypätä rauhassa.
Onnea lapsillesi. Mua ei teininä ikinä päästetty mihinkään. Tuloksena mua ei nykyään edes pyydetä mihinkään, kunnoletus on se, etten mä tule ja mut unohdetaan. Taas lähtee kaikki kaverit baariin, mä kökötän kotona ja katson netflixiä kun kukaan ei vastaa viestiin mahtuuko mukaan. Oon 20 ja erakoitunut kotiin, en ole ikinä käynyt baarissa, keikalla tai seurustellut.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:56"]
[/quote]
[/quote]
Sun kohdalla (kielenkäytöstä päätellen) olisi sitten pitänyt pitää häkissä nelikymppiseksi.
Ehkä sinut on pidettykin ja hyvää jälkeä...?
[/quote]
Ärsyttä tuollainen piittaamattomuus ja lasten aikuisuuteen piiskaaminen... Sori jos pahoitin mielesi, et ole imeisesti nurena joutunut kohtaamaan epäonnistumisia ja vastuksia, jollein niiden kestäminen ei ole kehittynyt. Curling vanhempien lapsi?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:05"]Siis älä nyt jaksa! Vappubileet on nuorille iso juttu, jossa tavataan kavereita. Olisit päästänyt ja sanonut hakevasi heidät 23 kotiin alkometrin kanssa.
Minä tapasin nykyisen mieheni 13 vuotiaana ja kaikki discot ja muut oli tosi tärkeitä. Niistä puhuttiin seuraavat kuukaudet koulussa!
[/quote]
Vappubileet isot juhlat nuorille? Miksi? Mitä he juhlivat? Juhlaa, jolla on kiva nimi ja jonka alkuperäistä tarkoitusta eivät tunne. Mutta kun muutkin...