Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmisestä tulee yksinäinen?

Vierailija
30.04.2015 |

Varmaan monien asioiden summa mutta kun olen tottunut yksinäisyyteen(olen perheellinen jolla on myös rakas avopuoliso) niin en osaa enää edes kyläillä kun stressaan sitä jostain syystä paljon.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:58"]

Se on se kun normaalit (lampaat) eivät ymmärrä erilaisuutta. Se joka on erillainen jää helposti yksin kun ei kulje massan mukana.

[/quote]

Minusta taas on ihan normaalia, että ihminen ystävystyy ensisijaisesti sellaisten kanssa, joiden kanssa on jotain yhteistä. Lika barn läka best vai miten sitä nyt sanotaankaan.

Vierailija
22/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:36"] Yksinäisyyttä on monen sorttista: pahinta mulle on ystävien menetyksen pelko, kun niin harvoin pidetään yhteyttä ja eivät ota kontaktia :( [/quote] Parasta mistä minä tykkään on hankkia uusia kavereita. Ystävyyssuhteet yleensä kulahtaa ja uusia tarvitaan  [/quote] Mä en voi edes ajatella noin. Ystävät on mulle rakkaita ihmisiä, vaikka harvoin nähdään.

[/quote] 

Muutamista tulee aina läheisempiä mutta suurin osa ovat bulkkikamaa mistä voi nauttia niin pitkään kuin se innostaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:47"]

Jaa. Taas tätä että perheellinen ei voi olla yksinäinen. Minä en tuntenut itseäni koskaan näin yksinäiseksi sinkkuna, vaikka ei ollut edes ystäviä. Lapsi on jo teini, hänellä omat jutut, sen ymmärränkin. Mies saattaa muutoman sanan murahtaa kiukkuisesti viikon aikana. Se juuri tekee yksinäisyyden tunteesta vielä pahempaa, että paikalla on ihmisiä, mutta ketään ei kiinnosta, kukaan ei halua olla läsnä. Kyllä minäkin ihmettelin aiemmin, miksi perheelliset ihmiset valittivat yksinäisyyttä. Nyt ymmärrän.

[/quote]

Yksinäisyys onkin tunne eikä fyysinen olotila. Ihminen voi olla yksin tuntematta itseään yksinäiseksi. Ja vastaavasti ihminen voi olla muiden seurassa ja tuntea silti itsensä yksinäiseksi. 

Vierailija
24/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:37"]

Olen itse muuttanut paikkakuntaa monta kertaa, siis eri puolille Suomea ja ulkomaillakin olen asunut. "Ystäväni" ovat ajatelleet, että yhteyttä ei pidetä enää sen jälkeen, kun on paikkakunnalta muuttanut pois. Tämä siis jo pääosin ajalta juuri ennen internetin ja sähköpostin tuloa. No, nykyäänhän se yhteydenpito olisi niin helppoa näiden sähköisten kanavien kautta... Varmaan vaikuttaa myös se, että "ystävyys" kuului tiettyyn elämänvaiheeseen ja kun siitä on menty eteenpäin, niin yhteydenpito ei ole enää kelvannut.

[/quote]

Tai yhteydenpito on vaan jäänyt, koska arjessa on niin paljon muuta tekemistä. On työ, kotityöt, puoliso, lapset, harrastukset, lasten harrastukset, erilaiset kissanristiäiset, sukulaiset sekä ne uudet ystävät, jotka ovat tulleet tilallesi. Nukkuakin pitäisi ja olla myös aikaa, jolloin on ihan vaan tekemättä mitään. Yhteydenpito vain jää.

[/quote]

Eihän se mihinkään vaan jää, se jätetään. Jos kissanristiäiset ja harrastukset ovat tärkeämpiä kuin entiset ystävyyssuhteet niin silloin kannattaa kyllä ollakin niitä uusia ystäviä.

Vierailija
25/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:10"]

Se on se kun normaalit (lampaat) eivät ymmärrä erilaisuutta. Se joka on erillainen jää helposti yksin kun ei kulje massan mukana.

[/quote]

Minusta taas on ihan normaalia, että ihminen ystävystyy ensisijaisesti sellaisten kanssa, joiden kanssa on jotain yhteistä. Lika barn läka best vai miten sitä nyt sanotaankaan.

[/quote]

Joo, totta, mut sit on myös sellaisia ihmisiä, jotka eivät voi olla yksin ja hakeutuvat siksi aina seuraan.

Vierailija
26/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:47"]

Jaa. Taas tätä että perheellinen ei voi olla yksinäinen. Minä en tuntenut itseäni koskaan näin yksinäiseksi sinkkuna, vaikka ei ollut edes ystäviä. Lapsi on jo teini, hänellä omat jutut, sen ymmärränkin. Mies saattaa muutoman sanan murahtaa kiukkuisesti viikon aikana. Se juuri tekee yksinäisyyden tunteesta vielä pahempaa, että paikalla on ihmisiä, mutta ketään ei kiinnosta, kukaan ei halua olla läsnä. Kyllä minäkin ihmettelin aiemmin, miksi perheelliset ihmiset valittivat yksinäisyyttä. Nyt ymmärrän.

[/quote]

Yksinäisyys onkin tunne eikä fyysinen olotila. Ihminen voi olla yksin tuntematta itseään yksinäiseksi. Ja vastaavasti ihminen voi olla muiden seurassa ja tuntea silti itsensä yksinäiseksi. 

[/quote] 

Tää on juuri se ydin. 

Sama kuin onnellinen ihminen ja onneton. 

Ihminen joka ei omista yhtään mitään voi olla todella onnellinen ja taas ihminen joka on täysi vastakohta voi olla hyvinkin onneton. Kaikki lähtee nupista. Kuinka koet asioita. 

Vierailija
27/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:16"]

Olen itse muuttanut paikkakuntaa monta kertaa, siis eri puolille Suomea ja ulkomaillakin olen asunut. "Ystäväni" ovat ajatelleet, että yhteyttä ei pidetä enää sen jälkeen, kun on paikkakunnalta muuttanut pois. Tämä siis jo pääosin ajalta juuri ennen internetin ja sähköpostin tuloa. No, nykyäänhän se yhteydenpito olisi niin helppoa näiden sähköisten kanavien kautta... Varmaan vaikuttaa myös se, että "ystävyys" kuului tiettyyn elämänvaiheeseen ja kun siitä on menty eteenpäin, niin yhteydenpito ei ole enää kelvannut.

[/quote]

Tai yhteydenpito on vaan jäänyt, koska arjessa on niin paljon muuta tekemistä. On työ, kotityöt, puoliso, lapset, harrastukset, lasten harrastukset, erilaiset kissanristiäiset, sukulaiset sekä ne uudet ystävät, jotka ovat tulleet tilallesi. Nukkuakin pitäisi ja olla myös aikaa, jolloin on ihan vaan tekemättä mitään. Yhteydenpito vain jää.

[/quote]

Eihän se mihinkään vaan jää, se jätetään. Jos kissanristiäiset ja harrastukset ovat tärkeämpiä kuin entiset ystävyyssuhteet niin silloin kannattaa kyllä ollakin niitä uusia ystäviä.

[/quote]

Olet oikeassa. Se jätetään, koska aika menee muuhun. Välillä ehkä mietitään, että pitäisi soittaa, pitäisi laittaa sähköpostia, mutta päivät, viikot ja kuukaudet vierivät ohitse eikä tule soitettua eikä meilattua. Mitä pidempi aika kuluu, sitä varmemmin yhteydenpito loppuu kokonaan. 

Vierailija
28/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet oikeassa. Se jätetään, koska aika menee muuhun. Välillä ehkä mietitään, että pitäisi soittaa, pitäisi laittaa sähköpostia, mutta päivät, viikot ja kuukaudet vierivät ohitse eikä tule soitettua eikä meilattua. Mitä pidempi aika kuluu, sitä varmemmin yhteydenpito loppuu kokonaan. 

[/quote] 

Se on juuri sitä elämää 

Vierailija
29/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] 

Se on juuri sitä elämää 

[/quote]

Nimenomaan!

Vierailija
30/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinäinen kun en osaa jostain syystä lähteä tapaamisiin tai vierailulle. Olen yksinäinen susi

Vierailija
31/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys ei ole mikään huono asia ollenkaan. Ihminen on vapaa kuin taivaan lintu tekemään omia päätöksä. Miksi se pitäisi olla huono asia? 

Vierailija
32/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:29"]

Yksinäisyys ei ole mikään huono asia ollenkaan. Ihminen on vapaa kuin taivaan lintu tekemään omia päätöksä. Miksi se pitäisi olla huono asia? 

[/quote

Media on vaan nyt tehnyt siitä numeron. Yksinäiset, nauttikaa yksinäisyydestä koska se on teidän juttunne 

Vierailija
33/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista, mutta itse olen yksinäinen koska

-tuntuu, että ihmisiä, joiden kanssa ns. klikkaa on oikeasti tosi vaikea löytää

-väsyn helposti sosiaalisissa tilanteissa, vaikka seura oliskin muuten mukavaa

-olen muuttanut eri kaupunkien ja maiden välillä useita kertoja, eikä kaverisuhteita ole välttämättä edes ehtinyt muodostua

-olen luonteeltani introvertti ja viihdyn pitkiäkin aikoja yksin.

Tästä huolimatta ajoittain tunnen itseni yksinäiseksi. Haluaisin lähteä jonkun kanssa ravintolaan tai drinkille istumaan iltaa, mutta aina ei ole kenelle soittaa.

Vierailija
34/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua on nähdä tv:stä niitä vittumaisen oloisia vanhuksia joilla ei ollut frendejä nuorina tai missään vaiheessa ja nyt surkuttelevat siitä. Jos oikeesti joku menis niillä käymään niin ei ne siitä nauttis 

Vierailija
35/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:49"]

-olen muuttanut eri kaupunkien ja maiden välillä useita kertoja, eikä kaverisuhteita ole välttämättä edes ehtinyt muodostua

Tästä huolimatta ajoittain tunnen itseni yksinäiseksi. Haluaisin lähteä jonkun kanssa ravintolaan tai drinkille istumaan iltaa, mutta aina ei ole kenelle soittaa.

[/quote]

Ollaan samanlaisia. Soita mulle, käydään drinksuilla.

Vierailija
36/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:49"]

[/quote]

Ollaan samanlaisia. Soita mulle, käydään drinksuilla.

[/quote] 

Tuo on päivän fiksuin idea. Tässä olette, samanhenkiset, yhteydessä toisiinne mutta typerä anonyymisyys mukamas esteensä.  

Vierailija
37/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tulee yksinäinen, jos vietän aikaa ystävieni seurassa. Yksin ollessani olen onnellinen.

Vierailija
38/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 en ymmärrä, miten voit noin ilkeästi ajatella äidistäsi, kun hän on heikko. Sulla on luultavasti psykopatia ja siksi koet kaiken äitisi syyksi.

Vierailija
39/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:32"]

Käyttäytymällä itsekeskeisesti, ahneesti ja välinpitämättömästi läheisiään kohtaan. Vanhana huomaa olevansa yksinäinen ja ihan syystä.

[/quote]

Mitä alapeukutatte? Äitini toimi juuri näin ja nyt makaa laitoksessa kusisissa vaipoissaan YKSIN. Ei ole mitään asiaa hänelle kuten ei muillakaan läheisillä. Näin se mamma osasi asiat junailla omaksi perikadokseen. Kirjeitä ja kortteja (ilmeisesti hoitajien kirjoittamia) joskus tulee, mutta ei kiinnosta.

[/quote]

Ohis, mutta juuri tällaisten kommenttien takia säälin niitä ihmisiä, jotka hankkivat lapsia "että on seuraa sitten vanhana". Näkis vaan ja kuulis kolinaa...

Vierailija
40/48 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämä on niin totta. Olen huomannut, että aika monet kulkevat massan mukana, oli juttu sitten mikä hyvänsä. Ikään kuin vailla omaa tahtoa, eikä haluta olla erilaisia kuin "massa" (eli joku tietty porukka). Jotkut kävelee vaikka kaivoon toisten perässä, että vaan saa olla porukassa mukana. Itse en kulje massan mukana ja kammoksun lampaana jonkun toisen perässä kulkemista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi