Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko lämpöpatterin lotista?

Vierailija
30.04.2015 |

Patteri ollut pari päivää pois päältä ja nyt laitoin sen päälle, mutta se vaan lotisee. Kyseessä siis joku tommonen perus kerrostalon patteri, joku termostaattijuttu kai? Kuuluuko sen pitää tuollaista ääntä vai onko menossa rikki tai jotain?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:57"] Komea huoltomies olisi kyllä tervetullut ;) liittyykö tuo minun patterin ongelma nyt jotenkin siihen kun talosta etsitään vuotavaa patteria (tai paineet laskevat jossain ja epäillään vuotavaa patteria)? -ap [/quote] Kyllä se voi johtua, jos vettä poistuu jostain niin se tilaa täytty ilmalla jos ei lisätä vettä. [/quote] Mutta minun patteri ei vuoda, kun vettä ei lattialla ole? Olen niin pihalla tälläisten asioiden kanssa, mutta onneksi täältä löytyy apu :) -ap

[/quote]

Niinkun sanoin, ilmaa tulee tilalle jos jostain poistuu vettä. Jos sun patteri on ylempänä kuin vuotokohta niin ilma kulkeutuu patteriverkostossa sun patteria kohti vettä kevyempänä.
[/quote]

Olen alimmassa kerroksessa.. No pitää seurailla, toivottavasti löytävät sen jostain muualta kuin täältä.

-ap

Vierailija
2/13 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset!

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaa patterissa. Hommaa ilmausavain, kierrä termostaatti kiinni ja avaa päädystä ilmausyhdettä jotta ilma tulee pois.

http://tuontitukku.fi/image_view.php?name=5/patteriavain.jpg

Vierailija
4/13 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu komea huoltomies ilmaamaan patterisi.

Vierailija
5/13 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se rikki ole menossa, mutta pitäisi ilmata. Hanki ilmausruuvi tai pyydä huoltomiestä käymään.

Vierailija
6/13 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa,

asutko missä kerroksessa? Jos ylhäällä niin voi olla, että kelien lämmettyä on vetänyt ilmaa pattereihin koska vesi systeemissä on viilentynyt eli "mennyt kokoon".

Vierailija
7/13 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea huoltomies olisi kyllä tervetullut ;) liittyykö tuo minun patterin ongelma nyt jotenkin siihen kun talosta etsitään vuotavaa patteria (tai paineet laskevat jossain ja epäillään vuotavaa patteria)?

-ap

Vierailija
8/13 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 kerros kyseessä!

-ap

Vierailija
9/13 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:57"]

Komea huoltomies olisi kyllä tervetullut ;) liittyykö tuo minun patterin ongelma nyt jotenkin siihen kun talosta etsitään vuotavaa patteria (tai paineet laskevat jossain ja epäillään vuotavaa patteria)? -ap

[/quote]

Kyllä se voi johtua, jos vettä poistuu jostain niin se tilaa täytty ilmalla jos ei lisätä vettä.

Vierailija
10/13 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:57"]

Komea huoltomies olisi kyllä tervetullut ;) liittyykö tuo minun patterin ongelma nyt jotenkin siihen kun talosta etsitään vuotavaa patteria (tai paineet laskevat jossain ja epäillään vuotavaa patteria)? -ap

[/quote]

Kyllä se voi johtua, jos vettä poistuu jostain niin se tilaa täytty ilmalla jos ei lisätä vettä.
[/quote]

Mutta minun patteri ei vuoda, kun vettä ei lattialla ole? Olen niin pihalla tälläisten asioiden kanssa, mutta onneksi täältä löytyy apu :)

-ap

Vierailija
11/13 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Lotista kuulunut mitään. Onko tuo "lämpö" joku koodinimi? Patterithan muodostavat tykistörykmentin.

Vierailija
12/13 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:57"] Komea huoltomies olisi kyllä tervetullut ;) liittyykö tuo minun patterin ongelma nyt jotenkin siihen kun talosta etsitään vuotavaa patteria (tai paineet laskevat jossain ja epäillään vuotavaa patteria)? -ap [/quote] Kyllä se voi johtua, jos vettä poistuu jostain niin se tilaa täytty ilmalla jos ei lisätä vettä. [/quote] Mutta minun patteri ei vuoda, kun vettä ei lattialla ole? Olen niin pihalla tälläisten asioiden kanssa, mutta onneksi täältä löytyy apu :) -ap

[/quote]

Niinkun sanoin, ilmaa tulee tilalle jos jostain poistuu vettä. Jos sun patteri on ylempänä kuin vuotokohta niin ilma kulkeutuu patteriverkostossa sun patteria kohti vettä kevyempänä.

Vierailija
13/13 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Vesi painaa enemmän kuin ilma.

Ja kilo rautaa painaa enemmän kuin kilo höyheniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan