Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo toista kertaa tilanteessa ettei mies halua lasta

Vierailija
08.01.2022 |

Olen 33v. Aiemmassa suhteessa 4v jälkeen.mies ei halunnut lasta. Ero tuli lopulta yhtäkkiä monista syistä. Nyt olen suhteessa ja asun yhdessä miehen kanssa, jolla 10v lapsi entuudestaan. Olemme olleet yhdessä 3,5v ja alkuvuodet mies puhui koko ajan vauvan teosta. Nyt mieli om muuttunut ja nyt sanoo lopulta ettei ehkä halua lasta. Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä? En halua erota mutten voi luopua omasta lisälapsitoiveestanikaan.

Kommentit (317)

Vierailija
221/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on jo lapsi, joka on jo pikkulapsivaiheen ohittanut, niin voi ajatella, ettei halua uudelleen sitä. Jos teille ei tule yhteistä lasta, mies ei jää lapsettomaksi, sinä jäät.

Se on vähän tuollaista, kun ryhtyy ”lapsellisen” ja oletettavasti eronneen miehen kanssa suhteeseen. Miehet, joilla on jo lapsi toisen kanssa eivät suuremmalla todennäköisyydellä halua enää lapsia, ellei sitten ole kyseessä mies, joka haluaa levittää geenejään mahdollisimman paljon, mutta silloin on todennäköisempää, että jättää teidät jossain vaiheessa.

Vierailija
222/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä onko lapsi biologisesti omasi vai ei? Etsi mies jolla on jo lapsia ja kasvattakaa ne yhdessä, tai ainakin 50/50 miehen exän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvoisin sinua, ap, tekemän näin:

Jätät salaa ehkäisyn pois. Kun sitten onnistut tulemaan raskaaksi, kerrot asiasta miehellesi sitten - ja vasta sitten - kun raskautesi on edennyt niin pitkälle, että sen keskeyttäminen ei enää ole mahdollista.

Minä tekisin sinun tilanteessasi näin!

Sinä et ilmeisesti ainakaan ihmettele miksi miehet vihaavat naisia kun tämmöstä huijausta ehdotat

No yhyhyy kannattaako panna jos ei halua lasta? Ole hyvä ja siirry panemaan miehiä, sen jälkeen voidaan ihmetellä yhdessä jos paksuksi pamahtaa.

Oho, eli kun nainen sanoo syövänsä pillereitä sitä ei kannata uskoa, jos olisin mies en uskoisikaan. Sen verran kieroja jotkut näyttävät olevan. Mikä siinä on vaikea ymmärttä, ehkäisyä ei jätetä pois, jos siitä ei ole yhdessä sovittu.

Vierailija
224/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätät salaa ehkäisyn pois. Kun sitten onnistut tulemaan raskaaksi, kerrot asiasta miehellesi sitten - ja vasta sitten - kun raskautesi on edennyt niin pitkälle, että sen keskeyttäminen ei enää ole mahdollista.

Sinä et ilmeisesti ainakaan ihmettele miksi miehet vihaavat naisia kun tämmöstä huijausta ehdotat

No yhyhyy kannattaako panna jos ei halua lasta? Ole hyvä ja siirry panemaan miehiä, sen jälkeen voidaan ihmetellä yhdessä jos paksuksi pamahtaa.

Taidat olla oikeasti aika pirun sairas akka kun vaadit kusettamisen hyväksymistä ja jos ei siihen suostu käsket kääntymään homoksi

Vierailija
225/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin itse lähes 36-vuotiaana miehestä, joka olisi halunnut lapsia, mutta menojalka hänellä vipatti koko ajan ja alkoholi maistui. En siis nähnyt kestäväksi vaihtoehdoksi hänen kanssa lasten tekemistä. Ei ollut helppoa löytää uutta puolisoa, moni tapaamani nelikymppinen (eli useita vuosia minua silloin vanhempi) mies piti minua liian vanhana ja suhtautui kuin johonkin siitoskoneeseen, jonka parhaat päivät oli mennyt. Noin 10 kk eron jälkeen löytyi nykyinen puoliso, jonka kanssa sain ensimmäisen lapsen suunnitellusti 2 vuotta tapaamisestamme ja toisen lapsen kahden vuoden ikäerolla.

Vierailija
226/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää antako miehet enää naisten vedättää teitä! Meillä miehillä ei tunnu olevan näköjään oikeutta päättää omasta kehostamme enää. Älkää antako siementånne naisille jotka tuollain ovat heti eroamassa jos eivät saa tahtoaan lävitse!

Niin samaa mieltä! Olen nainen. En ikinä olisi yrittänyt saada lasta aikaan jos mies ei olisi ollut ajatuksen takana! Kenelläkään ei ole oikeutta yrittää leipoa toisesta isä/äitiä!

Vierailija
227/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, eli kun nainen sanoo syövänsä pillereitä sitä ei kannata uskoa, jos olisin mies en uskoisikaan. Sen verran kieroja jotkut näyttävät olevan. Mikä siinä on vaikea ymmärttä, ehkäisyä ei jätetä pois, jos siitä ei ole yhdessä sovittu.

Niinpä. Munkin mies väitti syövänsä pillereitä mutta eipäs ollut muistanutkaan joka päivä ottaa. Kuulemma sai niistä päänsärkyä (hormonaalinen migreeni on monelle oikeasti ongelma). Sitten vielä kuvitteli että maksan sen lapsen talvihaalarit kun olin hukannut ne hoploppireissulla äitiviikonloppuna. Mua ei kyllä se mies enää kuppaa.

Vierailija
228/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että nuoriso on hukassa kun edes pitkäkestoisessa parisuhteessa ei saa olla toiveena lapsi ja oma perhe. Nainenko on miehelle jonkinlainen jatkumo äidille tai friend with benefits tyyppinen hahmo ilmeisesti.

Vierailija
229/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten suhdetta aloittaessa voi luvata haluavansa lapsia. Tarkoittaako se että haluaa niitä kenen kanssa tahansa. Eikö yleensä lapsia haluta juuri tietyn ihmisen kanssa.

Eihän tulevaa kumppania tunne ennen suhteen vakiintumista. Miten tälläisen asian voisi siis luvata.

Jos on sanonut haluavansa lapsia ja toteaa suhteen aikana, ettei kumppanista ole vanhemmaksi, miksi ihmeessä jatkaa sitä suhdetta? Tuohan käytännössä tarkoittaa että pitää suhdetta väliaikaisena.

Mun ex-mies vältteli lasten tekoa, ja lopulta kun ei muuta keksinyt, sanoi että olen semmoinen ihminen josta ei ole äidiksi.

Vuosia myöhemmin myönsi että sanoi niin vain jottei tarvitse lapsia tehdä

Olen nykyään onneksi äiti ja todella hyvä sellainen vielä.

Hyi iljetys mikä tyyppi! Joskus sitä miettii, että ei ole ihmekään, että ihmiskunta ajelehtii kohti vääjäämätöntä tuhoa. Ehkä me ansaitaan se, kun ollaan niin kamalia toisillemmme. Ihminen on ihmiselle susi. Olemme julmin laji jota maa päällään kantaa.

Vierailija
230/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ap, tekisin lapsen yksin. Ensin tietenkin puhuisin miehen kanssa, että miksi ei halua lasta ja kertoisin miten tärkeä oma lapsi minulle on. Ilman mitään painostusta, kiristystä, maanittelua tai kaupan käyntiä.

Jos mies ei edelleenkään halua lasta (ja laskisin myös sanat "kattoo sit joskus" haluttomuudeksi tehdä lasta kanssani) niin ehdottaisin, että muutan omaan asuntoon (jos en jo alunperinkin asunut) ja hankin lapsen yksin hedelmällisyyshoidoilla. Voidaan jatkaa seurustelua ja yhdessä olemista, minun oman lapseni takia ei tarvitse erota.

Jos mies ei halua seurustella naisen kanssa, jolla on vauva/pikkulapsi, okei ei sitten ja suhde menee katkolle. 

Lapsiasia on niin iso asia, että tekisin sen joka tapauksessa jos haluaisin ja miettisin miesasiat menemään niinkuin ne sitten menee. Ikinä ei voi tietää miten miesten kanssa käy, nyksäsikin voi löytää uuden ja jättää sinut. 

Vierailija
231/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TaaviJ kirjoitti:

Miksi kukaan mies haluaisi elää naisen kanssa, joka käyttää häntä ainoastaan työkaluna lisääntymiseen?

Ja sama toisinpäin. Pitemmän päälle patjana olo naisena miehelle saattaa alkaa maistua puulta!

Ei kannata vetkutella, koska hedelmöitymiskyky heikkenee kun naisilla 35 vuoden ikä ylittyy. Joku fiksumpi varmaan muistaa miten tuo tarkalleen menee.

Vierailija
232/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on ehkä sama kuin Fassbinderin elokuvassa Martha.

Ei halua vesipäisiä lapsia.

Vierailija
233/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hommaat sen lapsen yksin. Olette miehen kanssa yhdessä mutta asutte erillään.

Vierailija
234/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi aina ennen miestä. Mies voi häipyä kuvioista milloin vain. Monet neljääkymppiä lähestyvät sekoavat ja yrittävät elää jotain toista nuoruuttaan. Tuulettavat pälvikaljuaan naurettavassa avoautossa, hankkivat moottoripyörän tai haksahtavat muuhun "nuorekkaaseen" harrastukseen. Yrittävät juosta nuorempien helmojen perässä epätoivoissaan. Lapsesta on iloa loppuiäksi jos luoja suo.

Vierailija
235/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä saa aloittaja minulta sympatiaa. Ei selvästikään rakasta miestään, jos jonkun lapsiasian takia aikoo erota. Hyvää elämää voi elää ilman lastakin, typeriä nämä ihmiset, jotka laittavat kaiken toivonsa yhden kortin varaan.

Totta kai voi elää hyvää elämää ilman lasta, mutta jos oma lapsi on haave ja on siihen mahdollisuuus niin miksi ei lähde tavoittelemaan haluamaansa asiaa.

Joskus on suurien unelmia eteen uhrattava muita rakkaita asioita. Jokainen joutuu arvottamaan itse mikä on tärkeintä.

Vierailija
236/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi aina ennen miestä. Mies voi häipyä kuvioista milloin vain. Monet neljääkymppiä lähestyvät sekoavat ja yrittävät elää jotain toista nuoruuttaan. Tuulettavat pälvikaljuaan naurettavassa avoautossa, hankkivat moottoripyörän tai haksahtavat muuhun "nuorekkaaseen" harrastukseen. Yrittävät juosta nuorempien helmojen perässä epätoivoissaan. Lapsesta on iloa loppuiäksi jos luoja suo.

Ihmekään kun ei suhteet kestä kun mies antaa naiselle lapsen, miehellä ei ole enää mitään arvoa naisten silmissä ja perheessä muutenkaan

Vierailija
237/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää antako miehet enää naisten vedättää teitä! Meillä miehillä ei tunnu olevan näköjään oikeutta päättää omasta kehostamme enää. Älkää antako siementånne naisille jotka tuollain ovat heti eroamassa jos eivät saa tahtoaan lävitse!

Ööh mikäs logiikka tässä on? Naiselle ei saa antaa siemeniä, jos lapsi on sille niin tärkeä että se on lapsihaaveen vuoksi valmis vaikka eroamaan? Mutta sitten jos se lapsihaave ei olekaan tärkeä vaan siitä voi kevein sydämin luopua, niin sitten sitä siementä voikin antaa? Selvä homma...

Vierailija
238/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Vaikka mies lähti lasten kanssa edelleenkin perhe.

Vierailija
239/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Vaikka mies lähti lasten kanssa edelleenkin perhe.

En yhtään ihmettele miksi mies lähti

Vierailija
240/317 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tarina. Mä tein niin, että tein miehelle vuosien vatuloinnin jälkeen selväksi, että ehkä joskus ei enää kelpaa vastaukseksi. Sai sitten lopulta kakistettua ei. Siihen loppui meidän 10 v parisuhteemme. 2 kk myöhemmin löysin nykyisen mieheni ja 2 v myöhemmin tulin äidiksi. Nyt ainoa katumiseni aihe on se, että miksi odotin liian pitkään, olisi pitänyt pitää kiinni omista toiveistani jo paljon aikaisemmin, sitten olisin ehkä ehtinyt saada toisenkin lapsen. Joo, nykymies ei siinä tapauksessa olisi välttis kuvioissa, mutta lapsia voisi olla (vaikka hedelmöityshoidoilla hankittuna) useampi.

Hupaisaa tässä on se, että tää mun exäni tuli lopulta 48 v isäksi. On suoraan myöntänyt, että uskalsi isäksi vasta kun näki mun kauttani, miten paljon iloa lapsi voi tuoda. (Ollaan yhä hyviä kavereita ja tekemisissä keskenämme). Mutta ei se mitään, juuri näin tämän piti mennäkin. Sain paitsi lapsen mutta myös paremmin itselleni sopivan miehen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme