Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan työttömillä toimeentulotuen saajille kohta enää varaa ruokaan kaupassa, kun kaikki kallistuu koko ajan? Tuet eivät juuri nouse...

Vierailija
08.01.2022 |

Mietin tässä kun viikko viikolta tuntuu että jokin tuote kallistuu...Kohta pitää alkaa elää velaksi. Pikevippejä ruokaan.

Kommentit (252)

Vierailija
121/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja on auki vaikka kuinka paljon. Miksihän nuo loispskiaiset eivät mene työhön ja lopeta toisten rahoilla elämistä. Kyseiset yhteiskunnan hyväksikäyttäjäelukat pitäisi karkottaa Suomesta.

Kiitti vinkistä. Minäpä heti maanantaina lähden hallintojohtajan hommiin vai olisikohan hammaslääkärin paikka parempi. Haluatko olla eka asiakkaani?

Mene ajamaan yhdistelmää. Sillä koukataan vain toisen kaistan kautta risteyksissä.

Vierailija
122/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saat työttömyysetuutta ja toimeentulotukea niin asumismenot on jo laskettu mukaan. Vakuutuksiin köyhällä ei luonnollisesti ole varaa. Eikä autoon, ellei säästä muissa menoissa.

Pienipalkkaisen ihmisen tilanne voi olla surkeampi kuin työttömän. Silloin rahojen pitää riittää laskuihin jotka työtön saa ilmaiseksi. Hammaslääkäri, sähkö.. Työtä tekevän köyhyys on mielestäni iso ongelma Suomessa, tarkoitan ihmistä joka ei hallitsemattomasti tuhlaa vaan elää järkevästi.

Työtön saa ilmaiseksi sähkön ja hammaslääkärin?

Mä olen työtön ja itse pitää nuo maksaa.

Minäkin olen työtön ja Kela maksaa. Eli ilmaista on. Kun olin pienipalkkaisesti töissä niin itse piti maksaa kun tulit ylittivät perusosan.

Minulle ei maksa Kela. Silmälasitkin maksoi mun eläkkeellä oleva äiti.

No paljonko se on se sinun työttömyysetuus? Minulla ei riitä asumistuki ja työttömyysetuus vuokran jälkeen elämiseen joten syntyy oikeus toimeentulotukeen -> kela maksaa laskut ja myöskin silmälasit. Toki jos haluan hienouksia niihin, niin joudun maksamaan osan itse. Se ei haittaa.

660e.

Onko tuo brutto? Eikö työttömyysetuus ole bruttona tuota luokkaa ja nettona 540e/kk? Minulla on. Jos et ole hakenut toimeentulotukea niin kannattaa hakea.

Lapsikorotusten kanssa 660e.

Toimeentulotukea ei tipu.

Eli sinulla on suuremmat tulot kuin menot. Jopa silloin kun on tarve silmälaseille tai kun pitää maksaa pakollisia laskuja?

Mitenkäs se on mahdollista kun pelkkä sähkölasku on jo 400e?

Halvimmat lasitkin on yli 600e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja on auki vaikka kuinka paljon. Miksihän nuo loispskiaiset eivät mene työhön ja lopeta toisten rahoilla elämistä. Kyseiset yhteiskunnan hyväksikäyttäjäelukat pitäisi karkottaa Suomesta.

Kiitti vinkistä. Minäpä heti maanantaina lähden hallintojohtajan hommiin vai olisikohan hammaslääkärin paikka parempi. Haluatko olla eka asiakkaani?

Mene ajamaan yhdistelmää. Sillä koukataan vain toisen kaistan kautta risteyksissä.

Normaali ajokortti, mutta laivaan voisi olla kiva ajaa yhdistelmällä.

Vierailija
124/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen katsomalla oppinut.

Vierailija
125/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin alkaa poliitikoksi ja muistakaakin äänestää minua, jotta pääsen töihin. Lupaan ajaa ainakin omia asioitani ja vähävaraisten.

Vierailija
126/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen katsomalla oppinut.

Aina ne koukkaa toisen kaistan kautta, iso auto katsos.

Vierailija
127/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin alkaa poliitikoksi ja muistakaakin äänestää minua, jotta pääsen töihin. Lupaan ajaa ainakin omia asioitani ja vähävaraisten.

Tottakai

Vierailija
128/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö suomessa pitänyt olla kaikkien aikojen hallitus ja loistava nais pääministeri. Silti tuntuu siltä että köyhiä kyykytetään ja hinnat nousee. Äänestäkää paremmin hyvät ihmiset ja vasemmistoa kannattakaa, niin köyhistä pidetään huolta!

Naurettavia nämä "äänestä paremmin" kommentit. Vähänkään jos on seurannut politiikkaa tietää että se on ihan sama ketä äänestää, valitut ei tee yksin mitään päätöksiä ja takki kääntyy heti kun tulevat valituiksi.

Vierailija
129/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan vain työmarkkinatukea.

Vierailija
130/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruuttaaminen laivaan yhdistelmällä voisi olla kivaa

Vierailija
131/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkärin hommaan löytyy varmaan myös googlesta ohjeet.

Vierailija
132/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruuttaaminen laivaan yhdistelmällä voisi olla kivaa

Palkkaako joku naisen?

Vierailija
133/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palomiehen hommaan ei riitä kyllä kunto, mutta eikö paloasemalla ole kuntosali?

Vierailija
134/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuen saajat ovat onnekasta porukkaa. Heidän tukiaan nostetaan, kun tarve on. Turha ruikuttaa siis.

Todelliset kärsijät ovat pienituloiset, jotka ovat juuri sillä rajalla, etteivät ole oikeutettuja mihinkään tukiin vaan joutuvat elättämään itsensä.

Vierailija
135/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia täällä saa alapeukkua jos kirjoittaa että työttömyyskorvaus riittää ihan hyvin ruokaan? Hullua.

Itse söin tänään persiljalla, pippurilla, suolalla, yrttiliemikuutiolla maustettua riisiä, ja sitten siihen kylkeen 2kpl paitstettuja kananmunia. Aamulla meni moniviljapuuroa 2 desin edestä, puuro halvempaa kuin leivät ja terveellisempääkin.

Leipä tulee itse asiassa erittäin kalliiksi jos otetaan huomioon että siihen päälle laitetaan kilohinnalta todella kalliita ja epäterveellisiä leikkeleitä. Jopa 4€ per 300g leikkelepaketti? Huh huh.

1 kilo puuroa maksaa alle 2€ eikä siinä ole sokeria kuten monissa leivissä mitä leivotaan Liettuassa yms... itse saa maustaa puuron.

Olet muuten ihan oikeassa. Itse myös tämän huomannut. Leipä on oikeasti todella kallista ja siitä ei oikeastaan saa mitään ravinteita. Leikkeleiden kilohinta on ihan järkyttävä. Ja jos on vielä henkilö, joka vetää monta juustoviipaletta ja leikkelettä leivän päällä, niin ei ihme, että rahaa menee ruokaan.

Itse en edes muista milloin viimeksi olisin ostanut leipää, jos nyt ei lasketa karjalanpiirakoita, joita ostan ehkä kahdesti vuodessa ja teen niihin sen munavoin.

.

Valtaosa on tottunut ostamaan leipää eikä edes ajattele asiaa.

Katselin prismassa vehnäsämpylä pussia ja se maksoi liki 3€ eikä ollut kuin 6kpl sämpylöitä... siinä on vehnällä katteet kohdillaan. Olivat vielä Latviassa leivottuja.

Ihme kun Latviassa leivotut olivat noin kalliita. On totta että leipään on moni tottunut. Siitä voi myös tottua pois.

Halvalla saa ruisleipää. Reissumies 12kpl 1,49e ja kun sattui olemaan punalappunen niin maksoin vain vajaan euron tuosta pussista. Kaksi viipaletta päivässä niin siinä on melkein kahden viikon leivät.

Vierailija
136/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saat työttömyysetuutta ja toimeentulotukea niin asumismenot on jo laskettu mukaan. Vakuutuksiin köyhällä ei luonnollisesti ole varaa. Eikä autoon, ellei säästä muissa menoissa.

Pienipalkkaisen ihmisen tilanne voi olla surkeampi kuin työttömän. Silloin rahojen pitää riittää laskuihin jotka työtön saa ilmaiseksi. Hammaslääkäri, sähkö.. Työtä tekevän köyhyys on mielestäni iso ongelma Suomessa, tarkoitan ihmistä joka ei hallitsemattomasti tuhlaa vaan elää järkevästi.

Minäkin olen työtön ja Kela maksaa. Eli ilmaista on. Kun olin pienipalkkaisesti töissä niin itse piti maksaa kun tulit ylittivät perusosan.

No paljonko se on se sinun työttömyysetuus? Minulla ei riitä asumistuki ja työttömyysetuus vuokran jälkeen elämiseen joten syntyy oikeus toimeentulotukeen -> kela maksaa laskut ja myöskin silmälasit. Toki jos haluan hienouksia niihin, niin joudun maksamaan osan itse. Se ei haittaa.

En ole edellinen jolle kommentoit. Olen työmarkkinatuella eli 540€+ asumistuki 150€= 690€/kk. Asumiskulujen jälkeen käyttöön jää noin 450€, josta maksan sähköt, vedet, vakuutukset, puhelin, netti, ruoat, lääkärit, lääkkeet, ym. Mitään noista ei Kela tai kukaan muukaan maksa. Pysyn hengissä mutta mitään en pysty ostamaan, en silmälaseja, yksityislääkäreitä, vaatteita, kampaajalla en käy enää että voin syödä terveellisemmin. En pääse juhliin, en voi ostaa lahjoja, en maksa harrastuksista. Onneksi lääkkeet on edullisia. Tuosta summasta on pakko saada myös säästöön jotain. Syksyllä jouduin sairaalaan ja lääkäriin useisiin tutkimuksiin ja lisälaskua tuli satoja euroja. Niihinkään en saanut kelalta senttiäkään. Olen työkyvytön, asun omassa asunnossa. Jos myisin asunnon, muuttaisin vuokralle, saisin asumistukea yli 2x enemmän mutta käteen ei jäisi yhtään enempää. Halvempi vaihtoehto yhteiskunnalle tämä että asun omassa. Ihmettelen miten jotkut saa kaiken kelalta.

No siinähän se vastaus ongelmaasi on. Sinulla on omistusasunto, eli sinulla on varoja. Tuo on sinun oma päätöksesi, että haluat kituutella omistusasunnossa sen sijaan, että myisit sen ja muuttaisit vuokralle. 

Komppaan. Noilla tuloilla omistusasunnon pitäminen on täysin JÄRJETÖNTÄ.

Olet ilmeisesti boomeri. Näillä on usein pakkomielle omasta asunnosta.

Ollaan valmiita vuosikymmeniä kituuttamaan duunarien pikkupalkalla jotta saatais se jättivelka maksettua mikä ahneuksissa oli pakko saada. Sitten kun vihdoin olis se velka melkeen maksettu on edessä yt + talon remontit ja se himoittu kämppä päätyy alihintaan pankinjohtajan kaverille 🙂

En ole boomeri, olin kokoaikatyössä vielä muutama vuosi sitten ja pärjäsin palkallani hyvin. Nyt siis työkyvytön, toivottavasti en lopullisesti. Vuosikymmeniä en ole kituutellut eikä ollut kallis asuntokaan. Ei ole myöskään mikään pakkomielle asua tässä, päinvastoin olis iso hinku muuttaa pienempään ja edullisempaa, mutta kun ei vajaakuntoisena kykene tavaroita hävittämään ja muuttoa järjestämään.

Vierailija
137/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

660e.

Onko tuo brutto? Eikö työttömyysetuus ole bruttona tuota luokkaa ja nettona 540e/kk? Minulla on. Jos et ole hakenut toimeentulotukea niin kannattaa hakea.

Lapsikorotusten kanssa 660e.

Toimeentulotukea ei tipu.

Eli sinulla on suuremmat tulot kuin menot. Jopa silloin kun on tarve silmälaseille tai kun pitää maksaa pakollisia laskuja?

Mitenkäs se on mahdollista kun pelkkä sähkölasku on jo 400e?

Halvimmat lasitkin on yli 600e.

Onko sinulla mahdollisuutta muuttaa halvempaan vaihtoehtoon, kun sähkölasku on noin iso? Olin unohtanut, ettei toimeentulotuki korvaa kaikkia silmälaseja. Se on väärin.

Vierailija
138/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se varsinainen loinen olet! Et näköjään kestä edes puhetta työnteosta. Vastauksesi on todellakin vetelän loisen vastaus.  Sinä et ole hammaslääkäri, eikä sinulla ole pätevyyttä eikä sinusta muutenkaan olisi hallintojohtajksi, joten lopeta niistä hommista höpertely.  Sinulle kouluttamattomalle ja juuri sinun lahjakkuustason omaavalle on todellakin hommia. Kaikki duuni, mikä ei vaadi koulutusta, on just niitä hommia, joita sinun tulee hakea ja tehdä.

Mitenpä haen niitä kun kaikkiin tarvitaan jotain erityisosaamista?

Ja mulla on kyllä 3 koulutusta.

Vierailija
139/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuen saajat ovat onnekasta porukkaa. Heidän tukiaan nostetaan, kun tarve on. Turha ruikuttaa siis.

Todelliset kärsijät ovat pienituloiset, jotka ovat juuri sillä rajalla, etteivät ole oikeutettuja mihinkään tukiin vaan joutuvat elättämään itsensä.

En ymmärrä tätä logiikkaa. Kuka tahansa pienituloinen on oikeutettu toimeentulotukeen, jos tulot alittavat hyväksyttävät menot. Se on ihan puhtaasti laskennallinen etuus, eikä se "syrji" kertään.

Vierailija
140/252 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia täällä saa alapeukkua jos kirjoittaa että työttömyyskorvaus riittää ihan hyvin ruokaan? Hullua.

Itse söin tänään persiljalla, pippurilla, suolalla, yrttiliemikuutiolla maustettua riisiä, ja sitten siihen kylkeen 2kpl paitstettuja kananmunia. Aamulla meni moniviljapuuroa 2 desin edestä, puuro halvempaa kuin leivät ja terveellisempääkin.

Leipä tulee itse asiassa erittäin kalliiksi jos otetaan huomioon että siihen päälle laitetaan kilohinnalta todella kalliita ja epäterveellisiä leikkeleitä. Jopa 4€ per 300g leikkelepaketti? Huh huh.

1 kilo puuroa maksaa alle 2€ eikä siinä ole sokeria kuten monissa leivissä mitä leivotaan Liettuassa yms... itse saa maustaa puuron.

Olet muuten ihan oikeassa. Itse myös tämän huomannut. Leipä on oikeasti todella kallista ja siitä ei oikeastaan saa mitään ravinteita. Leikkeleiden kilohinta on ihan järkyttävä. Ja jos on vielä henkilö, joka vetää monta juustoviipaletta ja leikkelettä leivän päällä, niin ei ihme, että rahaa menee ruokaan.

Itse en edes muista milloin viimeksi olisin ostanut leipää, jos nyt ei lasketa karjalanpiirakoita, joita ostan ehkä kahdesti vuodessa ja teen niihin sen munavoin.

.

Valtaosa on tottunut ostamaan leipää eikä edes ajattele asiaa.

Katselin prismassa vehnäsämpylä pussia ja se maksoi liki 3€ eikä ollut kuin 6kpl sämpylöitä... siinä on vehnällä katteet kohdillaan. Olivat vielä Latviassa leivottuja.

Onhan noita paljon halvempiakin leipiä. Minä ostan kaura/vehnäleipää 1,09€/ pkt, riittää 5 päiväksi. Sämpyläpussi 2,20€/10 kpl. Sekin riittää 5 pvksi. Juusto halvinta ja juuston päälle tomaattia/kurkkua/paprikaa. Kinkkuja ja makkaroita en osta, ovat tarpeettomia ja kalliita. Kannattaa vertailla kilohintoja ja eri kauppaketjuja. Jokaisessa ovat kaikessa hiljaisuudessa nostaneet hintoja. Leivän tilalle on aika hankala keksiä mitään muuta yhtä edullista syötävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän