Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

750 euroa tilillä laskujen jälkeen

Vierailija
30.04.2015 |

En jaksa tätä köyhyyttä enää :( Joka euron saa laskea ja raha on kokoajan mielessä. Onneksi ei oo lapsia, en halua edes ajatella miten lapsiperheet pärjäisivät näillä "tuloilla". 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:59"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:55"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:48"] No toihan on hyvin, jos tuo raha on pelkkään törsäilyyn! [/quote] törsäilyyn? no varmaan ap tarkoitti että tuolla pitää maksaa kuukauden ruuat, vaatteet, lääkärikäynnit, lääkkeet, bensat jne. [/quote] Kyllä tuo yhdelle ihmiselle noihinkin menoihin pitäisi hyvin riittää!

[/quote]

Hyvin se ei riitä, tiedät itsekin. Toki jos työ pelkkää perunaa, juureksia ja hernekeittoa, niin joo. Mutta ihmiset harrastavat esim. jumpassa käyntiä mielellään, ja ne maksaa. Auton käyttö on pirun kallista, renkaiden vaihto oli just ja vuosihuolto. Samoin mulla menee bensaan 250€kk. Lääkkeisiin meni tässä kuussa 100€. mutta jos sinusta hyvin pärjää niin ok, kyllä tämä jatkuvaa kituutusta on ja aina kun on yllättävä meno, niin homma on täysin reisillä hetkessä.

[/quote]

Jos on rahasta pula, niin silloin ei hitto vieköön juosta maksullisissa jumpissa saatika tuhlata bensaan 250 (!!!) euroa. Ei ihmekään jos tuntuu että rahat loppuu, kun pienituloisella on rikkaan kulutustottumukset. Kyllähän raha loppuu sillä menolla ihan keltä tahansa, jos kulutetaan enemmän kuin pari askelta rikkaampi kuluttaa. Sitäpaitsi oikeasti terveellinen ruoka on todella halpaa - juurekset, kaalit, kausihedelmät, tofu, broileri, maustamaton raha ja jogurtti, ruis... kaikki halpoja ja terveellisiä. Ihan turha väittää että terveellisesti syöminen vaatisi jonkun 500+ euroa kuussa.

Vierailija
22/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:59"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:55"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:48"] No toihan on hyvin, jos tuo raha on pelkkään törsäilyyn! [/quote] törsäilyyn? no varmaan ap tarkoitti että tuolla pitää maksaa kuukauden ruuat, vaatteet, lääkärikäynnit, lääkkeet, bensat jne. [/quote] Kyllä tuo yhdelle ihmiselle noihinkin menoihin pitäisi hyvin riittää!

[/quote]

Hyvin se ei riitä, tiedät itsekin. Toki jos työ pelkkää perunaa, juureksia ja hernekeittoa, niin joo. Mutta ihmiset harrastavat esim. jumpassa käyntiä mielellään, ja ne maksaa. Auton käyttö on pirun kallista, renkaiden vaihto oli just ja vuosihuolto. Samoin mulla menee bensaan 250€kk. Lääkkeisiin meni tässä kuussa 100€. mutta jos sinusta hyvin pärjää niin ok, kyllä tämä jatkuvaa kituutusta on ja aina kun on yllättävä meno, niin homma on täysin reisillä hetkessä.

[/quote]

Jos on rahasta pula, niin silloin ei hitto vieköön juosta maksullisissa jumpissa saatika tuhlata bensaan 250 (!!!) euroa. Ei ihmekään jos tuntuu että rahat loppuu, kun pienituloisella on rikkaan kulutustottumukset. Kyllähän raha loppuu sillä menolla ihan keltä tahansa, jos kulutetaan enemmän kuin pari askelta rikkaampi kuluttaa. Sitäpaitsi oikeasti terveellinen ruoka on todella halpaa - juurekset, kaalit, kausihedelmät, tofu, broileri, maustamaton raha ja jogurtti, ruis... kaikki halpoja ja terveellisiä. Ihan turha väittää että terveellisesti syöminen vaatisi jonkun 500+ euroa kuussa.
[/quote]
Tätä mietin itsekin. Liian kallis elämäntyyli tuloihin nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:03"]

Meillä nettotulot 4600 euroa, ja tässä kuussa tuli niin paljon laskuja (mm., eläinlääkärilasku ja auton korjaus+katsastus) että meille kahdelle jäi käyttörahaa yhteensä 400 euroa seuraavaan tilipäivään, johon on vielä 3 viikkoa.

Pelkästään bensoihin menee tuosta rahasta puolet. Lapsia on kaksi. Äitienpäivä tulossa. Jii haa.

Vappumenu meillä: uuniporkkanoita, tomaatti-mozzarella ziabattaa, nakkeja , lihapullia ja lapsille naksuja ja irtsikoita. Ei ole kovin häävi vappu tulossa tänä vuonna ei, saa kuoharit ja kanasalaatit jäädä.

[/quote]

Luulis että noilla nettotuloilla olis saanut kerättyä jo jotain puskuria....

Vierailija
24/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:48"]

No toihan on hyvin, jos tuo raha on pelkkään törsäilyyn!

[/quote]

törsäilyyn? no varmaan ap tarkoitti että tuolla pitää maksaa kuukauden ruuat, vaatteet, lääkärikäynnit, lääkkeet, bensat jne.

[/quote]

Miksi kaikki aina luettelee lääkärinkäynnit pakollisiin kuukausiin menoihin, niinkuin siellä kaikki ravaisi jatkuvasti. Taitaa olla aika poikkeuksellinen tilanne että joka kuukausi täytyisi lekurilla piipahtaa.

T. Itse käynyt lääkärissä viimeksi pari vuotta sitten

Vierailija
25/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi 200 euroa. Kuukausi pitäisi pärjäillä. Onneksi vanhemmat auttaa.

Vierailija
26/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahah! 750euroa! Olisin riemusta sokea jos minulla olisi noin paljon laskujen maksun jälkeen. Mutta hyvä jos satanen jää ruokaan... :( 

Vierailija
27/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä 18 e.Viikko sitten oli 25 e.T.Opiskelija pk-seudulta

Vierailija
28/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan nenä :( Sulla on rankkaa... Mulla jäi käteen 130 laskujen ja vuokran jälkeen.

Vierailija
29/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

190€ jäi laskujen jälkeen tänään :) sillä pitäs 3 suuta ruokkia

Vierailija
30/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, turha tulla tänne itkemään miten rahat ei riitä kun joka toinen oikeasti elää köhyhyydessä (poislukien tietty ne joiden mies tienaa 6k nettona kuussa). Ei ne isot tulot vaan pienet menot..!

Vierailija
31/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:57"]

Vai että köyhyyttä. Itse elän tuolla summalla koko kuukauden, vuokrankin maksan tuosta. Ihan hyvin pärjää.

[/quote]

Mitä sun vuokra on kuussa? reps... todella huono. Kaupungissa pelkkä vuokra on tuon verran kuussa.
[/quote]

Mulla oma osuus vuokrasta 350, sisältää veden. Kolmio, ihan hyvässä kunnossa. Sanomattakin selvää että en asu pääkaupunkiseudulla. Kaupunki Pohjois-Suomessa.

Vierailija
32/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:57"] Vai että köyhyyttä. Itse elän tuolla summalla koko kuukauden, vuokrankin maksan tuosta. Ihan hyvin pärjää. [/quote] Mitä sun vuokra on kuussa? reps... todella huono. Kaupungissa pelkkä vuokra on tuon verran kuussa. [/quote] Mulla oma osuus vuokrasta 350, sisältää veden. Kolmio, ihan hyvässä kunnossa. Sanomattakin selvää että en asu pääkaupunkiseudulla. Kaupunki Pohjois-Suomessa.

[/quote]

Niin siis on toinenkin maksaja. Meillä täällä korvessa kunnankin pienten asuntojen vuokrat ovat yli viidensadan, ja kun yksin pitää maksaa niin vaihtoehto on todellakin omistusasunto, kun lainaerät saa pariinsataan ja lämmitykset sun muut päälle niin samoissa ollaan kai. Tosin ehkä siihen vuokrakämppään saisi vähän enemmän asumistukea, näillä 800e tuloilla kun elelee.

Vierailija
33/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi helpottaa kun aloin hankkia lisätuloja:

http://helpostirikkaaksi.blogspot.fi/

Vierailija
34/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP tääkin aloitus. 

Meitä 5 henkeä ja laskujen jälkeen jää joka kk noin 1000 e käteen. Siitä onnistutaan ihan hyvin säästämään joka vuosi parin viikon lomamatkakin koko porukalle. Ja tiedoksi: meillä sekä yhdellä aikuisella että yhdellä lapsella menee useita satoja vuodessa lääkäriin ja apteekkiin. 

Vierailija
35/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa, meillä jää kaikkineen kaikkien pakollisten menojen jälkeen 1500e ja hyvin pärjätään, jää jopa säästöönkin muutama satanen. Mitä te oikein ostelette? Meillä 5 henkinen perhe jossa teinipoika.

Vierailija
36/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just, maksan yritykseni konkurssivelkoja, käteen jää näiden jälkeen noin 450€ kuussa. Kyllä tällä pärjää, vaikka onhan se aikanoinen pudotus aikanaan kovista tuloista.

Vierailija
37/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaah, mulle jäi jotain 5 600, elelen sentään kotihoidontuella.

Vierailija
38/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha naurettavaa kitinää kyllä jos noinkin hyvä tulotaso miellytä niin sitten on tehtävä jotain sen eteen että sitä saa kasvatettua.

Vierailija
39/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:55"]

[/quote]

[/quote]
En jaksanut lukea muiden vastauksia mutta nyt kyllä ottaa päähän. Olen opiskelija ja mulla menee ruokaan n. 100€ kuussa. Syön terveellisemmin kuin suurin osa suomalaisista ja käyn myös kuntosalilla ja harrastan liikuntaa, ja se kuntosalikaan ei maksa kuin alle 30€/kk. Lääkkeitä minulla ei mene kun olen perusterve, vaatteet tilaan netistä halvalla yms. Jos jäisi yli 700€ tilille laskujen jälkeen niin en edes tietäisi mitä tekisin moisella rahasummalla. Autoa ei ole ja bussikortti maksaa alle 40€ täälläpäin. 700€:sta jäisi SÄÄSTÖÖN. ihan uskomatonta miten ihmiset tuhlailevat rahaa, tuo on iso summa jolla kenen tahansa pitäisi pärjätä kuukausi, vaikka olisi kahden tai kolmen hengen talous.

Vierailija
40/46 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais olla kunnon provo! Minä jätän joka kuukausi 900€ käyttötilille, loput laitan säästöön. Meitä on viisi henkeä. Minä olen raskaana ja raskausdiabetes, joten todellakin syömme terveellisesti. 900€ riittää kuukauden välttämättömiin menoihin, mukaan lukien bensat. Olemme pärjänneet kuukauden myös 500€, eikä ruoasta ole tarvinnut tinkiä.