Ihanaa jo toinen juhannus ilman alkoholistia!
Touhutaan lasten kanssa ruokia ja saunaa. Käytiin kylässä ja vielä mennään mökille kokolle. Äsken oikein pysähdyin miettimään millaista helvettiä juhannukset olivat avioliiton aikana. Kaikki pyöri viinan ympärillä, ei voinut mennä kylään, eikä pyytää vieraita, jatkuvasti sai pelätä. Kauankohan tämä riittää onnen aiheeksi?
Kommentit (22)
"Meidän" alkkis sammui klo 14 aikaan. Ihanan rauhallista. Toivottavasti ei herää.
21 vuotta iloa ihanasta kotirauhasta, edelleen olen kiitollinen.
Meilläkin ennen sama tilanne. Koskaan ei voinut mennä minnekään juhliin koska mies oli jo mennessä ellunkäkenä. Saattoipa riehua juhlapaikalla. Seuraava päivä öristiin ja oksenneltiin lattioille ja voitte vaan arvata kuka ne joutui siivoamaan.Ja jos meillä oli vieraita aina sai pelätä lähteekö mies juomaan kesken päivän. Joskus mies jäi illalla istumaan keittiöön kun menin mukkumaan ja aamulla sitä ei näkynyt missään. Oli lähtenyt kaikessa hiljaisuudessa omille teilleen. Sitten laitoin avioeropaperit vetämään. Sitä mies säikähti, meni AA:han ja raitistui. Tuolla se nyt virittelee grilliä ja lämmittää saunaa. Raittiutta on kestänyt kohta jo parikymmentä vuotta. Mutta hyvää juhannusta AP:lle . Teit varmasti ainoan oikean ratkaisun. Paljon ihania juhannuksia ja jouluja ja muitakin juhlia jotka sujuu nyt ilman kuningasalkoholia!
Ihana viesti 15! Tuota minäkin jaksoin toivoa, mutta ei ollut riittävästi halua miehellä raitistua. Nyt saa juopotella rauhassa arkena ja pyhänä, ja me saadaan lasten kanssa olla rauhassa. Toisaalta surullista, mutta minä ja lapset hävittiin viinalle!
Mäkin usein toivon että ei sammuttuaan herää pilaamaan muiden iltaa!
Mies toista juhannusta ilman alkoholia! Pitkä tie takana, mutta se on kannattanut! Juoppo on aina juoppo eikä meillä pilvilinnoja rakennella. Olemme onnelsia, että emme luovuttaneet.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 17:52"]
Mäkin usein toivon että ei sammuttuaan herää pilaamaan muiden iltaa!
[/quote]
oli kyllä helpotus kun ex-muija alkoi kotidokailunsa jälkeen nuokkua ja nukahti kesken iltaa. Sen jälkeen sai viettää kivaa aikaa lasten kanssa.
Mies ei raitistunut, koska mitään ongelmaa ei ollut olemassakaan. Vain minun päässäni.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:19"]Kiitos ja hatunnosto sulle, että olet pelastanut lapsesi päihdeperheestä! Niin monet tuhannet naiset eivät sitä tee. Mahdollistavat ja puolustelevat ja katsovat ryyppäämistä läpi sormien milloin milläkin tekosyyllä. Pitää olla ehjä perhe, eihän se mies sentään ole väkivaltainen, ei lapset ymmärrä, ei ole varaa erota.
Oikea, hyvä vanhempi tekee niin kuin sinä olet tehnyt. Hyvää juhannusta!
[/quote]
Ja pahinpia ovat he jotka itse eroavat mutta altistavat lapsensa edelleen alkoholismille säännöllisillä tapaamisilla! Pahinta kaksinaismoralismiä!
Tää on jotenkin niin mun lapsuutta! Erotkaa heti, ettei lapsen tarvi katsella sitä touhua!
Lapset eivät tapaa isäänsä. Sanoin että puhallutan hakiessa ja tuodessa, haukkui minut, eikä ole lasten perään kysellyt.
Kiitos ja hatunnosto sulle, että olet pelastanut lapsesi päihdeperheestä! Niin monet tuhannet naiset eivät sitä tee. Mahdollistavat ja puolustelevat ja katsovat ryyppäämistä läpi sormien milloin milläkin tekosyyllä. Pitää olla ehjä perhe, eihän se mies sentään ole väkivaltainen, ei lapset ymmärrä, ei ole varaa erota.
Meillä jo muutama vuosi ilman dokaavaa puolisoa. Onneksi muija älysi poistua kotoamme jatkamaan harrastustaan toisaalla.
Ihana viesti. Hyvää juhannusta, ap! :) Toivottavasti onnen aiheita elämässä riittää pitkäksi aikaa.
Hienoa! Mä kans heivasin aikoinaan kusipäisen juopon, enkä ole sekuntiakaan kaivannut. "Onneksi" vielä kuoli, joten ei ole tarvinnut mitään kännisoittoja ym. ördäystä kestää.
Niin se sielu vaan kaipaa sitä rakkauden mannaa, ei sille mitään voi. Hyvää jaksaa odottaa, sieltä se onni sinunkin eteesi jostain vielä putoaa :D Hauskaa juhannusta!
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:19"]
Kiitos ja hatunnosto sulle, että olet pelastanut lapsesi päihdeperheestä! Niin monet tuhannet naiset eivät sitä tee. Mahdollistavat ja puolustelevat ja katsovat ryyppäämistä läpi sormien milloin milläkin tekosyyllä. Pitää olla ehjä perhe, eihän se mies sentään ole väkivaltainen, ei lapset ymmärrä, ei ole varaa erota.
[/quote]
kuten edellisessä kommentissani kirjoitin, meillä se viinan kanssa läträävä ja perheen elämää pilaavaa henkilö oli nimenomaan lastemme äiti. Että joskus, ja luultavasti yhä yleisemmin näin päin. Ei ainoatakaan joulua tai muuta juhlaa ilman kännistä ölinää ja arkiviikot täynnä pientä tissuttelua. onnneksi lähti.
Voi ihana teitä! Kiitos samoin! Olen minäkin aikani selitellyt ehjän perheen vuoksi, mutta juuri näin juhlapyhinä onni on ihan huumaavaa! Onnellinen ja tyytyväinen ap!
Meitä ei huolittu mihinkään juhlimaan kun ollaan lapsen kanssa eikä sen takia voi juopotella.
Omasta nuoruudesta muistan minkälaista oli alkkari vanhempien kanssa.
Up