Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan ahminnan kuriin?

Vierailija
07.01.2022 |

Eli syön arkisin terveellisesti enkä herkuttele, painokin pudonnut monta kymmentä kiloa. Ongelmana ovat viikonloput. Heti kun koittaa perjantai ja pääsen töistä, niin lähtee ihan lapasesta. Herkkuja menee koko loppu ilta ja lopulta on niin paha olo että loppu ilta menee sohvalla maatessa. Ja aamulla kaduttaa, kun painoa on tullut lisää pahimmillaan jopa 5-6kg.. turvotusta tietty, mikä poistuu aina arkisin kun palaan taas siihen terveelliseen syömiseen. Haluaisin löytää jonkunlaisen tasapainon, että voisin herkutella mutta että se ei menisi aina näin överiksi. Herkuista en pysty enkä haluakaan kokonaan luopua koska niin en ajatellut loppu elämääni elää. Mitä teen asialle?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että painoni nousee vähitellen tällä menoa takaisin lähtölukemiin, ja sitä en halua. Ap

Vierailija
2/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet viikolla kieltänyt itseltäsi liian paljon ruuan tuomaa mielihyvää. Sitten menet viikonloppumoodiin ja toiseen ääripäähän. Auttaisiko kohtuudella herkkujen syöminen viikolla siihen, että viikonloppunakin pysyisit kohtuudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta voisi päätellä jotta haluat viikonloppuna pahan olon.

Vierailija
4/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet viikolla kieltänyt itseltäsi liian paljon ruuan tuomaa mielihyvää. Sitten menet viikonloppumoodiin ja toiseen ääripäähän. Auttaisiko kohtuudella herkkujen syöminen viikolla siihen, että viikonloppunakin pysyisit kohtuudessa?

No tätä minäkin mietin, mutta kun pelkään niin paljon että lihon takaisin jos samoin itselleni arkisinkin herkkuja.. ap

Vierailija
5/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sallin* ei samoin. Ihana tämä ennakoiva tekstinsyöttö.. ap

Vierailija
6/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuosta sun hommastasi mitään tuu.

Vierailija
7/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoatko työtäsi tai ihmisiä siellä? Tuntuu, että sinä yrität vain tsempata arkena ja sitten nollaat viikonloppuna, jotta kestäisit sitä helvettiä taas seuraavana viikkona. Samaahan moni tekee alkoholin kanssa. Sulla se nollaus vaan tapahtuu ahmimalla.

Miten sulla menee pidemmät vapaat, esimerkiksi talviloma ja kesäloma? Tuletko niistäkin aina ihan turvoksissa takaisin töihin?

Vierailija
8/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoatko työtäsi tai ihmisiä siellä? Tuntuu, että sinä yrität vain tsempata arkena ja sitten nollaat viikonloppuna, jotta kestäisit sitä helvettiä taas seuraavana viikkona. Samaahan moni tekee alkoholin kanssa. Sulla se nollaus vaan tapahtuu ahmimalla.

Miten sulla menee pidemmät vapaat, esimerkiksi talviloma ja kesäloma? Tuletko niistäkin aina ihan turvoksissa takaisin töihin?

Ei tämä töistä johdu. Pidän työstäni. Ja lomillakin tätä herkuttelua kestää korkeintaan se kaksi päivää, sen jälkeen palaan ruotuun ja alan liikkumaan että saan turvotuksen pois. Sama oli joulun ja uuden vuoden aikaan, kaksi päivää jouluherkkuja ja sen jälkeen ruotuun paluu. Kunnes koittaa taas seuraava viikonloppu.. en tiedä onko tämä jonkun sorttinen syömishäiriö. Lihomisen pelko on valtava. Ap

Vierailija
9/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta sitä suurinta herkkua vaan jotain sen tapaista jota ei mene niin helposti.

Vierailija
10/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vain pieni määrä sitä herkkua. Ei kotona tarvitse säilyttää saavillista suklaavanukasta.

Vierailija
11/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaikka marjoja, popcornia, Vichyä ja yksi suklaapatukka. Mielestäni tuossa ei ole liikaa herkkuja, vaikka söisit kaiken.

Vierailija
12/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten olet vain herkuttelija ap ihan niin kuin minä. Yritin etsiä vaikka mitä syvällisiä syitä siihen miksi suuhuni uppoaa kääretortut,viinerit suklaat ja jäätelöt. Ei löytynyt ahdistusta tai muutakaan, minä vain pidän makeasta ja herkuista. Joku ehdotti napostelua sallitun rajoilla viikollakin, kannattaa kokeilla, tee jotain kevyitä herkkuja ja nautiskele niitä. Netissä on ohjeita kevyen "jäätelön" tekemiseen jne. 

Itsellä auttaa vain sokerin täysbänni, parin viikon jälkeen ei tee enää makeaa mieli. 

Vierailija
13/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta Ozempic. Toimii.

Vierailija
14/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla auttoi ainoastaan sama temppu kuin vaikkapa alkoholisteilla. "Korkki kiinni" lopullisesti. Kun siitä tunnesyömisestä/sokerikoukusta pääsee eroon ei niitä herkkuja todellakaan enää edes kaipaa, ei vaan tarvitse niitä enää mihinkään. Yritin kituuttaa pitkään niin että syön suklaata ym. vaan välillä mutta ei siitä vaan tullut mitään, jatkuvaa hampaiden kiristelyä kun makeaa teki herkkupäivän jälkeen mieli sitten melkein jatkuvasti. Painon kanssa ei ikinä ole ollut mulla ongelmia mutta olen tosi vatsavaivainen ihminen, nykyään pötsiosastokin niin hyvässä kondiksessa että entiseen ei kyllä todellakaan ole paluuta.

Googlaile tunnesäätelyn ongelmista, ei tosta mitään tule jos et kohtaa ja pyri muuttamaan niitä asioita joita koitat syömisellä tukahduttaa. Helppoa tietä ei ole, eikä pelkkä itsekuri auta ketään pidemmän päälle.

Vierailija
15/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, koko tarina aivan kuin omalta näppikseltäni. Erona se, että itselläni loma-ajat ovat yhtä pitkää viikonloppua ja herkuttelua. Joulun aikaan tulo 5kg. Ahdistaa valtavasti, silti nytkin mätän irtokarkkeja. Olen myös laihtunut parin vuoden sisällä 20kg ja pelkään ihan valtavasti, että kaikki tulee takaisin.

Vierailija
16/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukaiseeko sulla se, että koska on viikonloppu niin saa herkutella tuon ahmimisen?

Miten olisi sen herkkupäivän siirto vaikka tiistaille? Saat tiistaina syödä jotain kivaa.

Myös niiden herkkujen muuttamisen joksikin muuksi, estää sen ahmimisen halun. En itse voi esimerkiksi ostaa sipsejä tai juustoa, koska ne menee ihan hetkessä, eikä mitään kontrollia. Sen sijaan herkuttelen tyyliin vaikka grillikylellä tai kuivalihalla. Niistä saa sitä suolaisuutta, mutta ei aiheuta ahmimista, mutta saa olon, että nyt herkuteltiin.

Vierailija
17/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten olet vain herkuttelija ap ihan niin kuin minä. Yritin etsiä vaikka mitä syvällisiä syitä siihen miksi suuhuni uppoaa kääretortut,viinerit suklaat ja jäätelöt. Ei löytynyt ahdistusta tai muutakaan, minä vain pidän makeasta ja herkuista. Joku ehdotti napostelua sallitun rajoilla viikollakin, kannattaa kokeilla, tee jotain kevyitä herkkuja ja nautiskele niitä. Netissä on ohjeita kevyen "jäätelön" tekemiseen jne. 

Itsellä auttaa vain sokerin täysbänni, parin viikon jälkeen ei tee enää makeaa mieli. 

Herkuttelija tosiaan olen.. olen aina ollut. Mitä makeampi sen parempi, muille tulee paha olo tosi makeista herkuista, minulle mikään ei ole koskaan liian makeaa. Ennen söin herkkuja joka päivä ja se oli jotain ihan järkyttävää. BMI oli pahimmillaan 33, nyt 22. Tosin pelkään että tällä menoa se on kohta taas tuon 33. Ap

Vierailija
18/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että, koko tarina aivan kuin omalta näppikseltäni. Erona se, että itselläni loma-ajat ovat yhtä pitkää viikonloppua ja herkuttelua. Joulun aikaan tulo 5kg. Ahdistaa valtavasti, silti nytkin mätän irtokarkkeja. Olen myös laihtunut parin vuoden sisällä 20kg ja pelkään ihan valtavasti, että kaikki tulee takaisin.

Joo siis niin tuttu tunne.. ahdistus mutta samaan aikaan pakko saada herkutella. Ap

Vierailija
19/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laukaiseeko sulla se, että koska on viikonloppu niin saa herkutella tuon ahmimisen?

Miten olisi sen herkkupäivän siirto vaikka tiistaille? Saat tiistaina syödä jotain kivaa.

Myös niiden herkkujen muuttamisen joksikin muuksi, estää sen ahmimisen halun. En itse voi esimerkiksi ostaa sipsejä tai juustoa, koska ne menee ihan hetkessä, eikä mitään kontrollia. Sen sijaan herkuttelen tyyliin vaikka grillikylellä tai kuivalihalla. Niistä saa sitä suolaisuutta, mutta ei aiheuta ahmimista, mutta saa olon, että nyt herkuteltiin.

No viikonloppuisin on lapsilla karkkipäivä, joten tästä johtuen myös itse herkuttelen viikonloppuisin. Ap

Vierailija
20/76 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No viikonloppuisin on lapsilla karkkipäivä, joten tästä johtuen myös itse herkuttelen viikonloppuisin. Ap

suosittelen sen herkuttelun siirtoa muille päiville, koska selkeästi nimenomaan se viikonloppu aiheuttaa ahmimisen. Voit herkutella esim töiden jälkeen ilman, että lapset näkevät ja eihän sinun tarvitse karkkia ostaa , vaikka lapset ostavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä