Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan ahminnan kuriin?

Vierailija
07.01.2022 |

Eli syön arkisin terveellisesti enkä herkuttele, painokin pudonnut monta kymmentä kiloa. Ongelmana ovat viikonloput. Heti kun koittaa perjantai ja pääsen töistä, niin lähtee ihan lapasesta. Herkkuja menee koko loppu ilta ja lopulta on niin paha olo että loppu ilta menee sohvalla maatessa. Ja aamulla kaduttaa, kun painoa on tullut lisää pahimmillaan jopa 5-6kg.. turvotusta tietty, mikä poistuu aina arkisin kun palaan taas siihen terveelliseen syömiseen. Haluaisin löytää jonkunlaisen tasapainon, että voisin herkutella mutta että se ei menisi aina näin överiksi. Herkuista en pysty enkä haluakaan kokonaan luopua koska niin en ajatellut loppu elämääni elää. Mitä teen asialle?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tutun kuulosta. Itse taiteilen samojen asioiden kanssa. Olen saanut 5 kg pois ja painan nyt saman kun vuosi sitten. Helpompi liikkua ulkona. Pyrkisin kasvattamaan lisää itsehillintää. Osta vaan jotain pientä herkkua kerran viikossa. Älä mätä kaikkea mahdollista herkkua kerralla. Sipsit on pahimpia, syö niitä vain harvoin, ei karran viikossa.

Itsehillintä on kyllä aika huono motivaattori. Kyllähän sitä pystyt tarvittaessa olla koko elämän ilman herkkuja mutta motivoiko semmonen jos nauttii hyvästä ruuasta?

Vierailija
62/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto on auttanut minua. Silloin kun syön, syön niin paljon kuin vain haluan ja jaksan. Silti laihdun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään en ole herkkuja syönyt. Tosin aamulla tein ohrarieskaa, ja sitä menikin aamupalaksi melkein puoli pellillistä. Mutta muuta en ole tänään vielä syönytkään. Ja kävin jo 6km lenkillä. Ap

Hei, olen viestin numero 21 kirjoittaja, se joka kyseli missä ajassa olet pudottanut painoa jne. Jännä kuulla että olet myös saman pituinen kuin itse. Joka tapauksessa sun tarina kuulostaa samalta, ja vasta nyt kun laihdutuksesta on muutama vuosi niin syöminen ja kehonkuva ongelmat alkaa hävitä ja normalisoitua. Nopea ja rankka 30 kg laihdutus oli todella iso virhe omalla kohdalla, ja kärsin vuosikausia ahmimisesta yms sen jälkeen ja sen aikana. Vasta nyt ku pahin on jo tapahtunut ja 30 kiloa on tullu takaisin, alkaa pikkuhiljaa järki palata päähän. Valitettavasti en osaa neuvoa enkä auttaa mikä sulla auttaa ahmimiseen, mutta kuten sanoin niin ruuan rajoittaminen/kieltäminen/tiukat kuurit/kaloreiden laskenta vaan pahentaa ongelmaa... Itsellä tosiaan haaveissa saada nämä kilot pois vielä joskus terveellä tavalla, hitaasti ja toivon mukaan pysyvästi! Mutta se vaatii niin paljon että tällä hetkellä siihen ei ole voimia.

Tuo tapahtuu siksi, että keho on kärsinyt nälänhädän ihan fysiologisesti. Muistan itsekin, miten mikään määrä ruokaa ei poistanut nälkää.

Näinhän se on. Leptiini (kylläisyyshormoni) kärsii tiukasta laihdutuksesta

Vierailija
64/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat harrastamaan jotain muuta nautinnollista korvaavana toimintana. Esimerkiksi anaalidildotus ja reippaasti liukkaria. Oikein litisyttelet ja venyttelet reikää. Pian huomaat odottavasi hetkeä, jolloin saat taas viettää laatuaikaa persereikäsi kanssa. Suosittelen. Voit myös laittaa videoita nettiin joillekin sopiville sivustoille ja saat positiivista palautetta. Tsemppiä.

Vierailija
65/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saxenda toi mulle helpotuksen. Ei tarvinnut olla koko hereilläoloaikaa vahtimassa ja komentamassa sisäistä ammattia. Lauhdutin monta kertaa kymmeniä kiloja ja lihoin aina takaisin. Saxenda tasoitti sen jatkuvan ruuan ajattelun.

Vierailija
66/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up Hyvää keskustelua

Vierailija
67/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinpa minäkin. Tässä istun Pringles -sipsipurkki kädessä ja vatsassa jo pizza ja karkkia kauhea kasa.

Vierailija
68/76 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta kotiin mitään ahmittavaa, harva varmaan ahmii esim kaurapuuroa.

Vierailija
69/76 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
70/76 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä ihan ensiksi sitä, että miksi ahmit... Ei kukaan ahmi muuten vaan. Joko vedät vajailla kaloreilla viikon ja ahmit herkkuja nälkään viikonloppuisin tai ahmit johonkin päänsisäiseen ongelmaan.

Vierailija
71/76 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä kuin ap:llä, vkl ja osin illatkin tulee syötyä liikaa, eikä pelkästään makeaa.

Kuten moni täällä sanoi, niin myös itselle toimii ainoastaan se, että jätän kokonaan makeat (valkoista sokeria ja valk.jauhoja sisältävät) pois. Eli paljon hiilihydraatteja tekee mulle sen, että syön jatkuvasti.

Kaksi viikkoa kun olen syömättä noita, ei enää tee mielikään.

Nyt juuri, tätä lukiessa/kirjoittaessa, päätin laittaa itseni takaisin ruotuun.

Vierailija
72/76 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on ihannepaino nyt, ellei jopa alakanttiin, hienoa!

Miksi tuhlaisit hyvän olosi, jatka samaan malliin, jolla sait painoa noin paljon pois. Koska tuo on kyllä huomionarvoinen suoritus ja ikävää, jos lihotat itsesi uudestaan ja alkaa sama rumba.

Vierailija
73/76 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pysynyt kohtuudessa makean ja suolaisten herkkujen napsiminen aikalukollisella säilytysrasialla.  Koitan pitää myös ruokarytmin säännöllisenä ja syödä proteiinipitoista ruokaa.  Vieläkin tulee repsahduksia, mutta kiloja tippunut jo 30. Viikonloput on pahimpia kun on paljon luppoaikaa ja tylsyyteen tulee syötyä, pitää keksiä jotain korvaavaa mukavaa toimintaa. 

Vierailija
74/76 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia määriä ahmit?

Vierailija
75/76 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä ihan ensiksi sitä, että miksi ahmit... Ei kukaan ahmi muuten vaan. Joko vedät vajailla kaloreilla viikon ja ahmit herkkuja nälkään viikonloppuisin tai ahmit johonkin päänsisäiseen ongelmaan.

Joo ilmeisesti kituutan liikaa arkisin, ja viikonloppuna tulee sitten vedettyä makeaa nälkään. Ja ahmin tosi paljon, perjantaina meni ylijääneitä joulusuklaita 1,5 rasiaa, sipsiä puoli pussia, jäätelöä, irtokarkkeja.. ja ruuaksi kaksi tortillaa. Ja kyllä, ihannepainossa olen nyt, mutta inhottavaa kun turpoaa aina herkkuillan jälkeen monta kiloa. Ap

Vierailija
76/76 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä kuin ap:llä, vkl ja osin illatkin tulee syötyä liikaa, eikä pelkästään makeaa.

Kuten moni täällä sanoi, niin myös itselle toimii ainoastaan se, että jätän kokonaan makeat (valkoista sokeria ja valk.jauhoja sisältävät) pois. Eli paljon hiilihydraatteja tekee mulle sen, että syön jatkuvasti.

Kaksi viikkoa kun olen syömättä noita, ei enää tee mielikään.

Nyt juuri, tätä lukiessa/kirjoittaessa, päätin laittaa itseni takaisin ruotuun.

Ja kiva kuulla, että tällä aloituksella sain muutkin laittamaan itsensä ruotuun. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi