Te joilla asumiskulut 1200-1400 euroa
Paljonko tienaatte, mistä kulut koostuvat ja jääkö rahaa hyvin elämiseen?
Kommentit (18)
Vastike, laina ja korot. Tienaan nettona kuukaudessa nykyään enää n 2500, joten ei liikoja jää muihin laskuihin ja elämään.
t.kahden teinin yh
Laina takaisinmaksuturvineen 950 €, vastike 250 €, sähkö 60 €, vesi 60 € ja autopaikat 10 €. Yhteensä 1330.
Tienataan bruttona yhteensä 6500 €. Välillä tuntuu että enemmänkin saisi rahaa tulla. 1 lapsi.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 13:22"]
Vastike, laina ja korot. Tienaan nettona kuukaudessa nykyään enää n 2500, joten ei liikoja jää muihin laskuihin ja elämään.
t.kahden teinin yh
[/quote]
Kerrotko vielä ammattisi? 2500 nettona on parempi kuin keskimäärin.
1100e vuokra ja sähkölasku 40e/kk. Hyvin pärjätään kun ei tarvitse säästää remonttia varten kuten ennen kun asuttiin omassa :) tuohon kuuluu vesi ja lämmitys.
Yh ja 3 teiniä
5 unohti tulonsa eli nettona tulot jotain 2000 korvilla riippuen kuukaudesta
Palkkatulot nettona 5300 €/kk ja lapsilisät kolmesta lapsesta. Tullaan hyvin toimeen. Lapset nauttivat omista huoneistaan kun kasvavat, mutta tätä pienemmillä tuloilla voisimme hyvin asua ahtaamminkin.
Laina takaisinmaksuturvineen 950 €, vastike 250 €, sähkö 60 €, vesi 60 € ja autopaikat 10 €. Yhteensä 1330. Tienataan bruttona yhteensä 6500 €. Välillä tuntuu että enemmänkin saisi rahaa tulla. 1 lapsi.
[/quote]
Lähes pennilleen samat menot ja tulot. Minulla pieni palkka ja miehellä sopiva. Olen pyytänyt palkan korotusta, mutta pa**a firma!
Mutta joo, me matkustetaan 2 kertaa vuodessa. Eletään järkevästi, eli tehdään ruokaa (myös evääksi töihin), pyritään ostamaan kirppareilta. Ollaan mietitty että lainaa vois maksaa nyt kerralla vähän enemmänkin, mutta toisaalta miksi vetää itsensä ihan tiukille maksujen kanssa.
Asumiskulut noin 1500e (laina 1200e, muut talon kulut keskim. 300e).
Nettotulot noin 5000e
Hyvin pärjätään, todnäk maksetaan laina paljon nopeamminkin pois kuin tuo suunnitelma.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 13:24"]
t.kahden teinin yh
[/quote]
Kerrotko vielä ammattisi? 2500 nettona on parempi kuin keskimäärin.
[/quote]
Tässä on luonnollisesti mukana elarit ja lapsilisät...
No huh huh. Meillä on tulot yhteensä n.2000 kun oon kotona ja mies opiskelee. Siitä vuokra+laskut n.1500 eli max 500 jää käteen kuussa. Ei osteta ikinä mitään "ylimääräistä". Kaikki rahat menee ruokaan.
Eli ei jää hyvin eikä elämiseen. Mutta elossa ollaan.
Asumiskulut= vuokra+ vesi on 1200€ Helsinki. Tulot 2061€ bruttona+ 2 lapsen tuet, lapsilisät, yh korotus ja minimi elarit Kelasta. Olen yh. Ihan hyvin pärjäämme.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 13:44"]
No huh huh. Meillä on tulot yhteensä n.2000 kun oon kotona ja mies opiskelee. Siitä vuokra+laskut n.1500 eli max 500 jää käteen kuussa. Ei osteta ikinä mitään "ylimääräistä". Kaikki rahat menee ruokaan. Eli ei jää hyvin eikä elämiseen. Mutta elossa ollaan.
[/quote]
No huh huh tosiaan, paljos se teidän vuokra onkaan?
Vuokrakulut 985€ + sähkö n. 50€ kk. Lisäksi "asumiskuluja" sijoitusasunnosta n. 300€/ kk, eli kokonaisuutena asuinkulut n. 1300€/ kk. Nettotulot n. 3 000 € / kk + matkakulut, tässä kuussa tulossa n. 800€. Asun yksin.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 13:19"]
Paljonko tienaatte, mistä kulut koostuvat ja jääkö rahaa hyvin elämiseen?
[/quote]
Lainanlyhennys+yhtiövastike+vakuutukset. Nettotulot yhteensä noin 3800€, välillä vähän enemmänkin. Rahaa jää elämiseen ihan hyvin, säästöön menee kuussa noin 600€. Eli karkeasti laskien noin 1500€ kuussa jää ruokaan, vaatteisiin, laskuihin, huveihin.
(Mutta meillä ei toisaalta ole muita lainoja kuin asuntolaina, emmekä ole tuhlaavaisia muutenkaan). Tulot onneksi nousee kun palaan kokoaikaisesti töihin.
t.kahden teinin yh
[/quote]
Samat, no, nettona n 3000e, elää ihan ok.
t. yhden lapsen yh faija
Lyhennys + korot 1120 e, hoitovastike 320 e, vesi n. 50 e, sähkö 60 e, netti 20 e. Nettotulot 3 500 (sis. lapsilisät ja kotihoidontuen), kolme lasta. Meillä rahat riittää, mutta kyllä katsomme, mitä ostamme. Asumiskustannukset tuntuu isoilta, mutta tämä on meidän oma päätös, koska haluamme lainasta mahdollisimman nopeasti eroon.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 13:44"]
No huh huh. Meillä on tulot yhteensä n.2000 kun oon kotona ja mies opiskelee. Siitä vuokra+laskut n.1500 eli max 500 jää käteen kuussa. Ei osteta ikinä mitään "ylimääräistä". Kaikki rahat menee ruokaan. Eli ei jää hyvin eikä elämiseen. Mutta elossa ollaan.
[/quote]
No huh huh tosiaan, paljos se teidän vuokra onkaan?
[/quote]
Vuokra 1250 vesien kanssa (helsinki). Oon jo ihan valmis muuttamaan; mutta täällä sentään on kuntalisä...
Perheen nettotulot n. 4300e kuukaudessa. Asumismenot n. 1300e kuukaudessa sis. lyhennyksen, korot, kotivakuutuksen, kiinteistöveron, roskat, paskakaivon tyhjennyksen, sähkön + lämmityksen, nuohoojan kerran vuodessa ja pieniä korjauskuluja. Asunto okt haja-asutusalueella, asuinpinta-alaa n. 200m2.