Silmien kuivuus. Oletteko saaneet jostain pysyvää helpotusta? Mitkä silmätipat todella kuiville silmille?
Silmien kostutustippojen käyttäminen on työlästä ja monet valmisteet ovat kalliita. Oletteko saaneet mitään pysyvää apua vaivaan? Säilöntäaineettomat kostutustipat etenkin yksittäispakattuina tulevat kalliiksi, jos joka päivä käyttää monta annosta.
Kommentit (26)
Oftagel on minulla käytössä. Se on voidemainen silmätippa. Lääkäriltä voit pyytää reseptin niin tulee edulliseksi käyttää.
Mulla tärkeintä on, että tippa on sellainen, missä on lipidejä. Pelkkä vesikosteus ei pysy silmässä. Tällä hetkellä käytössä EvoTears-merkkiset, toimii.
Yksi juttu mikä toi selvän parannuksen oli myös retinolin käytön lopettaminen ihonhoidossa. Olin käyttänyt sitä, kun sen ikääntymistä hidastavia vaikutuksia niin mainostetaan. Ei todellakaan tullut mieleen, että silmien kuivumisongelman pahenemisella olisi mitään yhteyttä ihoseerumiin jota ei laiteta silmään. Mutta tutkimusten mukaan retinoli vaikuttaa silmien alueella olevien rasvaa kyynelnesteeseen tuottavien rauhasten toimintaan. Vaikutus voi olla jopa pysyvä, vaikka lopettaisi retinolin käytön. Itsekin mietin, onkohan retinoli kokonaan syy tähän mun nykyiseen kuivasilmäongelmaan. https://www.medicalnewstoday.com/articles/can-retinol-cause-dry-eyes
Oftagel minullakin käytössä. Pyydä silmälääkäriltä resepti.
Sitä on myös myytävänä pienessä pullossa, mikä tulee huomattavasti halvemmaksi kuin yksittäispakatut, mikäli sinulla ei ole lääkärin reseptiä.
Bepanthenin erittäin kuiville silmille tarkoitetuilla tipoilla ja tyrni-omegakapseleilla pärjäilen jotenkin. Omegaa otetaan siis sisäisesti, se vahvistaa limakalvoja.
Vierailija kirjoitti:
Artilac on hyvä tippa.
Jos on oikein kuivat silmät niin Artelac ei auta. Tarvitaan voidemainen silmätippa.
Apteekissa on kyllä tuo sopivuus mainittu. Nyt alkavat olla sellaisissa hankalissa purkeissa, että heikkokätisen on vaikea niitä edes tiputtaa silmiin. Oftagel mullakin on käytössä.
Ja niitä kertakäyttöisiä aina käytän, kun on silmää ronkittu hoidossa.
Googlaa meibomin rauhanen ja miten sitä puhdistetaan. Saatat pärjätä ilman tippoja.
Tyrniöljykapselit sisäisesti nautittuna.
Silmäjumppa.
Kahta eri valmistetta käytän ja silti lähes joka aamu silmät kamalan kuivat.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa meibomin rauhanen ja miten sitä puhdistetaan. Saatat pärjätä ilman tippoja.
Jep. Löysin nuo vinkit talvella ja sain lopettaa tippojen käytön.
Vierailija kirjoitti:
Oftagel on minulla käytössä. Se on voidemainen silmätippa. Lääkäriltä voit pyytää reseptin niin tulee edulliseksi käyttää.
Oftagel ei ole Kela-korvattava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut siitä Kela-korvauksen. Minulla on glaukooma ja joudun käyttämään silmätippoja, jotka kuivattavat vielä lisää silmää, joten joudun glaukoomatippojen lisäksi laittamaan silmiini useamman kerran päivässä Oftagel-tippoja. Olen käyttänyt niitä kolme vuotta ja saanut koko ajan Kela-korvausta.
Lipidit todellakin tarvitaan.
Muuten merkillä ei niin väliä.
Itselläni jokin merkki tuntui, et ei sovi ensimmäisellä kokeilukerralla. Laitoin kuitenkin toisenkin kerran, kun kerran tuli ostettua, ja silmät olikin ehkä tottuneet, ja ei tullut sivuoireita (silmien kipristelyä käyttökerran jälkeen), ja niinpä käytin putelin loppuun.
Tarvitsen silmätippoja päivän aikana useamman kerran ja yöksi vielä yhden valmisteen. Vaihdevuodet lähenee, ajattelen liittyy itselläni siihen.
Hylo-gel on ollut ainoa lisäksi ilmanlämpöpumppu lähti tästä talosta.
Vetää kaikki pölyt, siitepölyt, homeet itseensä ja kuivattaa sisäilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se, maksaa joku 35 euroa miinus korvaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Kela.korvattava.
Iiris-silmätipat on hellävaraiset ja säilöntäaineettomat.