Arkesi pelastava valmisruoka?
Mikä yksi valmisruoka/tuote on mielestäsi niin hyvä, että siitä on tullut arkesi pelastaja? Minulla on muutamia valmistuotteita vakituisessa käytössä, mutta olisi kiva saada lisää vinkkejä kätevistä tuotteista.
Ketjuun toki saa tulla leijumaan myös ne, jotka eivät ikinä eineksiä käytä, mutta uskoisin teidän superihmisten olevan nykyisin vähemmistössä. :)
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 13:24"]Onko teillä eineskananugettien syöjät mitään käsitystä siitä, mistä ne on tehty? Ette muuten ikinä söisi niitä broilerin osia jos ne ei olisi pyöritelty jauhoissa ja paistettu upporasvassa. Mikä muuten tekee niistä broilerin sisäelimistä varsin epäterveellisiä, en syöttäisi lapsille ikinä.
PS. Helppo ohje valmistaa kananugetit itse: osta broilerin filettä marinadissa. Pyyhi ylimääräinen marinadi pois, mutta jätä fileet selvästi märiksi. Pilko fileet sopivan kokoisiksi. Aja tehosekoittimessa ruisnäkkäriä karkeaksi jauhoksi. Pyörittele kanapalat näkkärileivityksessä ja laita uuniin. Tulee paljon parempaa kuin eineksistä eikä tarvii paistaa rasvassa.
[/quote]
Lidlistä saa fileestä tehtyjä nugetteja. Myös Lidlin fileekalapuikot on hyviä.
Hernekeitto. Tonnikala(josta esim pastan ja pakastevihannesten kanssa sörsseliä)
Nötkötti (tmv. purkkiliha) is the One. Siitä saa suuhunpantavaa vaikka ilman sähköä.
Purkkihernari. Lapsetkin osaa.
Valmis pesto. Keitä makaroonia tai spagettia ja kaada purkillinen pestoa sekaan.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:09"]Rainbow kasvissosekeitto, taitaa tosin olla nykysin merkiltään Kotimaista... löytyy pakasteesta s-ryhmän kaupoista, jotain 1.30e tienoilla hinta ja valmistuu 5-10 minuutissa kattilassa (sulaa ja lämpiää)
Menee ihan yksinäänkin mut itse laitan päälle kovaksi paahdetun ruisleivän kuutioita "krutonkeina" ja raejuustoa.
[/quote]
Kokeilepa laittaa sekaan paistettua broileria. Sopii hyvin joukkoon ja vielä reajuustoa pääĺle. On hyvää
Pinaattiletut ja -keitto (pakaste), ranskalaiset (pakaste), Italianpata (kuiva aines) ja Maggi Magic Asia nuudelit (kuiva aines), Lidlin nuggetit ja cordon bleu (molemmat pakasteita).
Mac n cheese-valmispaketti, nuudelit, nakit, valmissalaatit
Nuudelit, perunasalaatti ja hernekeitto.
Kunnon nakkipaletti (lihapitoisuus 90%) ja keittoperunakasvis pussi! Niistä nakkikeitto.
Kokkikartanon lohikiusaus ja broilerikiusaus. :-P
Maksalaatikko. On herkullista, ja minä en ainakaan halua tehdä sitä itse.
Mulla varmaan itse tehdyt ruoat pakastimesta. Laitan ruokaa annosrasioissa pakkaseen, kun on tullut tehtyä niin iso annos, ettei mene kaikkea kerralla. Sieltä sitten ruokaa kattilaan tai uuniin, jos ei ehdi kokata.
Lidlin NonnaMia pinaattiricottajuusto täytteinen tuorepasta + aurinkokuivatut tomaatit <3
Semmonen alepan kana ceasar patonki. Se on hyvää ja helppoa. Ei vie aikaa t. Opiskelija
Kaikkihan sen tietää mistä ne nuggetit tehdään. Syön silti ja vielä hyvällä ruokahalulla :)
siskonmakkara
5 perunaa kuorii 5 minuttissa, sit vaan pakastevihanneksia
niin a vot hyvä soppa