Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkesi pelastava valmisruoka?

Vierailija
29.04.2015 |

Mikä yksi valmisruoka/tuote on mielestäsi niin hyvä, että siitä on tullut arkesi pelastaja? Minulla on muutamia valmistuotteita vakituisessa käytössä, mutta olisi kiva saada lisää vinkkejä kätevistä tuotteista.

Ketjuun toki saa tulla leijumaan myös ne, jotka eivät ikinä eineksiä käytä, mutta uskoisin teidän superihmisten olevan nykyisin vähemmistössä. :)

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:48"]

Mun nopee (ja halpa) ruoka on couscous, menee 3 min. Wok-vihannekset alle 10 min ja papuja lopussa sekaan. Kalapuikot on kyllä hyvä kiva suolanen ja nopsa. Niiden lisäksi ainoa eines on pizzat ja tosin nyt ekaa kertaa ostin pinaattikeittoa pakkasesta, oli niin nami.

[/quote]

couscous ja wokkivihannekset ei ole eineksiä vaan ruoka-aineksia. Enkä laske eineksiin paseerattuja tomaattejakaan koska ne on vain tomaattia ja valkosipulia/yrttejä. Ei siis valmiita ruokia vielä = eines

Vierailija
2/98 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on harrastusten vuoksi viikosta 3 päivää sellaisia, että ruoan tekoon ja syömiseen on varattu aikaa 30min, joten hernari, pakaste pyttipannu on oikeastaan ainoita vaihtoehtoja. Meillä 6-henkinen perhe, joten pakastimeen ei ikinä jää mitään ainakaan koko poppoolle, yleensä kaikki tuoka menee mitä tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apetit pakaste kalakeitto. Siitä tykkää äiti ja lapset.

Vierailija
4/98 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:25"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:48"]

Mun nopee (ja halpa) ruoka on couscous, menee 3 min. Wok-vihannekset alle 10 min ja papuja lopussa sekaan. Kalapuikot on kyllä hyvä kiva suolanen ja nopsa. Niiden lisäksi ainoa eines on pizzat ja tosin nyt ekaa kertaa ostin pinaattikeittoa pakkasesta, oli niin nami.

[/quote]

couscous ja wokkivihannekset ei ole eineksiä vaan ruoka-aineksia. Enkä laske eineksiin paseerattuja tomaattejakaan koska ne on vain tomaattia ja valkosipulia/yrttejä. Ei siis valmiita ruokia vielä = eines

[/quote]

Tarkkaan ottaen eineksiä ovat vain ne teolliset valmiaruuat, jotka eivät ole pakasteita tai säilykkeitä. Mutta avaushan koski kaikkia valmiaruokia, ei pelkkiä eineksiä - ja kyllä puolivalmisteetkin helpottavat arkea kummasti, ei siinä.

Itse pidän aina pakkasessa valmista sipulisilppua (kyllä, näinkin yksinkertainen tuote voi olla jollekulle päivän pelastus), pussijuureksia ja -vihanneksia sekä hemapaa. Säilykkeinä kaapissa papuja, tomaattimurskaa ja hernaria. 

Vierailija
5/98 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika nirso valmisruokien suhteen, osa on aikamoista jätettä..  itse pidän mm. pakastepinaattikeitosta ja purkkihernekeitosta kuitenkin. 

Vierailija
6/98 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:02"]Nugetit. Niiden kanssa maukasta salaattia ja esim. keitettyä parsaa. Toimii hyvin. 

[/quote]

Mistä talvisaikaan saat parsaa vai käytätkö säilykkeitä?

Vierailija
7/98 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maggin spagettikastikepussi! Ollut lempparisafkaa jo ihan lapsesta asti. 

Vierailija
8/98 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä on vaikka kuinka. Kalapuikot nyt ainakin ja pakastepizza. Pussipastat (tomaatti-mozzarella on paras), pinaatti/porkkanaletut, ranskalaiset ja nakit.

Viikoittain käytään jotain einestä ihan hyvällä omallatunnolla. On kiva ettei aina tarvitse häärätä patojen ääressä. Sitten kun on noita höttöjä syönyt, niin kyllä maistuu se kotiruoka taas paremmin.

Vierailija
9/98 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolle joka huuteli ennakointia: ei aina voi ennakpida. Esim. Meillä viimeks normiarjen hajotti vatsatauti. Vuoronperään lapset kävi oksennus-kakka helvetin läpi ja yhna en päässy kauppaan vaikka osa porukasta ois halunnut syödäkin ja kauppapäivä jäi välistä.
Onneksi meillä on aina nuudeleita ja valmispakasteruokia. Esim. Lidlissä on edullisia risottoja joissa on lihatkin valmiina.
Leffaillan pelastaja on pakasteranskikset tai popparit. Saa helposti arjesta juhlaa.
Töihin olen usein ottanu niitä kotimaista pakastekeittoja.

Ja niitä pakasteruokaylijäämiä en enää viitti pakastaa, kun niitä ei syö meillä kukaan. Vain osa leivoinnaisista saattaa mennä pakkaseen.

Vierailija
10/98 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmis sipulisilppu on ehkä parasta mitä on keksitty! En enää osta muuta sipulia, hintaakin sillä pussilla on jotain 40 senttiä! Ei varsinaisesti valmisruoka, mutta oikea arjen pelastaja. syödään meillä ihan valmisruokiakin, niitä samoja joita moni tässä on jo luetellut

Vierailija
11/98 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just tulossa hehkuttamaan pakastesipulia!

Ja muutenkin noi valmiit pakastehässäkät. Nykyään on niin paljon erilaisia kasvissekoituksia ja kaikkea mahdollista. Koska mulla se suurin tuska ruuanlaitossa on kaikki kuoriminen ja pilkkominen, niin on juhlavaa kun voi vaan heitellä erilaisista pusseista kamaa pannuun/kattilaan.

Vierailija
12/98 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yleensä aina pakastepunaattia, teen siitä sen keiton tai letut.

Campbellin tomaattikeitto on klassikko, sitä meillä on kanssa yleensä aina kaapissa.

Pestoa meillä on kanssa aina valmiina ja sitten pastapestoa.

Vierailija
13/98 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitan Herkun metripitsa

Vierailija
14/98 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastepinaattikeitto ja siihen kylkeen keittää pari kananmunaa.

Vierailija
15/98 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkukiusaus. Pakasteperunasuikaleet, kinkkusuikaleet ja kermaa päälle. Kermaakaan ei tarvitse jos ottaa pakkasesta kermaperunat! Se on myös lasten suosikki. Voi höystää vaikka salamisilpulla tai juustoraasteella tai millä vaan! Kaiken saa pussista, kaikki heitetään vaan vuokaan ja ruoka kypsyy yksinään - helppoa!

Vierailija
16/98 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä löytyy meiltä aina pakasteesta/kaapista:

- Pirkka sipulisilppu

- Pirkka peruna-keittojuurekset

- Pirkka lihapullapyttipannu

- Knorr spagettikastikeainekset

Vierailija
17/98 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten meetwurstipizza. (Anteeksi rakkaat eläimet <3<3<3)

Vierailija
18/98 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteperunamuusi. Lisätään vain maito, nokare voita ja suolaa ja lämmitettään mikrossa. Paljon parempaa kuin muut valmismuusit.

Vierailija
19/98 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kummallinen mieltymys pussipastoihin, tykkään niistä useimmista oikeasti! Aina on pari pussia hätävarana kaapin perällä. Syömiseen ja valmistamiseen menee yhteensä vartti. Asumme miehen kanssa kaksin ja olemme opiskelijoita, joten valmisruokia ei ole varaa ostaa noin muuten. Tenttiviikkoina ei ehdi paljon kikkailla, joten teen myös usein niin, että valmistan vaikka lasagnea kahden vuuan verran ja toisen palstan puolikypsäksi ja heitän jäähdytettynä pakastimeen. Melkoista luksusta heittää se uuniin kiireisenä päivänä :)

Vierailija
20/98 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin perunamuusijauhe!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme