Elämän koululainen vastaa
jos on kysyttävää? :)
En jaksa kauheaa haukkumista.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:30"]Luulisin, että m-kirjain on otettu elämäm koululaiseen termistä Isäm maam puollustajat, jossa yhdyssanavirhe ja m-kirjain parodioi henkilön kouluttamattomuutta ja yksinkertaisuutta.
[/quote]
Onko se isäm maam puollustajat joku rasistinen ryhmä isänmaallisia vastaan? Itse olen aika isänmaallinen roturealisti.
[/quote]
Sitä en osaa sanoa, kun en kuulu kumpaankaan ryhmään. Mitä tarkoitat roturealismilla? T.37
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:22"]Mitä jos lapsesi haluaa opiskella? Aiotko kannustaa häntä vai lytätä sellaiset ajatukset heti alkuunsa?
[/quote]
Tottakai lapseni menee opiskelemaan haluamalleen alalle ysin jälkeen, siitä ei ole kahta puhettakaan. Emme anna hänestä tulla samanlaista, kuin meistä. Opetamme, että töissä käydään jos töitä saa ja on työkykyinen.
[/quote]
Tuleeko lapsesta elämäm koululaisen pahin painajainen; lainkuulijainen kansalainen ilman elämäm kokemusta huumehörhöilystä?! Mitä jos siitä tulee kiltti kirjallisuuden opiskelija? Opiskeluilla en tarkoittanut amista vaan korkeakouluopintoja.
[/quote]
Ei tule kokeilemaan huumeita, jos me suinkin voimme sen estää ja alkoholi, joka on mun kokemuksen mukaan kaikista aineista se pahiten pään sekoittavin alkoholin käytön seuraukset näkyy meillä jokapäiväisessä elämässä, kun mies joutuu maksakirroosiin syömän paljon lääkkeitä ja saattaa jopa kuolla siihen, eli valistusmateriaalia on omasta takaa. Alkoa meillä ei käytetä ja siihen suhtaudutaan vakavasti. Saa lähteä opiskelemaan mitä haluaa, kuten jo sanoin.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:22"]Mitä jos lapsesi haluaa opiskella? Aiotko kannustaa häntä vai lytätä sellaiset ajatukset heti alkuunsa? [/quote] Tottakai lapseni menee opiskelemaan haluamalleen alalle ysin jälkeen, siitä ei ole kahta puhettakaan. Emme anna hänestä tulla samanlaista, kuin meistä. Opetamme, että töissä käydään jos töitä saa ja on työkykyinen. [/quote] Tuleeko lapsesta elämäm koululaisen pahin painajainen; lainkuulijainen kansalainen ilman elämäm kokemusta huumehörhöilystä?! Mitä jos siitä tulee kiltti kirjallisuuden opiskelija? Opiskeluilla en tarkoittanut amista vaan korkeakouluopintoja. [/quote] Ei tule kokeilemaan huumeita, jos me suinkin voimme sen estää ja alkoholi, joka on mun kokemuksen mukaan kaikista aineista se pahiten pään sekoittavin alkoholin käytön seuraukset näkyy meillä jokapäiväisessä elämässä, kun mies joutuu maksakirroosiin syömän paljon lääkkeitä ja saattaa jopa kuolla siihen, eli valistusmateriaalia on omasta takaa. Alkoa meillä ei käytetä ja siihen suhtaudutaan vakavasti. Saa lähteä opiskelemaan mitä haluaa, kuten jo sanoin.
[/quote]eli lapsi ei saa mitään elämäm kokemusta? :(
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:34"]Eikös se ensimmäinen elämäm koululainen ollut facebookissa laittanut tuon itselleen koulutukseksi, siitä tuli sen jälkeen sanonta.
[/quote]
En tiedä. En ole facea käyttänyt kohta kahteen vuoteen.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:30"]Luulisin, että m-kirjain on otettu elämäm koululaiseen termistä Isäm maam puollustajat, jossa yhdyssanavirhe ja m-kirjain parodioi henkilön kouluttamattomuutta ja yksinkertaisuutta.
[/quote]
Onko se isäm maam puollustajat joku rasistinen ryhmä isänmaallisia vastaan? Itse olen aika isänmaallinen roturealisti.
[/quote]
Sitä en osaa sanoa, kun en kuulu kumpaankaan ryhmään. Mitä tarkoitat roturealismilla? T.37
[/quote][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:30"]Luulisin, että m-kirjain on otettu elämäm koululaiseen termistä Isäm maam puollustajat, jossa yhdyssanavirhe ja m-kirjain parodioi henkilön kouluttamattomuutta ja yksinkertaisuutta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Roturealismi tarkoittaa mun kohdalla sitä, että suhtaudun tiettyihin kulttuureihin esim. somalit aika varauksella enkä yleensä pidä somppumiehistä sen takia mitä ne on mulle tehneet vaikka olen pysynyt niistä kaukana mahdollisuuden mukaan aina..
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:22"]Mitä jos lapsesi haluaa opiskella? Aiotko kannustaa häntä vai lytätä sellaiset ajatukset heti alkuunsa? [/quote] Tottakai lapseni menee opiskelemaan haluamalleen alalle ysin jälkeen, siitä ei ole kahta puhettakaan. Emme anna hänestä tulla samanlaista, kuin meistä. Opetamme, että töissä käydään jos töitä saa ja on työkykyinen. [/quote] Tuleeko lapsesta elämäm koululaisen pahin painajainen; lainkuulijainen kansalainen ilman elämäm kokemusta huumehörhöilystä?! Mitä jos siitä tulee kiltti kirjallisuuden opiskelija? Opiskeluilla en tarkoittanut amista vaan korkeakouluopintoja. [/quote] Ei tule kokeilemaan huumeita, jos me suinkin voimme sen estää ja alkoholi, joka on mun kokemuksen mukaan kaikista aineista se pahiten pään sekoittavin alkoholin käytön seuraukset näkyy meillä jokapäiväisessä elämässä, kun mies joutuu maksakirroosiin syömän paljon lääkkeitä ja saattaa jopa kuolla siihen, eli valistusmateriaalia on omasta takaa. Alkoa meillä ei käytetä ja siihen suhtaudutaan vakavasti. Saa lähteä opiskelemaan mitä haluaa, kuten jo sanoin.
[/quote]eli lapsi ei saa mitään elämäm kokemusta? :(
[/quote]
No kyllä se voi 18v vetää kännit, jos välttämättä haluaa, meidän kännisekoilu kokemusten/juttujen jälkeen. Ei siinä menetä mitään jos ei huumeita kokeile eikä juo ala ikäisenä. Kannabista saa kokeilla sitten kun/jos haluaa, ei kuitenkaan ihan 16v vielä emme pidä sitä huumeena.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:45"] [quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:22"]Mitä jos lapsesi haluaa opiskella? Aiotko kannustaa häntä vai lytätä sellaiset ajatukset heti alkuunsa? [/quote] Tottakai lapseni menee opiskelemaan haluamalleen alalle ysin jälkeen, siitä ei ole kahta puhettakaan. Emme anna hänestä tulla samanlaista, kuin meistä. Opetamme, että töissä käydään jos töitä saa ja on työkykyinen. [/quote] Tuleeko lapsesta elämäm koululaisen pahin painajainen; lainkuulijainen kansalainen ilman elämäm kokemusta huumehörhöilystä?! Mitä jos siitä tulee kiltti kirjallisuuden opiskelija? Opiskeluilla en tarkoittanut amista vaan korkeakouluopintoja. [/quote] Ei tule kokeilemaan huumeita, jos me suinkin voimme sen estää ja alkoholi, joka on mun kokemuksen mukaan kaikista aineista se pahiten pään sekoittavin alkoholin käytön seuraukset näkyy meillä jokapäiväisessä elämässä, kun mies joutuu maksakirroosiin syömän paljon lääkkeitä ja saattaa jopa kuolla siihen, eli valistusmateriaalia on omasta takaa. Alkoa meillä ei käytetä ja siihen suhtaudutaan vakavasti. Saa lähteä opiskelemaan mitä haluaa, kuten jo sanoin. [/quote]eli lapsi ei saa mitään elämäm kokemusta? :( [/quote] No kyllä se voi 18v vetää kännit, jos välttämättä haluaa, meidän kännisekoilu kokemusten/juttujen jälkeen. Ei siinä menetä mitään jos ei huumeita kokeile eikä juo ala ikäisenä. Kannabista saa kokeilla sitten kun/jos haluaa, ei kuitenkaan ihan 16v vielä emme pidä sitä huumeena.
[/quote] aika pelottava maailmankuva näin elämäm koulun ulkopuolelta, että ainoa tapa, jolla elämäm kokemusta saa on alko ja huumeet.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:45"] [quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:22"]Mitä jos lapsesi haluaa opiskella? Aiotko kannustaa häntä vai lytätä sellaiset ajatukset heti alkuunsa? [/quote] Tottakai lapseni menee opiskelemaan haluamalleen alalle ysin jälkeen, siitä ei ole kahta puhettakaan. Emme anna hänestä tulla samanlaista, kuin meistä. Opetamme, että töissä käydään jos töitä saa ja on työkykyinen. [/quote] Tuleeko lapsesta elämäm koululaisen pahin painajainen; lainkuulijainen kansalainen ilman elämäm kokemusta huumehörhöilystä?! Mitä jos siitä tulee kiltti kirjallisuuden opiskelija? Opiskeluilla en tarkoittanut amista vaan korkeakouluopintoja. [/quote] Ei tule kokeilemaan huumeita, jos me suinkin voimme sen estää ja alkoholi, joka on mun kokemuksen mukaan kaikista aineista se pahiten pään sekoittavin alkoholin käytön seuraukset näkyy meillä jokapäiväisessä elämässä, kun mies joutuu maksakirroosiin syömän paljon lääkkeitä ja saattaa jopa kuolla siihen, eli valistusmateriaalia on omasta takaa. Alkoa meillä ei käytetä ja siihen suhtaudutaan vakavasti. Saa lähteä opiskelemaan mitä haluaa, kuten jo sanoin. [/quote]eli lapsi ei saa mitään elämäm kokemusta? :( [/quote] No kyllä se voi 18v vetää kännit, jos välttämättä haluaa, meidän kännisekoilu kokemusten/juttujen jälkeen. Ei siinä menetä mitään jos ei huumeita kokeile eikä juo ala ikäisenä. Kannabista saa kokeilla sitten kun/jos haluaa, ei kuitenkaan ihan 16v vielä emme pidä sitä huumeena.
[/quote] aika pelottava maailmankuva näin elämäm koulun ulkopuolelta, että ainoa tapa, jolla elämäm kokemusta saa on alko ja huumeet.
[/quote]
En ole missään vaiheessa väittänyt niin. Olen sanonut, että mulla on erilaista elämän kokemusta, kun yleensä ns. normaleilla opiskelleilla ja työssäkäyvillä.
Nyt alan laittamaan naamaani kaupungille menoa varten.
vastailen sit taas jos on kysymyksiä.
Voiko mielestäsi olla elämäm kokemusta vaikka on opiskellut ja käy töissä? Minkälainen suhde sinulla on auktoriteetteihin esim. opettajat ja poliisit (mitä jos lapsesta tulee poliisi!!)? Aiotko opettaa lapselle, että on luonnollista opiskella ja käydä töissä ja saada sieltä rahaa ja poikkeuksellista elää tuilla vai aiotko opettaa, että on luonnollista nostaa tukia ja poikkeuksellista opiskella ja käydä töissä ja saada palkkaa? Aiotko lukea lapselle? Oletko koskaan ollut töissä? Pidätkö matkailusta? Sori kun kyselen niin paljon mutta kiinnostaa varsinkin tuo lapsen kohtalo.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 15:24"]Voiko mielestäsi olla elämäm kokemusta vaikka on opiskellut ja käy töissä? Minkälainen suhde sinulla on auktoriteetteihin esim. opettajat ja poliisit (mitä jos lapsesta tulee poliisi!!)? Aiotko opettaa lapselle, että on luonnollista opiskella ja käydä töissä ja saada sieltä rahaa ja poikkeuksellista elää tuilla vai aiotko opettaa, että on luonnollista nostaa tukia ja poikkeuksellista opiskella ja käydä töissä ja saada palkkaa? Aiotko lukea lapselle? Oletko koskaan ollut töissä? Pidätkö matkailusta? Sori kun kyselen niin paljon mutta kiinnostaa varsinkin tuo lapsen kohtalo.
[/quote]
Voi tietenkin olla. Opettajiin mulla oli yleensä ihan hyvät välit. Poliiseille olen yleensä ollut ihan asiallinen kun olen tekemisiin joutunut, no en ehkä aina jos olen ollut ihan naamat. Jos lapsestani tulee poliisi, niin tokihan se hirvittää, kun ot kuitenkin vaarallinen työ, mutta ei mulla sitä vastaan mitään ole.
Kyllä opetan, että normaalit ihmiset käy töissä, kun töitä on hakemalla saanut ja kun ei ole esteitä työnteolle.
Kyllä aion lukea, meillä on jo paljon lastenkirjoja.
En ole ollut töissä jos ei lasketa muutaman päivän tuurausta anopin yrityksessä tai tettejä, kesätöitä tai työpajaa.
Pidän matkailusta, mutta ei meillä ole varaa, en ole käynyt koskaan ulkomailla paitsi yhdesti tukholmassa.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:30"]Luulisin, että m-kirjain on otettu elämäm koululaiseen termistä Isäm maam puollustajat, jossa yhdyssanavirhe ja m-kirjain parodioi henkilön kouluttamattomuutta ja yksinkertaisuutta.
[/quote]