Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämän koululainen vastaa

Vierailija
29.04.2015 |

jos on kysyttävää? :)
En jaksa kauheaa haukkumista.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet päivät?

Vierailija
22/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:44"]Mitä teet päivät?

[/quote]

En oikein mitään. Köllöttelen miehen ja masuvauvan kanssa ja mies laulelee vauvalle ja silittelee vauvaa tai minua jutellaan vauvalle tai toisillemme, halaillaan ja pussaillaan. Sitten teen jossainvaiheessa ruokaa ja syödään, käydään saunassa jos siltä tuntuu. Leivon myös ainakin kerran viikossa. Käydään aina välillä kaupungilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koulutetulla ei mielestäsi ole elämänkokemusta? Lapsen menettäminen, läheisten vakavat sairaudet, koulukiusaaminen, masennus, köyhyys ja maisterin paperit. Enkö mielestäsi ole kokenut mitään? Olen kyllä kiltti ja lainkuuliainen.

Vierailija
24/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini viisauksia: "muut on lukenu, mie oon kokenu". No, kävi töissä, mutta koulunkäynti jäi aika vähiin.

Vierailija
25/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:55"]Miksi koulutetulla ei mielestäsi ole elämänkokemusta? Lapsen menettäminen, läheisten vakavat sairaudet, koulukiusaaminen, masennus, köyhyys ja maisterin paperit. Enkö mielestäsi ole kokenut mitään? Olen kyllä kiltti ja lainkuuliainen.
[/quote]

En ole väittänyt, etteikö koulutetuilla voisi olla elämän kokemusta. Olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan noin kovia. Itse olen kokenut toisenlaisia asioita mm. monenlaisia miehiä, väkivaltaa, erilaisten rikoksien uhrina ja tekijänä, päihdemaailmassa riippuvaisena ja kuntoutujana, menettänyt myös ympäriltä ihmisiä yms. En toki vertaa kokemaani sinun kokemaasi, lapsen menettäminen on varmasti pahin asia minkä voi kokea.

Vierailija
26/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:55"]Miksi koulutetulla ei mielestäsi ole elämänkokemusta? Lapsen menettäminen, läheisten vakavat sairaudet, koulukiusaaminen, masennus, köyhyys ja maisterin paperit. Enkö mielestäsi ole kokenut mitään? Olen kyllä kiltti ja lainkuuliainen.
[/quote]

En ole väittänyt, etteikö koulutetuilla voisi olla elämän kokemusta. Olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan noin kovia. Itse olen kokenut toisenlaisia asioita mm. monenlaisia miehiä, väkivaltaa, erilaisten rikoksien uhrina ja tekijänä, päihdemaailmassa riippuvaisena ja kuntoutujana, menettänyt myös ympäriltä ihmisiä yms. En toki vertaa kokemaani sinun kokemaasi, lapsen menettäminen on varmasti pahin asia minkä voi kokea.
[/quote]

niin olen suorittanut ykp rangaistuksen ja olen ehdonalaisessa. Odotan nyt ensimmäistä lastani, olen ollut koulukiusattu päiväkodista ysiluokkaan, kokeillut enemmän huumeita kun monet tietävät olevan olemassakaan, masennus minulla on ja toden näköisesti muitakin mielenterveydellisiä häiriöitä, köyhään perheeseen syntynyt eli nälkääkin on näjty..

Vierailija
27/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselkää nyt jotain, ettei kuivu kasaan tämä paska keskustelu.

Vierailija
28/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, et ole opiskellut, miksi et tee vaikka siivoojan hommia?

Vierailija
29/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 13:26"]Miksi, et ole opiskellut, miksi et tee vaikka siivoojan hommia?
[/quote]

Mulla ei riitä älli toisen asteen matematiikkan ja sain opiskelusta pahat traumat. Ei kaikki pääse edes siivoojaksi, joka on muuten tärkeä työ. En varmaan pärjäisi töissäkään, kun en pärjännyt koulussakaan.

Vierailija
30/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meissä kaikissa asuu pieni elämänkoululainen

Vierailija
33/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ymmärrettävästi sinun tuntuu vaikealta pitää yllä positiivista asennetta itsestäsi/kyvyistäsi, niin koskaan ei pitäisi luovuttaa.:) uskon vahvasti että kyllä ainakin siivoaminen sinulta sujuisi. minusta elämään tulee miellekkyyttä kun pääsee töihin/kouluun.

Vierailija
34/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:08"]Meissä kaikissa asuu pieni elämänkoululainen
[/quote]

Samaa mieltä. :)
ap

Vierailija
35/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:08"]vaikka ymmärrettävästi sinun tuntuu vaikealta pitää yllä positiivista asennetta itsestäsi/kyvyistäsi, niin koskaan ei pitäisi luovuttaa.:) uskon vahvasti että kyllä ainakin siivoaminen sinulta sujuisi. minusta elämään tulee miellekkyyttä kun pääsee töihin/kouluun.
[/quote]

Varmasti elämään tulee töistä/koulusta mielekkyyttä, jos saa sieltä onnistumisen kokemuksia, mutta minä niitä en voi kai saada, joten sama lusmuta kotona. Kyllä mä varmaan siivota osaisin työkseni, mutta tuskimpa sillä elättäisin mieheni ja tulevan lapseni paremmin, kun menettäisin työssäkäyvänä tukia ja se vaikuttaa aika raskaalta työltä palkkaan verrattuna. Tuskinpa mua edes otettaisiin siivoojaksi, toki kokeilisin, jos tulisimme palkalla toimeen. :(

Vierailija
36/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lapsesi haluaa opiskella? Aiotko kannustaa häntä vai lytätä sellaiset ajatukset heti alkuunsa?

Vierailija
37/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:22"]Mitä jos lapsesi haluaa opiskella? Aiotko kannustaa häntä vai lytätä sellaiset ajatukset heti alkuunsa?
[/quote]

Tottakai lapseni menee opiskelemaan haluamalleen alalle ysin jälkeen, siitä ei ole kahta puhettakaan. Emme anna hänestä tulla samanlaista, kuin meistä. Opetamme, että töissä käydään jos töitä saa ja on työkykyinen.

Vierailija
38/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että m-kirjain on otettu elämäm koululaiseen termistä Isäm maam puollustajat, jossa yhdyssanavirhe ja m-kirjain parodioi henkilön kouluttamattomuutta ja yksinkertaisuutta.

Vierailija
39/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:22"]Mitä jos lapsesi haluaa opiskella? Aiotko kannustaa häntä vai lytätä sellaiset ajatukset heti alkuunsa?
[/quote]

Tottakai lapseni menee opiskelemaan haluamalleen alalle ysin jälkeen, siitä ei ole kahta puhettakaan. Emme anna hänestä tulla samanlaista, kuin meistä. Opetamme, että töissä käydään jos töitä saa ja on työkykyinen.
[/quote]

Tuleeko lapsesta elämäm koululaisen pahin painajainen; lainkuulijainen kansalainen ilman elämäm kokemusta huumehörhöilystä?! Mitä jos siitä tulee kiltti kirjallisuuden opiskelija? Opiskeluilla en tarkoittanut amista vaan korkeakouluopintoja.

Vierailija
40/54 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ensimmäinen elämäm koululainen ollut facebookissa laittanut tuon itselleen koulutukseksi, siitä tuli sen jälkeen sanonta.