Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tuli sitten vahvistus, että meidän perhe muuttaa Yhdysvaltoihin kesäkuun alussa.

Vierailija
07.01.2022 |

Maaliskuun lopulla pitää lähteä katselemaan taloa ja tutustuttamiskoulutukseen, jossa käydään läpi asuminen, vakuutukset ja terveydenhuolto, lasten koulut, ajokortti- yms asiat.
Ihanaa, että asiat eteni näin nopeasti ja päästään lähtemään! Käytännössä siis mies ja minä mennään sinne jo maaliskuun viimeisellä viikolla, työt alkaa sitten kesäkuussa ja minä haen lapset ja järjestelen muuton täällä Suomen päässä. Varmaan laitamme Suomen kodin myyntiin jo nyt keväällä.
Olen superiloinen!

Kommentit (260)

Vierailija
181/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te lapsia saa mukaanne, jos meinaatte jättää heidät heitteille viikoiksi tai jopa kuukausiksi.

Vierailija
182/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau! Kerro ihmeessä lisää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliittista filosofiaa opiskellut rakennusalan johtotehtäviin 150000 euron palkalla..? Jep…

Jep, jep itsellesi. Kai se kuulostaa kummalliselle suomalaisen korviin etta voi saada kunnon palkan tekemastaan tyosta.

Mina olen asunut USAssa vuosikymmenet ja kun tulimme tanne, suomalaisella tutkinnollani sai pyyhkia ihan sita. Aloitin uudella alalla ilman koulutusta mutta ei ollut kovin vaikea paasta karryille. Lopetin tyourani samassa firmassa ja minulla oli silloin n. 100 alaista.

USAssa tulos palkitaan, ei "paperiosaamista".

Tuo maitojunan hokeminen on kovin lapsellista.

Olen samaa mieltä, paitsi että USAssa 150k ei ole iso palkka.

Toi 150 000$ ei ole mieheni palkka, vaan ylimmän tuloveroryhmän alaraja, jonka ylittävistä tuloista menee se maksimi tulovero. Mieheni palkkaa en tässä aio sen tarkemmin avata : )

Ap

Oopsie daisy, AP, nyt jait kiinni! Kukaan joka on "opiskellut maisterin tutkinnon USAssa" ja asunut vuosia maassa ei koskaan kirjoittaisi 150 000$, ei koskaan, ei millaan. Tama on se testi mista useimmat trollit jaavat kiinni. 

Good Bye!

Good bye to you too, honey! Nyt ollaan suomenkielisellä vauvapalstalla eikä missään SAT:ssa. And I bet I write better English than you any day of the week.

Cheers, Op

Boo boo #2, ei kukaan USAssa kutsu ketaan honeyksi elleivat nuku samassa sangyssa.

Postausta ei lopeteta kirjoittamalla "kippis" (cheers).

Sanoin jo hyvastit mutta tama alkaa olla niin mehukasta etta en malta jattaa Baltimore Babya vahtimatta.

Vierailija
184/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä kaikkilla on mahdollisuus tulla miljonääriksi 🤔

Vierailija
185/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliittista filosofiaa opiskellut rakennusalan johtotehtäviin 150000 euron palkalla..? Jep…

Jep, jep itsellesi. Kai se kuulostaa kummalliselle suomalaisen korviin etta voi saada kunnon palkan tekemastaan tyosta.

Mina olen asunut USAssa vuosikymmenet ja kun tulimme tanne, suomalaisella tutkinnollani sai pyyhkia ihan sita. Aloitin uudella alalla ilman koulutusta mutta ei ollut kovin vaikea paasta karryille. Lopetin tyourani samassa firmassa ja minulla oli silloin n. 100 alaista.

Toi 150 000$ ei ole mieheni palkka, vaan ylimmän tuloveroryhmän alaraja, jonka ylittävistä tuloista menee se maksimi tulovero. Mieheni palkkaa en tässä aio sen tarkemmin avata : )

Ap

Oopsie daisy, AP, nyt jait kiinni! Kukaan joka on "opiskellut maisterin tutkinnon USAssa" ja asunut vuosia maassa ei koskaan kirjoittaisi 150 000$, ei koskaan, ei millaan. Tama on se testi mista useimmat trollit jaavat kiinni. 

Good Bye!

Good bye to you too, honey! Nyt ollaan suomenkielisellä vauvapalstalla eikä missään SAT:ssa. And I bet I write better English than you any day of the week.

Cheers, Op

It's Mrs. Smith to you, not honey. In your dreams you write better English if that kind of a basic mistake is SAT-worthy to you.  An elementary school kid knows how to write $150 000 correctly. Better luck next time.

Ohis ja en ole ap, mutta suomeksi:

” Hinnat ja muut tarkat summat kirjoitetaan yleensä numeroin, rahayksikkö merkitään tunnuksella (kuten €, $, £). Ennen tunnusta tulee välilyönti:

29,90 €

1 499 £”

Lähde: http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/haku/rahasummat/ohje/137

Eli ap kirjoitti ihan oikein suomeksi, ja sä olet surkea trolli.

Vierailija
186/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on satu, mutta oikeasti kiinteistövero on yllättävän korkea. Tyttären perheellä on talo Floridassa, kiinteistövero on 1,5% käyvästä arvosta. Ja kun kysyin sitä käypää arvoa, niin se on n.$700.000 eli vero on n.10.000 taalaa vuodessa.

Nuo verorahat tarjoavat alueen asukkaiden lapsille ilmaisen koulutuksen kirjoineen lukion loppuun. Tietysti jos on elakkeella niinkuin me niin se vahan kirpaisee mutta ollaanhan niista kouluista aikanaan hyodytty.

Poika asuu 2millin talossa, laske huviksesi verot. :D

Poikasi siis maksaa kiinteistöveroa n $30.000US vuodessa. Tätä veroa ei moni Suomessa tiedä. Koska Yhdysvalloissa iso osa veroista kerätään mm.nk. leima-ja kiinteistöveroina, voidaan tulovero pitää matalampana. Kokonaisveroaste on kuitenkin merkittävä. Meillä ei sinne viivan alle jäänyt yhtään sen enempää kuin muuallakaan, missä ollaan perheen kanssa asuttu.

Vierailija
187/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onnea varmasti hienoa kokemus edessä. Onko sinulla antaa vinkkejä miten hakea töitä USA:sta täältä Suomesta käsin?

Vierailija
188/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Good Bye!

Cheers, Op

It's Mrs. Smith to you, not honey. In your dreams you write better English if that kind of a basic mistake is SAT-worthy to you.  An elementary school kid knows how to write $150 000 correctly. Better luck next time.

” Hinnat ja muut tarkat summat kirjoitetaan yleensä numeroin, rahayksikkö merkitään tunnuksella (kuten €, $, £). Ennen tunnusta tulee välilyönti:

29,90 €

1 499 £”

Mutta amerikaksi kirjoitti ihan vaarin kun ensin brassailee USAlaisella tutkinnolla ja vuosien maassa asumisella. Ei mene lapi valitettavasti.

Eika tarvitse minua surkeaksi trolliksi nimitella kun tama USAan muuttaja on hoynayttanyt sinua ihan kunnolla.

Vierailija
189/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä osavaltio?

Maryland

Ap

Hikisen kuumat ja kosteat kesat.

Eikä ole kuukauden pituista kesälomaa.

Vierailija
190/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Good Bye!

Cheers, Op

29,90 €

1 499 £”

Mutta amerikaksi kirjoitti ihan vaarin kun ensin brassailee USAlaisella tutkinnolla ja vuosien maassa asumisella. Ei mene lapi valitettavasti.

Eika tarvitse minua surkeaksi trolliksi nimitella kun tama USAan muuttaja on hoynayttanyt sinua ihan kunnolla.

LOl

Vierailija
191/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap elelee kotiäitinä ja opinnot valmiiks sit joskus, Johan ne on odottanutkin ainakin jo 10v

Mulla on VM Suomesta ja MA USA:sta. Kotona olen ollut, koska lapset ollut pieniä.

Ap

Mikä on VM, en tunne lyhenteelle muuta merkitystä kuin Valtiovarainministeriö. Joku maisteri? Eka ajattelin valtiotieteen maisteria, mutta sehän on VTM.

Tässä kosahti ap:n juttu provoksi. Ei tuollaista tutkintoa olekaan kuin VM. Ei ainakaan yliopistossa. VTM ei ikinä sanoisi edes vahingossa VM, koska sellaista ei todellakaan ole. Miksi muutenkaan kukaan selostaisi juurtajaksaen muuttoaan Jenkkeihin vauva-palstalla? Joku nyt vähän hubailee kustannuksellanne.

Ap katosi heti kun joku alkoi kyselemään mikä on VM😄

Vierailija
192/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matias_1990 kirjoitti:

Hei, onnea varmasti hienoa kokemus edessä. Onko sinulla antaa vinkkejä miten hakea töitä USA:sta täältä Suomesta käsin?

Minkalainen CV sinulla on, Matias? Mika ammatti?

Vierailija
193/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matias_1990 kirjoitti:

Ensin pitäisi olla työlupa, jotta työnantajat viitsivät edes puhua kanssasi.

Vaihtoehdot ovat:

DSM-IV (ns. Green Card-arvonta)

H1-B (orjaviisumi lattiatason tekkityöläisille)

Sitten ovat nämä Einstein-viisumit jne. mutta pitää joko olla todella hyvä jossain tai sitten isot h1nkit ja tuntea Donald Trump.

Vierailija
194/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette siis paskaan maahan. Otan osaa.

Vierailija
195/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea, minnepäin lähette?

Baltimore, Maryland. Voi olla, että asetutaan asumaan johonkin Baltimoren ja Washington DC:n välille.

Ap

Siellä freemason Washingonissa on aika autiota kun virastot siirretty pois. Eikä se ole pk enää. Aavekaupunki. Media ei ole kertonut mitään.

Vierailija
196/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä osavaltio?

Maryland

Ap

Hikisen kuumat ja kosteat kesat.

Eikä ole kuukauden pituista kesälomaa.

Minulle vapaa-ajan vähyys oli se syy, joka sai meidät palaamaan Suomeen kuuden Amerikan-vuoden jälkeen. Luulimme, että helpottaa, kun etenee uralla, mutta työpäivät vain piteni. Miehelläni oli sihteerit kahdessa vuorossa, toinen 8-16 ja toinen 16-24. Työtunteja noin 80-100 viikossa.

Vierailija
197/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue juttu uudestaan. Perheen breadwinner  on kyllä opiskellut työllistävämpää alaa.

Vierailija
198/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matias_1990 kirjoitti:

Ensin pitäisi olla työlupa, jotta työnantajat viitsivät edes puhua kanssasi.

Vaihtoehdot ovat:

DSM-IV (ns. Green Card-arvonta)

H1-B (orjaviisumi lattiatason tekkityöläisille)

Sitten ovat nämä Einstein-viisumit jne. mutta pitää joko olla todella hyvä jossain tai sitten isot h1nkit ja tuntea Donald Trump.

Sekoilin viisuminimissä. Siis DV eli Diversity Visa ja H-1B

DSM-IV on lääkärislangia. :D

Vierailija
199/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Jenkeistä ja tervetuloa! Täällä on ihan hyvä mutta tiettyjä Suomessa olevia asioita oppii kyllä arvostamaan eri tavalla kun on täällä aikansa ollut.

Oottehan selvitelleet, että saatte viisumiasiat kuntoon kesäkuuhun mennessä? Suurlähetystössä on ollut aika rajallisesti aikoja esim. viisumihaastatteluihin ja jotkut suomalaiset ovat joutuneet matkustamaan muihin Euroopan kaupunkeihin hoitamaan niitä.

Vierailija
200/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap elelee kotiäitinä ja opinnot valmiiks sit joskus, Johan ne on odottanutkin ainakin jo 10v

Mulla on VM Suomesta ja MA USA:sta. Kotona olen ollut, koska lapset ollut pieniä.

Ap

Mikä on VM, en tunne lyhenteelle muuta merkitystä kuin Valtiovarainministeriö. Joku maisteri? Eka ajattelin valtiotieteen maisteria, mutta sehän on VTM.

Tässä kosahti ap:n juttu provoksi. Ei tuollaista tutkintoa olekaan kuin VM. Ei ainakaan yliopistossa. VTM ei ikinä sanoisi edes vahingossa VM, koska sellaista ei todellakaan ole. Miksi muutenkaan kukaan selostaisi juurtajaksaen muuttoaan Jenkkeihin vauva-palstalla? Joku nyt vähän hubailee kustannuksellanne.

Ap katosi heti kun joku alkoi kyselemään mikä on VM😄

Vastasi että kirjoitusvirhe ja VTM. Lue ketjua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi