Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tuli sitten vahvistus, että meidän perhe muuttaa Yhdysvaltoihin kesäkuun alussa.

Vierailija
07.01.2022 |

Maaliskuun lopulla pitää lähteä katselemaan taloa ja tutustuttamiskoulutukseen, jossa käydään läpi asuminen, vakuutukset ja terveydenhuolto, lasten koulut, ajokortti- yms asiat.
Ihanaa, että asiat eteni näin nopeasti ja päästään lähtemään! Käytännössä siis mies ja minä mennään sinne jo maaliskuun viimeisellä viikolla, työt alkaa sitten kesäkuussa ja minä haen lapset ja järjestelen muuton täällä Suomen päässä. Varmaan laitamme Suomen kodin myyntiin jo nyt keväällä.
Olen superiloinen!

Kommentit (260)

Vierailija
141/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellähän on tosi kalliit koulut ja sairaalamaksut

Sen takia kellään ei olekaan varaa laittaa usassa lapsia kouluun tai mennä lääkäriin.

Sosialistisessa suomessa koulut ja lääkärit ovat ilmaisia mutta niissä ei opi mitään eikä saa hoitoa.

Suomessa ei ole ilmainen terveydenhuolto kuin alaikäisille. Muille se maksaa, vaikkakaan ei paljoa.

Vierailija
142/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa! Itse oon asunut USAssa myös ja paljon tuttuja siellä. Meneekö miehesi töihin paikalliseen vai suomalaiseen firmaan?

Ihan paikalliseen firmaan menee. Tuntee firman hyvin, koska tehneet aikaisemminkin yhteistyötä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä on runsaasti katellisia panettelemassa.

Aivan mahtava juttu koko perheellenne muutto uuteen maahan. Itsekin olisin aina halunnut mutta en koskaan uskaltanut ja nyt se kaduttaa.

Onnea matkaan ja kaikkea hyvää perheellenne ap!

Kiitos! Vielä ehdit sinäkin, hopi hopi liikkeelle sohvalta! Ap

Vierailija
144/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitti:

No en kyllä itse lähtisi. Toivottavasti vakuutukset on kunnossa koska kun joku teistä sairastuu vakavasti olette maitojunalla tulossa hyvin nopsaan takas.

Jos mina sairastun vakavasti niin Suomi tai Albania ovat viimeiset paikat mihin tulisin jonottamaan Buranahoitoa.

Suomen lomatkin ovat tuskallisia kun koko ajan pelkaa sairastuvansa ja joutuvansa rukoilemaan hoitoa terveyskeskuksessa.

Tuo maitojuna se kummittelee ihmisten mielissa. :D

Tälle amerikkalaistuneelle kiihkoilijalle sanoisin vain, että tulepa tänne Tokioon. Muun muassa Japanin sosiaaliturva ja terveydenhuolto on paljon parempaa kuin Suomessa ja USA:ssa. Monet tänne muuttaneet amerikkalaiset hyvin koulutetut tuttavani ovat sanoneet, etteivät missään nimessä halua palata takaisin kotimaahansa, jossa kaikki asiat ovat aivan retuperällä.

Sielläpä onkin kiva. Maanjäristyksiä, tsunameita, paska ilmanlaatu ja kaikki helv tin kallista.

Vierailija
145/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hel-nychän tuo, sama vastaustyyli :)

Vierailija
146/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliittista filosofiaa opiskellut rakennusalan johtotehtäviin 150000 euron palkalla..? Jep…

Jep, jep itsellesi. Kai se kuulostaa kummalliselle suomalaisen korviin etta voi saada kunnon palkan tekemastaan tyosta.

Mina olen asunut USAssa vuosikymmenet ja kun tulimme tanne, suomalaisella tutkinnollani sai pyyhkia ihan sita. Aloitin uudella alalla ilman koulutusta mutta ei ollut kovin vaikea paasta karryille. Lopetin tyourani samassa firmassa ja minulla oli silloin n. 100 alaista.

USAssa tulos palkitaan, ei "paperiosaamista".

Tuo maitojunan hokeminen on kovin lapsellista.

Olen samaa mieltä, paitsi että USAssa 150k ei ole iso palkka.

Toi 150 000$ ei ole mieheni palkka, vaan ylimmän tuloveroryhmän alaraja, jonka ylittävistä tuloista menee se maksimi tulovero. Mieheni palkkaa en tässä aio sen tarkemmin avata : )

Ap

Vierailija
147/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat itsestäsi ja puolisostasi noin tunnistettavasti? 

Ai jaa? No tunnustitko meidät? Ninpä. : DDDDD

Vierailija
148/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia kellään ei olekaan varaa laittaa usassa lapsia kouluun tai mennä lääkäriin.

Huippuyliopistojakin on mutta kaikki ne 44,000 rekisteroitynytta opiskelijaa on kiinalaisia.

Vierailija
149/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap elelee kotiäitinä ja opinnot valmiiks sit joskus, Johan ne on odottanutkin ainakin jo 10v

Mulla on VM Suomesta ja MA USA:sta. Kotona olen ollut, koska lapset ollut pieniä.

Ap

Mikä on VM, en tunne lyhenteelle muuta merkitystä kuin Valtiovarainministeriö. Joku maisteri? Eka ajattelin valtiotieteen maisteria, mutta sehän on VTM.

Tässä kosahti ap:n juttu provoksi. Ei tuollaista tutkintoa olekaan kuin VM. Ei ainakaan yliopistossa. VTM ei ikinä sanoisi edes vahingossa VM, koska sellaista ei todellakaan ole. Miksi muutenkaan kukaan selostaisi juurtajaksaen muuttoaan Jenkkeihin vauva-palstalla? Joku nyt vähän hubailee kustannuksellanne.

No se T jäi pois, pianovirhe tyrckfel. Ap

Vierailija
150/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitti:

No en kyllä itse lähtisi. Toivottavasti vakuutukset on kunnossa koska kun joku teistä sairastuu vakavasti olette maitojunalla tulossa hyvin nopsaan takas.

Jos mina sairastun vakavasti niin Suomi tai Albania ovat viimeiset paikat mihin tulisin jonottamaan Buranahoitoa.

Suomen lomatkin ovat tuskallisia kun koko ajan pelkaa sairastuvansa ja joutuvansa rukoilemaan hoitoa terveyskeskuksessa.

Tuo maitojuna se kummittelee ihmisten mielissa. :D

Tälle amerikkalaistuneelle kiihkoilijalle sanoisin vain, että tulepa tänne Tokioon. Muun muassa Japanin sosiaaliturva ja terveydenhuolto on paljon parempaa kuin Suomessa ja USA:ssa. Monet tänne muuttaneet amerikkalaiset hyvin koulutetut tuttavani ovat sanoneet, etteivät missään nimessä halua palata takaisin kotimaahansa, jossa kaikki asiat ovat aivan retuperällä.

Mista tassa olen kiihkoillut? Miksi tulisin Tokioon, ei minulla ole sinne mitaan siteita.

Minulla on hyva ja toimiva sosiaaliturva ja terveydenhoito, kiitos kysymasta.

Vierailija
151/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea matkaan, pistäpä sitten raporttia. Oman kokemuksen mukaan ensimmäinen kuukausi on kuherruskuukausi, sen jälkeen jossain vaiheessa kaikki ärsyttää, kun kulttuurierot iskee, ja sen jälkeen tasaantuu.

Eiköhän meille ole tulossa kuherrusvuosi! Totta kai alkaa jossain vaiheessa nyppiä. Yritän saada omat jutut toimimaan mahd nopeesti. Miehellä riittää mielenkiintoista tehtävää ja 10-12 tunnin työpäivät.

Ap

Vierailija
152/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta jenkkikulttuuri on jotenkin olematonta ja pinnallista. Ikään kuin heillä ei olisi kulttuuria ollenkaan! Ihmiset ovat ihme papupatoja.

Kulttuuri on kokis, purilaiset ja leffat eli sama kuin muuallakin lännessä.

Et ole tainnut esim opiskella yliopistossa USA:ssa.

Ap

Vierailija
153/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikan muutosta haaveileville vinkki:   siellä on nyt kova pula ilmailualan ihmisistä ja heitä etsitään kissojen ja koirien kansssa!  Lentoyhtiöt palkkaamassa heitä tuhansittain, American Airlines pelkästään aikoo palkata 18000 työntekijää.

Eli jos on tullut koronan vuoksi luu käteen Suomessa ja elämä USA:ssa kiinnostellut, niin siellä olisi uusi mahdollisuus.

Ei ne nyt ihan keta tahansa palkkaa. Saadakseen tyoviisumin USAaan pitaa pankissa olla niin paljon rahaa etta pystyy itsensa elattamaan kunnes palkka alkaa juosta. Voi menna pitkakin aika jos joutuu uudelleenkoulutukseen.

Vierailija
154/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea matkaan, pistäpä sitten raporttia. Oman kokemuksen mukaan ensimmäinen kuukausi on kuherruskuukausi, sen jälkeen jossain vaiheessa kaikki ärsyttää, kun kulttuurierot iskee, ja sen jälkeen tasaantuu.

Eiköhän meille ole tulossa kuherrusvuosi! Totta kai alkaa jossain vaiheessa nyppiä. Yritän saada omat jutut toimimaan mahd nopeesti. Miehellä riittää mielenkiintoista tehtävää ja 10-12 tunnin työpäivät.

Ap

Tuo se on USAn työelämässä se paskin puoli. Hyvästi perhe-elämä.

Vierailija
155/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sista ketä kiinnostaa???

Jos sinua ei kiinnosta, niin jätä kommentoimatta. Mene muualle ja anna muiden keskustella rauhassa.

Vierailija
156/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huippuyliopistojakin on mutta kaikki ne 44,000 rekisteroitynytta opiskelijaa on kiinalaisia.

Lopettaka tämä valehteleminen. 

Aivan kummallisia ja todellisuutta vastaamattomia väitteitä ihmisiltä, jotka eivät USAsta yhtään mitään tiedä.

Samoin tuo jonkun ääliön väite, että "kulttuuri on kokista". Ei ole. USAssa on todella erinomaista kulttuuria ja osaamista.  -  Tuommoisiin "kokisväitteisiin" sortuvilla on aivan väärä kuva omasta kultturellisuudestaan. Tämäkin palsta jo osoittaa, miten heikkoa on suomalaisten kulttuurin tuntemus.  Suomalaisilla on kummallinen käsitys omasta itsestään.

Vierailija
157/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliittista filosofiaa opiskellut rakennusalan johtotehtäviin 150000 euron palkalla..? Jep…

Jep, jep itsellesi. Kai se kuulostaa kummalliselle suomalaisen korviin etta voi saada kunnon palkan tekemastaan tyosta.

Mina olen asunut USAssa vuosikymmenet ja kun tulimme tanne, suomalaisella tutkinnollani sai pyyhkia ihan sita. Aloitin uudella alalla ilman koulutusta mutta ei ollut kovin vaikea paasta karryille. Lopetin tyourani samassa firmassa ja minulla oli silloin n. 100 alaista.

USAssa tulos palkitaan, ei "paperiosaamista".

Tuo maitojunan hokeminen on kovin lapsellista.

Olen samaa mieltä, paitsi että USAssa 150k ei ole iso palkka.

Toi 150 000$ ei ole mieheni palkka, vaan ylimmän tuloveroryhmän alaraja, jonka ylittävistä tuloista menee se maksimi tulovero. Mieheni palkkaa en tässä aio sen tarkemmin avata : )

Ap

Oopsie daisy, AP, nyt jait kiinni! Kukaan joka on "opiskellut maisterin tutkinnon USAssa" ja asunut vuosia maassa ei koskaan kirjoittaisi 150 000$, ei koskaan, ei millaan. Tama on se testi mista useimmat trollit jaavat kiinni. 

Good Bye!

Vierailija
158/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettaka tämä valehteleminen. 

Aivan kummallisia ja todellisuutta vastaamattomia väitteitä ihmisiltä, jotka eivät USAsta yhtään mitään tiedä.

Samoin tuo jonkun ääliön väite, että "kulttuuri on kokista". Ei ole. USAssa on todella erinomaista kulttuuria ja osaamista.  -  Tuommoisiin "kokisväitteisiin" sortuvilla on aivan väärä kuva omasta kultturellisuudestaan. Tämäkin palsta jo osoittaa, miten heikkoa on suomalaisten kulttuurin tuntemus.  Suomalaisilla on kummallinen käsitys omasta itsestään.

Otit siis tosissasi tuon 44,000 kiinalaista? Se oli kylla tongue in cheek vitsiksi tarkoitettu. Sorry jos meni vahan ohi.

t. usalainen

Vierailija
159/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kysymys on nyt se, mistä lähdetään kotia etsimään. Minulle kävisi paremmin DC tai helppo kulku sinne. Tällaiselle kv-politiikan tutkijalle Washington ympäristöineen on ihan Mecca! Nyt houkuttaa Columbia, MD.

Ap

Vierailija
160/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma! Minusta yksi suomen hyvä puoli on tuo, että suht helposti on mahdollisuus lähteä pois, jos kokee ettei Suomi tunnu omalta paikalta eikä jaa hyvinvointivaltion arvoja. Siinä kaikki voittavat.

Itse olen ollut tuttavieni luona pidempiä aikoja itä- ja länsirannikolla ja täytyy sanoa ettei ole minun paikkani. Monta syytä, mutta en esim. ole nähnyt kodittomia niin paljon missään muualla maailmassa kuin losissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi