Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tuli sitten vahvistus, että meidän perhe muuttaa Yhdysvaltoihin kesäkuun alussa.

Vierailija
07.01.2022 |

Maaliskuun lopulla pitää lähteä katselemaan taloa ja tutustuttamiskoulutukseen, jossa käydään läpi asuminen, vakuutukset ja terveydenhuolto, lasten koulut, ajokortti- yms asiat.
Ihanaa, että asiat eteni näin nopeasti ja päästään lähtemään! Käytännössä siis mies ja minä mennään sinne jo maaliskuun viimeisellä viikolla, työt alkaa sitten kesäkuussa ja minä haen lapset ja järjestelen muuton täällä Suomen päässä. Varmaan laitamme Suomen kodin myyntiin jo nyt keväällä.
Olen superiloinen!

Kommentit (260)

Vierailija
161/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliittista filosofiaa opiskellut rakennusalan johtotehtäviin 150000 euron palkalla..? Jep…

Jep, jep itsellesi. Kai se kuulostaa kummalliselle suomalaisen korviin etta voi saada kunnon palkan tekemastaan tyosta.

Mina olen asunut USAssa vuosikymmenet ja kun tulimme tanne, suomalaisella tutkinnollani sai pyyhkia ihan sita. Aloitin uudella alalla ilman koulutusta mutta ei ollut kovin vaikea paasta karryille. Lopetin tyourani samassa firmassa ja minulla oli silloin n. 100 alaista.

USAssa tulos palkitaan, ei "paperiosaamista".

Tuo maitojunan hokeminen on kovin lapsellista.

Olen samaa mieltä, paitsi että USAssa 150k ei ole iso palkka.

Toi 150 000$ ei ole mieheni palkka, vaan ylimmän tuloveroryhmän alaraja, jonka ylittävistä tuloista menee se maksimi tulovero. Mieheni palkkaa en tässä aio sen tarkemmin avata : )

Ap

Oopsie daisy, AP, nyt jait kiinni! Kukaan joka on "opiskellut maisterin tutkinnon USAssa" ja asunut vuosia maassa ei koskaan kirjoittaisi 150 000$, ei koskaan, ei millaan. Tama on se testi mista useimmat trollit jaavat kiinni. 

Good Bye!

Good bye to you too, honey! Nyt ollaan suomenkielisellä vauvapalstalla eikä missään SAT:ssa. And I bet I write better English than you any day of the week.

Cheers, Op

Vierailija
162/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihanaa ja ylellistä on Yhdysvalloissa asumisessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä osavaltio?

Maryland

Ap

Baltimore on hieno kaupunki. Olen katsonut matkailuohjelmaa nimeltä The Wire.

Vierailija
164/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä on runsaasti katellisia panettelemassa.

Aivan mahtava juttu koko perheellenne muutto uuteen maahan. Itsekin olisin aina halunnut mutta en koskaan uskaltanut ja nyt se kaduttaa.

Onnea matkaan ja kaikkea hyvää perheellenne ap!

Kiitos! Vielä ehdit sinäkin, hopi hopi liikkeelle sohvalta! Ap

Tää on HEL- NYC .

Vierailija
165/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putoatte kovaa ja korkealta. Paluu äidin helmoihin edessä 6 vuoden sisällä. Ilmainen vinkki: Älkää vaan ostako omaa asuntoa.

Vierailija
166/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida onnistua kun nykyään Amerikkaan ei pääse koronapandemian vuoksi.

Vierailija
167/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso kysymys on nyt se, mistä lähdetään kotia etsimään. Minulle kävisi paremmin DC tai helppo kulku sinne. Tällaiselle kv-politiikan tutkijalle Washington ympäristöineen on ihan Mecca! Nyt houkuttaa Columbia, MD.

Ap

Älä nyt enempää jaksa. Jäit kiinni jo. Mecca? Kukaan täysijärkinen ei kirjoita noin. Mutta hyvä saada hel-nyc takaisin palstalle:D. 

Vierailija
168/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on satu, mutta oikeasti kiinteistövero on yllättävän korkea. Tyttären perheellä on talo Floridassa, kiinteistövero on 1,5% käyvästä arvosta. Ja kun kysyin sitä käypää arvoa, niin se on n.$700.000 eli vero on n.10.000 taalaa vuodessa.

Vierailija
169/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida onnistua kun nykyään Amerikkaan ei pääse koronapandemian vuoksi.

Miten niin ei pääse? Ei tarvita kuin lentolippu, ESTA ja alle 24 h vanha negatiivinen covid-testi.

Vierailija
170/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on satu, mutta oikeasti kiinteistövero on yllättävän korkea. Tyttären perheellä on talo Floridassa, kiinteistövero on 1,5% käyvästä arvosta. Ja kun kysyin sitä käypää arvoa, niin se on n.$700.000 eli vero on n.10.000 taalaa vuodessa.

Nuo verorahat tarjoavat alueen asukkaiden lapsille ilmaisen koulutuksen kirjoineen lukion loppuun. Tietysti jos on elakkeella niinkuin me niin se vahan kirpaisee mutta ollaanhan niista kouluista aikanaan hyodytty.

Poika asuu 2millin talossa, laske huviksesi verot. :D

Vierailija
171/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hel-nychän tuo, sama vastaustyyli :)

Mitä tuo hel-nyc tarkoittaa?

Vierailija
172/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliittista filosofiaa opiskellut rakennusalan johtotehtäviin 150000 euron palkalla..? Jep…

Jep, jep itsellesi. Kai se kuulostaa kummalliselle suomalaisen korviin etta voi saada kunnon palkan tekemastaan tyosta.

Mina olen asunut USAssa vuosikymmenet ja kun tulimme tanne, suomalaisella tutkinnollani sai pyyhkia ihan sita. Aloitin uudella alalla ilman koulutusta mutta ei ollut kovin vaikea paasta karryille. Lopetin tyourani samassa firmassa ja minulla oli silloin n. 100 alaista.

USAssa tulos palkitaan, ei "paperiosaamista".

Tuo maitojunan hokeminen on kovin lapsellista.

Olen samaa mieltä, paitsi että USAssa 150k ei ole iso palkka.

Toi 150 000$ ei ole mieheni palkka, vaan ylimmän tuloveroryhmän alaraja, jonka ylittävistä tuloista menee se maksimi tulovero. Mieheni palkkaa en tässä aio sen tarkemmin avata : )

Ap

Oopsie daisy, AP, nyt jait kiinni! Kukaan joka on "opiskellut maisterin tutkinnon USAssa" ja asunut vuosia maassa ei koskaan kirjoittaisi 150 000$, ei koskaan, ei millaan. Tama on se testi mista useimmat trollit jaavat kiinni. 

Good Bye!

Good bye to you too, honey! Nyt ollaan suomenkielisellä vauvapalstalla eikä missään SAT:ssa. And I bet I write better English than you any day of the week.

Cheers, Op

It's Mrs. Smith to you, not honey. In your dreams you write better English if that kind of a basic mistake is SAT-worthy to you.  An elementary school kid knows how to write $150 000 correctly. Better luck next time.

Vierailija
173/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totta. Jos muuten tietää jonkun USAssa omakotitalossa asuvan tutun osoitteen, voi katsoa itse netistä, paljonko hän maksaa kiinteistöveroa. Laittaa vain osoitteen Googleen. Mitään kirjautumista tms. ei tarvita. Samalla näkee, koska talo on ostettu / myyty ja mihin hintaan.

Vierailija
174/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mielestäsi satu? Wake up, toiset elää todellisuudessa, jota sinä et edes pysty kuvitteleen saati handlaamaan!

Mies huhuilee illalliselle. Moules à la bière ja maalaisranskalaisia. Baltimore Babe over and out.

Ap

Vierailija
175/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
176/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihanaa ja ylellistä on Yhdysvalloissa asumisessa?

Isommat talot, suuremmat huoneet ja enemman huoneita. Keskuslammitys talvella (ei pattereita) ja ilmastointi kesalla. Vahintaan kahden auton autotalli josta kulku taloon. Ei tarvitse moottoreita lammitella eika jalkojaan liata.

Vierailija
177/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea matkaan, pistäpä sitten raporttia. Oman kokemuksen mukaan ensimmäinen kuukausi on kuherruskuukausi, sen jälkeen jossain vaiheessa kaikki ärsyttää, kun kulttuurierot iskee, ja sen jälkeen tasaantuu.

Eiköhän meille ole tulossa kuherrusvuosi! Totta kai alkaa jossain vaiheessa nyppiä. Yritän saada omat jutut toimimaan mahd nopeesti. Miehellä riittää mielenkiintoista tehtävää ja 10-12 tunnin työpäivät.

Ap

Mmm'kay. No tosi paljon onnea "matkaan".

Vierailija
178/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso kysymys on nyt se, mistä lähdetään kotia etsimään. Minulle kävisi paremmin DC tai helppo kulku sinne. Tällaiselle kv-politiikan tutkijalle Washington ympäristöineen on ihan Mecca! Nyt houkuttaa Columbia, MD.

Ap

Ai Mecca? Sellainen kv-politiikan tutkija. :-D

Vierailija
179/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
180/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai Mecca? Sellainen kv-politiikan tutkija. :-D

Jep, yleensä tutkijat osaavat suomea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi