Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tuli sitten vahvistus, että meidän perhe muuttaa Yhdysvaltoihin kesäkuun alussa.

Vierailija
07.01.2022 |

Maaliskuun lopulla pitää lähteä katselemaan taloa ja tutustuttamiskoulutukseen, jossa käydään läpi asuminen, vakuutukset ja terveydenhuolto, lasten koulut, ajokortti- yms asiat.
Ihanaa, että asiat eteni näin nopeasti ja päästään lähtemään! Käytännössä siis mies ja minä mennään sinne jo maaliskuun viimeisellä viikolla, työt alkaa sitten kesäkuussa ja minä haen lapset ja järjestelen muuton täällä Suomen päässä. Varmaan laitamme Suomen kodin myyntiin jo nyt keväällä.
Olen superiloinen!

Kommentit (260)

Vierailija
221/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on loistava ja hyvin viihdyttävä lanka. Nautin Suomi-mammojen peppukivusta, kun nämä joutuvat resonoimaan sen ajatuksen kanssa, että jotkut meistä ovat ihan oikeasti fiksuja, koulutettuja, kansainvälisiä ja varakkaita.

Olen ilkeä, mutta suomalaisten näköalattomuus on aidosti aika hauskaa.

Vierailija
222/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tyyli kyllä muistuttaa erästä mennyttä palstaprovoa. Kun ketju on kuolemassa, niin joku käy kysymässä jotain, jonka turvin ap pääsee jatkamaan tarinan kertomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Onneksi olkoon! Veljen tyttö on opiskellut yliopistossa USA ssa ja maisterin paperit on. Sai työpaikan yliopistosta viime vuonna mutta ei pääse matkustamaan koronan takia.Miten se on mahdollista että te pääsette? Mitkä kriteerit on?

Usa on jo vapauttanut matkustamisen. Esta, negatiivinen testi ja rokotukset, niin voi matkustaa.

Maahan muuttamiseen tietenkin tarvitaan muutakin.

Vierailija
224/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokan mulkvisti, joka kiusasi minua vuosia, muutti perheineen Amerikkaan 80-luvulla. Ainoa kerta, kun jonkun muuttaminen Amerikkaan on tuntunut erityisen hienolta asialta.

Vierailija
225/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Onneksi olkoon! Veljen tyttö on opiskellut yliopistossa USA ssa ja maisterin paperit on. Sai työpaikan yliopistosta viime vuonna mutta ei pääse matkustamaan koronan takia.Miten se on mahdollista että te pääsette? Mitkä kriteerit on?

Usa on jo vapauttanut matkustamisen. Esta, negatiivinen testi ja rokotukset, niin voi matkustaa.

Kyllä, sukulaisella kesti just aika kauan, että sai edes viisumihaastattelun, kun aiemmin sen on saanut pikana tarvittaessa melkein saman tien, ja USA:han muutto viivästyi nyt siksi kuukausikaupalla. Viisumi järjestyi sitten kyllä nopeasti, kun viimein pääsi haastatteluun. Sai onneksi etänä USA:n päässä asiat järjestymään ja noin puolen vuoden myöhästyminen ei romuttanut suunnitelmia, ainoastaan viivästytti.

Vierailija
226/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
227/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

or down?

Vierailija
228/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kröhm....ap. ja mies ovat akateemisesti koulutettuja ja ilm. varakkaita. On eri asia lähteä sinne, kun on työ- ja opiskelupaikka jo tiedossa, kuin että kouluttamaton, varaton ihminen lähtisi sinne.

Toki siellä voi pärjätä varatonkin ihminen, jos on lahjakas ja valmis tekemään kovasti töitä.

Monet tällä palstalla tuntuvat ajattelevan lähtöä omista lähtökohdistaan ja ne ei nyt vaan ole kaikilla samat.

Onnea ap: lle tulevaan!

Ei varaton paase muuttamaan USAaan. Tanne ei haluta mitaan elatteja.

Minä pääsin tänne varattomana varattoman paikallisen miehen vaimona :) Ei olla oltu elättinä ja nyt ollaan varakkaita yrittäjiä. Tänne pääseminen riippuu siis tilanteesta

Mutta ennenkuin sinulle myonnettiin viisumi niin miehesi piti luvata pitaa sinusta huolta rahallisesti. Minun mieheni tuli sisarensa lupauksella pitaa hanesta huolta.

Maahan on vaikea paasta noin vain jos ei loydy takaajaa.

Vierailija
229/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on loistava ja hyvin viihdyttävä lanka. Nautin Suomi-mammojen peppukivusta, kun nämä joutuvat resonoimaan sen ajatuksen kanssa, että jotkut meistä ovat ihan oikeasti fiksuja, koulutettuja, kansainvälisiä ja varakkaita.

Minka maalainen/kielinen olet?

Tama ei ole lanka vaan ketju.

Peppukipu (pain in the ass) on ihan jotakin muuta mita luulet sen tarkoittavan.

Resonoi nama ja kirjoita sitten lisaa. (Namakin jo naurattaa.)

Vierailija
230/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellähän on tosi kalliit koulut ja sairaalamaksut

Sen takia kellään ei olekaan varaa laittaa usassa lapsia kouluun tai mennä lääkäriin.

Sosialistisessa suomessa koulut ja lääkärit ovat ilmaisia mutta niissä ei opi mitään eikä saa hoitoa.

Suomessa ei ole ilmainen terveydenhuolto kuin alaikäisille. Muille se maksaa, vaikkakaan ei paljoa.

Ja sekin vasta 8/21 alkaen kun polimaksut poistuivat. Sairaalassaolo ja lääkkeet tosin edelleen maksavat alaikäisillä.

Vierailija
231/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis korsoon 3h+k rv -67 neuvostokuutioon vuokralle. Suuruudenhullu-trolli iski taas.

Vierailija
232/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkö Suomeen sitten joku sisarus huolehtimaan vanhemmistanne sitten, kun ovat hyvin vanhoja.

Olen huomannut, että jonkun on perään katsottava.

Mun vanhemmat on 62 ja 59. Eli outo kysymys.

Ap

Eli 10 vuoden kuluttua he ovat 72 ja 69, 20 vuoden kuluttua (jos elävät) 82 ja 79. Voin sanoa kokemuksesta, että etenkin tuossa jälkimmäisessä iässä alkavat jo aika vahvasti perään katsottavia useimmat olemaan. Toki poikkeuksiakin löytyy. Ja se 20 vuotta menee yllättävän nopeasti.

Voi jumalau*a, eli kukaan ei voi muuttaa ulkomaille, koska jossain vaiheessa vanhemmista tulee vanhuksia?!

Vierailija
233/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno homma! Minusta yksi suomen hyvä puoli on tuo, että suht helposti on mahdollisuus lähteä pois, jos kokee ettei Suomi tunnu omalta paikalta eikä jaa hyvinvointivaltion arvoja. Siinä kaikki voittavat.

Itse olen ollut tuttavieni luona pidempiä aikoja itä- ja länsirannikolla ja täytyy sanoa ettei ole minun paikkani. Monta syytä, mutta en esim. ole nähnyt kodittomia niin paljon missään muualla maailmassa kuin losissa.

USA:n yhteiskunnassa on paljon ongelmia, mutta ehkä useimmilla muuttajilla ei paina vaakakupissa se maa kokonaisuutena, vaan miten hyvän uskovat sen olevan itselleen. Itseäni kyllä puhuttelee köyhyys jne., mutta tottahan se on, että itse oli silti mukava asua hyvällä ja turvallisella esikaupunkialueella, jonne asti ne saman metropolialueen köyhät eivät näyttäneet eksyvän, ja sitä ikään kuin asui eri maassa kuin ne ihmiset siellä lyhyen ajomatkan päässä. Ja ei köyhissä sinänsä mitään vikaa ole, mutta rikollisuus vain yleensä myös keskittyy enemmän sinne, missä on köyhyyttä ja toivottomuutta.

Ne nogo asuinalueet on n-sanojen asuttamia enimmäkseen ja ei pidä eksyä iltaisin

Vaikeempi on tietää ne vt alueet joissa dealerit ja rikkaammat n-sanatkin saattaa asustaa.

Ne hyvät taas maksaa niin paljon ettei sinne pääse jos firma ei tarjoo asuntoo lähetetylle.

Ja jenkeille vasta se seitsennumeroinen vuosipalkka on jotain. Ainakin ict ammattilaisten joukossa.

Vierailija
234/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kröhm....ap. ja mies ovat akateemisesti koulutettuja ja ilm. varakkaita. On eri asia lähteä sinne, kun on työ- ja opiskelupaikka jo tiedossa, kuin että kouluttamaton, varaton ihminen lähtisi sinne.

Toki siellä voi pärjätä varatonkin ihminen, jos on lahjakas ja valmis tekemään kovasti töitä.

Monet tällä palstalla tuntuvat ajattelevan lähtöä omista lähtökohdistaan ja ne ei nyt vaan ole kaikilla samat.

Onnea ap: lle tulevaan!

Ei varaton paase muuttamaan USAaan. Tanne ei haluta mitaan elatteja.

Minä pääsin tänne varattomana varattoman paikallisen miehen vaimona :) Ei olla oltu elättinä ja nyt ollaan varakkaita yrittäjiä. Tänne pääseminen riippuu siis tilanteesta

Mutta ennenkuin sinulle myonnettiin viisumi niin miehesi piti luvata pitaa sinusta huolta rahallisesti. Minun mieheni tuli sisarensa lupauksella pitaa hanesta huolta.

Maahan on vaikea paasta noin vain jos ei loydy takaajaa.

Tiedän toki takaajan tarpeen ja ettei elätit ole täällä toivottuja, niin kuin myös sen että puolisoni USAn kansalaisuus oli syy miksi pääsin tulemaan :) En yrittäjänä itsekään halua olla turhaan toisten elättäjän roolissa. Kuten sanoin riippuu tilanteesta. En kokenut tarvetta avata yksityiskohtia. Olin joka tapauksessa miehineni varaton tänne tullessa, eikä miehestänikään ollut takaajaksi

Vierailija
235/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti tunne helnyc tapausta :D?

Vierailija
236/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Kyllä, sukulaisella kesti just aika kauan, että sai edes viisumihaastattelun, kun aiemmin sen on saanut pikana tarvittaessa melkein saman tien, ja USA:han muutto viivästyi nyt siksi kuukausikaupalla. Viisumi järjestyi sitten kyllä nopeasti, kun viimein pääsi haastatteluun. Sai onneksi etänä USA:n päässä asiat järjestymään ja noin puolen vuoden myöhästyminen ei romuttanut suunnitelmia, ainoastaan viivästytti.

Miehelle tietenkin järjestyi enployment based visa (EB) eli oleskelu- ja työluvat työpaikan perusteella. Muulle perheelle sitten oleskelulupa sillä perusteella. Ja kyseessä on pysyvä immigration status koko perheelle.

Covidin takia koko prosessi (head hunterin yhteyden otosta tähän päivään, kun kaikki varmistui) kyllä venähti lähes vuoteen.

Mutta nyt on ihanaa! Tätä hetkeä on odoteltu siitä asti, kun brexit vuoksi muutettiin UK:sta Suomeen kaksi vuotta sitten.

Ap

Vierailija
237/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso kysymys on nyt se, mistä lähdetään kotia etsimään. Minulle kävisi paremmin DC tai helppo kulku sinne. Tällaiselle kv-politiikan tutkijalle Washington ympäristöineen on ihan Mecca! Nyt houkuttaa Columbia, MD.

Ap

Älä nyt enempää jaksa. Jäit kiinni jo. Mecca? Kukaan täysijärkinen ei kirjoita noin. Mutta hyvä saada hel-nyc takaisin palstalle:D. 

Missä HEL-NYC on ollut viime aikoina, onko tietoa?

Keravalla, asuu äitipuolensa asunnossa alivuokralaisena. Just nyt tutkii innolla tätä aloittamaansa ketjua.

:)

Vierailija
238/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankaa tästä ei saa tekemälläkään, suomeksi puhutaan keskusteluKETJUISTA.

239/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Hän on asunut ja opiskellut siellä monta vuotta. Kävi täällä ( asuu Italiassa) ja otti yhteyttä ambassaadiin. Toivon että hän pääsee USA han missä hän todella viihtyy. 

Italia toinen vaihtoehto. 

240/260 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lankaa tästä ei saa tekemälläkään, suomeksi puhutaan keskusteluKETJUISTA.

Sama asia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi