Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Famakoilla TAAS herneet nenään mainoksesta

Vierailija
29.04.2015 |

Tais kalikka kolahtaa. Tunnistivat itsensä.

http://nyt.fi/a1305951009902?ref=tf_iHStsboksi&utm_campaign=tf-hs&utm_source=taloussanomat.fi&utm_medium=tf-desktop

"naiset ovat huonoja työntekijöitä, pelkkiä koristeita ja heidät voi korvata yhdellä ainoalla miesmyyjällä. "

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt hyvää päivää. En oo femakko, vaan mies ja feministi ja kyllä mulle eka reaktio tosta mainoksesta oli se että onpa tää nyt ihan helvetin vastenmielinen. Kyllä meni mulla heti Byggmax boikottiin. Kun jotain rautakauppa-tavaraa tartten niin muualta haen.

Ja joo mä oon feministi siks että mä oon ajatteleva, tasa-arvoa kannatava ihminen joka on huomannut kuinka järkyttävän paljon tota sukupuoleen perustuvaa vähättelyä naiset joutuu kohtaamaan. Ihan vaan sillä että oon avannu silmäni ja käyttäny semmosta jännää asiaa kuin empatiakykyä. Olen feministi, koska kun tasa-arvoa haluan niin käy järkeen olla sen sorretun, about 50% puolella jota sorretaan. Enkä voi sietää näitä miesviha-huutelijoita.

Ymmärrän täysin miks tosta mainoksesta nostetaan kohua ja se on mielettömän hyvä ja hieno asia.

Vierailija
42/51 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:08"]

Voi nyt hyvää päivää. En oo femakko, vaan mies ja feministi ja kyllä mulle eka reaktio tosta mainoksesta oli se että onpa tää nyt ihan helvetin vastenmielinen. Kyllä meni mulla heti Byggmax boikottiin. Kun jotain rautakauppa-tavaraa tartten niin muualta haen.

Ja joo mä oon feministi siks että mä oon ajatteleva, tasa-arvoa kannatava ihminen joka on huomannut kuinka järkyttävän paljon tota sukupuoleen perustuvaa vähättelyä naiset joutuu kohtaamaan. Ihan vaan sillä että oon avannu silmäni ja käyttäny semmosta jännää asiaa kuin empatiakykyä. Olen feministi, koska kun tasa-arvoa haluan niin käy järkeen olla sen sorretun, about 50% puolella jota sorretaan. Enkä voi sietää näitä miesviha-huutelijoita.

Ymmärrän täysin miks tosta mainoksesta nostetaan kohua ja se on mielettömän hyvä ja hieno asia.

[/quote]

Oo... Hieman irtopisteitä naisilta. Oikea kentlemanni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:00"]En ees tajunnut, että tuosta pitäisi naisena jotenkin loukkaantua. Tyhmä minä. [/quote] Niinpä, blondi tässä pähkäilee samaa ja on vaan tosi tyytyväinen ettei tartte mieheks ruveta

[/quote]

Aivan :)

Vierailija
44/51 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:55"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:33"]Jos siinä olis irvailtu speden malliin rautakaupan huonoille ja laiskoille miesmyyjille, kukaan ei olsi pahoittanut mieltään. Oltaisiin vaan saatu nauraa. Mutta jos femakoista puolisekunttia, lähes huomaamattomasti sanotaan puolikas sanaa niin johan alkaa valitus ja hammastenkiristys. Naurettavaa. Onko naisilla tosiaan noin huono itsetunto? [/quote] Ei ole itsetunnon kanssa mitään tekemistä. Naisena törmään nimenomaan sukupuoleen perustuvaan vähättelyyn jatkuvasti.

[/quote]

Tiedätkö yhtään miten paljon vähättelyä miehet kokee? Esimerkiksi huoltavuus- ja lapsiasiat, miehellä ei ole käytännössä mitään mahdollista saada edes 50/50 huoltavuutta jos nainen sitä vastustaa ja nainen ei ole huumehörhö tai rikollinen. Mies joutuu automaattisesti lompakoksi ja syrjityksi etäisäksi. Lisäksi nainen voi hyvin huijata miehen isäksi, mutta auta kun niin yrittäisi mies tehdä naiselle niin tappotuomiota huudeltaisiin.

Lisäksi kaikki seksistiset stereotypiat jossa mies on likainen sika runkatessaan, nainen sen sijaan aikuisen eroottinen. Ja miehen syytä on sekä naisen että miehen ongelmat varsinkin seksissä.
[/quote]

No kuka kissan hännän nostaa jos ei kissa itse? Mistä me naiset voimme näitä havaita jos ei miehet nosta asiaa esille. Sama naisten suhteen, nythän osa meistä naisista (ja osa miehiäkin) on havainnut tämän epäkohdan ja nostanut äläkän ja aihe herättää siksi keskustelua ja jokainen voi pohtia asiaa vaikka ei olisi itse asiassa huomannut väärää. Niin nostakaa miehet äläkkä havaitsemistanne epäkohdista, kyllä me naispuoliset feministit teitä siinä tuemme. Sitähän feminismi on, tasa-arvoa EI naisten ylivertaisuuden korostamista (vaikka lassukat näin väittävät).

Vierailija
45/51 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo firma on kyllä keksinyt miten miellyttää todennäköisintä asiakastaan. Tuollainen halpisliikkeen imago vetää varmasti puoleensa eniten sellaisia kaljamahaisia juntteja, jotka viljelevät sovinistisia vitsejä, ripustelevat työmaakoppien seiniin tyttökalentereita ja ovat sitä mieltä että naisen paikka on hellan ja nyrkin välissä.

Aika pelkureita ovat kuitenkin tuolla firmassa, kun väittävät että mainoksen naisten vähättely ei olisi tarkoituksellista ja laskelmoitua. Totta kai se on.

Sivistyneet ja nykyaikaiset ihmiset eivät näytä naamaansa tuossa puljussa mainoksen nähtyään. Mutta eihän se ole tavoitteenakaan.

Vierailija
46/51 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:29"]

Enpä itse ole ainakaan nähnyt niissä kreemejä ja meikkejä mainostavissa L'Orealin Because I'm worth it-mainoksissa yhtäään ainutta miestä. Järkyttävä vanhakantaisuutta, stereotypiaa, sortoa sekä miesten tylytystä kaikki muutkin vastaavat. Minkälaista kuvaa halutaan antaa miehistä vuonna 2015? Miehet eivät mainoksen mukaan ole, eivätkä edes voi olla, minkään arvoisia. Ei edes semmosen purkin. Nyt alko boikotti ja nimien keruu.

[/quote]

Tuossa ei ole mitään järkeä. Miten se voi olla miesten tylytystä, kun koko mainoksessa ei edes miehiä ole? Eihän tämän keskustelun aloittaneesta mainoksesta olisi kukaan sanonut mitään, jos siinä olisi vain miehiä.

Vierailija
47/51 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 15:35"]

Tuo firma on kyllä keksinyt miten miellyttää todennäköisintä asiakastaan. Tuollainen halpisliikkeen imago vetää varmasti puoleensa eniten sellaisia kaljamahaisia juntteja, jotka viljelevät sovinistisia vitsejä, ripustelevat työmaakoppien seiniin tyttökalentereita ja ovat sitä mieltä että naisen paikka on hellan ja nyrkin välissä.

Aika pelkureita ovat kuitenkin tuolla firmassa, kun väittävät että mainoksen naisten vähättely ei olisi tarkoituksellista ja laskelmoitua. Totta kai se on.

Sivistyneet ja nykyaikaiset ihmiset eivät näytä naamaansa tuossa puljussa mainoksen nähtyään. Mutta eihän se ole tavoitteenakaan.

[/quote]

Minkä helvetin takia yritys lähtisi naisia lyttäämään tarkoituksellisesti? Tulosta he tekevät, eivät ota kantaa hiekkapillufeminismiin.

Vierailija
48/51 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen mitä mulla on kokemusta rautakaupan myyjistä, niin parhaita ovat olleet keski-ikäiset naismyyjät ja nuoret miesmyyjät. Molemmat palvelualttiita, ystävällisiä ja tiesivät asioista. Keski-ikäiset ja vanhemmat miesmyyjät lähinnä pakenivat jonnekin takahuoneeseen, miehen kanssa jos ollaan ostoksilla, nuo vanhemmat miesmyyjät puhuvat vain miehelleni, vaikka minäkin esitän kysymyksiä. Viimeksi käydessäni mua palveli joku n. 50-60 v mies ja antoi neuvot päin prinkkalaa, maalaus ei onnistunut ollenkaan. Menin sitten uudelleen ja sain nuorelta mieheltä ihan erilaiset ohjeet ja ilmeisesti oikeat, koska maalaus onnistui hienosti. Ja maalari olin siis minä.

Vierailija
49/51 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:29"]

Enpä itse ole ainakaan nähnyt niissä kreemejä ja meikkejä mainostavissa L'Orealin Because I'm worth it-mainoksissa yhtäään ainutta miestä. Järkyttävä vanhakantaisuutta, stereotypiaa, sortoa sekä miesten tylytystä kaikki muutkin vastaavat. Minkälaista kuvaa halutaan antaa miehistä vuonna 2015? Miehet eivät mainoksen mukaan ole, eivätkä edes voi olla, minkään arvoisia. Ei edes semmosen purkin. Nyt alko boikotti ja nimien keruu.

[/quote] 

Miksiköhän minä olen nähnyt paljonkin miehiä mainostamassa miesten kosmetiikkaa? Jopa L'Oréalilla on miehille suunnattuja tuotteita joita mainostavat miehet. Sen sijaan sellaista mainosta, jossa kerrotaan kuinka me emme tuotekehittelyämme turhiin miesten kotkotuksiin tuhlaa vaan käytämme senkin rahan mieluummin vaikka yhden uuden (naisille suunnatun) huulipunan lanseeraukseen, en ole nähnyt...

Vierailija
50/51 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:33"]Jos siinä olis irvailtu speden malliin rautakaupan huonoille ja laiskoille miesmyyjille, kukaan ei olsi pahoittanut mieltään. Oltaisiin vaan saatu nauraa. Mutta jos femakoista puolisekunttia, lähes huomaamattomasti sanotaan puolikas sanaa niin johan alkaa valitus ja hammastenkiristys. Naurettavaa. Onko naisilla tosiaan noin huono itsetunto? [/quote] Ei ole itsetunnon kanssa mitään tekemistä. Naisena törmään nimenomaan sukupuoleen perustuvaan vähättelyyn jatkuvasti.

[/quote]

Tiedätkö yhtään miten paljon vähättelyä miehet kokee? Esimerkiksi huoltavuus- ja lapsiasiat, miehellä ei ole käytännössä mitään mahdollista saada edes 50/50 huoltavuutta jos nainen sitä vastustaa ja nainen ei ole huumehörhö tai rikollinen. Mies joutuu automaattisesti lompakoksi ja syrjityksi etäisäksi. Lisäksi nainen voi hyvin huijata miehen isäksi, mutta auta kun niin yrittäisi mies tehdä naiselle niin tappotuomiota huudeltaisiin.

Lisäksi kaikki seksistiset stereotypiat jossa mies on likainen sika runkatessaan, nainen sen sijaan aikuisen eroottinen. Ja miehen syytä on sekä naisen että miehen ongelmat varsinkin seksissä.

[/quote]

Montako telkkarimainosta olet nähnyt, joissa korostetaan näitä negatiivisia stereotypioita miehistä ja osoitetaan kuinka ne mukamas ovat totta ja oikeinkin?

Vierailija
51/51 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyyyyyyyyyyyyyyyylllllllllllllllllllläääääääääääääääääääää miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinäääääääääääääääääääää taaaaaaaaaaaaasssss niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin mieleni pahoitiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin :(

Yhyyyyyyyyyyyyyyyyyy, vali vali uli uli !!!!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi