Famakoilla TAAS herneet nenään mainoksesta
Tais kalikka kolahtaa. Tunnistivat itsensä.
"naiset ovat huonoja työntekijöitä, pelkkiä koristeita ja heidät voi korvata yhdellä ainoalla miesmyyjällä. "
Kommentit (51)
Mikko, laitapas kivat vaatteet päälle ja katso vierestä kun Maija korjaa sinun polkupyöräsi. Millaisen maailman sinä haluat lapsillesi?
Kyllä tarvii tuntee itsensä huonoksi jo etukäteen, jos tosta saa sellaisen vaikutelman.
Kokemukseni mukaan miesmyyjät rautakaupoissa ovat surkeita työntekijöitä. Katsellaan seiniä ettei joudu ottamaan katsekontaktia asiakkaaseen. Kerran tarvittiin kolme miesmyyjää ja yksi naiskassa, jotta sain ostettua kaksi styrox-levyä.
Enkä ymmärrä, miksi loukkauksesta loukkaantuminen todistaisi jotakin. Kyllä myös fiksut ja kauniit ihmiset "vetävät herneen nenään" jos heitä sanoo tyhmiksi ja rumiksi.
Mutta kyseisessä liikkeessä en aio käydä. Osaksi tuon mainoksen takia, osaksi siksi että nyt sinne ryntää alkoholiongelmaisia, katkerankiukkuisia miesasiamiehiä osoittamaan tukeaan ko. puljulle. Ja en viihdy sellaisessa seurassa.
Jos siinä olis irvailtu speden malliin rautakaupan huonoille ja laiskoille miesmyyjille, kukaan ei olsi pahoittanut mieltään. Oltaisiin vaan saatu nauraa.
Mutta jos femakoista puolisekunttia, lähes huomaamattomasti sanotaan puolikas sanaa niin johan alkaa valitus ja hammastenkiristys.
Naurettavaa. Onko naisilla tosiaan noin huono itsetunto?
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:33"]
Jos siinä olis irvailtu speden malliin rautakaupan huonoille ja laiskoille miesmyyjille, kukaan ei olsi pahoittanut mieltään. Oltaisiin vaan saatu nauraa.
Mutta jos femakoista puolisekunttia, lähes huomaamattomasti sanotaan puolikas sanaa niin johan alkaa valitus ja hammastenkiristys.
[/quote]
Ei olisi miehiä naurattanut, jos paikalle olisi sen jälkeen ilmestynyt haalareihin pukeutunut keski-ikäinen naismyyjä joka hoitaa homman paremmin kuin laiskat miesmyyjät.
Miksi niitä neljää "kassaneitiä" ei voinut vaihtaa yhteen kassaneitiin vaan piti vaihtaa mieheen? Siinähän se ongelma on. Jos viesti oli turhan henkilökunnan karsiminen niin 4-3=1 Nyt vaihdettiin neljä naista yhteen mieheen ja selostettiin samalla kuinka turhakkeet on karsittu. Jos ette ymmärrä, miten joku voi kokea tämän loukkaavana, niin aika kapeakatsesta porukkaa. Sovinismi (miehiä ja naisiakohtaan) nostaa aina päätään, kun sitä vähätellään. Ainahan tosin epäkohtien esiintuojia on kutsuttu tiukkapipoiksi ym.
Kyllä suomessa on kaikki hyvin.
Jos niitä "epäkohtia" tarvii ruveta suurennuslasin kanssa etsimään mainoksista.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:33"]Jos siinä olis irvailtu speden malliin rautakaupan huonoille ja laiskoille miesmyyjille, kukaan ei olsi pahoittanut mieltään. Oltaisiin vaan saatu nauraa.
[/quote]
Ei ole itsetunnon kanssa mitään tekemistä. Naisena törmään nimenomaan sukupuoleen perustuvaan vähättelyyn jatkuvasti. Tähän vielä kakkosella alkava ikä: useammassa työpaikassa miehet ei ota vakavasti, olen bimbo, kunnes toisin todistetaan, siihen asti pelkkä koriste. Ajan kanssa toki tilannekollegojen kanssa tasoittuu (poislukien muutama täyssovinisti), mutta asiakkaat taas vaihtuu koko ajan ja heille olen päivittäin se bimbo. "Onko täällä miesmyyjää? Missäs myyjät on?" Ei paljon jaksa tällainen mainos naurattaa, kun itse joutuu joka kerta uudessa duunissa ponnistelemaan ekstraa, että sinua pidetään edes työkykyisenä.
PS. En ole silikoniblondi ym. Ulkonäköni twi käytökseni ei anna aihetta bimboleimalle
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:38"]
[/quote]
Ei olisi miehiä naurattanut, jos paikalle olisi sen jälkeen ilmestynyt haalareihin pukeutunut keski-ikäinen naismyyjä joka hoitaa homman paremmin kuin laiskat miesmyyjät.
[/quote]
Naurattaa jo nyt kun vaan kuvittelenkin tilanteen.
Logiikasta olis varmaan saanut muutahan hyvän sjoukin.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:00"]Kyllä suomessa on kaikki hyvin.
Jos niitä "epäkohtia" tarvii ruveta suurennuslasin kanssa etsimään mainoksista.
[/quote]
No ei tossa kauheesti tarvinnut etsiä. Vai kaikki hyvin? Koska muualla nainen on miehen omaisuutta ym eli asiat on toisilla huonommin. Tokis siihen verrattuna meillä on asiat paremmin. Silti naiset törmäävät seksismiin usein. Minä töissäni lähes päivittäin asiakkaiden puolelta... Argumenttina, muualla asiaton ovat huonommin, ei ole pätevä. Kyllä ne pienemmätkin ongelmat pitää ratkaista. "Ai miten niin kommentoi sopimattomasti? On sulla ongelmat. Löysää pipoa. Tälläkin hetkellä jotakuta raiskataan. Älävalita pienistä"
Mitäs tosta?! Sitäpaitsi ihan totta, ei naisella tee mitään rautakaupassa myyjänä, kuten ei tee miehelläkään vaikka kangaskaupassa (ellei ole homo). Mikä siinä on, että aina pitää ottaa niin vakavasti nämä asiat. Totta on taas se, että naisille sopii paremmin naisten hommat ja miehille miesten hommat, thats it!
Ei luoja. Itsellä ei olisi tullut mieleenkään käsittää asiaa tuosta näkökulmasta. Näköjään joillakin on taas liikaa aikaa ajatella.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:16"]Kyllä tarvii tuntee itsensä huonoksi jo etukäteen, jos tosta saa sellaisen vaikutelman.
[/quote]
Tämä!!
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:33"]Jos siinä olis irvailtu speden malliin rautakaupan huonoille ja laiskoille miesmyyjille, kukaan ei olsi pahoittanut mieltään. Oltaisiin vaan saatu nauraa. Mutta jos femakoista puolisekunttia, lähes huomaamattomasti sanotaan puolikas sanaa niin johan alkaa valitus ja hammastenkiristys. Naurettavaa. Onko naisilla tosiaan noin huono itsetunto? [/quote] Ei ole itsetunnon kanssa mitään tekemistä. Naisena törmään nimenomaan sukupuoleen perustuvaan vähättelyyn jatkuvasti. Tähän vielä kakkosella alkava ikä: useammassa työpaikassa miehet ei ota vakavasti, olen bimbo, kunnes toisin todistetaan, siihen asti pelkkä koriste. Ajan kanssa toki tilannekollegojen kanssa tasoittuu (poislukien muutama täyssovinisti), mutta asiakkaat taas vaihtuu koko ajan ja heille olen päivittäin se bimbo. "Onko täällä miesmyyjää? Missäs myyjät on?" Ei paljon jaksa tällainen mainos naurattaa, kun itse joutuu joka kerta uudessa duunissa ponnistelemaan ekstraa, että sinua pidetään edes työkykyisenä. PS. En ole silikoniblondi ym. Ulkonäköni twi käytökseni ei anna aihetta bimboleimalle
[/quote]
Se että et pärjää työssäsi ei ole lainkaan sen ansiota oletko mies vai nainen.
Aika samanlaiset vaateet työelämässä on kaikille. Alan vaihto jos et muuten opi. Olet vielä siinä iässä että luulet enemmän kuin osaat.
Ihan turha valittaa munien puutetta ettei osaa hommiaan. Ja käytä niitä avuja hyväksesi mitä sinulla on. Selityksiä on aina miljoona miksei homma suju, selittelyihin uhratuilla voimavaroilla maailma olisi tehty moneen kertaan valmiiksi.
Opttele tekemään kunnolla töitä ja panosta siihen.
[/quote]
spede
mikä spede on?
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:08"]No kyse on edelleen rakenteellisesta alistamisesta. Itse olen rautakaupoissa viihtyvä remonttitaitoinen nainen ja onhan tuossa mainoksessa ihan selvä viesti naisten huonommuudesta ja miesten ylivallasta. Nainen on turha koriste ja miehet tekevät, näin en opeta omille tyttärilleni kuten ap taitaa tehdä.
[/quote]Voisitteko vaan relata? Kireä ja elämästä politiikkaa tekevä nainen on rasittava.
Hesari tämän nosti tarkoituksenhakuisesti tapetille, ei mainos herättänyt mitään kummempia reaktioita somessa tai muualla, ennenkuin hesari päätti tehdä tästä jutun.
Voitte jokainen sitten miettiä niitä motiiveja mitkä ne mahtoivat olla, että tästä päätettiin tehdä juttu. Toivoisi mediakriittisyyttä hieman ja ehkä ei kaikkea kannatta ihan purematta niellä.
Minun vaimoni ei ainakaan ole loukkaantunut kyseisestä mainoksesta, lähinnä naureskeli sille juntille miehelle joka tuossa mainoksessa on :) Minustakin aika urpon näköinen jätkä :D
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:08"]
Voi nyt hyvää päivää. En oo femakko, vaan mies ja feministi ja kyllä mulle eka reaktio tosta mainoksesta oli se että onpa tää nyt ihan helvetin vastenmielinen. Kyllä meni mulla heti Byggmax boikottiin. Kun jotain rautakauppa-tavaraa tartten niin muualta haen.
Ja joo mä oon feministi siks että mä oon ajatteleva, tasa-arvoa kannatava ihminen joka on huomannut kuinka järkyttävän paljon tota sukupuoleen perustuvaa vähättelyä naiset joutuu kohtaamaan. Ihan vaan sillä että oon avannu silmäni ja käyttäny semmosta jännää asiaa kuin empatiakykyä. Olen feministi, koska kun tasa-arvoa haluan niin käy järkeen olla sen sorretun, about 50% puolella jota sorretaan. Enkä voi sietää näitä miesviha-huutelijoita.
Ymmärrän täysin miks tosta mainoksesta nostetaan kohua ja se on mielettömän hyvä ja hieno asia.
[/quote]Voi luoja, joko olet hommanut kivan kesämekon kesäksi.
No kyse on edelleen rakenteellisesta alistamisesta. Itse olen rautakaupoissa viihtyvä remonttitaitoinen nainen ja onhan tuossa mainoksessa ihan selvä viesti naisten huonommuudesta ja miesten ylivallasta. Nainen on turha koriste ja miehet tekevät, näin en opeta omille tyttärilleni kuten ap taitaa tehdä.