Ketkä tuollaiseen LOISTE-hammasharjahuijaukseen oikein sortuu?
Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) on saanut tänä vuonna yli 70 yhteydenottoa hammasharjayrityksen harhaanjohtavasta myynnistä. Tietosuojavaltuutetun toimisto selvittää myös robottipuheluita, joihin hammasharjat kytkeytyvät.
Kommentit (87)
"Lopulta ulosottoon päätyi yli 200 euroa. Vihervuori oli ajatellut, että tilaus päättyy viimeistään sitten, jos maksuja pitää periä oikeusteitse.
Käräjäoikeustapauksesta on nyt kulunut yli 1,5 vuotta. Vihervuori kertoo, että harjaspäitä tulee postissa edelleen. "
😅👍
Luulisi että varotuskellot soisi heti kun puhutaan jostain "arvonnasta".
"Puhelun saaja kuulee arvontavoitosta, jolla saa alennuksen sähköhammasharjaan. Alen jälkeen harja maksaa neljäkymmentä euroa, mutta oikeasti koko diili onkin yhteensä melkein 190 euroa. Mukaan on pakko ottaa määräaikainen harjaspäiden vaihtopalvelu, joka sisältää kuusi erää 24,90 euroa maksavia paketteja."
Eikö se ole selvää, että jos suoramarkkinoinnin tuotteena on jokin halpa päivittäistavaratuote, niin se raha revitään jostain huijaamalla? Jos kaupastakin saa samanlaisia tuotteita halvalla, niin miten muuten suoramarkkinointiyritys tekee voittonsa, jollei välistä vetämällä?
Älä koskaan aliarvioi tyhmien ihmisten määrää.
Tätä samaa kiinanharjaa saa muualta kympillä...
"Loiste Europen omistaa pääosin suomalainen mieskaksikko, jolla on myös ravintolisiä myyvä yritys nimeltä Suomen terveystukku.
Myös Suomen terveystukku on vienyt asiakkaitaan oikeuteen - vuoden 2021 alusta yli 2 700 asiakasta" Joopajoo
Vain hullu ostaa jotain puhelinmyyjältä, kun sen saman asian voi ostaa kaupastakin ilman mitään sitoumuksia.
Netti on täynnä näitä saman tehtaan harjoja
https://www.alibaba.com/product-detail/Sonic-Electric-Rechargeable-Toot…
On tästä varoiteltu aiemminkin
https://www.vauva.fi/keskustelu/5440142/kokemuksia-loiste-sahkohammasha…
Tätäpä on ihmeteltykin jo vuosien ( ainakin 4vuoden) ajan.... Mun mies saa monta kertaa vuodessa ihme puhelun.... On laittanut ko. puh.numeron estoon, mutta sit soittavat toisesta numerosta.
Siinä joku mies paasaa suu vaahdossa, ja jopa kysyy alussa , jotain että onko aikaa... Ja eka puhelussa mun mies sanoi napakasti EI ole aikaa, eikä kiinnosta !
Mutta soittajaukko jatkaa ja jatkaa siellä ihan höpelönä paasaamista... Sit mun mies löi luurin kiinni.
Ei tiedetty silloin että oli robotti.
Tuon jälkeenkin on soiteltu pari kertaa vuodessa. Toivottavasti tuon robotin akku revitään irti .
Sehän on todella hyvä harja. Akku kestää tosi pitkään ja puhdistaa hyvin hampaat. Myyhän sitä jotkut apteekitkin. En itse vastaa puhelinmyyjille joten markkinoinnista ei ole kokemusta.
Luuri korvaan vaan kaikille puhelinmyyjille, niin säästyy monelta harmilta.
Vierailija kirjoitti:
On joo, mutta uskaltaako tuolta tilata. Luulen että vielä vähemmän. Kun tilaa loisteen nettisivuilta kertaluonteisesti niin mitään ongelmaa ei ole ollut. Mutta en todellakaan uskalla kesto tilauksiin alkaa enkä myynti puheluihin vastata.
Itsekin olen osallistunut arvontoihin älyämättä, että puhelinnumeroni on myytävissä eteenpäin. No, nyt +358409 -alkuisista numeroista on tullut jo 78 kpl puheluita. Keittiön päivitystä, ulkomaalausta jne jne
Soittelen tässä mukavalla asialla. Meillä on alueellasi ilmainen arviointikäynti.....
En ole ottanut ko palveluita. En suosittele muillekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On joo, mutta uskaltaako tuolta tilata. Luulen että vielä vähemmän. Kun tilaa loisteen nettisivuilta kertaluonteisesti niin mitään ongelmaa ei ole ollut. Mutta en todellakaan uskalla kesto tilauksiin alkaa enkä myynti puheluihin vastata.
Miksi haluaisit maksaa moninkertaisen hinnan? Ja johan tuo suomalaisfirma todettiin ongelmaiseksi. Kuka hullu sieltä enää tilaisi?
Vierailija kirjoitti:
Sehän on todella hyvä harja. Akku kestää tosi pitkään ja puhdistaa hyvin hampaat. Myyhän sitä jotkut apteekitkin. En itse vastaa puhelinmyyjille joten markkinoinnista ei ole kokemusta.
9 euron hintaan saa mm. Alibabasta.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen osallistunut arvontoihin älyämättä, että puhelinnumeroni on myytävissä eteenpäin. No, nyt +358409 -alkuisista numeroista on tullut jo 78 kpl puheluita. Keittiön päivitystä, ulkomaalausta jne jne
Soittelen tässä mukavalla asialla. Meillä on alueellasi ilmainen arviointikäynti.....
En ole ottanut ko palveluita. En suosittele muillekaan.
Juuri siksi niitä arvantoja järjestetään, että saadaan kerättyä ihmisten tietoja myytäviksi. Kannattaa aina miettiä, mihin puhelinnumeronsa antaa.
Samat vaihtopäät saa esim. Verkkokauppa. comista
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/416165/Strome-Super-Sonic-vaiht…
Vierailija kirjoitti:
Vain hullu ostaa jotain puhelinmyyjältä, kun sen saman asian voi ostaa kaupastakin ilman mitään sitoumuksia.
Tämä on totta! Puhelimessa on helppo johtaa harhaan sillä maratonkälätyksellä. Mä nykyään sanon aina et ei ole mahdollista ostaa mitään kroonisen rahapulan takia.
Varmasn jo vähän höperöt vanhukset, jotka ovat nuoruudessaan tottuneet sellaiseen maailmaan jossa ihmisiin pystyi pääsääntöisesti luottamaan.