Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä häh. Naapuriin syntyi toinen lapsi ja isompi jatkaa päiväkodissa.

Vierailija
29.04.2015 |

Ymmärrän, ettei haluta menettää hoitopaikkaa, mutta siis se 2v isosisko on YHDEKSÄN TUNTIA joka päivä päiväkodissa. 

Olen hyvä ystävä naapurin kanssa, joten tiedän, ettei 2-vuotiaalla ole mitään kuntouttavaa tai muuta syytä olla päiväkodissa, eikä naapuri ole niin huonossa kunnossa, ettei voisi pitää 2-vuotiasta kotona.

Vauva syntyi siis kolme viikkoa sittten, mies oli päivän isyyslomalla ja tuo 2v on vauvan syntymästä lähtien ollut tauotta päiväkodissa sen yhdeksän tuntia (7.30-16.30) päiväkodissa. Vauvan syntymäpäivänä isovanhemmat veivät 2v:n päiväkotiin ja isä haki, lähti sairaalasta erikseen hakemaan. Toi taas aamulla päiväkotiin.

Joo, olen kyylä ja päiväkoti on tuossa naapurissa, näen kaiken. Naapuri oli eilen pihalla auringossa vauvan kanssa ja vilkutteil 2-vuotiaalle päiväkodin pihalle ja sanoi, että tulee sitten neljän tunnin päästä hakemaan iltapäivällä.

HÄH?

Kommentit (161)

Vierailija
1/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kysyin suoraan, että miksei 2v ole lyhyempää päivää tai miksei puoliso ollut pidempään isyyslomalla tai miksei koko perhe ollut vaikka viikkoa kotona, niin naapuri vastasi "Työ on miehelle tärkeä, eikä sitä tarvita vauvanhoidossa - 2v tykkää päiväkodista ja haluaa olla kavereiden kanssa - Nyt ei ole tarvetta koko perheen lomaan".

Mun mielestä outoa. 

ap

Vierailija
2/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a..kyllähän tuo oudolta kuulostaa, mutta ehkäpä siihen on kuitenkin heillä omat syynsä. Olishan se varmaan sille 2 vuotiaalle ollut kiva olla muiden kanssa kotona. Harmi homma :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos ihan vaan keskittyisit omiin asioihisi ja jättäisit ne naapureiden kyttäämiset vähemmälle?

Vierailija
4/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko sä tähän pitkän ketjun, jossa me voivotellaan lapsiparkaa? Onhan tuo kurjaa, jos paikkansa pitää, mutta valitettavan yleistä.

Vierailija
5/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa "tosi hyvä ystävä" (omia sanojasi lainatakseni), kun haukut selän takana netissä :((

Vierailija
6/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaksi vuotta sitten lapsen päiväkotiryhmässä (pienten ryhmä) neljä äitiä, joiden 2v:t olivat koko päivän päiväkodissa ja olivat itse vauvojensa kanssa kotona. Ryhmässä oli kahdeksan lasta, eli puolet olivat aivan turhaan siellä. Kaksi ystävääni haki oikeaan tarpeeseen päivähoitopaikkaa töiden takia, mutta nepä sitten vievät omat lapsensa kauemmas, kun ei päivähoitopaikkaa saatu tuosta ryhmästä.

Mua suututtaa tällainen. Subjektiivinen päivähoito-oikeus on kuvottava "oikeus", joka pitää ottaa pois tavallisilta perheiltä. Lattemammat - hoitakaa itse ne lapsenne!

Vierailija
7/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:28"]

Niin ja kysyin suoraan, että miksei 2v ole lyhyempää päivää tai miksei puoliso ollut pidempään isyyslomalla tai miksei koko perhe ollut vaikka viikkoa kotona, niin naapuri vastasi "Työ on miehelle tärkeä, eikä sitä tarvita vauvanhoidossa - 2v tykkää päiväkodista ja haluaa olla kavereiden kanssa - Nyt ei ole tarvetta koko perheen lomaan".

Mun mielestä outoa. 

ap

[/quote]

Ja ajattelet hänen olevan tilivelvollinen Sinulle, oi sinä suuri ja mahtava "ystävä", miksi? Kertoisitko, oikeasti kiinnostaa?

Vierailija
8/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sulla itselläsi siis oli kolme lasta kahden vuoden ikäerolla ja kaikki hoidettu kotona? 2-vuotias saattaa saada siellä päiväkodissa paljon enemmän puuhaa päivänsä aikana kun olemalla kotona, jossa äiti istuu sohvalla vauva tississä kiinni. Ihan ymmärrettävää minusta, jos joku haluaa käyttää tätä mahdollisuutta. Hirveän vaikea mennä ruudun tältä puolelta sanomaan minkälainen persoona se sinun naapurin 2-vuotias on, jos on kovinkin vilkas tapaus niin varmasti viihtyy päiväkodissa ja on koko perheen etu tuo järjestely, todella rauhallinen itsekseen leikkivä lapsi taas saattaisi viihtyäkin kotona itsekseen leikkien kun äiti rauhoittelee ja hoitaa vauvaa. Siinä olen samaa mieltä, että en itse ehkä ihan yhdeksää tuntia lasta pitäisi päiväkodissa, mutta syynsä kullakin. Oma kolmevuotiaani oli vauvana niin hankala tapaus, vaativa, itkuinen, koko ajan viihdytettävä tai rauhoiteltava lapsi, joten jos joskus toisen lapsen saisin niin lähtökohtaisesti tuon kokemani perusteella uskoisin että resurssini riittäisi hoitaa kotona vain yksi lapsi kerrallaan jos olisivat vielä rytmiltäänkin ihan eri aikatauluissa.

Vierailija
9/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:30"]

Oletpa "tosi hyvä ystävä" (omia sanojasi lainatakseni), kun haukut selän takana netissä :((

[/quote]

Tiedän, että olen kaksinaamainen. En vain kestä. 

Mä en ymmärrä, miten tällainen on nykypäivänä hyväksyttyä.

ap

Vierailija
10/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:28"]

Mun mielestä outoa. 

ap

[/quote]

2-vuotiaan kaverit ?? Eiköhän olisi fiksumpaa antaa olla tuonikäisen kotona tutustumassa uuteen perheenjäseneen.

Vierailija
11/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:33"]

Niin sulla itselläsi siis oli kolme lasta kahden vuoden ikäerolla ja kaikki hoidettu kotona? 2-vuotias saattaa saada siellä päiväkodissa paljon enemmän puuhaa päivänsä aikana kun olemalla kotona, jossa äiti istuu sohvalla vauva tississä kiinni. Ihan ymmärrettävää minusta, jos joku haluaa käyttää tätä mahdollisuutta. Hirveän vaikea mennä ruudun tältä puolelta sanomaan minkälainen persoona se sinun naapurin 2-vuotias on, jos on kovinkin vilkas tapaus niin varmasti viihtyy päiväkodissa ja on koko perheen etu tuo järjestely, todella rauhallinen itsekseen leikkivä lapsi taas saattaisi viihtyäkin kotona itsekseen leikkien kun äiti rauhoittelee ja hoitaa vauvaa. Siinä olen samaa mieltä, että en itse ehkä ihan yhdeksää tuntia lasta pitäisi päiväkodissa, mutta syynsä kullakin. Oma kolmevuotiaani oli vauvana niin hankala tapaus, vaativa, itkuinen, koko ajan viihdytettävä tai rauhoiteltava lapsi, joten jos joskus toisen lapsen saisin niin lähtökohtaisesti tuon kokemani perusteella uskoisin että resurssini riittäisi hoitaa kotona vain yksi lapsi kerrallaan jos olisivat vielä rytmiltäänkin ihan eri aikatauluissa.

[/quote]

Ahaa. Niinpä tietysti. Koska vauva itkee, 2v pitää laittaa yhdeksäksi tunniksi päiväkotiin. Koska oikeus.

Vierailija
12/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä äitejä on joka lähtöön. Olen viimeisilläni raskaana, ja esikoinen täytti juuri 2. En mistään hinnasta laittaisi tarhaan, kyllä minä hoidan itse omat lapseni. Mutta joku toinen voi haluta vanhemman pois tieltä. Surullista.

Vierailija
13/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok mun mielestä. Meille palkattiin heti kodinhoitaja, kun toinen lapsi syntyi. Nyt voin keskittyä muuhunkin kuin lastenhoitamiseen ja siivoamiseen arkisin, joten jaksan huomattavasti paremmin. Tietenkin ymmärrän myös, ettei kaikilla ole siihen varaa niin tuo päiväkoti on ihan hyvä ratkaisu kanssa.

Vierailija
14/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti vain kun kyyläät ja tulit kertomaan tänne! olisit kysynyt suoraan niin olisit saanut vastauksen! minusta on kivempaa kun lapsi on sinne hoitoon tottunut ja on kavereita. minulla on helpompaa kun on vain yksi kotona.kunpikin lapsi saa huomiota tahollaan. päiväkodissa tehdään retkiä ja askarrellaan ja saa hyvää ruokaa. näitä en jaksa kotona tehdä kun on pieni vauva. kotona lapsi katsoisi vain telkkaa. päiväkodissa saa virikkeitä.
t. naapurisi

Vierailija
15/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:33"]

[/quote]

Ahaa. Niinpä tietysti. Koska vauva itkee, 2v pitää laittaa yhdeksäksi tunniksi päiväkotiin. Koska oikeus.
[/quote]
Ei vaan koska omat resurssit ei välttämättä riitä siinä kohtaa yhtään pidemmälle. Sillon se järjestely on kaikkien etu :)

Vierailija
16/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä äiti.

Kun esikoinen syntyi, jäin 1,5 vuodeksi kotiin. Sen jälkeen olin muutaman kuukauden töissä, kunnes sain toisen lapsen. Myös esikoinen oli pikkusiskonsa syntymän jälkeen 1,5 vuotta kotona.

Minusta oli IHANAA olla molempien kanssa kotona, koska tiesin, ettei se tule jatkumaan. Ihana on juuri se, ettei ole aikatauluja, jotka veivät meitä kodin ulkopuolelle.

Minusta oli ihan mukavaa olla kotona kahden pienen kanssa. Eri asia jos olisi ollut joku 4-vuotias, mutta vauva ja taapero äidin kanssa kotona, mikäs sen kivempaa :)

Vierailija
17/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:37"]Ihan ok mun mielestä. Meille palkattiin heti kodinhoitaja, kun toinen lapsi syntyi. Nyt voin keskittyä muuhunkin kuin lastenhoitamiseen ja siivoamiseen arkisin, joten jaksan huomattavasti paremmin. Tietenkin ymmärrän myös, ettei kaikilla ole siihen varaa niin tuo päiväkoti on ihan hyvä ratkaisu kanssa.
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta kysyn kun samaa olen pohtinut, mitä kautta löysit kodinhoitoapua? Onko hän pelkkä kodinhoitaja vai auttaa myös lastenhoidossa?

Vierailija
18/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin 10 vuotta sitten kuvittelin, että lapset hoidetaan itse. Tyhmä minä. Meille syntyi kolme lasta kahden vuoden ikäeroilla. Ei vitsit olin tyhmä, kun pidin kaikki lapset kotona ja hoidin niitä itse. Miten helppoa olisikaan ollut viedä ne isommat päiväkotiin ja olla sen yhden kanssa kotona. Miksen tajunnut tätä! Miksi ihmeessä yritin hoitaa itse kolmea lasta, yhteiskuntahan olisi voinut leikittää ja laulattaa ja askarrella niiden isompien kanssa, kun en itse oikein jaksanut ja halunnut. 

Tyhmä minä! Olisinpa tajunnut tuon, lapset olisivat takuulla vääntäneet useampia vessapaperihylsykynttilöitä ja hyppineet enemmän lätäköissä pikkulapsina. Ja minä olisin ollut virkeämpi.

Vierailija
19/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä jatkoi esikoinen tarhassa, sisaruksesta huolimatta. Itse sain nukuttua max. 15 kerrallaan, vauva oli maitoallergikko, joka selvisi vasta paaaaaljon myöhemmin. En muista koko vauvavuodesta mitään, oltiin koko perhe lujilla. Saatiin mekin näitä ihmettelyjä tarhasta, mutta tämä oli meille paras ratkaisu. Repikää siitä.

Vierailija
20/161 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se lapsi tykkää olla siellä päiväkodissa ja järjestely toimii hyvin niin miksi ei? Turha tehdä asiasta ongelmaa jos sellaista ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi