Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaahan, miksi aamupala kannattaa syödä?

Vierailija
29.04.2015 |

Itselle ei millään maistu aamulla syötävä, mutta pakotan itseni syömään. Ja aika nopeaan aamupalan jälkeen on taas nälkä. Mutta jos en aamupalaa syö,  ei nälkäkään tule niin nopeaan.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aamuisin niin kauhea nälkä että taju varmaan lähtisi jos en söisi. Aamupala on mielestäni päivän paras ateria :)

Vierailija
22/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:35"]

Mulla on aamuisin niin kauhea nälkä että taju varmaan lähtisi jos en söisi. Aamupala on mielestäni päivän paras ateria :)

[/quote]

Ja lisään vielä että syön kyllä iltaisinkin ihan yhtä lailla. Kun täällä puhutaan ilta ja aamusyöjistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joille ei aamupala maistu, oletteko ylipainoisia? Tuttavapiirissäni ne joille aamupala ei maistu ovat lähes poikkeuksetta ylipainoisia.

Vierailija
24/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:34"]

Jotain kannattaa laittaa suuhunsa verensokerin takia.

[/quote]

Totta, mutta ei edellytä aamusyömistä.

Vierailija
25/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:42"]

Te joille ei aamupala maistu, oletteko ylipainoisia? Tuttavapiirissäni ne joille aamupala ei maistu ovat lähes poikkeuksetta ylipainoisia.

[/quote]

Ylipaino ei johdu ruokailurytmistä.

Vierailija
26/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 07:49"]Ja aika nopeaan aamupalan jälkeen on taas nälkä. Mutta jos en aamupalaa syö,  ei nälkäkään tule niin nopeaan. [/quote] Aamupala käynnistää aineenvaihdunnan ja sen vuoksi nälkä tuntuu tulevan nopeammin.

[/quote]

Meinaatko, että ihmisen aineenvaihdunta on pysähdyksissä, jos ei syö? Kyllä jokaisessa veri, nesteet ja ravinteet kiertää, vaikka söisi vain kerran viikossa.
[/quote]

Ei ole pysähdyksissä, mutta paasto-tilassa yön ajan.

Vierailija
27/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:46"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:42"]

[/quote]

Ylipaino ei johdu ruokailurytmistä.

[/quote]

En tarkoittanut että ylipaino johtuisi siitä että ei syö aamupalaa. Vaan toisinpäin, ylipainoisille ei maistu aamupala. Ehkä aineenvaihdunta on hidas ja aamuisin ei ole nälkä tms?

Vierailija
28/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nuorempana syönyt aamiaista ollenkaan. 10-vuotiaasta eteenpäin oli aamuisin vain niin huono olo etten saanut mitään alas. Ihan hyvin sitä pärjäsi.

Nykyään aamiainen on oikeastaan nautinnollinen hetki kun vauva vielä nukkuu ja saa ihan omassa rauhassa syödö ja juoda kahvin, katsella samalla aamu-tv:ta.

Vierailija
29/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee laitettua samalla itselle aamupalaa, kun laitan lapsellekin.

Vierailija
30/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:18"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 07:53"]

Verensokeri on hyvä saada jollain konstilla vähän nousemaan, jos et syö tai juo mitään aamulla vaan vasta lounasaikaan, niin verensokeri on tällöin jo todella alhaalla. Sokeriaineenvaihdunnalle ei tee hyvää, että sokeri menee jyrkästi ylös ja alas, vaan sen tasaisena pysyminen olisi tavoite.

Se mitä syöt on aivan sama eikä siinä nälän pois pysymistä tavoitella.

[/quote]

Verensokeria hallitaan sillä, mitä syö, ei sillä, että syö aamupalan.
[/quote]

Ei pelkästään. Myös ateriaväleillä on merkitystä. T:ravintoterapeutin asiakas.

Vierailija
31/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esim. on 2 aamupalaa ennen lounasta. Pieniä ja tarkoitus on pitää aineenvaihdunta aamun ajan käynnissä ja antaa energiaa lounaaseen asti.

Vierailija
32/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:07"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:18"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 07:53"] Verensokeri on hyvä saada jollain konstilla vähän nousemaan, jos et syö tai juo mitään aamulla vaan vasta lounasaikaan, niin verensokeri on tällöin jo todella alhaalla. Sokeriaineenvaihdunnalle ei tee hyvää, että sokeri menee jyrkästi ylös ja alas, vaan sen tasaisena pysyminen olisi tavoite. Se mitä syöt on aivan sama eikä siinä nälän pois pysymistä tavoitella. [/quote] Verensokeria hallitaan sillä, mitä syö, ei sillä, että syö aamupalan. [/quote] Ei pelkästään. Myös ateriaväleillä on merkitystä. T:ravintoterapeutin asiakas.

[/quote]

Ei edellytä aamusyömistä.

Vierailija
33/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmin koko iltapäivän sekä illan jos en syö aamupalaa. Aina ei tee mieli, mutta pakotan itseni syömään edes jotain välttyäkseni loputtomalta napostelulta loppupäivänä.

Vierailija
34/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan tässä olla kysymys ihan luontaisesta rytmistä? Itse olen aina ollut illan virkku, aamun torkku, ja aamupalat ovat aina olleet todella vastenmielisiä. Lapsenakin niitä oli tuskallista syödä, ja pari kertaa muistan puklauttaneeni ne ylöskin. Jossain vaiheessa äitini luovutti, eikä minun ollut enää pakko syödä aamulla mitään, kun ei yhtään maistunut.
Ehkä ne ihmiset jotka muutenkin ovat iltaihmisiä, eivät saa syötyä aamulla koska elimistö jotenkin "nukkuu"?

Vierailija
35/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:09"]

Mulla esim. on 2 aamupalaa ennen lounasta. Pieniä ja tarkoitus on pitää aineenvaihdunta aamun ajan käynnissä ja antaa energiaa lounaaseen asti.

[/quote]

Aineenvaihdunta on käynnissä, syöt tai et.

Vierailija
36/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:44"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:34"]

Jotain kannattaa laittaa suuhunsa verensokerin takia.

[/quote]

Totta, mutta ei edellytä aamusyömistä.

[/quote]

No juomista sitten =) =) =) älä viitsi saivarrella.

Vierailija
37/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:20"]Voisikohan tässä olla kysymys ihan luontaisesta rytmistä? Itse olen aina ollut illan virkku, aamun torkku, ja aamupalat ovat aina olleet todella vastenmielisiä. Lapsenakin niitä oli tuskallista syödä, ja pari kertaa muistan puklauttaneeni ne ylöskin. Jossain vaiheessa äitini luovutti, eikä minun ollut enää pakko syödä aamulla mitään, kun ei yhtään maistunut.
Ehkä ne ihmiset jotka muutenkin ovat iltaihmisiä, eivät saa syötyä aamulla koska elimistö jotenkin "nukkuu"?
[/quote]
Mä itseasiassa oon juurikin illan virkku ja lapsesta asti aamupalan kanssa ollut samanlaista kuin sulla. Tosin mieheni on vielä pahempi illan virkku kuin minä ja aina on aamupalaa pitänyt tärkeänä.

T. 29

Vierailija
38/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 07:53"]

Verensokeri on hyvä saada jollain konstilla vähän nousemaan, jos et syö tai juo mitään aamulla vaan vasta lounasaikaan, niin verensokeri on tällöin jo todella alhaalla. Sokeriaineenvaihdunnalle ei tee hyvää, että sokeri menee jyrkästi ylös ja alas, vaan sen tasaisena pysyminen olisi tavoite.

[/quote]

Mitä pitkällisestä sokereiden heittelystä sitten seuraa, ja eikö siitä tule mitään oireita? Syön itse kerran-kaksi päivässä ja olen kuullut näitä varoitteluja mutta en ole saanut vielä tyhjentävää vastausta siihen, mitä minulle tulee tapahtumaan.

Vierailija
39/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:25"]

[/quote]

Mitä pitkällisestä sokereiden heittelystä sitten seuraa, ja eikö siitä tule mitään oireita? Syön itse kerran-kaksi päivässä ja olen kuullut näitä varoitteluja mutta en ole saanut vielä tyhjentävää vastausta siihen, mitä minulle tulee tapahtumaan.

[/quote]

Ei ne tiedä. Hokevat vain mantraa.

Vierailija
40/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi iskeä insuliiniresistenssi

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:25"]

[/quote]

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi