Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Velka on aina maksettava!

Vierailija
29.04.2015 |

Olipa sitä ulosotossa miten paljon tahansa. Se ei ole oikein että ylivelkaantuneet yrittää parhaansa paeta velkojia. Jos minä saisin päättää, pienikin rike johtaisi vankeustuomioon!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:07"]

Suomen ulosotto systeemi on täysin perseellään. Suojaosa on niin pieni, että joudut sossun luukulle ja velka ei lyhene siitä huolimatta, koska korot ja muut maksut vievät suuren osan. Jos suojaosa olisi korkeampi ja kulut nollattaisiin, ihmiset voisivat käydä töissä ja lyhentää velkaa. Tällä hetkellä ei kannata käydä töissä jos on ulosotossa ja velkojat jäävät ilman rahojaan.

[/quote]

Vika on silloin velallisen asenteissa. On se nyt prkle jos ei kiinnosta velkojaan maksaa pois. En ymmärrä miten se työnteko ei muka kannattaisi - jos tekee työtä, velat lyhentyy. Jos ei tee, velat ei lyhenny. Totta helvetissä siis kannattaa käydä töissä!

[/quote]

Ei ne velat taida pienellä palkalla paljon lyhentyä, hyvä jos korkoihin riittää. Joskus tuota tuttavan avuksi hänelle laskin kun hän oli kusessa velkojensa kanssa. Ja ei siinä tuntunut paljon mieltä olevan lähteä töihin kun vuosikausia olisi ollut edessä kitkuttelua tuon suojaosuuden pienuuden takia. Ilman velkasaneerausta ei olisi ikinä siitä selvinnyt, se on aika varma.

[/quote]

Vaihtoehdothan on:

* Käy töissä ja lyhentää velkaa edes hieman. Käteen jää suojaosuus, ja koko ajan pysyy työelämässä mukana.

* Ei käy töissä ja ei lyhennä velkaa yhtään. Käteen jää suojaosuus, ja työelämään voi olla enää vaikea päästä mukaan kun takana on vuosien työttömyys.

Selitätkö vielä miten tuo kakkosvaihtoehto on parempi, kun en ihan ymmärtänyt? Ihan samalla laillahan sen suojaosuuden kanssa joutuu "kitkuttelemaan" oli töissä tai ei.

Vierailija
22/28 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 08:19"]Toisaalta, niitä pikavippejä saattaa ottaa vaikka maniassa, jolloin velallinen ei ole täysin vastuussa asiasta. Tällöin mielestäni saisi jäädä vippiyhtiön häviöksi, kun eivät varmista ihmisen tasapainoisuutta lainaa myöntäessä.
t. Edellinen lähäri
[/quote] maniassa ihminen on psykoosissa, eikä voi siksi olla vastuussa teoistaan. Mielestäni luottoyhtiö on velvollinen huolehtimaan, että lainaa luotettavalle taholle ja jos ei huolehdi, niin olkoon vastuussa itse Ja olkoon heille tappioksi. Ei pankkikaan lainaa, jos harhainen ja psykoottinen tulee lainaneuvotteluun.
[/quote]

Minä otin maniassa yht. 40.000 euroa lainoja. Maksoin niitä 5 vuotta hiki hatussa poissa, enkä olisi edes halunnut "armoa", itse ne otinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus joutunut ostamaan ruokaa luottokortilla vailla tietoa tulevasta. Teoriassa olisi mahdollista että niinkin pieni velka saattaisi alkaa kasvamaan jos tuloja ei vain ole eikä tulisi. Ja eipä niitä tuloja välttämättä ole jos ei töitä saa eikä ole muutenkaan kultalusikkaa suussa.

Vierailija
24/28 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkavankeus on Suomen kovin tuomio. Jotkut ovat viella 90 luvun laman jalkeisessa velkavankeudessa ja eivat voi siksi elaa kuin sossulla.
Aikasta mahdoton tilanne on jos silloin on jaanyt 1 000 000 markkaa velkaa firman kaaduttua. Korot oli 15% Tuo oli nopiaan 2 milj ja siita kun se kertyy niin on tata nykya 2 milj euroa.
Milla palkka tyolla tuollaista pystyy lyhentamaan?

Pikavipit ovatkin asia erikseen.

Vierailija
25/28 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies makselee yrityksensä velkoja nyt ulosoton kautta. Onneksi sai työpaikan, tosin kaukaa, eli työmatkakulut on huikeat.. Ja suojaosuus huolimatta kolmesta alaikäisestä huollettavasta on niin pieni, että se ei riitä hyvään elämiseen. Laskuja paukkuu perintään koko ajan lisää. Mutta... Yksi firman pankkilaina loppuu ensi kuussa!! Pitkästä aikaa valoa tunnelin päässä!

Inhottavaa lukea täältäkin, millaisena roskasakkina meitä pidetään. Me jouduttiin tähän kuseen, kun suuri yhtiö pidensi yksipuolisesti maksuaikansa meillepäin määrättömäksi eli emme tienneet, milloin maksavat ja mitä maksavat. Hyvä keikka tuli painajaiseksi kun omat laina- ja muut maksuohjelmat kaatuivat yksi toisensa jälkeen. Sitten mies joutui leikkaukseen, 5kk pois töistä, ei tuloja...

Kun luulimme olevamme pohjalla, minä menetin työni.

Kaikesta huolimatta yritämme maksaa velkamme, mutta saatanan vaikeaa se on. Nyt ymmärrän, miksi jotkut tappavat itsensä, perheensä... nyt ymmärrän.

Vierailija
26/28 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:57"]

Itse olen joskus joutunut ostamaan ruokaa luottokortilla vailla tietoa tulevasta. Teoriassa olisi mahdollista että niinkin pieni velka saattaisi alkaa kasvamaan jos tuloja ei vain ole eikä tulisi. Ja eipä niitä tuloja välttämättä ole jos ei töitä saa eikä ole muutenkaan kultalusikkaa suussa.

[/quote]

Jokaisella Suomalaisella on kultalusikka suussa, sitä kutsutaan sosiaaliturvaksi. On käsittämätöntä typeryyttä perustella huonoja kulutustaitojaan sillä, että vain "kultalusikka suussa" olevat voisivat olla kykeneviä hoitamaan raha-asiansa niin että menot ei ylitä tuloja. Sillähän tuomitaan itsensä pysyvästi ongelmaiseksi, kun eihän niitä ongelmia voi hoitaa koska muuttuisi kultalusikalliseksi...

Vierailija
27/28 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä minä olen velvollinen maksamaan laskuja? nehän ovat vain numeroita paperi lapussa.herätkää lampaat!
tai ostakaa paskaa turhaa tavaraa ja ottakaa velkaa menkää naimisiin tehkää töitä naurettavalla palkalla naurettavalla työpaikalla ihan heevetisti.sitähän se teidän elämä on.olen TODELLA ylpeä miten kaikki täällä maassamme toimii.eiku mikä meidän maa?

Vierailija
28/28 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yksikin paska lainasi 1500e ajat sitten, vieläkin 500 pystyssä. Kova yritys syyllistää, kun pyytää hoitamaan velkansa. No, velkakirja jne tehtynä, että saahan sen perintään tarvittaessa. Vittu että meninkin auttamaan. Sen siitä saa.