Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin minusta tuli alkoholisti

Vierailija
28.04.2015 |

Seurustelin aikoinaan todella ihanan miehen kanssa jota rakastin kamalasti. Hän kuitenkin jätti mut sanomatta mitään, häipyi vaan toisen naisen matkaan. Sen jälkeen aloin käyttää opiaatteja, kannabista ja rauhoittavia lääkkeitä parantaakseni oloani. En ollut vielä 17-vuotiaana tai ennen sitä käyttänyt juurikaan alkoholia, erilaiset huumeet olivat kuitenkin tuttuja. Jotenkin siirryin sitten alkoholiin, sillä paha oloni turtui paremmin, muuttui iloksi eikä valve uneksi. Tapasinkin melko pian pojan, joka oli ikäiseni ja ihastuin häneen. Olin epävarma, en tiennyt onko tunne molemminpuolista. Se aiheutti surua ja epätietoisuutta. Join siihen. Aloimme seurustella mutta paha oloni jatkui, mulla ei ollut hyvä itseluottamus ja en uskonut tämän pojan tykkäävän musta joten join ja join. Lopulta juomiseni pilasi suhteen. Sitten vasta joinkin. Siitä alkoi putki joka on jatkunut yli vuoden jo. Olin juuri kaksi päivää juomatta, mutta tänään oli taas pakko saada kaljaa. Rahani ovat loppu ja keräsin useita tunteja pulloja ulkoa jotta saan kaljaa. Olen 19-vuotias ja tässä jamassa. Jos joku jaksoi lukea koko tekstin niin kiitos! Oli vain pakko avautua.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, aloittaja! Ootko vielä paikalla? Haluaisin laittaa sinulle muutaman paikan/linkin, joista aivan varmasti saisit käänteentekevää apua.

Vierailija
22/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käänteentekevää apua saa täysin päihteettömistä hoitomuodoista, kuten myllyhoito (tästä en ole aivan varma) sekä Minnesotahoidosta. Kaikki kunnat eivät anna maksusitoumusta näihin hoitoihin, eikä kaikille "naamalle" koska säästävät. Säästöä en ymmärrä, sillä tulokset puhuvat aivan eri kieltä. Päihderiippuvainen kansalainen on kallis niin monella muulla sektorilla, kuten lisääntyneet terveyskeskuskäynnit, töppäillyt/rikollisuus, itsemurhat jne. Läheisten kärsimystä väheksymättä.

Älä missään nimessä tartu A-klinikan "lisäpäihdehoitoon". A-klinikat tarjoavat nopean stopin juomiselle ja pillereitä kouraan. Päästyäsi muutaman päivän - viikon hoidosta huomaat päihteen taas vievän, lisänä lääkeriippuvuus! AA ja NA ryhmät tarjoavat myös loistavan tukiverkon, mutta vaatii omaa aktiivisuutta. Ota yhteyttä oman kuntasi sosiaalitoimistoon ja tiedustele mitä apua voisivat tarjota, mutta pidä pintasi A-klinikan suhteen. Ei lääkkeitä!!!

Olen itse käynyt karun tien päihteettömyyteen, jonka lopulta löysin täysin päihteettömästä hoidosta. Tunnistan itseni kirjoituksestasi. Minulla meni yli 25 vuotta itseni löytämiseen, ilman päihdettä. Päihderiippuvuussairaus kun ei katso ikää, sukupuolta tai kansalaisuutta, mutta sinulla on vielä elämä edessä :)

Toivon sydämeni pohjasta, että saat oikeanlaista apua ja pian (tahtotila sinulla vaikuttaa olevan, mitä tarvitset ensimmäiseksi raittiuden tiellä). Tiukka halaus ja onnea elämääsi <3 itsesi löytämiseen. Olet arvokas!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Miksei alkoholisoitunut osais kirjottaa? Se, että av-mamma ei osaa tai ei välitä kirjottaa oikein tai ees selkeesti, ei tarkota sitä, etti kukaan osais.

Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
24/29 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 23:19"]Aidon alkoholistin tekstiä, syy on muissa ihmisissä ja olosuhteissa.
[/quote]AIDON IDIOOTIN JA ABSOLUTISTIN TEKSTIÄ !!! Elä vittu pienen pientä elämääsi! Mutta älä tuo typeriä kommenttiasi enää tänne! AP:lle voimia ja jaksuja!

Vierailija
25/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 00:11"]

Hei holistit! Kaikilla heikon ihmisen kriteerit, syytetään muita ja koska mulle tapahtui lapsuudessa paskaa...

Nyt ryhdistäytykää ja ottakaa itsestänne niskasta kiinni!

Ap on narkkari, vaikkei tahdo myöntääkään.

Vaimo 43v ja nähnyt paljon, aineista vapaa aina. Lapsiperhe arki on upeinta!

[/quote] Sinulla ei näemmä ole mitään käsitystä mistä tässä puhutaan, voi reppana.

ap:lle jaksamista ja kirkasta raittiuden tietä :) 

Vierailija
26/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo iho kellertää jo, on maksas varmaan vaurioitunut jo tosi pahasti. Pian vatsasi ja nilkkasi turpoaa, menetät kävelykyvyn ja lopulta kuolet. En haluu pelotella, mutta noin se menee. Lopeta, kun voit! Todenäkösesti, jos kerta oot jo keltanen, et enää ikinä pysty juomaan tippaakaan, mutta et oikeestaan menetä siinä yhtään mitään.

Tsemppiä, oo rohkea!

Vierailija
27/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin just et mitenköhän ap pärjäilee ja joku nosti samaa aikaa tän keskustelun :) Aamusta luin töissä. Mitä kuuluu ap?

Vierailija
28/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on pisteet ja pilkut paikallaan. Liian virheetöntä tekstiä, että mulla ei mee läpi. Provo

Vierailija
29/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni on aika huono tapa hoitaa ongelmia luomalla uusia ongelmia. Jos sinulla on mt-ongelmia ja esim. masennusta, niin alkoholi vielä vain pahentaa niitäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi