Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin ekaa kertaa lentokoneessa ja tuli turbulenssi kuulutus, onko tää harvinaista vai sattuiko vain huono tuuri?

Vierailija
07.06.2025 |

Vitsi että pelästyin ja luulin että nyt putoaa:D

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvinaista. Säästyit juuri ja juuri lento-onnettomuudelta.

Vierailija
2/18 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli hauskaa. Turvavyöt ojan turhaa turbulenssissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan turhaa. Kädet ylös vielä. 

Vierailija
4/18 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein noita on, ihan normaalia.

Vierailija
5/18 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ekalla lennolla kävi niin, että oltiin jo melkein laskeuduttu, kun kone alkoikin nousta uudestaan ylös ja kierteli kentän yläpuolella jonkin aikaa, ennen kuin alkoi laskeutua uudestaan. Pelkäsin muutenkin lentämistä niin tuntui ihan kamalalta, etenkin kun meni pitkään ennen kuin kuulutettiin, että kentälle ei voinut laskeutua, odotetaan uutta laskeutumislupaa. 

Vierailija
6/18 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi että usein on - riippuu varmaan siitäkin missä lentelee. Itse vain Euroopassa, ja sanoisko että ehkä 15-20% lentokerroista on jotain pomppua. 

Vierailija
7/18 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu silloin tällöin, aika harvoin ja lentäjät on kyllä tottuneet siihen ja osaavat homman. Tuntuu vaan inhottavalta matkustajasta jos ei ole lentänyt montaa kertaa. Joskus on pienehköä tärinää ja muutamalla mun lentokerralla kone on hyppelehtinyt paljonkin ja välillä tuntunut "putoavan" jonkin matkaa. Silloin itseäkin jonkin verran jännittänyt mutta luulen että se on lentäjille rutiinia. 

Vierailija
8/18 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ekalla lennolla kävi niin, että oltiin jo melkein laskeuduttu, kun kone alkoikin nousta uudestaan ylös ja kierteli kentän yläpuolella jonkin aikaa, ennen kuin alkoi laskeutua uudestaan. Pelkäsin muutenkin lentämistä niin tuntui ihan kamalalta, etenkin kun meni pitkään ennen kuin kuulutettiin, että kentälle ei voinut laskeutua, odotetaan uutta laskeutumislupaa. 

Aika usein käy noinkin et juuri kun osutaan maahan niin noustaankin ylös. Silloin kieltämättä vähän hirvittää mut omaksi parhaaksi sekin. Sen sijaan turbulenssikuulutuksia tulee lähes joka lennolla.

Vierailija
9/18 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole ollut lennolla jolla ei olisi ollut turbulenssia ja olen lentänyt satoja kertoja. Ylösvetoa ei ole ikinä osunut kohdalle.

Vierailija
10/18 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en ole ollut lennolla jolla ei olisi ollut turbulenssia ja olen lentänyt satoja kertoja. Ylösvetoa ei ole ikinä osunut kohdalle.

Veikkaan, että on aika harvinaista ettei ole koskaan osunut turbulenssiin vaikka lentää paljon. Toki se riippuu reiteistäkin.

Vierailija
11/18 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että on aika harvinaista ettei ole koskaan osunut turbulenssiin vaikka lentää paljon. Toki se riippuu reiteistäkin.

Ei kun sori, luin väärin. Mutta sekin on varmaan harvinaista, että aina olisi turbulenssia.

Vierailija
12/18 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tavallista muttei ihan tavatontakaan.

Vierailija
13/18 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turbulenssia on kyl ollut mulla joka lennolla jos pidempi lento. Jotkut kuuluttaa, yleensä ei. Tulee vaan vyöt kiinni valo ja ääni.

Vierailija
14/18 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi että usein on - riippuu varmaan siitäkin missä lentelee. Itse vain Euroopassa, ja sanoisko että ehkä 15-20% lentokerroista on jotain pomppua. 

Riippuu reitistä. Alppien yllä 8/10 ainakin hetken, aina ei tule ilmoitusta edes. 10pv sitten viimeksi keskeytettiin tarjoilut ja kaikki istutettiin paikoilleen. 

Miamin ulkopuolella usein, samoin HongKongista lähtiessä ollut aina. Kerran matka piteni lähes 30min kun kierrettiin joku myrskyalue

Vierailija
15/18 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin tuntuu, että turbulenssi on ennemmin sääntö kuin poikkeus 

Vierailija
16/18 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Harvinaista vai sattuiko huono tuuri? Mitä tuolla tarkoitat? Eli jos seon harvinaista, niin ei sattunut huono tuuri? Vai että jos se on yleistä, niin sulla oli hyvä tuuri?

Vierailija
17/18 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englantiin ja Irlantiin lentäessänni olen usein kokenut kaikenlaista vispaamista, siinä kanaalia ylitettäessä, Frankfurtista lähteneillä lennoilla. En oikeastaan juuri muulloin, mitä nyt joitain pieniä. 

Vierailija
18/18 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella yleistä.