Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pärjäisit kotona, jos miehesi joutuisi sotaan?

Vierailija
28.04.2015 |

Kuinka pärjäisit, jos miehesi joutuisi lähtemään sotaan. Kuinka hoitaisit arkesi askareet?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh enkä ymmärrä miksi joku ei pärjäisi.

Vierailija
2/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla lailla kuin kuka tahansa yksinhuoltajaäiti nytkin.. Tosin sitä en tiedä miten se itse sota vaikuttaisi kaikkeen elämiseen ja olemiseen. Mutta ei kai se muuten paljoa eroaisi itseasiassa omastakaan arjesta. Tekisin ruuat, pesisin pyykit, kävisin kaupassa ja huolehtisin lapset. Lapset ei tietysti olisi päiväkodissa, ellen sitten joudu itse johonkin hommiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa olisi, koska teen niin pitkiä työpäiviä, ettei päiväkodin aukioloajat riitä. Teen myös viikonloppupäiviä ja -öitä. Jos lastenhoidon saisin järjestymään, sitten sujuisi ihan jees. Nyt mies tekee vain osa-aikatyötä.

Vierailija
4/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi. Mies on nimetty töihin kotirintamalle jotta sotilailla olisi ruokaa. 120 lehmää ei helpolla yksin hoida.

Vierailija
5/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se perhe-elämä muuttuu kaikilla, jopa yh:lla jos sotaan joudutaan.

Vierailija
6/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 21:39"]Kyllä se perhe-elämä muuttuu kaikilla, jopa yh:lla jos sotaan joudutaan.
[/quote]

Tottakai muuttuu. Nyt olikin kyse pärjäisikö taikuinka pärjäisi.

Vierailija
7/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa pärjää, kun muuta vaihtoehtoa ei ole.

Vierailija
8/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en pärjäisi? :o Ei mulla ole peukalo keskellä kämmentä "miesten" töissä. 

Vierailija
9/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nyt oikein ymmärrä miksi en pärjäisi

Vierailija
10/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kaupat ei välttämättä ole auki tai niissä ei ole myytävää.

2. Päiväkodit tuskin on auki.

3. Jos sähköt menee poikki, miten peset pyykit ja valmistat ruokaa? Esim. ilmahyökkäysten aikana voidaan joutua laittamaan kaikki valot sammuksiin.

4. Se, että käyt tällä hetkellä töissä jossain konsulttitoimistossa, ei tarkoita, että sille on kysyntää sodan aikana ja että kävisit 8-16 duunissa joka päivä. Että siellä pujottelisit pommien seassa töihin, kun toimitusjohtaja on kuollut?

Sota on pikkasen eri asia, kuin normaali arki rauhan aikana.

Vierailija
11/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hitto maksais meidän asuntolainaa? Olen äitiyslomalla... En kyllä pärjäis.

Vierailija
12/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pärjäämiseni olisi huolista pienin. Eniten pelkään, että sotaan joutuisi poika (teini).

Vierailija
13/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 hehtaarin maatilan pyörittämisessä olisin aivan kusessa mutta yksityistalous pyöris kyllä ihan samaan malliin kuin nytkin.

Vierailija
14/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 21:45"]1. Kaupat ei välttämättä ole auki tai niissä ei ole myytävää.

2. Päiväkodit tuskin on auki.

3. Jos sähköt menee poikki, miten peset pyykit ja valmistat ruokaa? Esim. ilmahyökkäysten aikana voidaan joutua laittamaan kaikki valot sammuksiin.

4. Se, että käyt tällä hetkellä töissä jossain konsulttitoimistossa, ei tarkoita, että sille on kysyntää sodan aikana ja että kävisit 8-16 duunissa joka päivä. Että siellä pujottelisit pommien seassa töihin, kun toimitusjohtaja on kuollut?

Sota on pikkasen eri asia, kuin normaali arki rauhan aikana.
[/quote]

Edelleenkin:pärjäisin. Tarvitseeko rautalangasta vääntää vai odotatko,että joku alkaa itkemään kuinka selviäisi?

Vierailija
15/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi. :( Olisin huolesta sekaisin ja peloissani. Väsyisin yksin lasten kanssa enkä saisi nukuttua jos mies ei olisi vieressä. Pahimmassa tapauksessa sekoaisin.

Vierailija
16/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin. Töissä joutuisin käymään

Vierailija
17/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullamössöäitejä löytyy nykyään paljonkin. Todellisen paikan tullen ei ole valintakysymys pärjääkö. Hommat on vaan hoidettava.

Vierailija
18/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään jo nyt ilman miestä ja tosi tilanteen tullen on sopeuduttava vallitseviin olosuhteisiin.

Vierailija
19/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hollantilainen mies. Lapsilla kaksoiskansalaisuus. Me ehkä lähdettäisiin Suomesta pois. Jos ei, niin mulla on sellainen työ, että olisi varmaan työsarkaa sodankin aikana. Osaan pyörittää tieto- ja tietoliikenneyhteyksiä, joten luultavasti kysyntää olisi.

Vierailija
20/47 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 21:35"]Kuinka pärjäisit, jos miehesi joutuisi lähtemään sotaan. Kuinka hoitaisit arkesi askareet?

[/quote]
Erittäin hyvin. Joutaisi kuolla pois pilaamasta mun arkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä