Ikäkriisi?? Minkä ikäisenä olet kokenut?
Miten selvisit siitä? Itsestä tuntuu että pakko hakea lääkkeet, vaivun totaaliseen masennukseen :-( Nyt siis 41 v.
Kommentit (25)
Miksi sulla on nyt ikäkriisi? Liittyykö ulkonäköön vai elettyyn elämään? Mulla ei ole vielä ollut ikäkriisejä, olen 36v.
En koskaan. Odotan innolla vanhenemista. Ehkä olen poikkeus,mutta nyt 35v pidän arvossa vanhempia ihmisiä.
25-vuotiaana olin niin vanha ja muka mahdollisuuteni pilannut, että huh! Onneksi siitä on tultu vain eteenpäin!
Mulle on nyt näin 31vuotiaana tullut kriisi, mikään itsessäni ei enää meinaa kelvata minulle! Vihaan kroppaani, olen menossa ottamaan botoxia, työni tuntuu typerältä, parisuhde huonolta.
Vaikka tiedän että missään ei ole mitään vikaa, miehessä nyt ainenkaan, mutta mikään ei vaan kelpaa. On kamalan vaikeaa olla koko ajan valittamatta ääneen, mutta puren kieltäni ja mietin näitä asioita omassa päässäni.
Tuntuu että kaikilla muilla on asiat paremmin.
40v, ja en ole selvinnyt. Ulkoinen rapistuminen ottaa koville, esim. rypyt ja kroppa ei palaudu enää niin hyvin treenistä, stressistä tai juhlimisesta, vaikka pidän itsestäni hyvää huolta. Elämä on ruuhkavuosia, töitä ja perhettä. Olisi upeaa saada aikaa itselle ja läheisille
27. Ei ole ammattia ja mulla on surkea itsetunto.
Just nyt, 32-vuotiaana. Tuntuu etten ole saavuttanut elämässäni yhtään mitään, enkä tiedä mihin suuntaan lähtisin.
En ole vielä koskaan kokenut ikäkriisiä. Ihan tuntematon aihe siis mulle. Olen nyt 40-vuotias ja pidän itsestäni tämän ikäisenä ja iän tuomasta varmuudesta ja hyvästä itsetunnosta.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 21:34"]
Mulle on nyt näin 31vuotiaana tullut kriisi, mikään itsessäni ei enää meinaa kelvata minulle! Vihaan kroppaani, olen menossa ottamaan botoxia, työni tuntuu typerältä, parisuhde huonolta. Vaikka tiedän että missään ei ole mitään vikaa, miehessä nyt ainenkaan, mutta mikään ei vaan kelpaa. On kamalan vaikeaa olla koko ajan valittamatta ääneen, mutta puren kieltäni ja mietin näitä asioita omassa päässäni. Tuntuu että kaikilla muilla on asiat paremmin.
[/quote]
Varoitan Botoxista! Itse joudun ottamaan lääkkeeksi. Muista, että vain neurologille tai plastiikkakirurgille pisteltäväksi. Oma neurologini sanoi että siitä tulee riippuvaiseksi kun kolmen kuukauden jälkeen taas rypyt tulee näkyviin.
Kosmetologit eivät saa Suomessa pistää Botuliinia.
Itse olen pistosten jälkeen kipeä ja pahoinvoiva. Pystytkö tekemään työsi oksennusten lomassa?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 21:40"]
En ole vielä koskaan kokenut ikäkriisiä. Ihan tuntematon aihe siis mulle. Olen nyt 40-vuotias ja pidän itsestäni tämän ikäisenä ja iän tuomasta varmuudesta ja hyvästä itsetunnosta.
[/quote]
Onko elämässäsi ollut mitään kriisejä?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 21:32"]
Oon 40v eikä ole vielä iskenyt. Auttaa kun on yli viiskymppinen mies. :)
[/quote]
Pääsin opiskelemaan vasta 25-vuotiaana. Kun täytin 30, olivat ihmiset ympärilläni vasta 24-28-vuotiaita joten kukaan ei kriiseillyt ;) ja kun he alkoivat kriiseilemään, olin jo 35 eli reilusti vanha.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 21:34"]Mulle on nyt näin 31vuotiaana tullut kriisi, mikään itsessäni ei enää meinaa kelvata minulle! Vihaan kroppaani, olen menossa ottamaan botoxia, työni tuntuu typerältä, parisuhde huonolta.
Vaikka tiedän että missään ei ole mitään vikaa, miehessä nyt ainenkaan, mutta mikään ei vaan kelpaa. On kamalan vaikeaa olla koko ajan valittamatta ääneen, mutta puren kieltäni ja mietin näitä asioita omassa päässäni.
Tuntuu että kaikilla muilla on asiat paremmin.
[/quote]
Sama. Alkoi 29-vuotiaana. Otin botoxia (ja otan edelleen, suosittelen), jätin loistavan työpaikan ja siirryin rahan perässä huonompaan, olin masentunut parisuhteessa ja muuten vain koko ajan negatiivinen. Olen nyt 32 ja elämä on helpottanut.
Mitä!!?? Ottaako jo alle 3-kymppiset botoxia? Millaisiin ulkonäköongelmiin?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 21:40"]
[/quote]
Onko elämässäsi ollut mitään kriisejä?
[/quote]
On ollut paljonkin erilaisia kriisejä/ikävämpiä tapahtumia, mutta ei mitään ikään liittyvää. Joten siis ikään liittyvät kriisit ovat tuntematon aihe, jos nyt yritit tarttua tuohon lauseeseen....
Kriisiä ollut viimeiset 10 vuotta. Nyt pahenee vaan.
vm.75
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 21:49"]Mitä!!?? Ottaako jo alle 3-kymppiset botoxia? Millaisiin ulkonäköongelmiin?
[/quote]
Tää on sitä nykyaikaa. Itse otin alkaviin sibeliusryppyjuonteisiin pikkutilkat. Tuskin kukaan muu niitä näki, mutta itsestä tuntuu paremmalta. Uusin noin 6-9-kuukauden välein.
Miehelläni on juuri meneillään, miten te kriiseilleet olette päässeet yli tilanteesta? Mikä voisi helpottaa miehen oloa?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 22:05"]Miehelläni on juuri meneillään, miten te kriiseilleet olette päässeet yli tilanteesta? Mikä voisi helpottaa miehen oloa?
[/quote]
Mä repäisin itseni pois vanhoista kuvioista. Työpaikasta ja jopa osasta kavereita. Päätin, että mua ei pakoteta lasten tekoon (perhe, suku) vaan ne tulevat myöhemmin, jos tulevat. Etsin uusia harrastuksia. Aloin keskittymään enemmän itseeni ja ihan niihin pinnallisiin ulkonäköjuttuihin. Opettelin olemaan kiitollinen siitä mitä on. Menin jopa siihen, että vertailin itseäni muihin todetakseni, että mulla on paljon kivempi elämä.
Mulla ei ole ollut yhtään ikäkriisiä. Olen 55-v.
Oon 40v eikä ole vielä iskenyt. Auttaa kun on yli viiskymppinen mies. :)