Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhällä varaa enää tupakoida

Vierailija
30.05.2015 |

Itse poltan askin päivässä ja huolestuttaa miten rahat riittää ruokaan enää jos monta euroa tosiaan kallistuu tupakka. Nytkin tiukkaa tekee kun niin pieni on sosiaaliturva suomessa. Helppo sanoa että lopeta tupakointi kun tupakka on semmonen tuote josta en luovu vaikka kuinka köyhä olisin ja olen niin vahvasti riippuvainen.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se että köyhältä viedään ainutkin ilo elämästä kuten tupakointi niin todella raakaa.
AP

Vierailija
2/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian ilmiselvä/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä, että olet pahasti nikotiinikoukussa. Olisi nuorena pitänyt käyttää järkeään eikö uskoa mainoksia.

No miesystäväni polttaa kanssa aika paljon eikä pysty lopettaamaan ja on eläkkeellä ja rahaa on ihan vähän. Otan osaa.

Vierailija
4/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt maistuu salami, muta onneksi Virossa ja Venäjällä myydään vielä tupakkaa ja alkoholia edulliseen hintaan. Kohta kannattaa lasten namutkin tuoda ulkomailta, jos makeisveroakin nostavat reilummin xd

Vierailija
5/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pystyy lopettamaan, jos haluaa.

60 vuotta polttanut himotupakoitsija Jörn Donnerkin lopetti kertalaakista, kun keuhkoista löytyi keuhkosyöpä.

Sitä ennen oli aina uskotellut itselleen, että lopettaminen on mahdotonta, koska on polttanut koko elämänsä - lähes lapsesta asti.

Tiedän lukuisia samanlaisia tapauksia. Kertalaakista pois ja sillä sipuli. Tekosyiden keksiminen on pelkkää tekosyiden keksimistä. Pelkkää henkistä laiskuutta.

Vierailija
6/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan hintaan olisi pitänyt tulla paljon suurempi korotus.

Esimerkiksi Lontoossa tupakka-askista saa maksaa 25 euroa!

Sama hinta Suomeen, niin valtio säästää miljardeja jo pelkästään terveyskuluissa!

Vierailija
7/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 03:50"]

Itse poltan askin päivässä ja huolestuttaa miten rahat riittää ruokaan enää jos monta euroa tosiaan kallistuu tupakka. Nytkin tiukkaa tekee kun niin pieni on sosiaaliturva suomessa. Helppo sanoa että lopeta tupakointi kun tupakka on semmonen tuote josta en luovu vaikka kuinka köyhä olisin ja olen niin vahvasti riippuvainen.

[/quote]

Kokeile sähkötupakkaa. Siitä saa lähes täysin saman vastineen, kuin tavallisesta tupakasta, kun käyttää nikotiininestetta. Se nikotiini tekee siitä hyvin paljon normaali tupakansavua muistuttavan. En itsekään uskonut, ennen kuin kokeilin. Niitä saa tilattua Puolasta ja Latviasta ainakin. Noin viikon kaksi varmaan kestää, että tottuu sähkötupakkaan, ja ei enää kaipaa tavallista. Itsellä ainakin. Itse sähkötupakka akkuineen kannattaa myös tilata, vaikka Puolasta tai Latviasta. 

Sähkötupakin höyryttäminen on paljon halvempaakin. Yksi nikotiinineste pullo vastaa minun käytössä neljää tupakka-askia, koska ennen poltin askin päivässä. Yksi pullo menee siis neljässä päivässä mulla ja se maksaa 5€.

Kerralla voi tilata ainakin 200 millilitraa eli 20 pulloa nikotiininestetta, silloin tulli ei vielä puutu asiaan, sillä nikot.nestettä ei saa myydä suomessa. Nesteet on maustettuja, menthol toimii parhaiten.

Vierailija
8/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 04:18"]

60 vuotta polttanut himotupakoitsija Jörn Donnerkin lopetti kertalaakista, kun keuhkoista löytyi keuhkosyöpä.

Sitä ennen oli aina uskotellut itselleen, että lopettaminen on mahdotonta, koska on polttanut koko elämänsä - lähes lapsesta asti.

Tiedän lukuisia samanlaisia tapauksia. Kertalaakista pois ja sillä sipuli. Tekosyiden keksiminen on pelkkää tekosyiden keksimistä. Pelkkää henkistä laiskuutta.

[/quote]

Se on aina niin hyvä, kun tupakoimattomat henkilöt esiintyvät asiantuntijoina, kuinka "helppoa" se on. Muuten vaan nikotiinikin vastaa heroiinia koukuttavuudeltaan, kuten ihan lääkäritkin ovat todenneet.

Vierailija
9/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 04:33"]

[/quote]

Se on aina niin hyvä, kun tupakoimattomat henkilöt esiintyvät asiantuntijoina, kuinka "helppoa" se on. Muuten vaan nikotiinikin vastaa heroiinia koukuttavuudeltaan, kuten ihan lääkäritkin ovat todenneet.

[/quote]

Pelkkää idiotismia. Sama kuin laiha neuvoisi lihavaa, että kuinka helppoa se on laihduttaa ja muuttaa ruokailutottumuksia, jotka olleet koko iän. Tupakoimattomat voi pitää turpansa kiinni, koska oma kokemus puuttuu! Voivat pitää turpansa kiinni, vaikka kuinka ärsyttäisi tupakoivat.

Vierailija
10/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 04:39"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 04:33"]

[/quote]

[/quote]

Pelkkää idiotismia. Sama kuin laiha neuvoisi lihavaa, että kuinka helppoa se on laihduttaa ja muuttaa ruokailutottumuksia, jotka olleet koko iän. Tupakoimattomat voi pitää turpansa kiinni, koska oma kokemus puuttuu! Voivat pitää turpansa kiinni, vaikka kuinka ärsyttäisi tupakoivat.
[/quote]
Moni tupakoimaton on entinen tupakoitsija, eli he nimenomaan tietävät mistä puhuvat.

Vierailija
11/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Miten niin "tupakoimattomat henkilöt"?

Itse olen lopettanut 4-kymppisenä kertalaakista tupakanpolton, samoin mieheni. Olimme kummatkin polttaneet 25 vuotta.

Anoppi oli ketjupolttanut yli 50 vuotta, kun hän viisi vuotta sitten lopetti tupakanpolton kuin seinään 65-vuotiaana.

Ei ole vaikeaa, jos on päättänyt lopettaa!

Apuvälineitäkin - kuten nikotiinipurkkaa ja nikotiinilaastareita - löytyy, jos tarvitsee. Tekosyyt ovat edelleenkin pelkkiä tekosyitä. Ja pelkkää henkistä laiskuutta.

Vierailija
12/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi 15 vuotta vähintään askin päivässä mallua polttanut. Lopetin kerrasta, kun isäni sai syöpätuomion. Hän oli polttanut 40 vuotta ja paljon enemmän kuin minä. Keuhkösyöpä ja siihen kuoli. Nyt olen itse ollut polttamatta 6 vuotta ja ah ihanaa, maku- ja hajuaisti ovat ihan eri luokkaa kuin ennen.

Lopetus oli ihan pesrseestä ja kipuilin yhden kesäloman (ajoitin niin), mutta muutamalla nicorette-askilla pärjäsin. Oli ihan tosi helvettiä, mutta elämä on. OMA valinta. Uin tosi paljon, toimi jotenkin mulle vieroituksoireisiin.

Tässä siis todellakin entisen tupakoivan mielipide. Tsemppiä lopetukseen, ihan turhaa terveyden ja rahan haaskausta.

Vierailija
13/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 04:42"]

[/quote]

[/quote]

Itse olen lopettanut 4-kymppisenä kertalaakista tupakanpolton, samoin mieheni. Olimme kummatkin polttaneet 25 vuotta.

Anoppi oli ketjupolttanut yli 50 vuotta, kun hän viisi vuotta sitten lopetti tupakanpolton kuin seinään 65-vuotiaana.

Apuvälineitäkin - kuten nikotiinipurkkaa ja nikotiinilaastareita - löytyy, jos tarvitsee. Tekosyyt ovat edelleenkin pelkkiä tekosyitä. Ja pelkkää henkistä laiskuutta.

[/quote]

Kaikille ihmisille nikotiini ei aiheuta rippuvuutta. 33%:lla tulee voimakas riippuvuus, joten vaikeuttaa huomattavasti.

"Tupakoivien nikotiiniriippuvuus kehittyy yksilöllisesti. Arviolta 10–15 % ei tule juurikaan nikotiinista riippuvaiseksi ja kolmanneksella fyysinen riippuvuus on voimakas."

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=seh00148

Vierailija
14/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä EI kuulu olla oikeutta/ mahdollisuutta tupakointiin. Jos köyhällä on varaa tupakoida tai juopotella niin silloin tuet ovat liian suuret.

Ja näin on.

Vierailija
15/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 05:02"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 04:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kaikille ihmisille nikotiini ei aiheuta rippuvuutta. 33%:lla tulee voimakas riippuvuus, joten vaikeuttaa huomattavasti.

"Tupakoivien nikotiiniriippuvuus kehittyy yksilöllisesti. Arviolta 10–15 % ei tule juurikaan nikotiinista riippuvaiseksi ja kolmanneksella fyysinen riippuvuus on voimakas."

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=seh00148

[/quote]

Ei tarvitse selitellä.

Kaikilla, jotka polttavat päivittäin vuosikymmeniä, on nikotiiniriippuvuus.

Juhlapolttajat ovat erikseen. He polttavat esim. vain silloin kun juovat alkoholia. Eivät muulloin. Tällaisiakin henkilöitä löytyy pilvin pimein. Heillä ei ole nikotiiniriippuvuutta.

Tupakoinnin jatkamista on turha selitellä nikotiiniriippuvuudella, koska muut nikotiinivalmisteet on keksitty jo aika päivää sitten. Jos haluat lopettaa, niin käytä nikotiinipurkkaa tai nikotiinilaastareita. Ja lopeta niiden tekosyiden keksiminen.

Vierailija
16/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei voi laskea köyhäksi jos on varaa tupakkaan ja viinaan. Onneksi kummankin hinnan muutokset jätetään pois tulevaisuudessa toimeentulon indeksikorotusta laskettaessa.

Vierailija
17/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi te haisunäädät poistutte keskuudestamme. Itse passiivisesta tupakoinnista kärsinyt vuosikausia.

äiti kuolli syöpään, kun olin lapsi.

Vierailija
18/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 05:21"]Musta ei voi laskea köyhäksi jos on varaa tupakkaan ja viinaan. Onneksi kummankin hinnan muutokset jätetään pois tulevaisuudessa toimeentulon indeksikorotusta laskettaessa.
[/quote]
Tällä leikatulla indeksillä ei ole mitään käytännön yhteyttä alkoholin ja tupakan kulutukseen, sen kai idioottikin ymmärtää.

Vierailija
19/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean helpolla ihmiset saadaan aina vihaamaan erilaisia asioita. Menee ihan sen mukaan, mitä asioita mediat syyllistävät. Vihatuimmat ovat työttömät ja tupakoijat.

Ihmiset ovat keskimäärin tyhmiä, eivätkä ajattele juuri lainkaan, vaan luottamus on hyvin suuri lehdissä kirjoitettuun. Suomessa on sattumoisin euroopan suurin medialuottamus :( Voi mikä ylläri taas! Ei tarvitse ajatella itse, koska lehdet tekevät sen puolesta, siellä on asiantuntijat. Ne tietää kyllä. Lukijalle jää vain tehtäväksi muistaa asiat, joita on kirjoitettu, ja niiden asioiden toistaminen.

Suomessa on myös Euroopan suurin luottamus ja arvostus poliisiin. Ylläri sekin! Suomalaiset on niin saatanan tyhmiä, suuri osa, että ne tarttee aina jonkin ylemmän auktoriteetin, johon uskoa.

Vierailija
20/37 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 05:10"]Köyhällä EI kuulu olla oikeutta/ mahdollisuutta tupakointiin. Jos köyhällä on varaa tupakoida tai juopotella niin silloin tuet ovat liian suuret.

Ja näin on.
[/quote]
Höpö höpö.

Vähäiset tukensa saa köyhä käyttää mihin itse haluaa. Näin on, ei sinun mielipiteelläsi taida olla tässä mitään merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi