Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Enskojen tiistai**

18.09.2006 |

Toi maanantain pino on jo niin turkasen pitkä, että aattelin alottaa uuden pinon vaikka ei ihan just tiistain puolella ollakaan. =)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8372836&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks olkoon pikku prinsessan syntymän johdosta!!!

Mua jäi kiinnostaa, että millä raskausviikolla pikkunen syntyi ja mitkä oli mitat?! On kyllä ollu varmasti tosi pikkunen.

Burde ja pennari

Vierailija
22/36 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suuret onnittelu Pepsille ja Odekalle pikku nyyteistä!!

Siitä listan päivityksestä josko sopinee, ett vielä tässä viikon katselen tilannetta ja informeeraan sit tuo kontrolliultran jälkeen ens viikolla. Viime yönä heräsin sit vatsakipuun alamahalla. Meni kylläkin suht nopeasti ohi, mut pari kertaa herätys tuli. Edellisenä päivänä kipuilua oli kanssa sen verran, että pariin otteeseen hengittelemään syvempään.

No, tänään sit pääsin onneks ultraan masuasukkia katsastelemaan. Sekä muna- että ruskuaispussi näkyivät, mutta sikiökaiusta ei varmuutta :-( Mahdollisesti se näkyi aivan pussin reunalla, mutta kontrolliin mennään viikon päästä. Lisäksi kohdun seinämässä näkyi joko istukan aiheuttamaa muutosta tai hematoomaa eli verenvuotoa..

Tiedän, että viikot on vielä vähäiset ja tuo on se mitä siellä pitääkin näkyä, mutta toi mahdollinen vuoto vähän pelottaa. Joten josko Amy sitä listaa vielä ainakin viikon toimitat.

Mut nyt töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä mihinkään ole päässyt, kun vauvan vaatteiden lajitteluun menikin enemmän aikaa ja nyt kone pesee älyttömän kauan noita 60-asteisia... tein listaa meillä olevista vaatteista ja näyttäis, et mitään muuta ei enää tartteta ku joitain pitkähihaisia mitä laittaa lyhythihaisen bodyn päälle. Meille on kertynyt melkoisesti lyhythihaisia, kun kesällä on osteltu, mutta eihän Santeri nyt niillä marraskuussa pärjää... ja sit haluun ainakin toisen yöppärin hankkia, vaikka ei ihan pienellä varmaan niin väliä oo, missä vaatteissa nukkuu. 62 koosta eteenpäin ei sitten ookaan vielä hirveesti, mutta eiköhän niitä kerry. Aattelin sen niin päin, että ihan vastasyntyny tarttee enemmän vaatteita, kun äippä ei kuitenkaan osaa vielä hoitaa niin, ettei kakat tulis läpi... :)

Poppis, kiitos kuvista. Jaa ne ei sit sukellakaan silleen yläosattomissa?? Pieni pettymys... aattelin muutenkin, että noi sivut olis myyvemmät, jos ne olis tehneet vaikka jonkin poikakalenterityyppisen kuvagallerian... et viitsis ehdottaa?

Amy, mua kans hirvittää, et jos mun kenkävalioni ei enää koskaan mahdukaan... snif!

Ja tärkeimpänä Odekalle hirmu isot onnittelut pikku-prinsessasta! Ihanaa, että vaavi on reipas vaikka joutukin kovaan maailmaan vähän liian aikaisin.

Jokohan se kone kohta olis pessyt...

Vierailija
24/36 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu tän päivän jotenki ihan masentunu. Vauva on liikkunu mun mielestä tosi vähän, ja sit ku soitin neuvolaan ja ehdotin et kävisin siellä, niin terkka vaan totes et tee liikelaskentaa ja jos ei kuulu liikkeitä, lähdepä synnärille. No sit mä tein laskentaa, ja tulihan ne 10 pientä liikettä sieltä, mut en mä nyt tiedä pitääks sitä laskentaa koko ajan tehdä. Ja ilmeisesti liike ku liike lasketaan vaik ne olis hennompia ku aikasemmin. ONKO MUILLA OLLU ONGELMIA LIIKKEIDEN KANS?

Mutta ehkä se tästä..

HAN puhui paniikkihäiriöstä. Mulla on ollu samaa aikasemmin, mut raskauden aikana ei oo mun mielestä tullu yhtään kohtausta. Neuvoisin sua pistämään kaiken raskauden piikkiin, ja käytä sitä hyväksesi just niin ku joku jo täällä neuvoi. Eli jos alkaa pyörryttää jossakin mis on paljon ihmisiä, niin sanot vain et mul tuli nyt todella huono olo raskauden takia. Ihmiset kyl ymmärtää ja varmaan auttaa.

OSSE: Mulla on kans ihan kauheet puutumiset käsissä ja turvotusta ihan sikana. Jalkojen turvotuksiin auttaa tukisukat, mut kädet on ihan pökkelöt ja neljä sormea ihan tunnottomat. En jaksais enää odottaa et vauva syntyis ja turvotus lakkaa.

AURORA: Meillä sukupuoli näkyi (luultavasti) rakenneultrassa joka mulla oli 19+6 viikolla.

Kunpa olis jo syyskuun loppu. Tai edes viikko eteenpäin. Sit mä olisin jo ihan valmis synnyttämään.. Mut tsemppiä kaikille! Suppareita kaikille niille jotka toivois jo et nyyttinsä ois maailmassa.

Ezzie 37+3

Vierailija
25/36 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikainen pinoutuminen töitten lomasta.

Pepsille onnea vauvelista, jäämme odottamaan synnärikertomusta

Odekalle tsemppiä pikkuisen kanssa, onneksi kaikki on kunnossa ja saatte pikkuisen kotiin pian.

Suomessa on hurjan hyvä ja hieno lasten tehohoito, parempaa ei taida olla missään maailmassa.

Koitan illalla raahautua koneen ääreen kommenteeraamaan isommin, ellei sitten käy niinkuin eilen että kaikki ihanat sarjat veivät voiton koneen avaamiselta.

laitoin takan päälle ja istuin soffalla jalat ylhäällä ja söin pussillisen lakuja käenpesän ja töydellisten naisten säestämänä.

Ai tätä ihanaa yksin oloa.....vaikka ei tätä kauan jaksaisi nyt jo on kamala ikävä ( niin ja tietty haluan heti paljon tuliaisia )

annoin miehelle tehtäväksi katsoa jospa löytyisi joku kiva toppahaalari sieltä työmatkalta neidille, annoin hienot kirjalliset ohjeet ja luetutin vauvalehden vertailun toppapuvuista.

Amy oli vihdoin saanut äippäpakkauksen, mä sain päätöksen siitä reilu viikkositten ja olen kieli pitkällä odotellut lappua laatikkoon, mutta sitäpä ei vielä ole näkynyt.

se hilvatun hoitopöytä vain on vieläkin ostamatta joten joutuvat toistaiseksi jäämään vielä laatikkoon.

Ny takaisin töihin, AIVAN tolkuton kiire koko ajan !

AA ja möhitär 27+3

Vierailija
26/36 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti kerron ultrakuulumiset, sitten pitää jatkaa töitä.

Vauvalla oli kaikki hienosti, eikä ollut sit lainkaan pieni kuten neuvolatäti eilen epäili! Oli viikkoihin nähden jopa pikkuisen isompi. Istukka oli etuseinämässä kuten arvelin; liikkeitä on tuntunut erittäin vähän/ei ollenkaan (erotusdiagnostiikka pierujen ja potkujen välillä ei aina ole helppoa). Sukupuoli nyt jäi arvoitukseksi, sillä napanuora oli vehkeiden edessä...höh.

Ainoa harmituksen paikka (noh, harmittaa tuokin tietty pikkusen ettei saatu selville sukupuolta) on se, ettei mies päässyt mukaan :( Pitää vaan sit näytellä kuvia.

Hei siitä TENS:stä oli taas ollu juttua...minähän siitä kans joskus kesällä jo kyselin kun se oli Enkuissa niin suosittua ja kehuttua. Onko siihen siis Suomessa jossain mahdollisuus? Tahtoo TENS:siä!!

Makkara rv19+1

Vierailija
27/36 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mihinkään en ole kadonnut! Taustaillut vain, tai oikeastaan seki on liian vahva ilmaisu tälle :)

Tässä koneella on vain jo niin tuskasta istua kun vauva monottaa tuonne jonnekki palleaan ja kylkiluihin :(

Nytki tuskanhikeä pukkaa kun ahistaa mahaa ja jalat on IHAN pallot :(

Että näin ihanaa mulle kuuluu :)

Mutta juu, Lisa, tosiaan Kittilässä asun ja Sodikseen on kyllä helppo tulla kun sielläpäin muutenki tosi useesti ollaan aikaa viettämässä ( miehen lapsuudenkoti on välillä kittilä-sodankylä) Niin että tervetuloa vain tännepäin, niin mullakin on täällä joku enskakamu :) ja otin sinun osotteen ja lisään ihan kohta tuonne meseen :)

Hehee, tulikohan paljastettua jo liikaa, no nyt ollaan jo siinä vaiheessa että ihan sama jos joku eksynyt lammas tunnistaa :)

Mieki kauheasti odottelen et josko tänään äp-pakkaus vaik ois saapunut! Viikko sitten tuli ilmotus et voi hakee postista 2 viikon sisällä, mut meillä ei MIKÄÄN toimi ajoissa, suututtaa.

Niin joo, ja PEPSILLE ja ODEKALLE onnea pikkuisista!! Varmaan se Ull-majkin kohta ilmoittelee tulokkaasta ;)

Mullaki jäi kiinnostaamaan nuo odekan viikot, pitää varmaan lähteä kaivamaan esittelypino esille ja laskea :)

Mutta nyt sohva kutsuu... :)

Fio rv 30+1

Vierailija
28/36 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkCyan]No nyt on paketti haettu ja tutkittu. Aikas kivoja juttuja siellä oli! Mutta kyllä se aika " poikavoittoinen" oli väritykseltään. Keltaiset ym. vaatteet ihan tosi nättejä, mutta jos tyttö tulee meille, niin jää ainakin haalari käyttämättä. Makuupussi sen sijaan oli mun mielestä tosi kiva. Kirjoihin täytynee tutustua ihan ajan kanssa. Ja illalla saa nyt mies oman isyyspakkauksensakin. Mun mielestä on aina kiva antaa lahjoja ihmisille, vaikkei ne kummoisia olisikaan. Ootan jo hirmuisesti murun ilmettä... ;o)[/color]

[color=OrangeRed]Samalla reissulla kun kävin postissa, kävin myös taas kerran kangaskaupassa. Kun eiliset lakanat onnistui niin hyvn, niin hain froteeta ja kanttinauhaa ja meinaan tehdä sellaisia " huppupyyhkeitä" , mitä pakkauksessakin on, muutaman lisää. Yks sellaine on säästössä vuodelta -75 eli mun pakkauksesta. Se on keltainen, missä on ruskeat kanttaukset. Nyt ostin oranssia froteeta, mihin tulee turkoosit kanttaukset ja valkoista mihin tulee limet kanttaukset. Käy siis kummalle vaan, kuten ne tekemäni lakanatkin. Jos mies muuten neuvois mulle, miten saa kuvia linkitettyä täällä, niin voisin vaikka laittaa vähän kuvia teille jossain vaiheessa.[/color]

[color=DarkCyan]Kylläpä Odekan vaavilla oli kiirus maailmaan. Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin. Onnea koko perheelle!!!! Ja voimia tähän alkuun, on varmaan kuitenkin rankkaa ravata kodin ja sairaalan väliä. Kun jaksat ja ennätät, niin laitatkos esittelypinon perään tai tänne vähän neidin strategisia mittoja ja rv:n, millä hän syntyi, niin voin päivittää esittelypinoon.[/color]

[color=OrangeRed]Ninca, odotellaan vaan ensi viikkoon. Eiköhän tämä meidän tyyppi vielä viihdy yksiössään muutaman viikon. Toivottavasti sun vatsakivut on vain sitä kohdun kasvua ym. ettei mitään vakavampaa. Tuon seuraavan ultran odottelu on varmasti piinaa. Voimia sinne![/color]

[color=DarkCyan]Ezzielle voimia liikkeiden tarkkailuun! Ehkä vauvalla on vaan rauhallisempi päivä tänään. Ja jos pahalta tuntuu, niin rohkeesti vaan käymään siellä äippäpolilla![/color]

[color=OrangeRed]AinoAurora, kuullosti ihanalta tuo sun eilinen ilta. Vaikka ikävä tulee pian, niin nuo omat illat on välillä tooosi rentouttavia! Tosiaan hyvä, että annoit miehukselle haalarinostotehtävän - kuten aiemmin kirjoitin, on pakkauksen haalari ihan poikienhaalari. Voi, kun miehesi löytäis jonkun oikein ihanan![/color]

[color=DarkCyan]Nyt ripustamaan pyykkiä....

-Amy-[/color]

Vierailija
29/36 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oli Odekan pienellä jo kiirus maailmaan... Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin ja pikkuinen hyvässä hoidossa!

Jaahas, ja Amy oli vihdoin saanut pakkauksensa :) Mulle taas ne värin on kaikki oikein söpöjä kummalle tahansa, kun itse oon " sininen" ihminen eli tykkään sinisestä väristä, ja ei nuo vaatteet oo läheskään niin poikavaatteita, kuin mitä kaupoissa on tarjolla ;) Haalarikin on oikeesti mun mielestä tosi kivan värinen, tosin koko onkin sitten eri juttu, johan sinne meidän pieni ekan talven hukkuu... Mua on ahistanut vaateosastolla se, että tosiaan pakkauksessa ei oo ihan pientä <60 cm vaatetta, ja kaupoissa on vaan selvästi sinistä tai selvästi punaista :( Joten valkoisia oon sitten hankkinut ne vähät, mitä nyt oon hankkinut...

Löysitkö muuten Amy sieltä mammuttimarkkinoilta jotain pieniä vaatteita/ sukupuoliriippumattomia värejä? Mä kattelin just viime viikolla Cittarissa vaatteita, mutta en löytänyt ensiksikään pieniä (50/56) kokoja ja toisekseen värit ja kuosit oli jotenkin jo valmiiksi jaoteltu tyttö-/poikamalleihin :( Ja " tavallisia, vanhanaikasia" potkuhousuja ei kans oo missään :( Ajattelisin, että ne olis ihan pienelle kätevät ja mukavat ainakin " kotivaatteena" , mutta on ollu todella vaikeeta löytää! Bodeja on miljoonia värejä ja malleja ja kokoja joka kaupassa, mutta tarviihan vauva nyt alapäähänkin jotain!!!

Vaatteista puheenollen, kenen " logiikka" se nyt olikaan, että aluks tarvii enemmän, vaikkuttaa ihan viisaalta. Ja muutenkin, mä oon ajatellut, ettei ihan ekoina viikkoina välttämättä tarttis lähteä heti ostamaan vaatteita, niin noita pieniä sais olla sit kotona valmiina jonkin verran. Isompia ehtii sit ostaa ja saadakin lisää, luulisin :) Vaikka toisaalta, kai noita pienimpiäkin saa, kun esittää isovanhemmille vaan " tilauksen" mitä mahdollisesti tarvii ;)) Ja onhan se kiva sitten hankkia/ saada jotain ihan spesiaali tyttö-/ poikavaatetta syntymän jälkeen!

Jokohan mun pitäis lopettaa palstaterrorisointi... Olis läjä pestyjä vauvanvaatteita taas odottamassa silitystä ;)

t. Ope + Ahaa rv 35+1

Vierailija
30/36 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odekalle onnea lapsosesta! Moni olikin jo kysynyt, että milläs viikoilla tuo pikkuihminen päätti rientää maailmaan?

Paniikkikohtauksista vielä, että niitä on tullut viime talvesta asti melko säännöllisesti (n. kerran kuussa) ja aina on helpottanut, kun on päässyt tilanteesta pois (mitä nyt jälkitärinöitä lukuunottamatta). Nyt ei sekään tunnu auttavan. Olen kokeillut sitä kikkaa, että yritän rauhoittaa itseäni ajattelemalla, että " pääsen tästä IHAN KOSKA VAIN pois" mutta nyt tuntuu, että koska nuo fyysiset oireet on muuttuneet paljon voimakkaammiksi kuin aiemmin, niin mikään konsti ei meinaa tehota. MUTTA, en aio ottaa tästä mitään stressiä. Jos niitä kohtauksia tulee, niin sitten niitä tulee. Useimmiten niistä kuitenkin selviää hengissä :)

Aurora(ko?) kyseli, että millä viikoilla voi näkyä sukupuoli. Meillä se näkyi 17+6. Pitää tietenkin aina pitää mielessä, että tulos ei ole 100% varma, mutta ainakin melko varma. Ja eikös se ollut niin, että poika erottuu selvemmin, kuin tyttö...? Eli mikäli ultraaja sanoo, etä poika tulossa, se pn varmempi vastaus, kuin jos sanoo, että tyttö tulossa.

Kandille muksaa ja hilpeää risteilyä!! :) Muista hillua ihan hulluna, voi olla viimeinen mahdollisuus pitkiin aikoihin :O

Han ja Rumpali 20+6

Vierailija
31/36 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin on tänään niin veto poissa kuin olla voi... Olen kyllä nukkunut about 12 tunnin yöunet ja lepäillyt koko päivän. Pyörryttää ja väsyttää. Ruokakaan ei maistu. Saa kyllä mies tehdä tänään itselleen syötävää, ruoanlaitto ei todellakaan kiinnosta.

Olo on niin kurja että tekee mieli vaan peiton alla makoilla ja itkeä tihrustaa. No taidanpa mennäkin jatkamaan sitä puuhaa.

Palailen asiaan kunhan mieli tästä vähän piristyy!

Karssuli ja pikkuruinen rv 39+5

P.S. ONNEA VAUVANSA JO SAANEILLE! Perästä tullaan...

Vierailija
32/36 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkara: No just sillon aikasemmin ku sä siitä TENS-laitteesta täällä mainitsit, ni aloin selvittelee että onks sitä suomessa... ja onhan niitä. Eli Mamakins vuokraa ja myy niitä netin kautta. Vuokra-aika on 30pvää ja maksaa 39,90. Jos haluu ostaa ni se maksaa n.100e?!

http://www.mamakins.fi/Default.aspx?tabid=2135

Burde ja Penni-Enni 38+2

Vierailija
33/36 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas lukemista.. Ite kirjotettelen nyt vaan pikasesti mitä mieleen tuli..

poppis oli nähny kans BB-unta:D mä näin kans viime viikolla, mut ei siinä vielä kaikki. Olin höpötelly unissani mikasta, en tiiä mitä o_O aamul vaan nolotto ja ihmetytti mitä ihmeen unta olin nähny.. muutenki tulee höpistyä aina hauskoja juttuja. yks yö olin sanonu " en uskalla mennä kouluun.. jos ne luulee mua huijariks.." :D että sellasta.. hehe. no onneks toi mika ei oo minkään kaverin nimi, ni ei tullu siitä sit sen enempää keskusteltua. heheheh. Oon nähny jotain muutaki BB-unta, minkä muistinkin,mut en nyt muista enää.. Viime vuonna näin kans usein unta, et olin siellä.

han_ Mä opiskelen sosionomiksi. Toi luokan- tai lastentarhanopettajan koulutus ois kiinnostanu, mut ei mun papruilla sinne pääse:/ Mut kasvatus- a perhetyöhön suuntaudun siis. :)

osse: juu, mä eilen laitoinki jo mailia sille opettajalle jos ois mahdollista uusia sitä tenttiä viel ennen joulukuuta.. Se ei vaan oo vastannu viel mitään, et saa nähä miten käy.

amy oli vihdoin saanu pakkauksen. saitko selville mikä siel oikein kesti?? tosi outoa. mulle jo se 2 viikon odotuskin oli liikaa..

juu.viel oli jotain mitä piti sanoa..

icepiparkakulle ainakin suppareita!!

ulla-maijn kuulumisia odotellaan edelleen..:)

ja nincalle piti sanoa, et toivottavasti kaikki on hyvin! haleja sinne.

olikohan viel jotain...?! AinoAurora oli palaillut palstailun pariin lomalta. :)

Nyt ei kyl muuta. Maha on kipeä, ja aion maata sohvalla koko loppupäivän,kun tulee hyviä ohjelmiakin:)

Vauvalla just jumppatuokio menossa. Tai oli ainaki äsken.. Tais jo rauhottua.

Nyt se on heippis.

lara ja mötköliini 28 tasan!!! (lähti sit viiminen raskauskolmannes käyntiin, hui sentään..<3 )

Vierailija
34/36 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ja kuulin Englannissa ollessa niin paljon hyvää tuosta laitteesta, että harkitsen ihan tosissani vuokraamista jos kerran on mahdollista! Taidankin heti käydä vilkaisemassa tuon linkin...

makkara

Vierailija
35/36 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odekalle onnea pikkuisen rinsessan syntymästä! :)

Muakin jäi kiinnostamaan,että millä viikoilla syntyi pikkunen..?

Ihania vauvantuoksuisia hetkiä koko perheelle:)

Vierailija
36/36 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=cornflowerblue][size=3]Voi, ihanaa Pepsis!!! Suurensuuret onnittelut pienenpienestä poikavauvasta koko perheelle!!! ♥ ♥ ♥[/size]

Ihan liikutuin pepsiksen vauvauutisista, ollaan niin pitkään yhdessä kirjoiteltu ja vaihdeltu kuulumisia! Onneksi kaikki meni loppujenlopuksi hyvin ja pääsitte oman tuhistelijan kanssa kotiin. Kaikkea hyvää vauva-arjen alkuun, voikaa hyvin ja nauttikaa! Ja tulethan tuonne vauva-puolelle jatkamaan juttua sitten, kun ehdit ja jaksat.

Haleja,

-Q- ja -q- 6 vko